Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Bojler javítása, kérdések
Igen, mikor először tapasztaltam a jelenséget, én is a 3 melegvizes csap nyitásával - egyenként - próbáltam orvosolni a dolgot...eddig nem segített. A bojler 25+ éves lehet, én 7 éve tisztogatom.
A melegvíz kivezető csövet alatt mit értesz?...ami a tartályban van, vagy ami a tartályt köti össze a csappal? Vizesedést, vízfolyást sehol sem tapasztalok Egyébként ha ez így marad, okozhat hosszabb távon bármiféle problémát?
Rajzoltam egy vázlatot. A melegvíz kivezető cső felnyúlik a belső tartály tetejéig. Ha van valahol egy lyuk rajta, akkor csak addig tud feltöltődni vízzel, mert hiába nyitod ki a meleg vizes csapot, a levegő fenn marad, nem tud odafolyni a víz.
A szintet módosítja az, hogy a hálózati víznyomás mennyire tudja összenyomni a légbuborékot. Félned nem kell tőle de így kevesebb meleg vizet tudsz vételezni a bojlerből. Valószínű, hogy a buborék szép lassan el fog tűnni de nem 100 %. Ha el is tűnik, a lyuk feletti meleg vízhez nem tudsz majd hozzáférni, korábban elfogy mint kellene. Ez lényegében veszteség, mert valamennyi meleg vizet mindig tárolni fogsz benne, amihez nem tudsz kivenni belőle. Vannak olyan bojlerek, amelyekben cserélhető ez a cső. Ha a tiéd nem olyan, akkor csak a bojler cseréjével lehet orvosolni a problémát. Az, hogy elég-e a meleg víz, gyorsan ki fog derülni tapasztalati úton.
Nekem akkor, amikor felszereltük, azt mondta Sunci:
-először zárva tartjuk a bejövőt (ez nálam azt jelentette, hogy még nem dugtuk be a hidrofort. Máshol azt jelentheti, hogy lemászunk a békák közé, elzárjuk a csapot) -utána megnyitjuk az összes melegvizes csapot. -ezután megnyitjuk a bejövőt (bedugjuk a hidrofort) -ha már "bugyboréktalan", akkor a legtávolabbitól kezdve elzárjuk a csapokat -ezután leáll a hidrofor, de ami még jobb:nem fog zúgni a bojler, csak addig, amíg vissza nem állítja a hodrofor anyomást. Így van a boyler légtelenítve. (Nem teljesen, mert felül marad légpárna. De az kell is) Ha nem elzárt bejövővel kezdjük, akkor sokáig tart, mire kilégteleníti magát, tehát napokig hallgathatjuk a tovább zúgó hidrofort. Te pedig a beáramlást. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2021
Aha! Így már teljesen tiszta a szitu...tehát papíron 120 literes a bojler, de lehet, hogy valójában csak 100, vagy 80, attól függően, hogy azon a bizonyos csövön hol van a lyuk, mert csak addig tud a tartály töltődni, illetve amit eddig a víz töltött ki, most levegő van helyette. Mivel egyedül használom, így akkor talán nem fog nagy problémát okozni a jelenség...egyelőre...
Sajnos az én bojleremnél nem lehet a csövet cserélni, így akkor megy, amíg megy Köszönöm a hasznos felvilágosítást!
Köszi! Ez is hasznos infó volt! Lényegében úgy csináltam, ahogy írtad, azzal a kivétellel, hogy 3 csapból csak kettő volt nyitva, így a legtávolabbitól induló fokozatos elzárást sem alkalmaztam. No, majd elválik változik-e a helyzet néhány nap múlva!
Összeszerelés után:
- zárva minden - bojler hideg víz be - megvárjuk amíg kialakul a belső nyomás, jelentős légbuborékkal - megiszunk egy kávét/teát/kakaót, szépen nyugodtan - ha nem szivárog a bojlerből a víz, tetszés szerint meleg vizes csapot kinyitni és nyitva tartani, amíg meg nem jelenik az áhított víz - az összes mleegvizes csapot kinyitni, amg jön beleőle a levegő - elpakol Ha így csinálod, szivárgás esetén csak fél bojlernyi vizet kell leengedni. Én mindig így csináltam, Tylla1 esetével még nem találkoztam. Ha jó a cső, kb. semennyi levegő nem marad benne, nem is maradhat.
Nekem ezt mondták, ahogyan írtam -tehát így csináltam . De nem mindig tartom be, nem minden lelevegősödés (hidrofornál előfordul, de áramszünetnél is) után..
De itt is hasonlóképp írják (a 6. pontban) egyszerre nyisd meg: légtelenítés Mivel egyszerre nehéz (nincs elég hosszú kezünk egyszerre nyitni a bejövőt a kiömlővel ), ezért célszerűbb lehet először a kiömlőt.... Sokkal kisebb lehet így az a (nálam két att-nyi) légpárna, mintha elősőr csinálok két atmoszférás nyomást, utána csak a cső felső végéig tud terjedni a víz... A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2021
Hidd el, egyszerűbb/gyorsabb/olcsóbb fél bojlernyi vizet leengedni ha gond van. A bojler nem tud levegős maradni ha jó a kivezető cső, a vízvezeték hálózatban pedig csak addig marad levegő, amíg ki nem nyitod a csapokat, akár egyesével is.
Közben pont azt írtam hozzá az előzőhöz, ami erre is válasz lehet
Végigolvastam, de lenne nekem is egy, ami egyszerűen megoldható. Írtad, hogy a sarokcsap 7 éve lett cserélve. Akkor cseréld azt ki és a flexibilis csövet is.
Az új sarokcsap, ha lehet ne ilyen tekerős, hanem elfordítható golyós legyen, ilyen : Találkoztam már ezzel a problémával erre az esetre. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2021
Azon van a lényeg, hogy javítás után érdemes így cselekedni, főleg akkor, ha egyedi a fenéklemez (pl. csőkígyóval van kiegészítve). A bennmaradt levegő mennyisége nem változik egyik esetben sem. Ha kinyitod a melegvizes csapot, a levegő így is, úgy is kijön a bojlerből.
Szia!
Köszönöm a tanácsot! Ezt fogom tenni, mivel az általam használt szelep "száránál" - amihez a tekerőgomb csatlakozik - enyhén gyöngyözik, ráadásul fekete színben, ami szerintem a gumitömítés "feloldódását" valószínűsíti (gondolom). Ugyanilyen szeleppel volt már problémám, mikor a gumitányér leszakadt a tengelyről és eltömítette a viz útját.
Akkor szerintem ezzel kezdjed, ez egyszerűen megoldható és várjuk a visszajelzést.
A flexibilis csőből is elég, ha KB-set veszel és egyből a biztonsági szelepbe tekered. Arra nagyon oda kell figyelni, hogy kóc ne kerüljön oda a víz útjába, mert az is akadály lehet a biztonsági szelep tányérjánál és az is okozhat hibát. A tömítéshez legjobb ide a Loctite 55 szalag. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2021
Ha "gyöngyözik" -akkor el is ereszti a nyomást. De a sűrűn használt golyóscsap hamarabb kezd gyöngyözni (nálam szó szerint csepegni). Viszont az is igaz, hogy "tengelyirányba" még nem vártam ki, hogy follyon. A boylerhez (nálam a mosógéphez) elég a golyóscsap, a mosógépét tizenév alatt háromszor zártuk el. Van viszont olyan golyóscsap, amelyt naponta többször használunk, -na, azt évente kétszer cserélem. Tehát: nem jobb a golyóscsap, csak elegendő oda, ahol ritkán nyitunk-zárunk.
Meg ne kérdezzétek, miért használom a golyóscsapot napi használatra, inkább megmondom: lusta vagyok átalakítani. És szeretem, hogy egyetlen ujjmozdulat megnyitni és elzárni. A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2021
Most akkor van egy újabb lehetőség a golyósszelep vásárlása előtt...a jelenlegi szelepben kicserélni újra a gumitömítéseket... Egyébként a "tekerőst" sem tekerem gyakran, legfeljebb fél évente, hogy nehogy leragadjon, meg a tisztításkori elzáráskor
Emmán csak így van...
No, mint Gyuszo mondá: elég a golyóscsap, a tömítéscsere a szelepben amúgy is esetleges eredményű.
Üdv!
Tegnap írtam a bojlerem hanghatásáról. Ma vettem egy új golyós szarokszelepet és beszereltem...láss csodát, a korábban tapasztalt hanghatás megszűnt! A régi szelepet szétszedve azt láttam, hogy a tengely végén lévő gumitányér teljes nyitás esetén sem nyitott ki teljesen. Elképzelhető, hogy az történt, hogy mikor nagyon ki volt nyitva a melegvizes csap, akkor a hidegvizes ág a leszűkült keresztmetszet miatt nem tudott rögtön annyi vizet pótolni, mint amennyi a kivétel volt? Azt még korábban megfigyeltem, hogy ha kicsit volt nyitva a melegvizes csap, akkor rövidebb ideig, ha nagyon ki volt nyitva, akkor hosszabb ideig volt hallható az a furcsa áramlási hang. Nekem ez logikusnak tűnik, aztán lehet, hogy tévedek az elméletemmel Köszönöm mindenki tanácsát, észrevételét!
1987-ben gyártott hajdu Z80 bojler, állítólag sosem használt de párás helyen tárolt, külső lemeze nagyon csúnyán megrozsdálódott, tetején már nincs is festék.
A lényeg hogy sosem volt felszerelve. Ha lefestem, felszerelem számíthatok rá hogy van egy még 87-es (" anyag van benne bőven) új bojlerem? Vagy az anyagfáradás miatt ad, fűtőszál, termosztát csere? Tehát megér 20 ezer Ft-ot egy ilyen?
Ha valóban sosem használták nem kell semmit cserélned benne. a 87-es fűtőbetét vagy a hőkapcsoló sokkal jobb mint a mostani új.
A fenéklemez és a tartály közti tömítést valószínűleg cserélni kell, filléres dolog. Ha belenézel, láthatod, milyen állapotban van a víztér. Ha csak egy mákszemnyi rozsdát is találsz benne, eszedbe ne jusson megvenni. Fűtés közben 4-5 bar nyomás is kialakulhat a tartályban. Ha ilyen sokáig nem volt használva, bármi lehet vele.
Idézet: „Fűtés közben 4-5 bar nyomás is kialakulhat a tartályban.” Erre való a bojler előtt a biztonsági szelep.
Elnézést, nem jól írtam. 5-6 bar a helyes érték.
Z tehát zománcozott. Ha azon rozsdát talál, akkor vagy selejt vagy használva volt.
Nem véletlen írtam, hogy bele kell nézni. 30+ év nagy idő, még ha zománcozva is van. A tartály szája lehet még érdekes.
Sajna nem lesz lehetőségem belenézni..
De a külseje alapján kuka, hátha a belseje tényleg jó. Zománcozott de ha aktív anód van és jó akkor annak meg kéne fognia a rozsdát hogy továbbterjedjen nem? Meg max elkezd csöpögni ha rossz, új ára 70 körül van... úgy gondolkodok akkor is megéri ha csak két évet bír.. 30+év sok idő, de elvileg használatban is illett volna ennyit kibírnia... Így néz ki a teteje: Bővebben: Link Több kép: Bővebben: Link Bővebben: Link Jótállási jegye is megvan... xd Bővebben: Link Már megrendeltem, utólag láttam meg hogy 1987-es gyártású... így azért én is elgondolkoztam rajta. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2021
Úgy, mint a képen is, 6,5 bar nyomás alakulhat ki. Hiszen melegszik a víz, tágul is, tehát nagyobb, mint a víz csőhálózat nyomása. Ezért szokott a biztonsági szelep kinyitni, csöpögni.
Nemcsak a tartály belső része, hanem a palást külső része is rozsdás lehet, ami nem is látszik. A tartály szerintem semmit nem ér, talán a fűtőbetét és az anód menthető. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2021
Üdv a csapatnak! Egy Z200E típusú bojlert akarok átalakítani ~3-ra, 3X1000w. Ki hogyan kötné be? "Y" vagy "D", 1~3Kw/230V=13A, 3~"Y"1Kw/230V=4,3A, 3~"D"1Kw/400V=2,5A. A "D"-nál 6 kivezetés van a "Y"-nál 4 kivezetés van. A kivezetéseknek 6/4"-os a nyílása az alaplapon. Ki hogyan oldaná meg, egyáltalán valaki csinált már ilyent? Lehet a kivitelező nem is tudja kihozni a 6/4"-on a hat kivezetőt.
Szevasz!
Nem biztos, hogy ez tetszőlegesen választható. Az 1000W 230 vagy 400V feszültségre van megadva? Mert 400V-on a 230-hoz képest 3*-os, azaz 3000W/db lenne a teljesítmény, összességében 9kW. Ha bírja a betét (ami erősen kétséges) és annyi kell is Neked, akkor D. Üdv: StMiklos
Először gondold át, el tudod-e helyezni a három betétet, úgy, hogy vissza is tud tenni a feneket! Bekötés mindenképpen csillagban. 400 V-os betétet kapsz valahonnan? Akkor lehetne deltában is.
Z200E fenéklemez Hol van ezen 6/4 collos nyílás? Van két lyuk a betétnek, még négy ilyen lyukat kell fúrni elosztva a körön. A hozzászólás módosítva: Dec 29, 2021
|
Bejelentkezés
Hirdetés |