Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok!
A forrasztópaszták élettartamára a gyártók általában 6 hónapot adnak meg hűtött tárolás esetén. Mi történik velük ennyi idő elteltével? Teljesen használhatatlanná válnak hobby szintű felhasználásra is, vagy csak csökken a minőségük? Mi a tapasztalatotok, szavatosság lejárta után még mennyi ideig használhatók ezek a paszták?
Nekem van a hűtőben egy nagy tubus Amtech mi kb 10 éves és még használható hobbi dolgokra simán..Ne száradjon ki ez a lényeg..Ha már áttöltöm kis fecskendőbe akkor az nem sokáog áll el megkeményedik...A gyári nagy tubusban jó légmentes ezért bírja szerintem..
A hozzászólás módosítva: Nov 28, 2021
Nekem az a tapasztalatom, hogy használhatatlanná válik. Kicsapódik belőle valami sárga színű anyag (folyasztószer?) és ha ezt látod, akkor azzal már nem lehet rendesen dolgozni. Folyós lesz, forrasztáskor fröcsög. Ha értesz hozzá akkor próbáld ki, ha kezdő vagy akkor szerezz rendes pasztát, mert nem fogod tudni hogy miért rossz a végeredmény, te hibázol vagy rossz az anyag.
Hali!
Próbáltátok már forrasztásra ezt a módszert? Kinek mi a véleménye?
Szia! Hatékony, a Mechanic ZG40-es pasztát tudom ajánlani hozzá, ami 183 Celsiuson olvad.
A hozzászólás módosítva: Dec 30, 2021
Igen, próbaképpen rendeltem belőle, kíváncsiságból.
Az, amit reklám videokon látsz, felejtős, mert olyan kemény anyag érkezett, mint amivel gépi beültetésnél pasztázni szoktam. Arra jó is lenne, de arra ott van a fél kilós kiszerelés, annál legalább a maradékot vissza lehet tenni a tégelybe.
Most akkor nem igazán értem. Az, amit linkeltem, jó lehet.? Vagy milyen videóra gondolsz?
Mindkét márka ismert kínai gyártó és phonefix nem szokott abszolút hulladékot árulni. A Mechanic biztosan jó paszta azt én is tudom, ezt még csak javítós videókban láttam. Kérdés stencillel viszed-e fel vagy hobbi forrasztgatni akarsz.
Idézet: „Kérdés stencillel viszed-e fel vagy hobbi forrasztgatni akarsz.” Természetesen, hobbi.
Kézi SMD forrasztáshoz nekem a jó minőségű flux (SD360 vagy eredeti USA Amtech, ha nincs más akkor multicore flux), nagyon vékony hegyes vagy penge alakú pákahegy és vastag gyantás ón vált be, de ha pasztát akarsz használni, ez jó lesz hozzá.
Szerintem kényelmesebb ónt használni, ha hot airrel (bele ne kössön senki!) újramelegíted flux mellett, hogy minden tökéletesen üljön a padokon, akkor is először kézzel forrasztom fel. Persze lehet neked beválik, de stencil nélkül a padok összeugranak, a passzív alkatrészek felágaskodnak, elugranak meg forognak
Remélem ide való a kérdésem.
Adott egy elkészült nyák, aminek a tervezésekor még lehetett kapni azt az egy bizonyos alkatrészt, amit már SO28 tokozással nem lehet, viszont DIP28 tokozású van belőle. A szélességük azonos, csak az SMD-nek dupla sűrűségű a kivezetés távolsága. A nyákon SO28 van, míg csak DIP28-ast lehet kapni. Vettem megfelelő távolságú tüskesort (az SO-nak megfelelőt), azzal próbálok valamilyen adaptert eszkábálni. Az lenne a kérdésem, hogy van-e valakinek kész megoldása erre a problémára?
Nem igazán lehet elegánsan megoldani, maximum egy 2 oldalú furatgalvános adapter nyákkal.
Ha a magasság számít akkor én levágnám a dip tok lábait, hasánál a nyákra ragasztanám és egyesével ónozott jumperekel bekötném, ez adja a legprofibb kinézetet, viszont időigényes. Egy darab esetén megteszi, ha nem sorozatgyártás. A hozzászólás módosítva: Jan 4, 2022
Így sikerült És még működik is. A szalagkábel mérete pont megfelelő volt hozzá. Van még 4, még nem tudom, hogy azokkal mi lesz.
Meglepő, hogy nem olvadt vissza a szigetelés a kábeleken. Ha rezgést nem kell bírnia, akkor jó, ha mozgatod valószínűleg a vastag únt felszívott veezetékek le fogják tépni a padokat.
A furatgalván ellenére a tht padokra rakhatnál kicsit több ónt, hogy mélyen befussa. Én Cuz huzalokat forrasztottam volna a nyákra, aztán ráragasztom az ict úgy, hogy a lábait kiegyenesítem és 2mm hosszúra vágom, aztán szépen be lehet drótozni mindegyik lábat és az stabil akkor is, ha autóba vagy hordozós cuccba rakod.
Ez valamilyen PIC? Ha elárultad volna a típust, lehet, hogy valaki ki tudott volna segíteni 1db-bal.
Esetleg egy ilyet félbevágni, hogy az SMD padok a vágás szélén legyenek. Élére állítod őket, a lukakba megy a DIP foglalat, oldalra kihajtott lábakkal. Annyit csalnod kell, hogy rá tudd forrasztani a panelra a kombót...
Vagy ahogy kiadja. Lehet, hogy a DIP tok csak ráfekszik a 2 élére állított adapter NYÁK csíkra és csak rá kell forrasztani a lábait a forrszemekre. A lényeg, hogy az elkészült szendvics alja olyan széles legyen, hogy rá tudd forrasztani az eredeti NYÁK-ra.
Nem az, az Apróhirdetésben már meghirdettem vételre. MCP23017 SO tokozással
A helyzet az, hogy a HEStoreban csak 16-os átalakítót kaptam, azzal meg nem tudtam megoldani. És mivel minél előbb el kellett kezdenem a programozását, így ezt a megoldást választottam. Ez lehet marad a fejlesztői példány. De van még 4 ilyen panel, amit meg kéne oldani
Meglepően stabilan tartja és nem szakadt még le semmi, sem a pad, sem a vezeték, pedig forrasztáskor hajtogattam rendesen.
Amúgy HR elektronikánál van készleten elvben, de hívd fel őket.
Köszönöm érdeklődésedet, de a feladott hirdetésemre itt egy kolléga segített és tudtam tőle vásárolni 5 db. SO tokozású IC-t, így aztán nincs szükség a többi átalakítására. És majd utoljára ezt az egyet is visszaalakítom. Az ez utáni, DIP tokos nyákokba jó lesz. De nagyon hasznos volt ez az átalakítás, mert tudtam haladni a programozásával, olyannyira, hogy sikerült is befejeznem 3 fázisból 2-őt. Amúgy ez egy ESP32 alapú vezérlés, BT-n keresztül, saját Androidos applikációval kétirányú kommunikációt megvalósítva. (A 3. fázis a WiFi-n keresztüli távoli elérés, SQL adatbázison keresztül) Megosztanám, de úgy vettem észre, hogy ilyesmire itt nincs érdeklődés
Biztosan lenne, akár cikk keretében is, mert nagyon jól hangzik! Bár mint sokaknak itt, nekem is kínai a fele, amit írsz. Persze tudom, miről van szó, van is ESP32-es panelem pár darab, de egyelőre 3db KaRadio-nál én megálltam. A többi majd a jövő zenéje lehet...vagy nem.
Mostanra egy Arduino Nano klón drágább, mint egy ESP32. És sokkal gyorsabb, BT-vel és Wifi-vel, +2 soros porttal. Sokkal nagyobb program memóriával és SRAM-al. És Arduino IDE alól programozható.
Sziasztok!
Több videóban is láttam hasonlót, 12:50-nél mi az amit a pákával "rágőzöl" a nyákra és a procira? Valami folyasztószerre tippelek. Van olyan videó ahol a bekapcsoláskor túlmelegedő alkatrészt találta meg vele (arról tűnt el először ez a fehér valami). https://fb.watch/bNDx6Wb5zW/
Gyakorlatilag fenyőgyanta por.
Atomizer Rosin Flux powder keresőszó alin, a papírdobozba öntött kis gyantatömbökkel használja. Én kihagynám, mert így is szívás a nyákról a fluxot mosogatni, de lehet hasznos valamihez. A hozzászólás módosítva: Márc 16, 2022
Köszi!
Lehet hogy kipróbálom, bár a fecskendós flux géllel teljesen elégedett vagyok. Van Amtech flux 500 meg valami RMA7 is, azokat lemosni is könnyű.
Nem arra való, hibakereséshez fesz injektálásnál, de alkohol is elég szokott lenni nekem.
Valódi USAból rendelt Amtect 559-nél jobb flux nincsen, ha olcsó kell, akkor meg SD360 aliról, semmi más nem vált be, nagyon sokat próbáltam, ezek a fix minőségűek. |
Bejelentkezés
Hirdetés |