Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Kértetek témát Jani házfelújítása helyett.
Szükségem volt egy 100W-os izzóra, közel ohm-os műterhelés céljára. Az izzó karakterisztikája a mérésemhez még kapóra is jött. Namost 2021-ben nem úgy van az már, hogy csak úgy vesz az ember egy 100W-os izzót. A képek mindent elmondanak. Jelzőlámpa, amit tilos használni lakossági célra, EU regulációk miatt. Még mielőtt valaki azt hinné, hogy károgok, dehogy, nincs miért. Egyszerűen csak fejet hajtok a gyártók és a kereskedők végtelen találékonysága előtt!
Annyi azért van a dologban hogy ezek az izzók rosszabb hatásfokkal dolgoznak mint a normál társaik, cserébe hosszabb üzemidőt tudnak és azonos fényerő mellett többet is fogyasztanak. Jelzőlámpákba szánták őket.
Van ebből egy másik verzió is, a rezgésálló ipari izzó. Amikor betiltották őket, minden idős rokon annyit vett belőlük, ami sosem fog elfogyni, no meg a kicsi E14 sütő/ hűtő izzók is rendesen elszaporodtak a boltokban...
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2021
Igen, olyan felépítésű izzókat használtam is, régi esztergagép, régi marógép tudta enni a hagyományos izzót. Itt az érdekesség hogy hagyományos belső felépítése van, gyakorlatilag sima izzó. Nagyon máshogy néz ki a jelzőizzó szálátmerője és száltartója, legalábbis amiket régen gépekbe, üzemi lámpákhoz vett az ember az szemmel láthatóan máshogy néz/nézett ki.
Akkor valóban megy a trükközés, azt hittem, a belső igazi ipari izzó.
Én bespájzoltam egy adag 100W, 60W E24 izzót, amikor még nem hittem a LED világítás javulásában. Azóta felkerültek a padlásra, de ha valakinek ilyenre van szüksége, keressen meg. Nem megszabadulni akarok tőlük, így nem hirdetem ingyen elvihető, meg csere-bere, vagy apróhirdetésként, de ha nagyon kell valakinek, tőlem hozzájuthat.
Elég ha egy izzót kissé aláfűtünk, drasztikusan megnő az élettartama, a rázásállósága is valamelyest. Színhőmérséklete távolabb lesz a természetestől.
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2021
Pontosan ez a sors várt a már "retro" fenyőizzó sorokra, amikor már nagyon fogyott az izzó hozzáférhetőség. Két teljes szett sorbakötése kitolta addig a felhasználhatóságot, hogy a végén azért kellett lecserélni, mert szétporladt a műanyag csipesz
(netről random fotó a melléklet, de erről a típusról van szó)
Ilyet most is lehet nállunk kapni a villanyos boltba.
Erről az a trükk jutott még eszembe, hogy azzal is sok-sok üzemidőt tudtam nyújtani fényeffektekben, hogy a triakkal párhuzamosan volt kötve direkt fóliakondi, hogy mindig izzítva tartotta minimálisan a szálat.
Hallottam a módszerről, hogy közúti jelzőlámpákban is ez használt technológia volt, viszont amikor volt szerencsém közelebbről is megvizsgálnom közlekedési lámpa vezérlőt, abban ennek semmi nyoma nem volt. Valakinek van erről infója?
Ez mondjuk szerintem konkrétan nem igaz.
Mármint nem az a része, hogy szétporlik a műanyag. Ha van a fórumon klasszikus, akkor az, hogy: kössél sorba diódát és örök élet. Idézet: „Én bespájzoltam egy adag 100W, 60W E24 izzót, amikor még nem hittem a LED világítás javulásában.” Azért valljuk be, az elején rászolgált a LED-es világítás "alternatíva", hogy kétkedjen benne az ember, volt azért alapja na... Nagyon jó, hogy ezen már messze sikerült túllépnie a technológiának mostanra, és nem csak papíron jobb mint az izzó vagy a CFL.
Már pedig csodaszépen megy két sor, ráadásul nagyfenyő kompatibilissá is válik Hidd el nekem.
Első körben csak pár izzós bepótlás történt, majd jóvanazúgy alapon teljes sorbakötés áldozata lett. Tény, hogy nem veri ki a szemedet a fény, de legalább a kék izzó kék maradt, a zöld meg zöld, nem középen kifakultan virító sárga. Szerk: Pontosan már nem emlékszem, de talán 14V-os volt az izzó?!? És a sok toldás, kötés, változtatás után olyan jócskán 350V feletti "névleges" lett belőle, de pontos izzó darabszámok már a feledés homályába vesztek. De szép lágy melegszínű lett mindegyik. Szerk2: amúgy ha az emlékeim nem csalnak amúgy is volt egy néminemű túlhajtas a 220V -> 230V lépés miatt, ugye? A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2021
Ha igazi retro égősort szeretnél, keresd a fém csipeszest. Ha az érintésvédelem is fontos, van egy újabb kivitel, ami gyárilag 17 izzóval készült és nem vonalas és 3*3 mintás, hanem 4*4 pöttyös a csipesze, az más műanyagból van és nem porlad még.
Az eredeti sor 16 izzós, de amire a piacon meg lehetett venni, sokszor csak 14-15 volt meg belőle a nagy házi javítások után Én 19 foglalatosra szoktam bővíteni, illetve az összes foglalatot újrablankolom és forrasztom, hogy nehogy megrángatott, elöregedett kábelt kirántsa belőle valaki. Illetve szebb forrasztással mélyebben ül a menetes rész a bakelit burkolatban, így nem érinthető a menetes rész.
Akkor valószínűleg már az idő elmart párat belőlük, tuti nem volt 32 izzó a két soron, max 30db. Magyarul mindegyikből kiesett már 1-2 mire összetoldásra kerültek.
Egy pár éve nagyon melegfehér LED-es sort használok, a vakító hideg színű soroktól kiráz a hideg, a mostani szép távolkeleti alkotás, már nem életveszélyes, miután az előtét doboz csak pattintós fenék rögzítése meg lett segítve szigszalaggal. Mondhatnám úgy is, hogy a távolkeletiekkel együtt végülis közösen befejeztük a led sort. A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2021
22 éves autóm műszerfal világítás izzói még majdnem mind eredeti jó, láthatóan vöröses fényűek, alul fűtöttek. Miközben a lámpatestekben már valahányszor volt mind cserélve. Együtt működnek, azonos üzemóra. Praktikus, a műszerfalhoz jó az a fény is, örök élet -majdnem.
Nekem volt olyan autóm, ami folyamatosan ette a jobb első fényszóró izzót. Vehettem én oda bármilyen márkát, bármilyen ársávból, és "hála" a modern autó könnyű izzócsere módszereinek, alig volt totális szívás cserélni.
Szinte köszönetet kellene mondanom annak a BMW-snek aki szilánkos totálkárosra törte az autót a megengedett 50 helyett 190-el a városban az én sávomban de velem szemben, záróvonalas úton, miközben én álltam, és vártam egy ideje, mint bárki más. Miután a tűzoltók szétvágták a kocsit, legalább nem kellett abban az autóban többet izzót cserélnem. Idézet: Ilyen baleseted volt? „Miután a tűzoltók szétvágták a kocsit”
Ez még 2019 márciusában volt. A szembe irányú sávban dugó volt, és a drága BMW-s megunta a várakozást és kövérgázzal végigzúzott a záróvonalat átlépve az álló kocsisor mellett. Dehát nem véletlen volt záróvonal, mert kanyarodó útszakasz. Vártam kanyarodásra ezért álltam többed magammal, de hát emberünk annyira nem volt nagyfiú, hogy vezetni is tudjon, és belénk csapódott. 3 teljes kör után megállt az autónk.
Én hívtam a 112-t miután kiszedtem páromat a kocsiból amennyire tudott járni. 3 mentő, két tűzoltókocsi, és egy rakás rendőr. Sikerült teljes útzárat létrehozni a 3-as úton a helyszíneléssel, mert a rendőrök el voltak képedve az esettől. Bömbi mindegyik első légzsák ki, első felfüggesztés benyomva a motor alá, majd útpatkára fel oszlopnak csapódva állt meg. Ott elsőre olyan legalább 120-ra saccolták a sebességét, de később féknyomokból és közter kamerákból született meg a végeredmény. Én 8 napon belüli, párom majdnem három hétig tartó kedvességet kapott tőle, az autónk pedig totálkáros lett. Érdekessége az ügynek, hogy több tanú meghallgatásos ügy, és büntetőeljárásban vizsgált eset lett belőle, majd fél év után megkaptuk a papírt hogy 35E Ft bírságot szabtak ki a bömbisre, az ügyet meg lezárták. Nem, nem elírás, 35 ezer forintot. Rendőrök is, mentősök is, tűzoltók is, kegyetlen rendesek voltak, elképesztő profik. Csak hát gondolom, emberünk bekapcsolta a kontaktjait... Mindegy, szerencsére biztonságos autó volt. Addig is fontos volt számomra hogy biztonságos autót vegyek, csak akkoriban fontos volt hogy azért jártam a belvárosba is sokat, de ezen baleset után úgy gondoltam, hogy a fizika akkor is működik ha akár én, akár mint ezesetben más nem figyel, így váltottam egy Ford Rangerre. Ha lenne még egy ilyen eset, az a pár tonna ami ismeri a fizikát, majd változtat a forgatókönyvön. Idézet: Ez döbbenet. Ilyen van?!!! Hihetetlen. Tragédia, hogy ilyet el lehet intézni. Lényeg, hogy megúsztátok viszonylag jól. Nálam is a legfontosabb szempont kocsiválasztásnál a biztonság, eseted után még inkább, rövidesen valamit vennem kell. Ha nekem jött volna ennyivel az a lökömény, 22 éves Xsara kocsimban engem meg sem találtak volna, talán a kocsit sem. „Nem, nem elírás, 35 ezer forintot.”
Hát mi is meg voltunk lepődve, ügyvéd is nyaggatott minket, hogy indítsunk kártérítési pert, de eszem ágában nem volt ebbe az ügybe mégjobban belemászni. Elég volt ennyi, megúsztuk relatíve jól egészségileg.
A biztosító egy nevetséges összeget állapított meg egy relatíve új 5 éves, szinte fullextrás autó totálkárjára, velük sem akartam vitatkozni. Már gondolkodtam amúgyis az autócserén, csak hát ezt a kisebb városi autót kapta volna meg a zasszony, de hát nem így alakult. Persze így sokkal-sokkal kisebb helyre is be lehetett már vele parkolni, csak daru kellene hozzá, hogy beemeljék a kocsi(maradvány)t. Mindegy alakulhatott volna rosszabbul is, sokkal rosszabbul is, szóval szavam nem lehet a panaszra, csakhát építkezés végén gondoltam a kocsicserét megejteni, nem akkor épp építkezés közepette, de ez akkor így alakult. A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2021
Hogyne lenne ilyen. Barátomat a saját kapuja elől tolták az árokba úgy, hogy felborult a kocsival, autó totálkár, őt a mentő vitte el. A másik, aki betolta hirtelen szerzett pár tanút, így végül a barátom lett a vétkes fél, mert bűnösen parkolt és a mentőből nem tudta előadni a saját nézőpotját egyedül, három tanúvallomással szemben...
Álló kocsival hogy lehet szabálytalanul közlekedni ?
Légy erős !!! Az első Budapesti munkahelyem tulaja - a nála töltött ~6 év alatt - 3x okozott ittasan balesetet. Mindháromszor elvették a jogsiját, de úgy fél év után mindig "visszaszerezte". Pedig józanul nagyon rendes, emberséges volt és vezetni is tudott. De 2 dl. vodkával teljesen kiütötte magát.
Itt ezesetben nem volt kérdés, egyértelmű volt ki a hibás, a BMW-s is elismerte ott a helyszínen. Persze nehéz is lett volna tagadni, de amúgy sem néztek rá a rendőrök jó szemmel, mert nem volt nála jogosítvány sem, majd mikor online lecsekkolták a rendőrök, derült ki hogy hónapokkal ezelőtt le is járt a jogsija. Sok volt ott a terhelő tényező.
Akkor nagyon olcsón megúszta ...
Amink jó helyen vannak barátai, az még többet is megúszik. Pl. Ezek mellé még többszörös emberölés.
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2021
Pedig majdnem megagyalta az egyik tűzoltó. Rendőröknek kellett közbelépni, mert a tűzoltók nekiestek az autóját leszedni az oszlopról, hogy az utat felszabadíthassák, és a csávókánk nekiesett a tűzoltóknak, hogy takarodjanak onnan, hozzá ne nyúljanak az autójához mert csak nagyobb kárt okoznak benne. Hála a rendőröknek, csak lökdösődésig fajult az emberünk és a tűzoltók közötti konfliktus.
Nekem semmi bajom nincs a BMW-vel, nagyon jó autók azok, de emberünk tökéletesen igazolt élőben minden élő sztereotípiát A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2021
Valakire nagyon hasonlít. Csak akkor nem volt annyira "belőve".
A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2021
És nem feltétlenül kell hozzá kapcsolat. Egy volt haverom úgy 1990-91 környékén 120-130 km/h sebességgel előzött egy szirénázó mentőt lakott területen. Jött egy kanyar, szemből busz, félrehúzta a kormányt, lebontott egy kőkerítést és így állt meg. Kulcscsonttöréssel kiszállt a Daciából. A kocsi persze totálra tört. A végzés az lett, hogy "Üröm határában manőverezés közben felborult." És talán volt valami minimális pézbírság. Mindezt párhónapos jogsival.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |