Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autórádió (fejegység) problémák, kérdések, válaszok
Lapozás: OK   194 / 214
(#) Udvari Zsombor válasza Uviktor hozzászólására (») Okt 4, 2021 /
 
Számítógépen megnyitod a kínai leírást, a telefonodon pedig Google fordító kamerán keresztül karakter felismerést végez & fordít és így tudod értelmezni a leírást.
(A modern technika csodákra lehet képes.)
A hozzászólás módosítva: Okt 4, 2021
(#) jenki hozzászólása Okt 13, 2021 /
 
Sziasztok. A segítségeteket szeretném kérni. A képen látható nagyobb kondenzátor okozhatja az autórádiónál, hogy nem kapcsol be, nem reagál semmire? Egyszerűen nem tudom bekapcsolni. Az előző autóban remekül működött. Az rádió márkája "Carguard CD202BT". (Csak én látom, hogy felpúposodott és cserélni kellene?)
(#) Inhouse válasza jenki hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Én nem látom púposnak, főleg, hogy 12V DC-ről nem is igazán szokott. A kapcsolóüzemű tápok kondijai szoktak tönkremenni és így működésképtelenné tenni a készüléket.
(#) jenki válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Ez lenne az alap. Melyik lenne az a kondi?
(#) jenki válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
Multiméterrel rámértem, szakadást mutat. (Sípoló hang jelzi).
(#) kaqkk válasza jenki hozzászólására (») Okt 13, 2021 /
 
A sípoló hang zárlatot jelez ....
(#) jenki hozzászólása Okt 13, 2021 /
 
Most vettem észre, hogy van egy ilyen rejtett res (reset) gomb is a belsejében. Ez esetleg megoldhatja a problémát? Talán újraindíthatja a rendszert. Egyfajta "lopásgátló" funkciót tölthet be? Kb.: 3 hétig nem volt áram alatt a rádió.
(#) Laci66 válasza jenki hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
Szia!
Nincs esetleg kódolva a kütyü?
Mert akkor kód nélkül nem fog menni.
(#) Inhouse válasza jenki hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
Idézet:
„Ez lenne az alap. Melyik lenne az a kondi?”
Pont azt mondom, hogy nem látok púpos kondenzátort.

Idézet:
„Multiméterrel rámértem, szakadást mutat. (Sípoló hang jelzi).”
A sípolás zárlatot mutat, nem szakadást. A nagyobb kapacitású elektrolit kondenzátorok "sípolós állásban" egy rövid ideig zárlatot jeleznek, majd abbamarad a sípolás, mert az ellenállásmérés közben kiadott feszültségtől feltöltődnek valamennyire.

Nem írtál semmit arról, hogy mit jelent konkrétan, hogy nem lehet bekapcsolni. Sötét a kijelző is? Mivel most raktad át egy másik autóból, elköthetted. Lett mókolva az ISO csatlakozó? Gyújtást ráadtad?
(#) Udvari Zsombor válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
Hirtelen jött ötletből kiindulva kissé parasztos megoldásom lett, de legalább kézzel működtethető: a kazettafészek tetejére rátettem egy kulcskarikát, ennél fogva kényelmesen fel lehet emelni a kazetta fészket, mikor kiadáskor amúgy is próbálná, felemelve tartva ki lehet tolni a kazettát az autórádióból. Szépen elfér a kazetta fölött a kulcskarika, tehát a működést nem befolyásolja.
(#) kaqkk válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
Gratulálok !
Kreatív vagy , még magadon is túltettél ... Mindkét megoldás nagyon tetszik . A hiltiszalag az valami fenomenális , de a kulcskarika ámulatba ejt ...
A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2021
(#) jenki válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
A kijelző semmit nem mutat. Igen, sötét a kijelző. A kötésre is odafigyeltem, megfelelő polaritásra vigyáztam, a rádión feltüntetett helyekre kötöttem. Gyújtás ráadtam, multiméterrel rámértem. Néha előfordul, hogy a sárga és piros vezetékek felcserélésével megoldódik a probléma, sajnos ez sem jött be.
(#) jenki válasza Laci66 hozzászólására (») Okt 14, 2021 /
 
Szia!
Sajnos azt még nem tudom, mivel semmi nem látszik a kijelzőn.
(#) Inhouse válasza jenki hozzászólására (») Okt 15, 2021 /
 
Pedig a logika azt mondja, hogy elkötöttél valamit, mivel előtte másik autóban ment, ebben meg nem. De ha mindent meg is mértél és jó, akkor a rádió rossz, ott kell keresni a bajt...de miért romlott volna el a költöztetés alatt?
A biztosíték jó a hátuljában?
Az előlap a helyén van?
A hozzászólás módosítva: Okt 15, 2021
(#) jenki válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 16, 2021 /
 
Biztosítékot nem látok benne, ez nekem is furcsa, azt kerestem először. Az előlapot is néztem, rendben volt az is.
(#) Inhouse válasza jenki hozzászólására (») Okt 16, 2021 /
 
Csinálj már egy képet a hátuljáról, ha csatlakozós és a vezetékkötegről!
Ha ISO van a hátán, akkor van, hogy abban van "elrejtve" a biztosíték.
(#) lelkes amatőr hozzászólása Okt 16, 2021 /
 
Nemrég cseréltem autót, a régiből vittem a fejegységet ami az újban nekem se ment elsőre. Mindkettőben azonos csatlakozó felület, viszont a làbkiosztásban volt eltérés. Érdemes ellenőrizni a bekötést.
(#) Udvari Zsombor válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 17, 2021 /
 
A "hilti szalag" nem a megoldás része, azzal csak rápántoltam az autórádiót egy régi Beag hangszóró tetejére. A mechanikával csak a kulcskarika van összefüggésben.
Van, hogy erősebben kell húzni fölfelé a kazettafészket, hogy megmaradjon fent, mert kazetta nélkül is képes visszaesni "betöltött" állásba. Így feltételezem, hogy a kazettafészek emelésénél (is) lehet probléma.
(Elnézést, hogy csak most reagáltam, de kissé lebetegedtem, így elfelejtettem.)
(#) kaqkk válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Okt 17, 2021 /
 
Inkább szétszedtem,megkentem volna a mechanikát és mellékesen vissza akasztottam volna a kiemelőrugót ....
(#) jenki válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 18, 2021 /
 
Szia!

A probléma megoldódott. A kondenzátor volt hibás, ma kicseréltem és újra működik.
Nagyon köszönöm a tanácsaidat, segítséged. További szép napot. Üdv.
(#) jenki hozzászólása Okt 18, 2021 /
 
Sziasztok.

Mindenkinek köszönöm, aki a témában segített nekem. Megoldódott, a kondenzátor volt a hibás.
A hozzászólás módosítva: Okt 18, 2021
(#) Inhouse válasza jenki hozzászólására (») Okt 18, 2021 /
 
Az bitang érdekes, mert egy 12VDC rendszerben nem nagyon kell szűrnie és a puffer sem akkor gond, hogy ne menjen, még nem találkoztam ilyennel.
(#) Patópali válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Ha csak nem fólia szakadás volt és a forrasztás segített.
(#) Patópali válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
És akkor mi lesz a kulcskarikával?
(#) Joe_001 válasza Patópali hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Én ilyenek miatt szoktam kivételkor mérni a kondit.
(#) Udvari Zsombor válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Láttam már service manualban a kazetta mechanika robbantott rajzát , hát, inkább nem szeretnék a közelébe menni... Legalább már tippet adtál, hogy mit keressek... ☺
A hozzászólás módosítva: Okt 21, 2021
(#) kaqkk válasza Udvari Zsombor hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Nem kell atomjaira szedni a mechanikát nézz alá-bele rázd meg tuti csörögni fog valahol az a fránya rugó , csak addig kell bontani míg hozzá nem férsz (a kazettafészek egyben marad)
(#) vision61 válasza Inhouse hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
A kondenzátor közelében olyan, mintha egy kapcsolóüzemű táp lenne kialakítva, így akár lehetett ennek a szűrőkondenzátora is. Az 5 lábú IC típusát nem lehet kiolvasni, de ott a gyors dióda, illetve a szokásos induktivitás is.
(#) Udvari Zsombor válasza kaqkk hozzászólására (») Okt 21, 2021 /
 
Nem, érdekes módon nem csörög, ha mozgatom az autórádiót, feltűnt volna, ha csinálta volna. Hol kellene lennie a rugónak? A mechanika alatt? Kétlem, hogy le lehetne szedni a készülékről az alját is (hova lenne csavarozva a beltartalom?)...
(#) Inhouse válasza vision61 hozzászólására (») Okt 22, 2021 /
 
Az a nagy kondenzátor, amiről beszélt egy 2200µF/25V lehet abból ami látszik. Nagy valószínűséggel a bejövő 12V-on van közvetlenül. De biztos úgy volt, ezek szerint ilyen is van...
Következő: »»   194 / 214
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem