Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Témaindító: angel83zs, idő: Máj 14, 2006
Témakörök:
De kell, és szokott is lenni 12v-on puffer! A végfok akkorát ránt a tápon, hogy az beszakad puffer nélkül, ami a végfok gerjedéséhez is vezethet! Sőt, szép nagy induktivitás is van a tápon, hogy a kocsiban lévő zavarjelek ne jussanak be a magnóba! A gyors dióda a fordított polaritás elleni védelem. Kapcsi táp ezekben nem szokott előfordulni.
Ha kicsit visszaolvasol, akkor kiderül, hogy nem arról szól a fáma, hogy nem kell bele:
Idézet: „A képen látható nagyobb kondenzátor okozhatja az autórádiónál, hogy nem kapcsol be, nem reagál semmire?” Azért az fura, hogy a rossz puffer kondenzátor magában elég ehhez a hibához.
Ez már így marad, ráfogom, hogy "az eszköznek lelke van".
A kulcskarikát egy "csuklószíjra" (mint a fényképezőgépeken) cseréltem, ezzel sokkal könnyebb. Ahogy a fotón is látszik, kifűrészeltem az autórádió tetejét, LED fényt tettem a mechanika mellé (motorról kap tápot), hogy látható maradjon a mechanika, csak akkor világít, ha motor aktivitás van. Nem másodlagos szempont, hogy a fedlap lecsökkenti a motor működési hangját is. Tehát, kiadáskor a szíjjal kell húzni felfelé a kazettafészket, húzva tartva a fekete műanyag alkatrészt kell előre tolni, hogy a kazetta kijöjjön. Meg kellhet húzogatni a kazettafészket, hogy kazetta nélkül ne essen vissza "betöltött" állásba.
Erre már kérhetnél szabadalmi védettséget is ...
Csupán a kazetta kiadás problémájának "parasztos" módszerekkel való megoldása lett kivitelezve.
Jobb, ha rajta van a teteje, de továbbra is hozzá kellene férnem a mechanikához? Kifűrészeltem egy széles csíkot a fedlapból. Látnom kellene a mechanikát? Plusz LED fényforrás beszerelve a fedlap alá. A kazettafészket fölfelé kellene húzni? Arra szolgál a ráhurkolt "csuklószíj". Tulajdonképpen "az eszköznek lelke van", nem?
Idézet: Igen , javítás helyett hagytad hogy az ö drága érzékeny lelke diktáljon neked ... „"az eszköznek lelke van"” Idézet: igen erre szolgál a gyári rugó ami valószínűleg kiakadt a helyéről (viszont ezt kár tovább ragozni ) „A kazettafészket fölfelé kellene húzni?”
Értem én, csak nem szeretnék belemászni a rugó után, nehogy komolyabban elszúrjak valamit, eléggé komplex az a mechanika. Legalább félig manuális működtetéssel működik, használható, jobban már nem szeretném piszkálni, ezért is raktam vissza a fedlapot (kis módosítással).
Hali!
kaqkk már mondta, kehet hogy csak kiakadt a rugó egyik fele, azért nem zörög...
A mechanika alján lehet? Ha igen, akkor szívesen kivenném teljesen, ha egyáltalán le lehet venni az alját is a készüléknek, már tulajdonképpen tetszik, hogy a kazetta kiadást manuálisan kell működtetni.
Nem tudom melyik típus. Van amelyiknél a kulcskerék hozza fel.
Ha nem rugó, hanem "kulcskerék", akkor azzal nem tudok mit csinálni ‒ elszúrni nem szeretném...
Így néz ki sötétben a módosított autórádió (kép).
Üdv,
Lemezborítónak is elmegy... Üdv!
De ha már sötét akkor nálam ezek a menők...
"Csak helyére kell rakni. meg kell keresni az alaphelyzetet, és vannak pozícionáló pontok, úgy kell összerakni, mit a videókat, csak ez kisebb. Tökölős játék az igaz.
Ki veszem komplett a mechanikát, és táppal forgatom a motort előre-hátra. így az összes pozíció kipróbálható a lejátszástól a kiadásig. Először kivéve nézd végig szétszedés nélkül. Lehet meglátsz valami hibát. Összerakás alaphelyzetben. A hozzászólás módosítva: Okt 24, 2021
Inkább nem szedném ki a mechanikát a helyéről, eléggé össze van építve...
Viszont a készülék alját megpróbáltam leszedni, hggy alulról is szemügyre vehessem a mechanikát... Egy hatalmas alaplap terpeszkedik a készülék aljában, ami legalább 5 ponton a burkolathoz is hozzá van forrasztva! Erre nem számítottam... Inkább hagyom a készülék további piszkálását, mielőtt valami balul ütne ki, félmanuális rendszerben legalább működtethető...
Rájöttem, hogy a hangerő gomb kihúzásával állítható a front/back balansz, így eltekertem, hogy csak a front kimenetek szóljanak. Tehát, a válasz az, hogy simán átbalanszolható kéthangszórós üzemre is.
Azonosítani kellene a márkáját ennek az autórádiónak. Nekem legalábbis nem sikerült úgy kiolvasni a márkát, hogy értelmes Google találatot kapjak rá Csak annyit tudok, hogy német.
A gyártója , vagyis inkább a forgalmazója, ismert...típusszám meg rá van írva. A "gugli" szinte semmit sem tud erről...
A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2021
Sajnos vettem észre, hogy a Google nem ismeri... Úgy tűni, hogy sajnos ez van...
Két hangszórót direktbe' bekötöttem a készülékbe (lomtalanítás eredetű 6Ω házimozi hangszórók) és eközben csúnyán megszívatott: a panelen fém tüskék vannak átdugva a hangszóró kimenetek számára, de a forrasztáson belül gyárilag el voltak szigetelve a panelen futó negatívtól ‒ igen ám, de a forrasztásom átmelegítette az egyik tüskénél a szigetelést és a két tápfesz pólus találkozott egymással a fém házon keresztül! Ráment pár órám, mire rájöttem, hogy mi van és panel nélkül zsugorcsöves kötéssel raktam össze a bejövő pozitívot és a fém házra közösítettem az összes negatívot (hangszórókét is), de végre ismét működik!
Eléggé szívatós tud lenni a gyárilag "forrasztáson belül paneltől elszigetelt" fém tüske...
AM sáv működik, de FM sáv nem talál adó ‒ az a sejtésem, hogy régi norma szerint lehet hangolva.
A képen baloldalt lévő panel a rádió rész panelje, amiben azok a fémserleges ferritmagos tekercsek vannak. A kérdés az, hogy hogyan hangolhatom át az FM részt, hogy vegye a mai adókat?
Ha megnézed a rádió skáláját akkor láthatod, hogy az URH ( UKW ) sáv CCIR normás, tehát a mai adókkal azonos normájú. Az URH vétel nem a norma különbség miatt hiányzik.
A helyzet az, hogy AM sávban szépen veszi, ami van (csak elektroszmog van), FM sávban semmit se talál, csak sustorog, hiába tekerem. Azt reméltem, hogy ha valamit állítgatnék, akkor helyre lehetne hozni...
Antennát dugtál bele?
Persze, anélkül AM vétel se lenne.
Ha ezt sem veszi, csak sustorgás van, akkor azért aggódnék...
Semmi, csak AM sáv, FM sustorog, semmi több. Mellette egy Wolkswagen autórádió mindent vesz, ez ugyanott semmit.
Próbálom összhangba hozni ezt a kettőt:
Idézet: „A helyzet az, hogy AM sávban szépen veszi, ami van (csak elektroszmog van),” Nehéz, mert minden állitás nem lehet igaz... Idézet: „Semmi, csak AM sáv, FM sustorog, semmi több. Mellette egy Wolkswagen autórádió mindent vesz, ez ugyanott semmit. ”
Pedig ez a valóság: az AM sáv vétele működik, csak kissé zajos a helyi elektroszmogtól, viszont az FM sáv semmit se talál, csak sustorog.
Sziasztok!
2dines fejegységet keresnék az alábbi tudással: képernyő tükrözés és erősítő (4 csatornás még jobb) semmi több. létezik ilyen vállalható áron? |
Bejelentkezés
Hirdetés |