Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   169 / 182
(#) occsebogyo hozzászólása Okt 29, 2021 /
 
Érdemes lehet ilyen vonalat meglovagolni tartályügyben?
https://www.jofogas.hu/bacs_kiskun/Kompresszor_tartaly_elado_122824155.htm
Attól mert a kompresszor egy ipari hulladék volt a tetején és kidobták, a tartály még lehet jó minőségű, nem?
(#) uniman válasza occsebogyo hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Ezt csak állítod...vagy ismered is azt a kompresszort ?
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Idézet:
„tartály még lehet jó minőségű, nem?”

Jó minőségű az a rozsdamentes anyagból készült tartály! Ez meg új, vas, pont jó lesz neked! Mire kirohad az odébb van...
(#) occsebogyo válasza uniman hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Feltételezés csak. Elnézést ha ezzel megsértettelek.
(#) occsebogyo válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Most látom hogy ez egy halk kompresszor tartálya volt.
Lehet hogy érdemes volna olyat keresni amin nincs felül ennyi nyílás? Itt egyet szerintem mindeképpen le kéne dugózni.
(#) occsebogyo válasza occsebogyo hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Ilyenre gondolok, itt egyik oldal lenne a bemenőág a másik meg a vételi ág.

Capture.JPG
    
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Tök mind1 mennyi luk van rajta, nem 1 ló ára egy dugó! Másrészt lehet oda vételezési csatlakozót is tenni, tartályokat összefűzni, akármire jó lehet a plusz lehetőség!
(#) uniman válasza occsebogyo hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Semmi gond! Nekem 10/30 éves kompresortartályaim vannak...semmi gond velük.
Lehet az eladó "fifikásabb" és külön-külön eladogatta a két kompresszort....
(#) occsebogyo válasza dB_Thunder hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Gondolom azért egy ilyen tartályt is le kéne nyomáspróbázni összerakáskor. VAgy ha kívülről nem látszik sérülés akkor lehet bízni abban hogy új?
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Okt 29, 2021 /
 
Belekukucskálsz, és ha új, akkor mehet próba nélkül is!
A hozzászólás módosítva: Okt 29, 2021
(#) csavarkulcs válasza NooooP hozzászólására (») Okt 30, 2021 /
 
Az én motoromra melegen rakták rá a tárcsát. Bár ez az utolsó megoldása a problémának, de ha sehogy nem jön le akkor melegitsd meg a tárcsát. De vigyázz hogy közbe ne egess szét mást a motorban. Hő ha hirtelen tudod melegíteni.

Moltam:
Tulmeretes szettet vettem. Hengereket felfúrták, de a tengelyt nem fogom megkoszorultetni az új csészékhez. Marad így ahogy van, régi csapagyakkal.
Az olaj egy védőréteget képez a fém alkatrészek között, azok nem érnek egymáshoz megfelelő méretezés, és nyomás esetén. Persze ez a dugatyura nem feltétlen vonatkozik.
Ha túl nagy a tengelyterhelés, akkor hajlamos a két fém alkatrész az olajat kipréselni egymás közül. A versenymotorok ezért is kopnak el gyorsan szerintem.
(#) csavarkulcs hozzászólása Okt 31, 2021 /
 
Saválló soroshordó 15000 Ft az 50 literes, nyomasprobaval.
(#) csavarkulcs hozzászólása Okt 31, 2021 /
 
Kicseréltem a zilen a csapágyakat, vissza a régire.
Nem tudom hogy ezelőtt mennyi volt a csapágy hézag, most viszont soknak tűnik.
Lötyög a tengelyen a hajtókar, holtponton mérve 0,25 mm-t mozog a dugattyú lefelé.
A másik 0,4-et. Bár ebben benne van a felső csapágy kotnyogása is.
A tengely átmérője, mindkét tengelyen 28,2mm.(két zilem van, halmozom az élvezeteket.)
(#) dB_Thunder válasza csavarkulcs hozzászólására (») Okt 31, 2021 /
 
Most jöhet a Gösser-es doboz, a bejlagoláshoz!!!
(#) csavarkulcs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 

Korbe tegyek a csapágy és a hajtokar köze?
Le kell csiszoljak a csapágyból is, mert szerintem összeér.
(#) blasz válasza csavarkulcs hozzászólására (») Nov 1, 2021 1 /
 
Szia a 0.25mm hézag az már szinte egy méret kopás,a 0.4 az meg majd 2 méret.Azt kell megnézni hogy a főtengely mennyire kopott oválisra,ehhez egy tolómérő is elég.Mivel ott siklócsapágy van a nagy hézag pikk pakk szétveri és akkor oda lesz a fötengely is.Meg kell köszörültetni a fötengelyt mert csak úgy tudod javitani.Ha sokáig "kopogva" járatod a nagy hézagokkal akkor valami törni fog előbb utóbb.De a Te döntésed mit teszel.
(#) klenósanyi válasza csavarkulcs hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Ne takecolj, semmi értelme. Ha már megvetted a túlméretes csapágyakat, vidd el egy gépműhelybe, néhány ezresért méretre köszörülik a főtengelyt.
(#) NooooP válasza NooooP hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Sziasztok!
szsrobert, VIM, csavarkulcs köszönet a segítségért!
Készítettem egy kezdetleges szíjtárcsa lehúzót (3-4 óra), és kb 1perc alatt lejött, igaz előtte néhány napja kapott WD40-et. Viszont újabb gond, hogy a másik tárcsa lemászna a 28-as ékpályás EVIG tengelyéről.A régi MEZ Mohelnice motorra csavar+ alátéttel volt biztosítva, de az EVIG tengelyében nincs menetes lyuk. Metabondos zsírral kentem a tengelyt, lehet ezért akar lejönni? le nem esik, a szíjak a helyén tartják, de ez nem tuti. A méretek elvileg jók. Hogy lehet rögzíteni a szíjtárcsát?
(#) NooooP válasza csavarkulcs hozzászólására (») Nov 1, 2021 /
 
Hány báros a nyomáspróba? Milyen menet van a hordón?
(#) csavarkulcs válasza NooooP hozzászólására (») Nov 2, 2021 /
 
Pontozóval üsd meg a tengelyt, több helyen, és úgy usd rá a tárcsát. Vagy tegyél csövet hezagolni, és a tengely végére csavart alatettel. Kéne kép is róla.

A söröshordóra kell hegeszteni kimeneteket. A menet felejtos, sűrű menet.
Falvastagsaga 1,5mm, üzemi nyomás 3 bár a tábla szerint. Érdekes hogy a kínai kompresszorok tartálya 1mm-es falvastagsaggal 8 báron használhatók.
De volt egy ismerősöm aki hegesztett egy labdát 0,5 lemezből, és felfújta 12 bárra. Bírta, és visszapattant a földről XD
Én simán használnám nyomasproba után a söröshordót. De akkor már sörös dizájnúra csinálnám meg az egész kompit.
(#) dB_Thunder válasza ati790731 hozzászólására (») Nov 2, 2021 /
 
Az még mindig bő 1 tized!
Az olajfilmnek elég pár ezred is, átlagosan 1 század környéki az illesztés!
(#) ati790731 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 2, 2021 /
 
Igen! Főtengelynél általában ezrede a főtengely átmérőjének az illesztési hézag. Mondjuk egy 40-es csap esetém 0,04. De, ha nem szivattyú fogja olajozni, akkor szerintem meg fog sülni sec-perc alatt neki a gyári illesztéssel. Vagy rosszul gondolom? Ez nem azt jeleni, hogy jó a 0,125, csak siklócsapágynál nem túl szerencsés a felcsapódó olajra bízni a kenést.
(#) klenósanyi hozzászólása Nov 2, 2021 / 3
 
Szórakoztok itt mindenféle tartállyal, adtok eszement tanácsokat, előbb utóbb felrobban valaki. A falvastagság csak egy dolog a szilárdsági méretezéshez. Van még az un. alaktényező is. Nagyon nem mindegy a fenék kialakítása, domborulata. Lehet kibír száz felfújást, a százegyedikre kipukkan. Azt tudjátok, hogy a nyomástartó edények hegesztés után kapnak egy feszültség csökkentő hőkezelést? Utólag TILOS bármit ráhegeszteni. Van amikor elkerülhetetlen, pld. helyszíni szerelésnél, ott úgy oldják meg, hogy ráhajlítanak és ráhegesztenek a palástra egy vastagabb lemezt. Hőkezelés után kizárólag erre a lemezre lehet hegeszteni.
Házilag gyártott gépekhez a legjobb, legbiztonságosabb autóbontóból LPG tartályokat venni.
Uff!
(#) dB_Thunder válasza klenósanyi hozzászólására (») Nov 2, 2021 /
 
Idézet:
„Házilag gyártott gépekhez a legjobb, legbiztonságosabb autóbontóból LPG tartályokat venni.”

Ez így van! 10-15eFt darabja! Garantáltan örökös lesz az ember életében!

Az a baj, hogy nem konstans a nyomás, ezért anyagfáradásból lehet baj...
(#) occsebogyo válasza klenósanyi hozzászólására (») Nov 3, 2021 /
 
Szerintem az LPG tartálynál nincs olyan megoldás ahol bárhogyis megúsznád a hegesztést. Nem csak a csatlakozások miatt, de pl. a motor és a kompreszsor rögzítés miatt is. De ide vehetjük szerintem a rögzíés/kerék felszerelés témát is.
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Nov 3, 2021 / 2
 
Annak van akkora húsa, hogy elbírja ! 30 bárra van nyomáspróbázva!

Egyébként senki nem tart a senkinek a fejéhez pisztolyt, hogy a tartályra hegesszen! Lehet csinálni külön vázat a kompresszornak, és motornak! Tartály meg bilinccsel rögzül...
Én pont ilyet tervezek csinálni, ráadásul álló tartályos kivitelben, 100literrel!
(#) ati790731 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 3, 2021 /
 
Így van! Csinálsz egy keretet, amibe berakod a tartályt, a váz tetejére mehet a motor meg a kompresszor, a keret aljához le tudod bilincselni a tartályt.
(#) occsebogyo válasza dB_Thunder hozzászólására (») Nov 4, 2021 /
 
Az LPG tartálynak van olyan csonkja ami, ha átalakítóval is, de használható a kompresszor építésénél?

A csonk felhegesztéstől jobban tartanék mint hogy rá kell hegeszteni a motor/sűrítő felfogatást.
(#) csavarkulcs válasza occsebogyo hozzászólására (») Nov 4, 2021 /
 
Miért tartotok ennyire a hegesztestől?
(#) dB_Thunder válasza occsebogyo hozzászólására (») Nov 4, 2021 /
 
Egy csonkjuk van, amibe megy az órás-csatlakozó egység!
Ha másnak nem, de a kondenzvíznek biztos kell még rá csonk!

Fel kell tölteni vízzel hegesztés előtt!! Akkor nem lesz minek pukkannia
Következő: »»   169 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem