Fórum témák
» Több friss téma |
sziasztok!
egy ujonnan kiepitett, de felbehagyott padlofutes rendszert szeretnek valahogy normalisan uzemeltetni addig amig nem jon a jobb ido es tudom atgondolni a meglevo rendszert. egy C18-az kazan adja a meleget, egyelore csak erre a rendszerre direktbe kotve. letekertem annyira a gazlang magassagat es beallitottam a vezerlo termosztatot ugy, hogy max 40 fok koruli vizet szallitson hosszu orak elteltevel is, idonkent ranezek de egyelore ez a beallitas annyira jonak tunik, hogy meg az ego osszes furulyaja is begyulladjon. az osztoban 3db 80m, 2db 50m koruli kor van illetve egy torolkozoszarito, ezek kozul mindegyik teljesen kinyiva 2,5-3,5 L/perc koruli szallitasi tempoval. 20,5 fok nappal, illetve 20 fok van a Computherm Q7 es szobatermosztaton beallitva, de ez csak a cirkot vezerli. a padlofutes keringetoje, egy ettol fuggetlenul folyamatosan 3-as fokozatba kapcsolt Alpha 1 L25-40, a masik 3 erintkezos csatin nincsen semmi (meg dugom sincsen hozza). igazabol egyelore az erdekelne, hogy hogyan oldjam meg hogy ez a szivattyu a cirko utan meg 1-2 oraig keringesse a vizet, ugy erzem ha ez nem megy eleg egyenlotlenul hulnek le a korok. van mar elkepzelesem a hosszatavu uzemltetest illetoen, de egyelore az erdekelne hogy ti a cirko illetve a keringeto vezerleset hogyan oldanatok meg. koszi, csatoltam kepet is az osztorol.
Lamprologus!
Először is. Elnézést a késői válaszért. A hozzászólásomkor bejelöltem azt a négyzetet, ami értesítést küld, ha válasz érkezik a kérdésemre. Úgy látszik mégsem működik ez az opció. Kérdéseidre válaszolom: Egyenlőre csak a radiátoros kör van használatban. A tágulásiban a nyomás jó. Hetente mérem, tatja ezt. 1,2 Barra van pumpálva. Gyárilag ha jól tudom 6 literes. A radiátor körben - 2 db radal, 4 db dunaújvárosi lemez, 1 db törülköző szárítós - kb. 25-30 l víz van. A nyomásváltozás kb. 0.3Bar. A biztonsági szelep körül minden száraz. Sztem jó. Még egyszer elnézést a megkésett válaszomért. Megpróbáltam egy variánst. Mellékelt rajzon megnézhető. Leválasztottam a kazántöltő szelepet a rad. kör osztóról. A kifolyás oldalon kiszereltem a visszacsapó szelepet. Nyomásszabályozó szelep kinyit. A kazántöltő alján az elzárószelep kinyit. Alá tettem egy vödröt. Rányitottam a hálózati vizet, de egy csepp nem jött ki a kifolyó oldalon. Nem értem miért?
A padlófűtés körnek külön tágulási van felszerelve- 12 literes.
Korábban azt írtad hogy a rendszer nem tartotta a beállított 1Bar nyomást ... most az írod hogy a tágulási tartály 1,2Barra van előfeszítve. Ez így nem jó!
A tágulás tatályban a nyomást úgy kéne beállítani hogy üzemi nyomáson kb 1/3-ig legyen vízzel, tehát az üzemi nyomásnál kisebb nyomásra kell előfeszíteni. A tágulási tartályt úgy kell felpumpálni a megfelelő nyomásra, hogy elereszted a nyomást a rendszerből pl egy víz ürítő csap kinyitásával, és akkor állítod be a nyomást. Többszintes épület esetén ez nem tökéletes módszer. Ha tutira akarsz menni akkor leveszed a tágulási tartályt, és úgy állítod be a nyomást rajta. Mondjuk ha azt akarod, hogy hidegen 1Bar nyomásod legyen a rendszerben akkor max 0,8Bar nyomásra feszítheted elő a tágulási tartályt... aztán kezd el felfűteni a rendszert és figyeld a nyomást, ha nagyon felmegy a nyomás akkor kicsi a tágulási tartályod. Gomdolj bele, ha a rendszeredben 1 bar nyomás van, a tágulási tartályban 1,2Bar, akkor a tágulásiban nincs egy csepp víz sem mivel ott nagyobb levegő nyomás van ... ha a rendszerből eltűnik akár csak 1 csepp víz is, a nyomás egyből leesik, a tágulási nem tudja pótolni. A víznyomás nulla lesz, a tágulásiban meg marad az 1,2Bar.
VIM!
Szíves elnézésedet kérem, hogy csak most válaszolok. De, mint fentebb írtam, nem működött az értesítő opció. Főleg azért, mert korábban sokszor fordultam tanácsért hozzád és kaptam is hasznos válaszokat. Több, mint egy hétig googliztam a témában. Egy központi fűtés szerelővel konzultáltam a témában. Ő azt válaszolta, valószínű, hogy a szeleptesten belül van a hiba. De szétszedni nem akarta, mert ugrik a garancia - sajnos így is. Lamrologusnak válaszoltam. Leírom még egyszer: Megpróbáltam egy variánst. Mellékelt rajzon megnézhető. Leválasztottam a kazántöltő szelepet a rad. kör osztóról. A kifolyás oldalon kiszereltem a visszacsapó szelepet. Nyomásszabályozó szelep kinyit. A kazántöltő alján az elzárószelep kinyit. Alá tettem egy vödröt. Rányitottam a hálózati vizet, de egy csepp nem jött ki a kifolyó oldalon. Nem értem miért?
Korábban valóban az volt, hogy nem tartotta a nyomást. De november közepén ki lett cserélve egy másik tartályra. Ez tartja az 1,2 bar nyomást, ill. csak a felfűtésnél kicsit változik. Én így állítottam be a tartály nyomást. Előremenő és visszatérő zárva. Leeresztettem a tartályból a vizet. Felpumpál 1-1,2-re. Óvatosan elkezdtem tölteni, épp csak szivárgott. Nyomásmérő sasol. Ha elérte az 1-1,2 bart, akkor az előremenő és visszatérőt kinyitom. Nyomást ellenőrzöm. Ezek szerint nagy előfeszítést adtam.
Azt tanácsolod, hogy az üzemi nyomásnál - pl. 1 bar - kisebb értékre - pl. 0.8bar - ra pumpáljam fel. Nos akkor kiengedem a levegőt és így pumpálom fel. Amíg a régi tágulási el nem romlott, évekig működött rendesen. Soha nem ment fel a nyomás. Logikus az érvelésed. Így teszek. Köszi
Szia! A leírtak alapján nem túl jó egy cirkónak ami nem kondenzációs, hogy alcsony előremenő hőmérsékleten üzemel. Erre majd akkor derül fény amikor majd takkarítani kell a primer hőcserélőt, így fog kinézni ami nem igazán biztató a hosszútávú biztonságos üzemelésre nézve. A hőfokot a radiátoros előremenőről kellene keverőszeleppel vagy hőcserélővel leválasztva bevinni a padlókörbe. A képen látható osztó-gyűjtő hiányos felépítésű, nincs benne a szabályzó és patronja és a háromjáratú szelep amin a keverés mértékét be lehet állítani, például. Nekem lemezes hőcserélővel van megoldva így teljesen le van választva a radiátoros résztől. Az
itt leírtak alapján működik már több mint tízenöt éve. Az a lényege, hogy a kazánra csak akkor fog ráterhelődni a padlőkör ha az már megfelelően felmelegedett. Ezt egy csőtermosztát figyeli és kapcsolja a padlóköri szivattyút. A padlókörben felmelegített felületet nem érdemes hosszú utókeringetéssel lehűteni, ezt éppen a csőtermosztát akadályozza meg nálam, mert ha a radiátoros kör visszatérője mielőtt harmatpont alá süllyedne (cca. 40 fok) lekapcsolja a padlókör szivattyúját hisz aradiátoros előremenőről már nem lehet levenni hasznos hőmérsékletet a lemezes hőcserélőn. Bővebben: Link A padlóköri szivattyúnak a legkisebb fokozaton kell keringetnie a fűtővizet a rendszerben és nem a legnagyobbon, erre figyelj oda.
Semmi gond. ITT van magyarázat a működésre metszeti rajzal.
Idézet: Hát ezt kell tudni beállítani a szelepen. „A visszacsapó szelep a töltési művelet során a rendszer aktuális nyomás és a beállított nyomás különbsége nyitja egy rugó ellenében.”
Akkor kezdtem el gyanakodni, hogy a kazántöltő rossz lehet, - amit a szaki is sejtett - hogy az előírtaknak megfelelően történő beszerelést követően sem tudtam a nyomásszabályzót beállítani az 1 barra. Ezért találtam ki, hogy lekötöm a radiátor gyűjtőről, szabad kifolyást biztosítva a szelepnek. Alátettem egy vödröt. Fokozatosan rányitottam a hálózati vizet, de a vödörbe egy csepp sem ment ki. Ebből az következik, hogy a szeleptestbe elakad a víz útja. Hozzáteszem, amikor a futár kihozta a kazántöltőt, valami csörgést hallottam a kibontás során. A visszacsapó szelep, annak rugója a kis réz lemezkével nem volt a helyére becsavarva. Továbbá a nyomás beállító csavaron sem volt rajta a fixáló csavarzat. Joggal merült fel bennem, hogy netán egy hibás, darabot sikerült kifognom. Rossz lehet a belső rész? Írtam a boltnak garancia ügyben. De felejtős. Vigyem be, megnézik, eldöntik jár-e garancia. Csak egy baj van, a benzinköltség többe van, mint a szelep. Úgyhogy lábon lőttem magam. De a kérdés még mindig ugyanaz. Miért nem megy víz be a szelepbe???
Szerintem a fekete forgató gombot befelé kell tekerni, úgy emeli fel a felső szeleptestet. Annyira nem lehet rossz, hogy ne menjen rajta keresztül a víz.
Egy próbát megér. Visszaszerelem és próbálkozom.
Először szét kellet volna szedni és megnézni, hogy rendben van e benne minden. Van benne egy ferde furat amin keresztül tölti a vizet, talán az el lehet záródva.
Ez volt eszemben nekem is, de nem mertem megbontani a garancia esetleges elvesztése miatt. A ferde furaton néztem a szelep elmozdulását, miközben alul csavargattam ki-be a szelepet, de semmi mozgást nem láttam. Reklamáltam a webáruházban. Nem sok jóval biztatnak- úgy értem, fel kellene vinnem bevizsgáltatni, majd eldöntik jogos-e. De az üzemanyag kb. 400 km-re mintegy 14ezer forint. Ez nem jó bolt. De tegnap vettem észre, hogy bármely üzlet, amelyik ezt a tipust - FERRO -forgalmazza, a mellékelt fotók alapján mindegyik töltőn szelepen P3 felirat látható. Nekem, amit leszállítottak 1B jelzés van. Beütöttem a googliba 1B jelzés feltüntetéssel, egyetlen találatot nem adott ki. Másik: Teljesen biztos vagyok benne, hogy a szeleptest házban van a gubanc. A szelepet a mosogató csaptelepre felszereltem, visszacsapót kivettem, rányitottam a nyomást. De, mint korábban írtam, a kimenő oldalon semmi víz nem folyt ki. Hiába tekerésztem bárhová a szelep alsó fekete elzáróját, ill. a ház tetején a nyomás beállító csavart. Gondolom hétfőn válaszolnak a webáruházasok. Ha negatív a válaszuk, akko irány a Fogyasztóvédelmi akárkik.
Csak infónak mondom a fogyasztóvédelmes hozzászólásodra:
Fogyasztóvédelemmel csak akkor van értelme felvenned a kapcsolatot / fenyegetni őket, ha Te mint vásárló hajlandó vagy bármit is tenni az ügy megoldásáért. Amíg kijelented, hogy Te aztán vissza nem küldöd nekik a lehetséges hibás terméket, addig hogyan vársz bármit? Hogy javítsa / adjon cserét a fűtéses bolt, ha a hibás terméket nem vagy hajlandó visszavinni? El fog hajtani a fogyasztóvédelem is, és felszólit, hogy első körben Te mint fogyasztó tegyél eleget a jogszabályban leírtaknak, és tartsd be, hogy visszajuttatod a terméket. Akár hibás, akár nem, annak a shopnak ahonnan vetted. Jelenleg csak magaddal szúrsz ki, a bolt nem fog semmit tenni, addíg, amíg első körben Te nem teljesíted a jogszabályi kötelezettségedet, ha vitás ügyetek van. Előbb áru vissza nekik, és utána jön bármi.
Én a Fogyasztóvédelmet nem fenyegetésnek szántam. Mint fentebb válaszoltam VIM kollégának, az első reakciójuk az volt, hogy vigyem vissza a terméket a boltba. De ez nem járható út, mert közel 14 ezer forintba kerül az üzemanyag. A szelep meg 8800 forint. Én nem jelentettem ki, hogy én bizony vissza nem küldöm..... Ezt az opciót nem is ajánlották fel. Ezt a viszontválaszomban jeleztem is feléjük. Gondolom hétfőn válaszolnak rá és akkor rákérdezek a visszaküldés lehetőségre, vagy csere lehetőségre, esetleg pénz visszafizetésre. Az érvelésed nem jó..."hogy javítsa....nem vagy hajlandó visszavinni. Nem is viszem vissza,nem akarok még további 5 ezret bukni rajta. Ha vissza lehet küldeni, akkor OK. Ha minden kötél szakad, csak akkor veszem igénybe a Fogyasztóvédelem segítségét.
Én még továbbra sem értem miért erőlteted ezt a kazántöltő szelepet. Egy zárt rendszerből nem tűnhet el víz. Így azt nem is kell tölteni. Azzal kéne foglalkozni hova lesz a víz, amit pótolni akarsz!
Tudom, hogy a jelenlegi felepites sok szempontbol sem idealis. A szabalyozo patront azert vettem ki, mert azzal a beallitassal csak a falnak menne a cirko szivattyuja es ahelyett megprobaltam egy olyan vizhofokot eloallitani ami meg megfelel a padlofutesnek. Igy langmagassag hosszu orak utan sem eri el az eloremeno 40 fokot.
Osszehasonlitasi alapkent az elozo szigetelt lakasunkat tudom emliteni ahol napi 2-3 ora radiatoros futessel 60 fok koruli eloremenovel napi 3-5 m3 gaz fogyott el. Ezzel szemben most ~12 ora uzem utan fogy el 6-8 m3 gaz 40 cm-es kimeretu teglabol rakott falak mellett. A szivattyu is azert van ezen az legmagasabb allason, mert igy tobbet kever vissza a visszaterobol es a padloba nem megy 38 foknal melegebb viz. Abban kernem a segitsegeteket, hogy a cirko illetve a keringeto szivattyujat hogyan vezereljem. Most a keringeto szinte allandoan (7/24) megy ami gondolom hosszu tavon nem szerencses neki sem, csak a cirkot kapcsolgatja a szobatermosztat. Akkor kapcsolom ki par orara a keringetot ha tudom hogy nem fog a lakas a szobatermosztat aktualis erteke ala menni.
Nekem az a véleményem, hogy belül össze van ragadva a szervoszelep az ülékkel és viszi magával ezért nem tud kinyitni. Ha nem akarod szétszedni és látható jelét adni a szerelésnek a szelep felületén akkor a lelazított belső nagy szabályzó rugó és nyitott (kitekert) fekete elzáró mellett a tenyereden tartva a szelepet egy gumikalapáccsal üss rá egy nagyot minkét oldalról és azután kösd rá a vizes csatlakozást, hogy működik e. A hosszú tárolás alatt az előre beállított cca. 4bár rugóerő az "összegyógyíthatta" a szelepüléket. Így talán elválnak egymástól a felületek és kinyit a szelep. Ha szükséges, becsavarhatod a szelepet egy ruhadarabbal és úgy ütheted fakalapáccsal is, különösebb kárt nem fogsz tudni okozni benne. Azt ne tudom, hogy a zerelésből adódó kulcs ráfogások nyomai után hogyan érvényesíthető egy garancia de ha a szerelő hozta és építette be, neki kellene ezzel foglalkozni, hiszen szakember véleménye támasztaná alá, hogy különben hibás a termék.
Értem. Amit most eszközöltél az nem nevezhető szabályzásnak, pedig a padlókörnek arra volna szüksége, helyette kézi beállítással optimális értken tartod ezeket az értékekeket. Most is azt mondom, hogy a padlóba tömegáram szabályzás szükséges és ezt nem lehet nagy áramlási sebességgel megfelelő szinten tartani. A keverést a legkisebb fordulathoz kellene bállítani a padló szivattyúját pedig az általam javasolt csőtermosztáttal lekapcsolni ha már a radiátoros kör visszatérője túlságosan lehűlne. Csőtermosztátnak CSAK a patronos, gőztenziós vagy kapillárcsöves (ki hogyan nevezi) felel meg, más nem jó! A helye az ott legyen ahová a rajzomon is feltüntettem, mert az a kazán valódi visszatérőjének a hőmérsékletét adja.
Végül is azért erőltetem, mert már megvettem. Miért vettem meg? Mert az általam ismert szerelők közül egy meghalt, egy Covidos lett, egy külföldre ment dolgozni. Nehezen találtam egy vidéki szakit, aki valahogy csak kijött hozzám. Ő cserélte ki a tágulásit. Mivel a probléma nem szűnt meg, javasolta ezt a kazántöltős megoldást. Nálam a radiátor kör 3 ágon megy, áganként 2-3 radiátorral. Ma elkezdtem a nyomozást egyszerre egy kör megy és figyelem a nyomásingadozást. Ha kell, csak egy-egy radiátor megy. Radiátorok alá A4-s papír. Végigmegyek a körökön, valahol szerintem is kell lenni valahol szivárgásnak.
Köszi a válaszaidat.
Hogy ez nem jutott eszembe? Van egy vibrációs készülékem, ami percenként több, mint ezer állítható rezgést tud. Megpróbálom rezgésre bírni a szeleptestet, kombinálva a kalapácsos módszerrel, amit javasoltál. Még várom az ügyfélszolgálat válaszát. Ha az nem jár sikerrel, marad a szétszedés.
Köszönöm: Joetata
Mennyi viz tűnik el a rendszerből?
Képzeld el ha jól működik az utántöltő szelep ... eleinte csak napi 1 liter vizet tölt ... aztán 2-t ... 3-at ... 100-at ... Te meg nyugodtan alszol, hisz mindig megvan a megfelelő nyomás! Aztán egyszer arra ébredsz, hogy egy medencében lubickolsz!
Max.2-2.5 dl naponta. De ez is elég ahhoz, hogy reggelre lemenjen 0,2 bar nyomásra. Itt viszont már nem kapcsol be a kazán. Körönként végigmentem a csővezetékek mentén. Egy helyen egy falhüvelynél találtam szivárgást, illetve egy hollandinál. Sajnos túlhúztam és begyűrte a tömítést. Ezeket javítottam, de még mindig valahol elmegy víz. De: a kazántöltő szelepben lévő nyomáscsökkentő szelepnek nem az a feladata, hogy a beállított értéken tartsa a rendszernyomást? Ha ilyen elárasztás veszély fennáll, akkor mégsem biztonságos? De akkor minek gyártják?
Egy 8 literes kiegyenlítő tartálynak, aminek a nyomása jól van beállítva 2-3 liter vizet tudnia kéne pótolni, jelentős nyomásesés nélkül ...
De ha Neked napi 2-2,5dl víz elmegy a rendszeredből akkor havi egy vödör víz áztatja a házadat... Engem ez sokkal jobban zavarna mint az hogy nem jó a kazántöltő szelep ... A körök egyenkénti lezárásával szerintem hamar ki lehetne deríteni melyik körön megy el a víz. Idézet: „...minek gyártják” Leírásaikban elolvashatod!: Pl.: Az automata töltő feladata a légtelenítőkön, légleválasztókon, radiátorok kézi légtelenítőin és egyéb szerelvényeken keresztül eltávozott levegő/víz miatti nyomáscsökkenés kiegyenlítése, pótlása... Nem pedig a "csőtörés" miatti vízveszteség pótlása! A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2021
Már egyre többen próbálnak meggyőzni, hogy ne a tüneteket kezeld, hanem az eredeti problémát találd meg.
Napi 0.2 liter víz rengeteg veszteség egy lakóház méretű fűtésrendszerben. Ennyi még nyílt tágulási tartályú rendszerekben sem távozhat üzemszerűen. Ha ilyen mértékű a probléma, mint ahogy leírod, akkor én nem az automata töltő irányába mennék semmiképpen, hanem lezárt körökben egyesével nyomáspróbás tesztek irányába mennék tovább. Hidd el nekünk, tényleg nem hosszútávú probléma megoldása a kazántöltő szelep, mert állandósult rendszerben még légtérfogat arányban is sok a 2.5 deci vízveszteség. Hatalmas légzárványoknak kell lennie a rendszerben ahhoz, hogy "normális" legyen ez a mérték. Idézőjelbe tettem, hiszen ha ekkora légzárványok vannak a rendszerben az sem normális, ott azoknál nincs fűtésed. Egy szó mint száz. Millió rendszer üzemel automatikus kazántöltő szelep nélkül, ugyanis a helyes működéshez NEM szükséges folyamatosan 24/7 utántölteni, zárt rendszerben nem fogyhat el a víz. Külön-külön ágakat kellene nyomáspróba alá tenni, akár dinamikus nyomásváltozást is figyelni, amiből kiderül, hogy légzárvány-e (az "rugózik" a vízhez képest), vagy folyamatos szivárgás. Egy hozzáértő fűtéses szaki olcsóbb mint, mint a fal/padló bontás rejtett ázás miatt. A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2021
Automata töltőszelepet el tudok képzelni egy közintézmény méretű fűtési rendszerben, de egy családi háznál teljességgel felesleges! Ráadásul, ahogy írták elfedi az alap problémát!
Egy ázás kár, ha nem kezelik időben nagyon sokba kerülhet! A legdurvább amiről hallottam: összedőlt a ház emiatt.. Idézet: „Ha ilyen elárasztás veszély fennáll, akkor mégsem biztonságos?” Ebből a szempontból nem! Idézet: Mert megveszik! „De akkor minek gyártják?” Rengeteg dolgot gyártanak, ami garantáltan szemétben végzi nagyon hamar, és "élete" során is teljesen hasztalan!
Köszönöm válaszodat. Dec. 18-i hétvégén visszavárom a szerelőt, akit rábeszélek a további - én kettőt találtam - szivárgások felderítésére. Remélem megtalálja a nyomásesés okát.
Igen, ez a leírás nekem is megvan.
Köszönöm
Nem a meggyőzéssel van a baj. Az eredeti problémát keresve, már két szivárgást felfedeztem. Jövő héten jön a szaki, aki tovább vizsgálódik. Egyébként a legelső felvetésemben én a kazántöltő szelep meghibásodásának okára kérdeztem rá. Mi lehet az oka, hogy nem működik? Erre kaptam is pár tanácsot. Én is tudom, hogy a kiváltó okot kell megszüntetni és akkor a kazántöltő szelep felesleges. Nem én találtam ki, hogy ez a megoldás az üdvözítő.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |