Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Szerintem ez a bekötési elrendezés van a kézi szerszámok többségében. A fekete vezetékek a szénkefékről, a szürkék pedig az állórész szabadon lévő kivezetései ahol az áramirányt lehet váltani a szénkeféken (forgórészen). Talán az egyik irány a ferritgyűrűkön átvezetett fekete-szürke párosítás, a másik pedig "keresztbe" kötve ugyanez. Szerintem.
A képen megtévesztő lehet, hogy az egyik kábelpárost már összekötöttem egy "fél csokival". Csak aztán nem mentem tovább a dologban. De mindkét bekarikázott területen egy-egy fekete és szürke kábel van. (Csak egyik párost már összehoztam.
Igazából két verzió van gondolom: 1) fekete-szürke és fekete-szürke 2) fekete-fekete és szürke-szürke Jól sejtem-e, hogy ennek csak a forgásirányban lesz szerepe? A szétesett kapcsolónak is a két oldalán ment be egy szürke, egy fekete, a másik oldalon szintúgy. A kapcsolóban egy rugós valami mozgatott vékony lemezkéket, amelyek ahogy fordultak, úgy változott melyik vezeték, melyikkel érintkezett össze. Az tapasztaltam még egyébként, hogy így - félig összekötve - a másik két szabadon álló kábelnél is jelzett a fáziscerka. (Ha nem volt összekötve egyik sem, hanem mind a négy vezeték szabadon volt, akkor csak a szürke vezetékeknél jelzett a fázisceruza.)
A fázisceruza korlátozottan használható "műszer", ne bízz benne. A forgásirányváltáshoz mind a négy vezetéket kell használni. Valószínűleg:
szürke + szürke és fekete + fekete -> egyik irány szürke + fekete és szürke + fekete -> másik irány Viszont, hogy melyik szürkét melyik feketével kell összekötni, azt nem tudom. Ott vannak a rajzok, próbálj meg azok alapján elindulni.
A feketék a szénkefékre csatlakoznak, tisztán látszik ... párban vannak kihozva az oldalhelyes állórész kivezetésekkel a szürkékkel.
Azonos színűeket nem szabad összekötni.
Szürke-fekete - Szürke-fekete egyik irány Szürke-fekete - Szürke-fekete másik irány Közben, mint a fáziscserénél, bármelyik két azonos színű vezetéket kell felcserélni.
Üdv
Volna egy régi nem magyar fúrógép amiben a szélkerék és az álló rész között számomra érdekes kapcsolás található, mellesleg bedugva egyből lecsaphat a biztit, na most ez mire szolgál? 2 kondi sorba meg egy tekercs ha kiveszem működik vagy kell ez oda? Visszarajzoltam talán helyesen kicsit sok a korom a környékén A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2018
Zavarszűrő. Kihagyhatod, legfeljebb fúrás közben a szomszédok nem néznek tévét és zúgást hallanak a rádióban. Persze veled együtt.
Manapság már felénk nem hallgatnak rádiót nincs vétel
Lehetséges hogy ez meg a tápkábelen lévő X2-es kondi zárlata csapkodja le az automatát?
Előfordulhat. Ha kipróbálod nélküle mindjárt kiderül.
Üdv mindenkinek! Haldoklik a fúróm (black and decker kr500re-xk ) A kollektorokat már mértem,az állórészt is,ott nincs gond.Használhatnék ezekből ("sima" kondi) valamit,ha a zavarszűrés nem kell?
https://kepkuldes.com/image/8nxL0 https://kepkuldes.com/image/8nBq4
Elektrolit kondenzátort ne! Zavarszűrő nélkül is jól működik, de jobb, ha van benne, mert elátkoznak a környéken a zavar miatt. Bármelyik villanyszerelési boltban vehetsz.
Sziasztok!
Adott egy Hyundai HYD-223 ütvefúró, amivel tegnap fúrtam 2 lyukat a falba. (Képeket akartam felrakni a szobába) Előre mondom, hogy tudom, kár volt megvenni, de az ára (5000 Ft) elcsábított. Na szóval az történt, hogy az első lyuk fúrása lassan haladt, és egyszer csak megállt a gép. Na mondom frankó. Vagy ennyit bírt, de mivel égett szagot nem éreztem, így gondoltam csak túlmelegedett, leraktam egy időre, hadd pihenjen. Fél óra után bedugtam, nem megy. Próbáltam magasabb fordulaton, és akkor elindult. Meglepődtem, nem tudtam mire vélni. Szóval most az van, hogy ha azt akarom, hogy lassan forogjon, akkor csak sípol, de meg sem moccan, ha meg erősebben nyomom, akkor hirtelen elindul, és gyorsan. Mi lehet a probléma? Esetleg van rá gyógymód? Szét még nem szereltem, mert (félig) működik. Falat lehet vele fúrni, de így például egy csavart behajtani már nem. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2019
Moderátor által szerkesztve
Szia!
Elvileg van rá gyógymód, de lehet nem éri meg. Általában a fordulatszám szabályzós kapcsoló szokta okozni ezt a hibát. A kapcsolónak két fokozata van egy fordulatszám szabályzóval ellátott és a motort direktbe kapcsoló fokozata. Nálad az utóbbi működik. A kapcsolóban nagy valószínűséggel egy fém érintkező tört el vagy csúszott el a helyéről, de a szabályozásért felelős dióda vagy tirisztor is tönkre mehetett. A javításukhoz a kapcsolót teljesen szét kell szedni, de összerakni a kis alkatrészek miatt elég nehézkes. Ha valamilyen oknál fogva nem javítható a kapcsoló, akkor egy új lehet többe kerül, mint a fúrógép. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2019
Szia!
Valószínű a kapcsolón lévő fordulatszabályzó halott, vagy a poti érintkezője kontakt hibás. Az előbbi a valószínűbb. Üdv.
Szia!
sany válasza megelőzött és részletesebben le írja a hibát! Üdv.
Köszönöm a válaszát Sany, és persze Patópali-nak is.
További kérdéseim: A gépet eleve úgy sikerült elindítanom, hogy a fordulatszám szabályzót feljebb tekertem, ettől még lehet, hogy ez a hibás alkatrész? Illetve: Ha nem nyomom be koppig a "ravaszt", akkor az elején a kattanás után búg a motor, tehát kap áramot, azaz a kapcsoló jó, de csak ha tovább húzom, akkor kezd el forogni, immáron nagy fordulaton. Ezek után is a kapcsoló lehet a hiba? Köszönöm a válaszokat. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2019
Nagy valószínűséggel a kapcsolóban van a hiba. Sajnos nagyon gyenge minőségűek.
Ha esetleg garanciális akkor mindenképpen vidd vissza. A hozzászólás módosítva: Jan 27, 2019
Szia! Szerintem az a kapcsoló hibás. Annak nem volna szabad az általad leírtak szerint viselkednie:
Idézet: ... a kattanásnak nincs helye ebben a szabályzóban. Az a forgatógomb amit "+" és "-" irányba lehet tekergetni az csak egy korlátozó csavarorsó mechanika a potméteren, hogy könnyű legyen az adott fordulatot tartani a ravasz behúzásakor. Ha azt szeretted volna, hogy csavart is lehessen vele behajtani, akkor ne vegyél ilyet hanem a sima, állító gomb nélkülit, mert ha a művelet közben nagyobb erő, nyomaték kellene azt nem tudod állítani csak ha leveszed az ujjadat a gombról. Addig vidd vissza a jótállási jogaidat érvényesítve, amíg lehet. A többiről ráérsz akkor dönteni ha már ott vagy a reklamációs pultnál, hogy másikat kérsz vagy ráfizetsz és másik márkát kérsz vagy a vételárat kéred vissza. „akkor az elején a kattanás után búg a motor”
Szervusztok.
Egy kb 30 éves Makita fúrógéphez keresnék kapcsolót. Úgy tűnik az internet a 250 voltos szabályozót nem ismeri csak a 125 voltost. Tud valaki beszerzési forrást?
Kedves Kollégák!
Mancsaim közé került egy akkuhibás HILTI TE 2-A akkus fúrógép. 24 V-os 2 Ah NiCd akkupakkokkal. Külső akkuról üresjárati áramfelvétele 24 Volton 10 A. Kicsit sokallom. Sajnos sehol nem találok róla adatot, csak robbantott rajzot, elektromos paraméterekről semmit... Ha valakinek volna valami tapasztalata ezzel a géppel, sokat segítene Köszönöm!
Hilti TE2-A22
Erről van szó? Mert TE2-A-t nem találtam. Az áramfelvétel valóban soknak tűnik. Nem szorul valahol? Egyébként egy hasonló hálózati teljesítményfelvétele több ennél üresjáratban is.
Sajnos nem. Ez már az újabb verziója, ez már eleve Li-ion akkus...
Az enyém a következőre hasonlít:gép Egyáltalán nem szorul, szépen jár. Nem szikrázik hallhatóan, még nem szedtem szét, hogy közvetlenül a motorra mérjek rá, hogy a szabályozó nélkül mit művel...
Szia
Én itt szoktam megnézni a cikkszámot: https://www.technoform.hu/bolt/makita-alkatresz.html Tapasztalatom szerint a Tímár a legolcsóbb, ritka kivételtől eltekintve: https://timarszerszam.hu/makita-alkatreszek/k?name=650226-0
Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy a képen látható fúrógépbe vajon mekkora kondi dukál? Az eredetit nem tudtam leolvasni.
Zavarszűrő szerepe van, akár el is hagyható. Ha mindenképpen akarsz bele rakni másikat, akkor kb. 100 nF-os, X2-es jó lesz bele.
Sziasztok!
Szeretnék segítségeg kérni. Egy ismerősömnek van egy elég régi fúrógépe. Kb 20 éve lett újratekercselve.Azóta rendben működött. Elmondása szerint most jött elő egy olyan probléma,hogy terhelés nélkül minden rendben,de,ha terheli a gépet, ( mondjuk egy 6-os fúróval szetetne dolgozni) akkor elmegy az ereje,alig pörög a motor. Nem füstöl, nem melegszik.Fordulatszám szabályzós. Ha valakinek esetleg lenne ötlete,mi baja lehet,azt ossza meg velem legyen szíves. Előre is köszönöm. |
Bejelentkezés
Hirdetés |