Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Nagyon szépen köszönöm a segítséget mindenkinek! Így már legalább van kiindulási alapom ez ügyben. Ha esetleg elakadok valahol, vagy lesz még kérdésem, akkor számítok későbbi segítségre is. Természetesen, ha elkészült, akkor kipróbálás után teszek fel képeket, és megírom, hogy milyen lett, persze ezt majd kicsit később, ahogy jut rá idő, sok más projekt mellett.
Ott jobbra fenn van egy kis nyíl ami lefelé mutat és ha ráviszed az egeret lenyílik egy menüsor amiben ott lesz a képek opció amiben sok hasznos ötletet találsz a megvalósításhoz.
Köszönöm szépen a jó tanácsot, meg is nézem.
Igaz tavalyi kérdésre válaszolok, de hátha aktuális még a segítségem a kérdést illetően. A képeken látható egy hengeres kompresszor is Magyar kmg (kismotor és gépgyár) típus, kimondottan Zetor K25-höz és Mtz 45-höz gyártották. Mtz 45 esetén gyárilag a váltó oldaláról van meghajtva, ahol a meghajtó fogaskerék kb. háromnegyed fordulatot tesz meg, míg a főtengely egyet fordul. A traktor maximális fordulata, ahol leadja a 45 lóerőt, az 1600. De a kompresszort kb. 1000-es fordulaton érdemes szerintem működtetni, amúgy a henger átmérő és lökethossz megegyezik a Csepel teherautó, vagy az Mtz 50 egy hengeres kompresszorával. A bordázott főtengelyét is le lehet cserélni a Csepel vagy Mtz 50 kompresszor kúpos, ékes főtengelyére. Ez esetben engem érdekelne a bordázott, ha eladó.
Szia
Javaslom a főtartály és a kompresszor közé beépíteni egy 1....3l tartályt, amit egy elektromos szelep űrit. A főtartályból egy vissza csapó szelep nem engedi a kis tartályba a levegőt. A lényege az lenne ha a motor leáll, a kis tartályból, kiengeded a levegőt, és mind addig szabadra megy amíg a segédfázis be van kapcsolva. Ennél a megoldásnál a motor mindig úgy indul, mintha a tartály, üres lenne. Igy a motor könnyeben indul. Ha netán a 230V kimarad rögtön kéri a segéd fázist le ereszt a kis tartály és a motor nyomás mentessen indul. üdv.
Nem kell kis tartály. Elég a kompresszor csöve. Minden kompresszoron így csinálják. A tartályon visszacsapó szelep, a nyomáskapcsolón meg egy másik ami kiengedi a nyomást a csőből. Az induláshoz ez is bőven elég.
Ha a nyomáskapcsoló kikapcsolt, akkor működik a leengedés funkciója. Ha a táp volt megszakítva, akkor nyomás alatt marad a töltőcső. Szükség miatt alulméretezett motornál segít a mágnesszelepes nyomásmentesítés.
Ha terhelés alatt akarod indítani a kompit, normális hogy nem indul el. Nem is kell olyankor elindulnia, nem arra kell meretezni, hanem arra hogy üzem közben a legtöbbet termeljen.
a túlbonyolított kistartalyos megoldás helyett van egy egyszerűbb megoldás, indítás könnyítő szelep. Csak akkor érdemes használni ha lassan pörög fel a motor. Gyári 230-as inditokondis motornál ez nem probléma ahogy én észrevettem. Bővebben: Videó! A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2021
Profi megoldás! Vizes (ITAP) Bővebben: Link ferde visszacsapó szelep függőlegesen, ez igen! Komolyan mondom, profi! Én vacakoltam az automatikus tehermentesítő szelephez való csatlakozással ami végül is sikerült de ehhez a megoldáshoz nem kell, hogy a nyomáskapcsolónak legyen ilyen kapcsolható funkciója a visszacsapó szeleptől. Zseniális!
A hozzászólás módosítva: Dec 3, 2021
Nekem azért jött ez a megoldás mert 2.2-es háromfázisú villanymotor átkötve 230ra lassan indult, pláne télen, sűrű olajjal, és feltöltötte a csövét, ami plusz ellenállás miatt nem bírta felpörgetni.
Köszönöm a dicsérő szavakat!
Elkészült az ifa, ez tölti a 2.5 m3 tartályt. 3-4 óra alatt visszatermeli amit kell.
Kellett találom neki egy csendes helyet, letettem az aknába, itt meg pattog a hang össze vissza. Még korbe kell szigeteljem. A tartály bekötőcsöve más lesz, ez csak ideiglenes. A töltőlevegő hűtése bevált, 240 centi gebo cső fel tekerve, ventivel hűtve. A lecsapódó víz egy csőben gyűlik össze, amit leálláskor kienged a tehermentesítő. Az elektromos vezetékek mellett nyomja ki a vizet a falra, egyenlőre nincs vele gond. Azért arra figyeltem, hogy ne vezesse a vizet a motorhoz a kábel. Bővebben: Link Az ifa kb 700-at pöröghet, próbáltam minnél lassabbra csinálni, hogy ne kopjon el hamar. De ha elkopik, vastelepen ről veszek másik fejet. A motor egy 750wattos gyári 230-as inditokondis motor. A teherindító megadta magát, meg nem akartam hogy probléma forrás legyen, (láttam olyat ami kigyulladt) így időrelével csináltam meg, 3másodperc elég a felpörgéshez. Eleinte melegedett egy picit a motor, aztán lecseréltem a 12-es ékszíjat 10-es re, így jobban be esik a kis ékszíjrárcsán, olyan mintha kisebb lenne az átmérő. Ez ilyen nagy áttétellél pont annyit számított, hogy így már nem melegszik egyeltalán a motor. Pedig 9 bárnál kapcsol ki! Az ifa kicsit át lett alakítva, szelepek, meg minden eltakarítva, hengerfej tömitesbol kapott 0.3-as klingeritet, így kisebb a káros tér, nagyobb nyomáson ez sokat számít, illetve le van húzva a hengerfej 4 plusz anyával. Sokat számít. A képen látható. A rezgés probléma letudva egy 20 kilós U gerendával, ami gumibakokon áll. Nem mozog el. Ui: Hulladék anyagokból lett építve, csak azt vettem meg amit muszály volt. A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2021
Köszönök szépen mindenkinek minden eddigi tanácsot. Jelenleg addig jutottam, hogy vissza került a tulajdonomba a korábban említett, kölcsön adott 2 hengeres Csepel kompresszorom, amit szétszedtem egy kis tisztítás és rendberakás céljából. Szerencsére nagyon jó állapotban van. Illetve korábbi tanácsok alapján a 2200W-os villanymotort mellőztem inkább, hátha nem bírja a biztosítékom vagy a vezetékeim a villanyóra szekrénybe, és maradtam inkább az 1500W-nál. Sikerült is beszereznem egy Állítólag teljesen felújított (újra tekercselt, és újra csapágyazott) Imi villanymotort, aminek az adattáblája nincsen meg, de filccel rá van írva, hogy 220V, 1500W, 2920/min Egy nagy kondenzátor van az oldalán, amin nem találtam feliratot. Lehet, hogy a sok festékréteg alatt van, illetve egy nyomógombbal tud rendesen elindulni. Na, most ezzel akadt egy kis problémám, amiben kérném olyan tag segítségét, aki legalább ért is ehhez, nem mint én.
Szóval a problémám az a villanymotorral, hogy amint bedugom a konnektorba, megmozdítja a tengelyt egy picit, és egyből levágja a biztosítékot. Akkor is, ha már nyomom az indító gombot, mikor bedugom. B16 kismegszakítóm van a villanyóra szekrénybe, és nem javasolta az áramszolgáltatónál regisztrált villany szerelő a teljesítménybővítést, a házban lévő vezetékek miatt (1,5-es alumínium). Faterhoz mikor elvittem a villanymotort, hogy ott is kipróbáljam, ott B32 kismegszakító van, a házban 2,5-es réz vezetékek, viszont hátra felé a pajtába már 1,5-es alumíniumok mennek, ahol én kipróbáltam. Ott ahogy bedugtam elkezdett búgni a motor, meg lassan forogni, és ahogy megnyomtam az indító gombot egyből szépen felpörgött, és ment. Szóval ennek az elvileg 1500W-os Imi motornak akkor nem kellene, hogy elinduljon nálam a B16 kismegszakítóról? Direkt azért vettem ezt, mert többen is azt javasolták, még a regisztrált villanyszerelő is, hogy erről az 1500W-os motornak még el kell indulnia. Azt mondta, hogy esetleg a 2200W-os is elindulna, de gyakran levágná, szóval ő is az 1500-asat ajánlotta. Vagy a villanymotor felújításánál adódhatott valami kis probléma, ami miatt nálam ez nem használható?
Szia! Ezt létrát én is végig másztam! Van ilyen 380-as 2kw-os ból áttekert IMI motorom is, de én a 25-ös kismegszakítóval sem tudtam biztonságosan használni, mert random leverte azt is. Van 3kw-os ból áttekert 2,2-es, de azzal is ez volt a probléma plusz még az is, hogy gondolt egyet és nem bírta elindítani 10-ből egyszer a kéthengeres Csepelt, vagy Csonka200-at, még nyomás nélkül sem. A vége az lett, hogy áfa minden nélkül közel 50-ért vettem egy bár kínai gyártású (PRC) gyárilag 2,5kw-os 28001/min 230-as motort, hivatalos villanymotoros boltból ami soha nem vetre még le a 25-ös kismegszakítót indításkor sem és max 10,5A az áramfelvétele. Nagyon nyomatékosan indul, nem melegszik, nagyon megérte. Sajnos az áttekert motorok, nyomatékszegények indításkor, és óriási az áramfelvételük, gondolom, a horonylépés nem jön ki náluk rendesen, vagy nem tudom. Biztos van aki le tudja írni a probléma okát ide.
Értem. És ha egy eredeti ilyen 1,5kw-os Imi motort tudnék szerezni, 2 kondenzátorral, akkor az valószínűleg el tudna indulni? Van egy kilátásban. Állítólag 16A-os biztosítékról szokták üzemeltetni egy körfűrészben, Csak vettek bele 2,2kw-osat inkább. Azt nem mondta, hogy a 16-os az A, B vagy C volt, amiről üzemelt. Viszont állítólag nem gombbal indult, hanem simán, ha be lett dugva a konnektorba.
A hozzászólás módosítva: Dec 21, 2021
Viszont érdekes, hogy munkatársamnál a szalagfűrészen egy nem tudom milyen típusú, de kék színű 2,2kw-os 220V-os villanymotor van, ami C16-os kis megszakítóról üzemel, és elmondása szerint soha nem vágta le, és a villanymotor is 6 éve hibátlanul működik, mióta a fűrészgépet megvették. Ő is kompresszort épít jelenleg, és azt mondta ugyan olyan villanymotort próbál szerezni hozzá, mint ami a szalagfűrészükön van.
Vannak ilyen "csodamotorok"...mint, pl. ez a kék, ennek a 3,5 kW-osnak is elég a 14A-s "biztosíték" !
Csak meg nem mérd a valós teljesítményét az (Alu tekercseléssével)...
Értem, szóval jó eséllyel gyengébbek, mint ami rájuk van írva. Mindegy, megpróbálom ezt a kilátásban lévő gyári 1,5kw-os IMI motort is, hátha ezt el tudom indítani a B16 kismegszakítóról.
Igazad van! Ez a kínai vicc kategória.
Haver megkért hogy építsek neki egy kis kompresszort, ami megbízható, és könnyű.
550w imi motorral, és Aluminium tartályjal gondoltam, de nem tudom hogy milyen sűrítőt tegyek rá. Autó klíma kompresszor mennyire lenne bonyolult? Csinált már valaki ilyet? Ifát csepelt nem akarok, túl nagy ide, és nincs elég erő meghajtani. Ez egy kis kompresszor lenne, a szállíthatóság az elsődleges szempont. A hozzászólás módosítva: Dec 23, 2021
Szerintem legelőször a levegő igényt kell specifikálni, abból derül ki "mekkora" kell...
Nem tudom kapható-e, és mekkora igénybevétel, milyen célra kell nektek, nekem egy strauss 10l kompresszor szolgál, keveset használom, inkább csak PC-k portalanításra, kicsi, könnyen odébb rakható. kb 20e volt pár éve az ára. Házilag kicsit építeni szép kihívás Ha meg nem kell levegőigény, akkor egy hűtőgép kompresszor is megteheti... Az meg hogy legyen kicsi, olcsó, sok levegő, megbízható ennyit nem lehet egyszerre választani
Popszegeszhuzo, kartuskinyomó, fulyopisztoly. Nem nagy a levegoigeny. A hutogep kompresszorral az a baj, hogy nehéz, és kinyomja az olajat majd hamar tönkre is megy.
Üdvözlök ismét minden tagot! Megszereztem a gyári állapotú, nem felújított, nem újra tekercselt 1500W-os IMI motort, hátha ezt már elbírja a hálózatom, ha az előző ugyan ilyen, de felújított, és újratekertet nem bírta elindítani. Annyi még a különbség, hogy ez nem gombos indítású, hanem ahogy néztem egy kis relé féle van bent, ez a másikban nincs. Gondolom ez indítja nyomógomb nélkül. Nos, gyorsan kötöttem rá egy konnektort és a vezetékét, hogy mielőbb kipróbálhassam, és folytathassam a kompresszor építést végre egy használható motorral, erre szokás szerint egyből levágta a B16-os kis megszakítót. Holott állítólag a volt tulaja is erről szokta használni..... Na aztán, hogy meggyőződhessek arról, hogy ugyan az-e a baj, mint a korábbival, elvittem kipróbálni a faterhoz, mert ott B32 a kismegszakító, és nála az előző is tökéletesen működött. Ezt bedugtam nála a pajtában lévő konnektorba, mert a másik, gombos indítású ott el tudott indulni, ez viszont nem tudott, csak lassan kezdett forogni meg búgott, úgyhogy ki is húztam gyorsan, nehogy megégjen. Aztán mondta fater, hogy a pajtában még simán csak 1,5-es régi alu vezetékek vannak, ne ott próbálkozzak, hanem fönt a háznál. Felvittem, ott már rendes 2,5-es réz vezetékek vannak, ott ahogy bedugtam, már indult is, és szépen működött. Ezek szerint úgy tűnik, hogy mindenképp teljesítménybővítés fog nálam kelleni. Igaz ezt a regisztrált villanyszerelő nem igazán támogatta, mert a házban nagyon rosszak a vezetékek, de munkatársam azt tanácsolta, hogy nyugodtan rakjanak be a villanyóra elé egy nagyobb teljesítményű kismegszakítót, és a villanyóra után tegyenek egy konnektort be a villanyóra szekrénybe, erről működjenek hosszabbítóval a műhelyben a gépek, meg tegyenek egy B16-os kismegszakítót a háznak, hogy ott továbbra is védve legyenek a rossz állapotú vezetékek, míg nem lesz pénz újra vezetékelni az egészet.
Ez így kivitelezhető lehet valóban? Illetve milyen kis megszakítót igényelhetnek ezek az 1500W-os IMI motorok, amiről már el tudnak indulni? Tanácsokat előre is köszönöm szépen! A hozzászólás módosítva: Dec 24, 2021
Szevasz!
Ez, amit leírtál nagyon necces az áramszolgáltatónál. Mert mondjuk megigényled a 32A-t, amely kismegszakító plombált lesz, mert így kell lennie. Az elektromos művek nem fog "telepíteni" Neked a szekrénybe egy külön aljzatot, ezt Neked kell megcsináltatni vagy megcsinálni. De a bővítés így kérdéses. Mi a biztosíték, hogy a most meglévő B16 kismegszakítót nem cseréli ki valaki később nagyobbra, mert nincs akadálya, és akkor már az elmenő vezetékek nem bírják a terhelést, tűzveszélyes. Ezért tiltakozott a villanyszerelő. Üdv: StMiklos
A villanyszerelő azért tiltakozott mert egy p... volt!!Mindig az lesz a felelős aki utoljára hozzányúlt a villanyhoz, tehát ha valaki mókerol utána, akkor az!
Meg kell csinálni a bővítést, és meg kell csinálni a kiselosztót megfelelően méretezve, és kész! Van kismegszakítóbók b16 b13, b10 stb, olyat kell felrakni amit a mögötte lévő vezetékezés elbír... Kiselosztóba, vagy mellé, lehet nagyobb teljesítményű dugaljt tenni, elég sok helyen van így... Én, ha még kicsivel drágább, de 3 fázist köttetnék! B16 B10 B6 pont belefér a alanyi jogon járó 32be! Esetleg a B6 helyett lehet B10 igényelni plusz pénzért!
230ra áttekert motor esetén a horonyszám ugyanaz mint az erősebb 380as motor esetén, ha a fordulat nem változik (néha ez sem feltétlen igaz)
Kompresszornál első kérdés az hogy ilyen áttételi aránnyal hajtod a kompresszort. A motornak annál jobb minél lassabban hajtja persze a kompresszornak is kell egy minimum fordulat.(neked meg lehet még több
A 1500W /2920 moci indulásilag hátrányban van mert nagy fordulatú A kisebb fordulatú motorok jobban szeretnek indulni ha ugyan az az indításmódja. A dupla kondenzátoros motor nagy valószínűséggel 1500w 1400 1/min-es (ritka a talpas 1500w 2740 1/min-es) állandókondenzátoros. Állandókondenzátoros moci meg pont indítónyomaték szegény, bár az 1500/1400es még nem is olyan rossz. Sőt egy kis plusz indítókondival is meg lehet piszkálni ha muszáj A "B" karakterisztikájú kismegszakító inkább ohmikus fogyasztókhoz jó A "C" meg már az induktívhoz(villanymoci) előnyösebb. De: Nálam is B16 van és szinte minden motor elindul terheletlenül. De az 1500/2920as meg a 2.2es már problémásabb (olykor leverheti). Terhelve meg.... Nálad a vékony alu vezeték(pajtafelé) "fogja meg" a villanymotort. Telkemen B32 van kb 10 méter alu meg még kb15 méter réz hosszabító mindkettő nem túl vastag finoman szólva, de már az 1100W/2900 1/min- es moci sem akart elindulni (relés) Emlékszem az órától kellett rézhosszabbítón elhoznom az áramot a körfűrészhez. Azóta van 3 hosszabítóm 3x4es vezetékkel mert felbosszantottam magam akkor... A hozzászólás módosítva: Dec 26, 2021
Idézet: „230ra áttekert motor esetén a horonyszám ugyanaz mint az erősebb 380as motor esetén, ha a fordulat nem változik (néha ez sem feltétlen igaz)” Köszi! Viszont akkor, mi okozza azt, hogy egy áttekert motor nyomatéka sehol nincs egy gyári 230-as hoz, amellett, hogy az áramfelvétele a nálam tapasztaltak szerint kb duplája volt. (több motort próbáltam.)
Ismét mindenkinek nagyon szépen köszönöm a segítséget! Akkor megpróbálom megbeszélni a villanyszerelővel ezt a teljesítmény bővítéses megoldást, hogy tegyenek az óra elé egy nagyobb teljesítményű kis megszakítót, utána meg egy kisebbet a háznak, meg egy konnektort a nagyról a műhelynek.
Kompresszornak én egy 1000-es fordulatot gondoltam, mert többen is ezt tanácsolták, a villanymotorom meg 2920-at pörög az adat tábla szerint. Szóval mindenképp egy lassító szíj áttételt szeretnék alkalmazni, illetve először még próbálok beszerezni egy szíjtárcsát a Csepel kompresszorra, mert az eredeti sajnos eléggé törött, és viszonylag kis méretű is, 19,5cm átmérőjű, az egy hengereseken meg kb. 25cm-es szíjtárcsa szokott lenni, úgyhogy akkorát gondoltam erre is tenni. Ahhoz meg kiszámolom, hogy mekkora kellene a villanymotorra, és ahhoz meg csináltatok egyet. Elvileg ilyen áttétellel könnyebb is egy kicsit a villanymotor dolga. Főleg, hogy visszakaptam a 2 hengeres Csepel kompresszort, és azt próbálnám meg vele meghajtatni. Maximum úgy oldom meg, hogy nem nyomáskapcsolót teszek rá, hanem egy lefújószelepet, hogy ne kelljen nyomás alatt újra indítania a kompresszort a motornak. Úgyis volt egy Csepel lefújó szelep is a 2 hengeresemen, bár azt ráraktam a traktorra, de akad nálam még másik is valahol. Illetve ismét egy kérdés szokás szerint: Kompresszor hengere (kmg) megfúrható-e, ha elkopott? Ez alatt most a Jumz traktoromon a váltó oldalán lévő magyar gyártmányú kmg kompresszor hengerére gondolok. Sajnos eléggé meg van húzva a fala 1-2 helyen, és hordja is az olajat, mert mindig tudok leengedni a vízleválasztóból, és fogy is a forgattyúsházából, néha kell után tölteni, ha használom rajt a kompresszort pótkocsi húzáshoz. Viszont egyre inkább nehézkes hozzá új (50-es Mtz kompresszor) hengert találni, illetve elég drága is. Ennek a furata jelenleg 70mm-es, plusz kopás. Most tudok hozzá szerezni 72-es dugattyút, és gyűrű garnitúrát. Elbírják ezek a hengerek a fúrást, mint a járművek motorjának a hengerei?
Szia! Szerintem nem jól tekercselte meg aki tekercselte. Nem azzal a huzalvastagsággal, menetszámmal amit így utólag nem tud az ember leellnőrizni, hogy hogyan is kellet volna kiszámolni, átszámolni a menetet és huzalvastagságot.
Szia! Hát nem tudom, a két motort amivel próbálkoztam más-más tekercselő tekerte, olyanok akik évtizedek óta ezt csinálják, és nagyon régóta ismerem őket. Az volt a fura, hogy a nagyobb teljesítményű motor 2,2kw vett fel kisebb áramot, de kb 10-ből egyszer nem bírta elindítani a kompresszort 0 bar-ról. A kisebb IMI 1,5Kw, háromból kétszer a 25-ös kismegszakítót küldte el, indulás helyett, (nem bírt kipörögni). Ami most van gyári 230-as 2,5Kw-os hibátlan, soh sem volt vele hasonló probléma. Akkor is tárgyaltuk ezt itt, de nem lett rá megoldás
|
Bejelentkezés
Hirdetés |