Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
De a legveszélytelenebb és legtisztább is .Nekem gyorsabbnak tűnt mint a vasklorid (csak alternatívát kínáltam .....)
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2021
El nem tudom képzelni hogy csináltad, mindenhol azt írják és saját tapasztalat is, hogy sokkal lassabb, mint a vas-klorid.
Igy szeretnél panelt készíteni ?
Van bonyolultabb módja is
Én csináltam hasonló módszerrel 3018-as hobby CNC-vel, 2,5W teljesítményűnek kikiáltott kék lézerrel. Elég sokáig tart amíg végigmegy a lézer a panelen (mondjuk nem kell ott ülni mellette), de egész jó minőséget lehet vele elérni.
Nem tudom mit gondolnak azok, akik ilyen videókat feltöltenek. Ez semmivel nem jobb vagy szebb, mint amit a "hagyományos" módon elő lehet állítani. Ez inkább a "feltűnési viszketegség" kategória - én így is meg tudom oldani a feladatot.
Különosen tetszett a gumikesztyű. Amég felszuszakolom a kezemre, annyi idő alatt le is maratom. A többi lépéshez meg minek ...
Én látok benne fantáziát. 20 éve Positiv20-al csinálom a nyákokat, de sajnos nem mindig sikerül tökéletesre. Lézer fénymásoló/nyomtató (ipari) készítem a fóliákat. Amit vettem, több mint 10 éve Samsung nyomtatót itthonra, az nem igazán alkalmas ilyen célra, mert halovány a nyomat. Az ipari nyomtató egy fokkal erősebb nyomatot készít, de továbbra sem tökéletes a fólia. A két réteg egymásra helyezése sokszor nem megoldás. (0,25mm-es huzalozás, integrált áramkör több mint 100 lábbal és 0,65mm-es lábtávolsággal).
Aztán ott van még a kétoldalas nyák készítés problémája. A két szembe lévő réteget egymásra igazítás után cellux-al szoktam összeragasztani. Itt is jön a probléma. Két összeillő réteget találni. Válogatni kell a fóliákat, mert a nyomtatóban megnyúlik, elcsúszik. 0,1mm elcsúszás már problémás lehet. Ezen problémák elkerülése miatt érdemes szerintem kipróbálni ezt a lézeres eljárást.
Nem akarok "belepofázni" az "istentiszteletbe" - 20 év alatt valószínűleg elegendő tapasztalatot szereztél, de...
Ha nyomtatsz, nem midegy, hogy a "fekete" az fekete-fekete vagy színes-fekete ... Az utóbbi levilágításra alkalmatlan. Ha világítasz, azt "le kell vákumolni" a NYÁK -ra, mert alávilágít(hat). Ezt szokták "pótolni" egy nehezebb üveglappal, ennek viszont a fényvisszaverését kell figyelembe venni. Vékony rajzolatnál ( meg egyébként is ) még arra is figyelni kell, hogy a "festékes" réteg kerüljön a fényérzékeny rétegre és ne legyen közte a "film". Sok buktatója van a levilágításnak és - szerintem - jóval drágább mint a "nyomtatós - vasalós" verzió. De, kinek mi jön be ... Az iparban ez a CNC -s megoldás biztos nem fog elterjedni.
"Az iparban ez a CNC -s megoldás biztos nem fog elterjedni." Sőt a hobbisták közt sem, hisz azért nincs mindenkinek CNC-je. DE, ettől függetlenül miért lenne baj bemutatni egy kicsit más módszert, ha működik. Spec én vasalok és amire nekem kell arra teljesen meg vagyok vele elégedve, de vannak akiknek a vasalás sehogy sem jön össze, szóval ha csak egy két embernek ad ez ihletet...
Én csak azért csináltam cnc gépet mert utáltam fúrni a nyákokat , a legjobb (legszebb) a fotó technikával maratott nyák . De igen ..... Kinek a pap kinek a papné .
Én sem szeretnék az ....
Idézet: „Sok buktatója van a levilágításnak” A levilágítás dry-al, stabil minőség, semmilyen számottevő buktatója nincs, és abszolute nem drága. Erre bizonyítékom is van. És az ipar sem véletlenül használja a sok alternativ monyi helyett. És természetesen paplanné A hozzászólás módosítva: Dec 27, 2021
Ez így igaz ! A legszebb NYÁK lapokat levilágítással lehet elkészíteni - ha megvan hozzá mindened. De szopni is nagyokat lehet vele ... Különösen amég rá nem jössz mi a hiba az alkalmazott technológiádban.
Az ipar egy régen kiforrt technológiát használ. Itt a "kistermelőkről" van szó, akik - sokszor - sem a megfelelő technológiával sem az elégséges tudással nem rendelkeznek.
Volt szerencsém mindkettőt kipróbálni és a gyakorlatban alkalmazni. Átültetni az iparban szerzett tudást a kisipari gyártásba.
Még annyit ...
Nem mindenkinek éri meg "összedobni" egy CNC -fúrót. Évi 2 - 3 lapért biztosan nem. Pedig de jól jönne néha, hátmég ha kontúrmarni is tud ...
Ez, amiket írtál, evidens. Az összes nyomtatási módozatot kipróbáltam, de a huzalozáson át lehet látni, abból az egyszerű okból mert festéktakarékosan nyomtat a gép.
Én továbbra is látok fantáziát a lézeres eljárásban a pontossága miatt. CNC gravírozóm is van, de nincs hozzá lézerem. Évek óta azon agyalok, hogy ezt az eljárást is ki kellene próbálnom. Vasalással is próbálkoztam vagy 10 éve, de szintén a kevés festékmennyiség problémába ütköztem. Vissza síróm a kilencvenes évek HP Laser JET-it. Azok olyan vastagon vitték fel a festéket, hogy kézzel ki lehetett tapogatni.
Ha már ilyen mennyiségben gyártasz, miért nem veszel egy hadznált laminálót meg egy tekecspár Riston -t. A többi már filléres beruházás ...
Ahogy olvasom, azt gyanítom nem feltétlen sikerült az átültetés.
Nem baj, rengeteg alternativa van. Idézet: „Vissza síróm a kilencvenes évek HP Laser JET-it” Nekem van két felesleges HP1100 ha gondolod. Az egyik működik, a másikba rossz a fűtés.
Köszönöm. Rendes tőled, de a régi technikákkal akadhat gond. (windows driver, festék)
Ebben a topikban egyszer már kérdeztem, hogy valaki tud-e nyomtató hackelésről. (hardveres,szoftveres) A festék mennyiségét kellene megnövelni. Ha ez működne, szerintem sokaknak lehetne könnyebbség.
Növelni csak annyira lehet, hogy az ECO módot kikapcsolod, akkor valamivel erősebb a nyomtatás.
HP nyomtatóhoz van egy szoftver, nevét most nem tudom, azzal lehetett még pluszba növelni kicsit a festéken. Megkeresem ha érdekel.
Köszönöm, de hagyd csak, mert az enyém Samsung. Samsung ML1640.
Egy Canon LPB-1260P -t használok sok sok éve (pedig a 90-es évekből való nyomtató) a HP laserjet 4+ driverével megy windows 10 alatt is.
Légy erős !
A becsületes magyar vállalkozónál mi az egyoldalas, HAL -ozott kártyákat "direktbe marattuk", vagyis a maratólé pH -ját úgy kellett beállítani, hogy a Riston -t ne marja le, de a rezet igen. Nem használtunk hozzá galván ónozást és vissza sztrippelést. Kellett hozzá némi érzék és tudás is. Most - 20 évvel később - a NYÁK gyártó tulajával beszélgettünk - többen - egy szobában. Megemlítettem neki a dolgot ... Na ! Állítsa be itt, nálunk is a maratót ... Mondtam neki: - Asszonyom ! Ön a munkámat sem fizeti meg rendesen. Miért gondolja, hogy a tudásomat ingyen megkapja ? Itt lett vége a beszélgetésünknek. Pedig ha csak a megspórolt vegyszerek árát ide adja - az össze többi legyen az ő haszna - mindketten nagyon jól jártunk volna...
Erős leszek
Én már szinte mindent kipróbáltam, ezt is. A festéket CO2 lézerrel le lehet égetni, de nekem nem jött le teljesen és ha vaskloriddal maratsz, a belekerülő tonerpor nem tesz jót a löttynek.
Csináltam diódalézerrel és riston fóliával is, azzal nagyon jó minőséget értem el, egyetlen hátrány, hogy kicsit lassú, de hobbi szinten ez nem olyan nagy probléma. Szerintem senkit nem kellene azért letolni, mert alternatív módszerekkel próbálkozik. Én soha nem tudtam normális filmet nyomtatni, pedig igen sok nyomtatót próbáltam itthon, cégnél, rokonnál, lézert is, tintásat is, többféle fóliát, pauszt, ..., ehhez pedig nem kell film. Mindegyik módszernek van előnye és hátránya, nem baj, ha az ember kipróbál többféle eljárást, aztán meglátja, melyik válik be.
A lézernyomtatók felvasalt "porát" a legkönnyebben aromás hígítóval lehet eltávolítani. Egy papírzsepi a hígító szájára, megfordít egy pillanatra és - én még nem találkoztam olyannal, hogy ne hozta volna le az első húzásra a 99℅ -ot. A többivel kicsit bíbelődni kell, de pár húzás és fémtiszta a felület ...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |