Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Akkumulátor töltő
A PC tápegység itt inkább továbbra is csak tápegység lehetne és a töltési folyamatot egy másik áramkörrel kéne vezérelni. Ha 14,4V-ot ad, akkor irdatlan áramok is folyhatnak, ha éppen igen merült akkura teszed rá. Vagy kéne rá legalább egy áramkorlát, vagy akkor 3 lépcső, állatható áramgenerátoros kezdés, aztán feszültséggenerátoros, a végén csepptöltés.
A generátorok az autókban 60-80A-esek legalább, ők könnyedén tartják a 14,4V-ot, mindegy szegény akku milyen állapotban van. Az első lépés a táp 12V-os ágának stabil 14,4V-ra húzása, de lehet, hogy neked elég lenne 13,6V-ra állítani. Nem kell végfeszültségen tartani folyamatosan. Erről rengeteg leírást találsz a PC táp átalakítás topicban. Sőt olyan is van, ahol állítható tápegységgé alakítják. A hozzászólás módosítva: Jan 28, 2022
Szia!
Pár éve a két mellékelt cikk alapján építettem meg a saját töltőmet, azóta is kifogástalanul működik. A PC tápon fix kimeneti feszültség van beállítva (nálam 13,6V e fölött a pezseghet az elektrolit az akkumulátorban, a gondozásmentes verzióban gondot okozhat). Az áramkorláthoz nem nyúltam hozzá, azt a második cikkben lévő áramkörrel szabályzom (a kezdő áramfelvétel 55Ah akku esetében nálam 4,5-5A-re van korlátozva) AT-s PC táp átalakítása szimmetrikus feszültségű labortápnak Akkumulátortöltő kiegészítés kapcsolóüzemű tápegységekhez
Ez a kapcsolás egy töltőt ábrázol. Kérdésem az lenne hogy a D2 5.1V-os zéner helyett használható-e 78L05 stab ic és azt hogyan kellene bekötnöm? Azért kérdezem mert csak ilyen IC-m van.
Nem cserélhető...a 78L05 egy táp ic, a zener pedig itt feszültséget "csökkent" 5 volttal.
Hello! Viszont használhatsz más feszültségű zénert is akár 9,1V-ig. Végső esetben pedig egy tranyó bázis-emitter diódáját is záróirányban (lavina hatás). Pld, NPN esetén az emitter a Q3 felé, bázis a trimmer felé. PNP esetén pedig a bázis a Q3 felé. (kollektor szabadon marad) Nem lesz oly meredek a szabályozás, de próbának megteszi.
Szia! Esetleg a zéner vagy tranzisztoros megoldás helyet 2-3 darab piros LED-et sorbakötök megfelelően? Jó ez az elképzelés? Ha nagy butaságot írtam nézzétek el, csak egy lelkes amatőr vagyok!
A hozzászólás módosítva: Jan 31, 2022
Nem butaság, de nagy lesz a szórás: nincs olyan szűk könyökfeszültség tartomány..
Akkor csak zénerrel kell megoldanom, bontanom kell valamiből. Köszi a választ!
Azt nem árt tudni, hogy ha több alacsonyabb feszültségűt találsz, akkor több dióda sorbakapcsolásával is összerakhatod a szükséges értéket.
Kedves Kollégák!
Ez az akkumulátor töltőkről szóló téma, semmi esetre sem arról, hogy mit, hol lehet beszerezni! Kérjük, mindenki maradjon a téma címe mentén!
Azért érdekes ez az akkumulátor töltős játék ...
Próbáljuk megvalósítani az ideális töltőt ... közben meg a kocsiban, motorban az akkumulátor életének nagy részében egész másként történik a töltés mint ahogy az ideális lenne! Beindítom a kocsit és pár másodperc múlva már tolja is 14,4V-al, hogy az áram mennyi az nem igazán érdekli a feszültségszabályozót. ( Na jó tisztelet a kivételnek, pl Ford Galaxy PWM töltés szabályozás, ami sok mindent figyelembe vesz, pl a külső hőmérsékletet is ... egy hosszabb út alatt többször válltozik, hol csak 13,5V, máskor meg 14,7V az akkufeszültség) Vagy pl Suzuki DL650 ... gyári szervízkönyv szerint: Idézet: Tehát hiába viszem be a szervízbe, hogy túltölti az akkut mert 14,8V ... belenéz a könyvbe és azt mondja az teljesen normális, majd ha 15,5V felett lesz akkor szóljak! „Töltési kimenet (szabályozott feszültség): 14,0 – 15,5 V 5 000 fordulat/perc mellett.”
Idézet: „Próbáljuk megvalósítani az ideális töltőt ... közben meg a kocsiban, motorban az akkumulátor életének nagy részében egész másként történik a töltés mint ahogy az ideális lenne!” Persze, mert a kocsikban általában feszültségtartás, nem töltés van. Beindítod, az nem sokat vesz le (feltételezik, hogy rendben tartom az autóm), az pedig az indítóakku sajátja, hogy néhány másodpercig ugyanúgy bírja a nagyáramú töltést, mint a nagyáramú fogyasztást néhány másodpercig. Azonban fel is hívják a figyelmet rá, hogy a lemerült akku bebikázással indítása és a kocsi betolása károsítja az skkut, többszöri ilyen ismétlése jelentősen lecsökkenti az élettartamát. (Mert túl sokáig lesz ilyenkor nagy áram.) Idézet: „pár másodperc múlva már tolja is 14,4V-al” Nem, nem annyival tolja, sokkal többel tolná, de a feszültségszabályzó nem engedi az felé az akkufeszültséget. Míg "merültebb", addig is az aktuális akkufeszt látod, és amikor eléri a beállított (igen, legtöbbször 14,4V) feszültséget, és szabályz, akkor is. A hozzászólás módosítva: Feb 2, 2022
Idézet: Nálam azért nem fordul sűrűn elő.. „kocsi betolása károsítja az skkut” Nélatok? Mondjuk az utóbbi 5 évben hányszor toltátok be az autót? Esetleg buszt?
Hát ja. Előrelátóbbaknál akad vontatókötél, és/vagy bikakábel. De a legegyszerűbb felhívni az Autóklubot, ha nincs egy tartalék akkumulátor a csomagtartóan.
Mazsolák állnak meg sík terepen. Akinek rutinja van, lejtős helyet választ.
Bocsánat Off .: Szeretnélek látni az alföldön amikor lejtőt keresel ...
Kell, hogy legyen, különben a Föld lapos lenne.
Ha a föld görbületén akarsz legurulni, akkor a gravitáción kívül más is kelleni fog.
Ha nincs, akkor az okos ember visz magával lejtőt. Összecsukhatót.
Sziasztok!
Összeraktam ezt az akku töltőt.Bővebben: Link Nem szabályoz semmit, csak a bemeneti feszt engedi át magán, (mínusz a dióda nyitó feszültsége). Létezik, hogy akku nélkül nem is fog csinálni semmit? Csak mert az nincs itthon, nem tudom kipróbálni.(nem nekem lesz).
Én nem adnák tanácsot arra, hogy mit tegyél és mit ne..
Minden esetre a kimeneti feszültségnek terheletlenül is szabályozhatónak kellene lenni. Feltéve, hogy a bemeneti feszültség megfelelő értékű. Mert a kapcsolás kimeneti feszültsége elég magas tartományban állítható csak be. Ez kb. a 14,6..15,3V között van. De ettől a bemeneti feszültségnek mintegy 3V-al magasabbnak kell lenni. Tehát kb. 18V-nak. Minden esetre a beállítható feszültség a BD tranyó áramerősítésétől is függ. Valamint gyakorlatilag az áram korlátozása az LM350 belső védelmére, vagy a kapcsolóüzemű táp maximális terhelhetőségére van bízva. És az is táplálkozik valahonnan, aminek kell tudni ezt a terhelést és a szűrést is.. A hozzászólás módosítva: Feb 16, 2022
Sziasztok!
Tud valaki ajánlani egy megbízható akkutöltőt? NiMH aksit szeretnék tölteni. Az ismert elem illetve akku márkák töltői nem igazán győztek meg, sőtt... Hosszasan bújtam az internetet, de a termékek melletti véleményekből és a cikkekből nem igazán lehet következtetést leszűrni. A Voltcraft IPC-1L jónak tűnik, de már nem kapható. AA, illetve AAA akkumulátor töltésre kellene, max. 15.000-20.000Ft-ig. Egy processzoros akkutöltő tervezésébe kezdtem bele, de, ha a fent említett összegből kijön egy kész töltő, akkor lehet, hogy az építéssel is egálban lennék, ha precíz alkatrészeket használnék, nem beszélve a tervezés és kivitelezés idejéről. Előre is köszönöm a segítséget. A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2022
Szia!
Én egy Tronic TLG 500A1-et vettem, szerintem legalább 6-8 éve. Nyilván ez a típus már rég nem kapható, de az "utódja" szokott lenni a Lidl-ben, ahol a hasonló márkanevű akkukat is árulják. Mivel már évek óta száműztem az elemeket a műszereimből, én többnyire a 9 V-os, és AAA akkukhoz használom rendszeresen. Ha a jelenleg kapható is van ilyen tartós, és megbízható, akkor érdemes venni.
Hello!
IMAX B6 Keress rá neten. Tizen pár ezerért kapni ezt az univerzális akkutöltőt. Ennyiből nehéz kihozni. Bevált cucc. Sokan használják.
Kapható az utódja: Voltcraft CC-2.
Szevasztok!
Én személyszerint tudom ajánlani a következőt. Link. A normál és a Li-ion-t is tölti, magától érzékeli mit raksz bele. Lehet áram ártéket választani. Tőltési tesztet és kisütési tesztet. Üdv. M. |
Bejelentkezés
Hirdetés |