Fórum témák
- • VF2 végerősítő
- • Tápegységgel kapcsolatos kérdések
Kukorékolás ellen- • Klíma szervizelés, javítás
- • Kombikazán működési hiba
- • PIC program
- • Villanyszerelés
- • Transzformátor készítés, méretezés
- • LG okos tv
- • Érdekességek
- • Felajánlás, azaz ingyen elvihető
- • STK erősítők javítások
- • Logikai analizátor
- • Autóriasztó és központi zár
- • Elfogadnám, ha ingyen elvihető
- • Kapcsolási rajzot keresek
- • Rendelés külföldről (eBay - Paypal)
- • V-FET és SIT erősítő kapcsolások
- • Oszcilloszkóp, avagy hogyan kell használni?
- • Forrasztópákák - melyik miért jó
- • Alternativ HE találkozó(k)
- • Magyarokamarson
- • Mikrohullámú sütő javítás, magnetron csere, stb.
- • Labortáp javítás
- • Jókívánság
- • DCF77 vevő
- • Rádióamatőrök topikja
- • LCD monitor probléma
- • Opel Astra elektromos hibák
- • sPlan áramkörtervező program
- • Riasztószerelés tapasztalatok, ötletek (kizárólag haladóknak)
- • Műhelyünk felszerelése, szerszámai
- • Autóelektronika
- • Számítógép hiba, de mi a probléma?
- • Vásárlás, hol kapható?
- • NYÁK furatgalvanizálás házilag
- • Lemezjátszó beállítása, javítása
- • Vicces - mókás történetek
- • Elektroncső foglalat házilag
- • Sütő javítás
- • DSC riasztó
- • CD lejátszó javítás
- • Erősítő mindig és mindig
- • Digitális óra
- • Mosógép vezérlők és általános problémáik
- • TDA7294 végerősítő
- • Aggregátorról táplált klímaberendezés lágyindítása
- • Hibrid erősítő
- • Dobozolási technikák, műszerdobozok
- • Mosogatógép hiba
- • Toroid transzformátor
- • Adatlapot keresek
- • Elektromos távirányítós kapunyitó
- • Borhűtő vezérlő panel
- • Szivattyú (vízszint) vezérlés javítás
» Több friss téma
|
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere ( Letöltés)
Sziasztok!
Egy ilyesmi "méhsejt tekercselő" gépet szeretnék összehozni, csak a huzalvezető mozgatását is léptetőmotorral.
A problémám az, hogy a két motort hogyan tudom szinkronban mozgatni? Az egyik ugye egyenletes fordulatszámmal forgatja a tekercset, a másik meg jobbra-balra mozog de minden fordulatnál néhányfokkal késve (vagy sietve) hogy ne ugyanoda tegye a következő menetet. Szerintem az is mozoghat egyenletes sebességgel jobbra-balra (de az sem baj ha szinuszosan, bár ez a mechanikai kialakításból is megvalósulhat).
A motor meghajtóknak elegendő a STEP és DIR jeleket kiadni.
Majd beállítandó paraméterek lennének a menetszám, tekercs szélessége, fordulat/löket arány...
Üdv mindenkinek
Rá van kötve egy mega 2560-ra egy 2,4 -es mcufriend-es szines tft kijelző (spdif 5408 tft ) , ki is ír mindent csak a magyar ékezetes betüket nem. Valaki tud erre megoldást?
#include <MCUFRIEND_kbv.h> // include MCUFRIEND_kbv library
#include "Adafruit_GFX.h"
#include <SPI.h> // include SPI library
#include <RTClib.h> // include Adafruit RTC library
#include <Wire.h> // include Arduino Wire library (required for I2C devices)
MCUFRIEND_kbv tft;
RTC_ DS3231 rtc; // initialize RTC library
DateTime now;
uint16_t version = MCUFRIEND_KBV_H_;
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Van fogalmam, tulajdonképpen igazad van, amiket felújítottam cnc gépeket abban 20Nm-es enkóderes hibrid léptetőmotorokat rakatam, ár érték arányban jók, ha nem kell gyors dinamikus mozgás. Igazából csak a játékmotorokon vitatkozunk hogy elindulnak-e egy lépésből. Nincs gyakorlati jelentősége.
Idézet: „Egy ilyesmi "méhsejt tekercselő" gépet szeretnék összehozni, csak a huzalvezető mozgatását is léptetőmotorral.” Bocs, de ami a videón látszik, az nem méhsejt-, hanem kereszttekercselés. A méhsejt tekercs az ilyen
A videón bemutatott kereszttekercselés vezérlést úgy képzelem el, hogy ha N lépés kell egy körülforduláshoz, akkor ehhez, pontosabban (a késés/sietés miatt) N-n vagy N+n hez kell igazítani a huzalvezető mozgatását (ahol n egy kis szám).
Ha egyenletes forgás esetén T időközönként lépteted a forgató motort, akkor a huzalvezetőnek (N-n)*T. vagy (N+n)*T idő alatt kell megtennie az utat oda-vissza. Hogy ez az út hány lépés, az a tekercs szélességétől függ (jelölje mondjuk M, az oda-vissza út akkor 2 M lépés).
Fentiekből t1 = (N-n)*T/(2*M) vagy t2 = (N+n)*T/(2*M) időközönként kell léptetni a huzalvezetőt. Mivel M szabályozza a tkercs szélességét, ezért annak változtatható paraméternek kell lennie.
A fenti gondolatmenetben még nincs benne az a megfontolás, amit a többiek írtak a fokozatos felgyorsításról és lelassításról. Az azzal jár, hogy a T induláskor és leálláskor változó értékű. ami miatt ilyenkor t1 (vagy t2) is újra számolandó. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Én inkább azt kérdezném meg..., mire jó manapság ez az egész??! A videón kb ferritantennára szánt tekercselési módot prezentáltak, ami még abban az időkben számított valamit, amikor a minél magasabb Q elérése volt a cél magán a rezgőköri tekercsen(antennán)..., de ez már egy jó ideje, az aktív rádiók(aktív erősítő elemet tartalmazó) korában az egyik legutolsó szempont!
Az én gépemen ( nem ilyen kereszttekercselésre készült) 3 adatbol indulok ki.
1. hány menet
2. milyen széles a tekercs
3. milyen vastag a huzal.
Az utobbi kettöböl kiszámolja a gép a „ menetemelekedést“ meg, hogy hány menet után kell visszafordulnia.
Az keresztekercselöben még egy adatot kell bevinni mennyi offsetet akarsz az egyes rétegek között, vagy esetleg azt, hogy egy fordulat alatt mennyi cikk-cakkot akarsz. Ha az utobbi egy egy egész szám akkor méhsejt jön ki, ha nem akkor meg valamilyen kereszttekercselés. De ezt ti jobban tudjátok, hogyan kell kinéznie. Ha jol számolom a berakott képen 12 méhsejt van egy fordulaton azaz 24x kell jobbra-balra vezetni a szálat és minden fordulat végén 1/48-d firdulatot egyenesen kell menni, hogy kialakuljon a kereszt.
Kb igy csinálnám
……/\………../\……
…./...\……./….\….
../…….\…./…….\..
————x————
Ahol az x a menetemelkedés fele (egy kitérést okozo lépések fele), de lehet, hogy ezt a tekercs mindkét szélén be kell programozni..
(#) |
Moderátor hozzászólása |
Feb 8, 2022 |
|
Tisztelt Fórumtársak!
Közel egy teljes oldalnyi, itt off-topic hozzászólást kellett kigyomlálni a témából. Ez az Arduino téma, nem a CNC-é, tehát a kettőt , kérjük, ne keverjétek!
Gondolom a ROM-ja nem tartalmazza a magyar ekezeteseket? Ebben az esetben sajat magadnak kell definialni az ekezetes karaktereket.
A grafikus library-ban ott lesz valahol a karakterkészlet, azt kell módosítanod (talán glcdfont.c).
Heuréka !!! Megtaláltam!!!!
Csak az a kérdés mit mire kell átírni?
// This is the 'classic' fixed-space bitmap font for Adafruit_GFX since 1.0.
// See gfxfont.h for newer custom bitmap font info.
#ifndef FONT5X7_H
#define FONT5X7_H
#ifdef __AVR__
#include <avr/io.h>
#include <avr/pgmspace.h>
#include <pgmspace.h>
#elif defined(__IMXRT1052__) || defined(__IMXRT1062__)
// PROGMEM is defefind for T4 to place data in specific memory section
#undef PROGMEM
#define PROGMEM
#else
#define PROGMEM
#endif
// Standard ASCII 5x7 font
static const unsigned char font[] PROGMEM = {
0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x3E, 0x5B, 0x4F, 0x5B, 0x3E, 0x3E, 0x6B,
0x4F, 0x6B, 0x3E, 0x1C, 0x3E, 0x7C, 0x3E, 0x1C, 0x18, 0x3C, 0x7E, 0x3C,
0x18, 0x1C, 0x57, 0x7D, 0x57, 0x1C, 0x1C, 0x5E, 0x7F, 0x5E, 0x1C, 0x00,
0x18, 0x3C, 0x18, 0x00, 0xFF, 0xE7, 0xC3, 0xE7, 0xFF, 0x00, 0x18, 0x24,
0x18, 0x00, 0xFF, 0xE7, 0xDB, 0xE7, 0xFF, 0x30, 0x48, 0x3A, 0x06, 0x0E,
0x26, 0x29, 0x79, 0x29, 0x26, 0x40, 0x7F, 0x05, 0x05, 0x07, 0x40, 0x7F,
0x05, 0x25, 0x3F, 0x5A, 0x3C, 0xE7, 0x3C, 0x5A, 0x7F, 0x3E, 0x1C, 0x1C,
0x08, 0x08, 0x1C, 0x1C, 0x3E, 0x7F, 0x14, 0x22, 0x7F, 0x22, 0x14, 0x5F,
0x5F, 0x00, 0x5F, 0x5F, 0x06, 0x09, 0x7F, 0x01, 0x7F, 0x00, 0x66, 0x89,
0x95, 0x6A, 0x60, 0x60, 0x60, 0x60, 0x60, 0x94, 0xA2, 0xFF, 0xA2, 0x94,
0x08, 0x04, 0x7E, 0x04, 0x08, 0x10, 0x20, 0x7E, 0x20, 0x10, 0x08, 0x08,
0x2A, 0x1C, 0x08, 0x08, 0x1C, 0x2A, 0x08, 0x08, 0x1E, 0x10, 0x10, 0x10,
0x10, 0x0C, 0x1E, 0x0C, 0x1E, 0x0C, 0x30, 0x38, 0x3E, 0x38, 0x30, 0x06,
0x0E, 0x3E, 0x0E, 0x06, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x5F,
0x00, 0x00, 0x00, 0x07, 0x00, 0x07, 0x00, 0x14, 0x7F, 0x14, 0x7F, 0x14,
0x24, 0x2A, 0x7F, 0x2A, 0x12, 0x23, 0x13, 0x08, 0x64, 0x62, 0x36, 0x49,
0x56, 0x20, 0x50, 0x00, 0x08, 0x07, 0x03, 0x00, 0x00, 0x1C, 0x22, 0x41,
0x00, 0x00, 0x41, 0x22, 0x1C, 0x00, 0x2A, 0x1C, 0x7F, 0x1C, 0x2A, 0x08,
0x08, 0x3E, 0x08, 0x08, 0x00, 0x80, 0x70, 0x30, 0x00, 0x08, 0x08, 0x08,
0x08, 0x08, 0x00, 0x00, 0x60, 0x60, 0x00, 0x20, 0x10, 0x08, 0x04, 0x02,
0x3E, 0x51, 0x49, 0x45, 0x3E, 0x00, 0x42, 0x7F, 0x40, 0x00, 0x72, 0x49,
0x49, 0x49, 0x46, 0x21, 0x41, 0x49, 0x4D, 0x33, 0x18, 0x14, 0x12, 0x7F,
0x10, 0x27, 0x45, 0x45, 0x45, 0x39, 0x3C, 0x4A, 0x49, 0x49, 0x31, 0x41,
0x21, 0x11, 0x09, 0x07, 0x36, 0x49, 0x49, 0x49, 0x36, 0x46, 0x49, 0x49,
0x29, 0x1E, 0x00, 0x00, 0x14, 0x00, 0x00, 0x00, 0x40, 0x34, 0x00, 0x00,
0x00, 0x08, 0x14, 0x22, 0x41, 0x14, 0x14, 0x14, 0x14, 0x14, 0x00, 0x41,
0x22, 0x14, 0x08, 0x02, 0x01, 0x59, 0x09, 0x06, 0x3E, 0x41, 0x5D, 0x59,
0x4E, 0x7C, 0x12, 0x11, 0x12, 0x7C, 0x7F, 0x49, 0x49, 0x49, 0x36, 0x3E,
0x41, 0x41, 0x41, 0x22, 0x7F, 0x41, 0x41, 0x41, 0x3E, 0x7F, 0x49, 0x49,
0x49, 0x41, 0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x01, 0x3E, 0x41, 0x41, 0x51, 0x73,
0x7F, 0x08, 0x08, 0x08, 0x7F, 0x00, 0x41, 0x7F, 0x41, 0x00, 0x20, 0x40,
0x41, 0x3F, 0x01, 0x7F, 0x08, 0x14, 0x22, 0x41, 0x7F, 0x40, 0x40, 0x40,
0x40, 0x7F, 0x02, 0x1C, 0x02, 0x7F, 0x7F, 0x04, 0x08, 0x10, 0x7F, 0x3E,
0x41, 0x41, 0x41, 0x3E, 0x7F, 0x09, 0x09, 0x09, 0x06, 0x3E, 0x41, 0x51,
0x21, 0x5E, 0x7F, 0x09, 0x19, 0x29, 0x46, 0x26, 0x49, 0x49, 0x49, 0x32,
0x03, 0x01, 0x7F, 0x01, 0x03, 0x3F, 0x40, 0x40, 0x40, 0x3F, 0x1F, 0x20,
0x40, 0x20, 0x1F, 0x3F, 0x40, 0x38, 0x40, 0x3F, 0x63, 0x14, 0x08, 0x14,
0x63, 0x03, 0x04, 0x78, 0x04, 0x03, 0x61, 0x59, 0x49, 0x4D, 0x43, 0x00,
0x7F, 0x41, 0x41, 0x41, 0x02, 0x04, 0x08, 0x10, 0x20, 0x00, 0x41, 0x41,
0x41, 0x7F, 0x04, 0x02, 0x01, 0x02, 0x04, 0x40, 0x40, 0x40, 0x40, 0x40,
0x00, 0x03, 0x07, 0x08, 0x00, 0x20, 0x54, 0x54, 0x78, 0x40, 0x7F, 0x28,
0x44, 0x44, 0x38, 0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x28, 0x38, 0x44, 0x44, 0x28,
0x7F, 0x38, 0x54, 0x54, 0x54, 0x18, 0x00, 0x08, 0x7E, 0x09, 0x02, 0x18,
0xA4, 0xA4, 0x9C, 0x78, 0x7F, 0x08, 0x04, 0x04, 0x78, 0x00, 0x44, 0x7D,
0x40, 0x00, 0x20, 0x40, 0x40, 0x3D, 0x00, 0x7F, 0x10, 0x28, 0x44, 0x00,
0x00, 0x41, 0x7F, 0x40, 0x00, 0x7C, 0x04, 0x78, 0x04, 0x78, 0x7C, 0x08,
0x04, 0x04, 0x78, 0x38, 0x44, 0x44, 0x44, 0x38, 0xFC, 0x18, 0x24, 0x24,
0x18, 0x18, 0x24, 0x24, 0x18, 0xFC, 0x7C, 0x08, 0x04, 0x04, 0x08, 0x48,
0x54, 0x54, 0x54, 0x24, 0x04, 0x04, 0x3F, 0x44, 0x24, 0x3C, 0x40, 0x40,
0x20, 0x7C, 0x1C, 0x20, 0x40, 0x20, 0x1C, 0x3C, 0x40, 0x30, 0x40, 0x3C,
0x44, 0x28, 0x10, 0x28, 0x44, 0x4C, 0x90, 0x90, 0x90, 0x7C, 0x44, 0x64,
0x54, 0x4C, 0x44, 0x00, 0x08, 0x36, 0x41, 0x00, 0x00, 0x00, 0x77, 0x00,
0x00, 0x00, 0x41, 0x36, 0x08, 0x00, 0x02, 0x01, 0x02, 0x04, 0x02, 0x3C,
0x26, 0x23, 0x26, 0x3C, 0x1E, 0xA1, 0xA1, 0x61, 0x12, 0x3A, 0x40, 0x40,
0x20, 0x7A, 0x38, 0x54, 0x54, 0x55, 0x59, 0x21, 0x55, 0x55, 0x79, 0x41,
0x22, 0x54, 0x54, 0x78, 0x42, // a-umlaut
0x21, 0x55, 0x54, 0x78, 0x40, 0x20, 0x54, 0x55, 0x79, 0x40, 0x0C, 0x1E,
0x52, 0x72, 0x12, 0x39, 0x55, 0x55, 0x55, 0x59, 0x39, 0x54, 0x54, 0x54,
0x59, 0x39, 0x55, 0x54, 0x54, 0x58, 0x00, 0x00, 0x45, 0x7C, 0x41, 0x00,
0x02, 0x45, 0x7D, 0x42, 0x00, 0x01, 0x45, 0x7C, 0x40, 0x7D, 0x12, 0x11,
0x12, 0x7D, // A-umlaut
0xF0, 0x28, 0x25, 0x28, 0xF0, 0x7C, 0x54, 0x55, 0x45, 0x00, 0x20, 0x54,
0x54, 0x7C, 0x54, 0x7C, 0x0A, 0x09, 0x7F, 0x49, 0x32, 0x49, 0x49, 0x49,
0x32, 0x3A, 0x44, 0x44, 0x44, 0x3A, // o-umlaut
0x32, 0x4A, 0x48, 0x48, 0x30, 0x3A, 0x41, 0x41, 0x21, 0x7A, 0x3A, 0x42,
0x40, 0x20, 0x78, 0x00, 0x9D, 0xA0, 0xA0, 0x7D, 0x3D, 0x42, 0x42, 0x42,
0x3D, // O-umlaut
0x3D, 0x40, 0x40, 0x40, 0x3D, 0x3C, 0x24, 0xFF, 0x24, 0x24, 0x48, 0x7E,
0x49, 0x43, 0x66, 0x2B, 0x2F, 0xFC, 0x2F, 0x2B, 0xFF, 0x09, 0x29, 0xF6,
0x20, 0xC0, 0x88, 0x7E, 0x09, 0x03, 0x20, 0x54, 0x54, 0x79, 0x41, 0x00,
0x00, 0x44, 0x7D, 0x41, 0x30, 0x48, 0x48, 0x4A, 0x32, 0x38, 0x40, 0x40,
0x22, 0x7A, 0x00, 0x7A, 0x0A, 0x0A, 0x72, 0x7D, 0x0D, 0x19, 0x31, 0x7D,
0x26, 0x29, 0x29, 0x2F, 0x28, 0x26, 0x29, 0x29, 0x29, 0x26, 0x30, 0x48,
0x4D, 0x40, 0x20, 0x38, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08, 0x08,
0x38, 0x2F, 0x10, 0xC8, 0xAC, 0xBA, 0x2F, 0x10, 0x28, 0x34, 0xFA, 0x00,
0x00, 0x7B, 0x00, 0x00, 0x08, 0x14, 0x2A, 0x14, 0x22, 0x22, 0x14, 0x2A,
0x14, 0x08, 0x55, 0x00, 0x55, 0x00, 0x55, // #176 (25% block) missing in old
// code
0xAA, 0x55, 0xAA, 0x55, 0xAA, // 50% block
0xFF, 0x55, 0xFF, 0x55, 0xFF, // 75% block
0x00, 0x00, 0x00, 0xFF, 0x00, 0x10, 0x10, 0x10, 0xFF, 0x00, 0x14, 0x14,
0x14, 0xFF, 0x00, 0x10, 0x10, 0xFF, 0x00, 0xFF, 0x10, 0x10, 0xF0, 0x10,
0xF0, 0x14, 0x14, 0x14, 0xFC, 0x00, 0x14, 0x14, 0xF7, 0x00, 0xFF, 0x00,
0x00, 0xFF, 0x00, 0xFF, 0x14, 0x14, 0xF4, 0x04, 0xFC, 0x14, 0x14, 0x17,
0x10, 0x1F, 0x10, 0x10, 0x1F, 0x10, 0x1F, 0x14, 0x14, 0x14, 0x1F, 0x00,
0x10, 0x10, 0x10, 0xF0, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x1F, 0x10, 0x10, 0x10,
0x10, 0x1F, 0x10, 0x10, 0x10, 0x10, 0xF0, 0x10, 0x00, 0x00, 0x00, 0xFF,
0x10, 0x10, 0x10, 0x10, 0x10, 0x10, 0x10, 0x10, 0x10, 0xFF, 0x10, 0x00,
0x00, 0x00, 0xFF, 0x14, 0x00, 0x00, 0xFF, 0x00, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x1F,
0x10, 0x17, 0x00, 0x00, 0xFC, 0x04, 0xF4, 0x14, 0x14, 0x17, 0x10, 0x17,
0x14, 0x14, 0xF4, 0x04, 0xF4, 0x00, 0x00, 0xFF, 0x00, 0xF7, 0x14, 0x14,
0x14, 0x14, 0x14, 0x14, 0x14, 0xF7, 0x00, 0xF7, 0x14, 0x14, 0x14, 0x17,
0x14, 0x10, 0x10, 0x1F, 0x10, 0x1F, 0x14, 0x14, 0x14, 0xF4, 0x14, 0x10,
0x10, 0xF0, 0x10, 0xF0, 0x00, 0x00, 0x1F, 0x10, 0x1F, 0x00, 0x00, 0x00,
0x1F, 0x14, 0x00, 0x00, 0x00, 0xFC, 0x14, 0x00, 0x00, 0xF0, 0x10, 0xF0,
0x10, 0x10, 0xFF, 0x10, 0xFF, 0x14, 0x14, 0x14, 0xFF, 0x14, 0x10, 0x10,
0x10, 0x1F, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0xF0, 0x10, 0xFF, 0xFF, 0xFF, 0xFF,
0xFF, 0xF0, 0xF0, 0xF0, 0xF0, 0xF0, 0xFF, 0xFF, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x00,
0x00, 0x00, 0xFF, 0xFF, 0x0F, 0x0F, 0x0F, 0x0F, 0x0F, 0x38, 0x44, 0x44,
0x38, 0x44, 0xFC, 0x4A, 0x4A, 0x4A, 0x34, // sharp-s or beta
0x7E, 0x02, 0x02, 0x06, 0x06, 0x02, 0x7E, 0x02, 0x7E, 0x02, 0x63, 0x55,
0x49, 0x41, 0x63, 0x38, 0x44, 0x44, 0x3C, 0x04, 0x40, 0x7E, 0x20, 0x1E,
0x20, 0x06, 0x02, 0x7E, 0x02, 0x02, 0x99, 0xA5, 0xE7, 0xA5, 0x99, 0x1C,
0x2A, 0x49, 0x2A, 0x1C, 0x4C, 0x72, 0x01, 0x72, 0x4C, 0x30, 0x4A, 0x4D,
0x4D, 0x30, 0x30, 0x48, 0x78, 0x48, 0x30, 0xBC, 0x62, 0x5A, 0x46, 0x3D,
0x3E, 0x49, 0x49, 0x49, 0x00, 0x7E, 0x01, 0x01, 0x01, 0x7E, 0x2A, 0x2A,
0x2A, 0x2A, 0x2A, 0x44, 0x44, 0x5F, 0x44, 0x44, 0x40, 0x51, 0x4A, 0x44,
0x40, 0x40, 0x44, 0x4A, 0x51, 0x40, 0x00, 0x00, 0xFF, 0x01, 0x03, 0xE0,
0x80, 0xFF, 0x00, 0x00, 0x08, 0x08, 0x6B, 0x6B, 0x08, 0x36, 0x12, 0x36,
0x24, 0x36, 0x06, 0x0F, 0x09, 0x0F, 0x06, 0x00, 0x00, 0x18, 0x18, 0x00,
0x00, 0x00, 0x10, 0x10, 0x00, 0x30, 0x40, 0xFF, 0x01, 0x01, 0x00, 0x1F,
0x01, 0x01, 0x1E, 0x00, 0x19, 0x1D, 0x17, 0x12, 0x00, 0x3C, 0x3C, 0x3C,
0x3C, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00, 0x00 // #255 NBSP
};
// allow clean compilation with [-Wunused-const-variable=] and [-Wall]
static inline void avoid_unused_const_variable_compiler_warning(void) {
(void)font;
}
#endif // FONT5X7_H
A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Szia!
Ha akarsz saját karaktert szerkeszteni akkor a MikroPascal vagy MikroC programok ingyenes verzióival letölthetsz karakter generátor segéd programot.
Így néz ki a karakter generátor.
És innen letöltheted a programot. ha nem fizetsz érte akkor ha jól emlékszem 2k a fordítási határ. De benne van külön .exe a karakter generátor, és a súgó file -ban is vannak máshol is használható okosságok.
Szia!
Ez nem csak karakteres lcd esetén mükődik? (ez egy szines grafikus)
Akkor félre olvasta mit használsz !
Bocsi!
Van a csomagban egy GLCbitmap editor is de ha jól emlékszem az csak alap monokrom LCD -re készít képet.
Bővebben: Link
Bővebben: Link
Minden hexa érték egy oszlopohoz tartozik az 5x7 -es méretű betűben. Tehát egy karakterhez öt darab hexa érték tartozik. Épp ezért érdemes ötösével csoportosítani őket, ahogy a mellékelt fájlban tettem,
így jobban látod melyik betűhöz melyik hexa értéket kell módosítani. Néhány csoport mellé zölddel oda is írtam, melyik érték milyen karaktert tartalmaz. A dupla per után jobbra a karakter sorszáma,
mellette jobbra a megjelenő ábrája látható.
Ha a hexa értéket átváltod binárisra, akkor megkapod, hol van pont és hol nincs, az aktuális oszlopban.
A szerkesztéshez meg érdemes karakter szerkesztőt használni. Megnézni meg notepad++ -al lehet. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
A Te módszeredel még nem tudtam megcsinálni. Viszont Tamási András már összehozta, de pont az a link nem müködik ahonnan a mintaprogramok letölthetők  . Ha kiírná az ékezetes betüket minden magyar hálás lenne, aki ilyen lcd-t használ . (szerintem nem csak nekem kéne)
Ha jól látom az ékezetes karakterek nem az ISO szabvány helyeken találhatóak! Nem lenne célszerűbb oda pakolni? Mert akkor egyszerűbb a kiíró rutin is..., igaz, cserébe pár byte-tal több helyet foglal el majd a flash-ben...
Hát oda pakolhatja mindenki, ahova akarja. Ez csak egy útmutatás volt.
Ha jól emlékszem (nem most csináltam) azért vannak ott ahol vannak, mert ha így idézőjelek közé karakterláncként írod a szöveget magyar nyelvű billentyűzeten, akkor a megfelelő betűt kell lenyomni a megfelelő megjelenítéshez. A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Ez pedig működik, mert már használtam grafikus LCD -n, csak ki kell cserélni a grafikus LCD saját karakterkészletét erre, vagy a sajátjában a változtatni kívánt hexa részt átírni a kívánt értékre.
Itt van egy karakter szerkesztő, én ezt használom, ha egyedi karakter kell.
Megrajzolod a karaktert a rasztermezőbe, és alul megkapod a hozzá tartozó hexa értéket,
amit be kell másolni arra a helyre, amelyík karaktert cserélni akarod.
Működik visszafelé is, ha hexa értéket írsz be, megkapod a karaktert.
Ha hexa értéket írsz be, akkor az "UP" gombbal rajzolja ki az ábrát.
*.exe fájlt nem enged feltölteni, úgyhogy csak át kell nevezni a kiterjesztést... A hozzászólás módosítva: Feb 8, 2022
Átjött a karakter szerkesztőd de itt 6 sorba kéri hexa kódokat , akkor mi az a maradék egy sor? A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2022
Neked 5x7-es kell, ez pedig max 6x8-as méretet kezel... Ne töltsd ki teljesen!
Vannak itt a pixelek közt elválasztó sávok de ha az között maradok akkor meg 6x5 jön ki. Felülről kimarad 1 sor , alulról is , és jobbról is
Csak 6x5 pixelnél is 6 sorba írja a kódot
Elhagyod a 6. sort! Na bumm... ))
Köszönöm az infót, elindulok ezen az úton, aztán meglátom mi sül ki belőle.
Első körben ha nem lesz nagy sebesség, szerintem nem foglalkozom a gyorsítás/lassítással.
Közben találtam a lomjaim között egy kis szervo motort is (hasonló a videóban lévőhöz)..
Sok helyen mindkettőt honeycomb windig-nek nevezik, lényegében az egy fordulatra eső löketek száma különböző, az elv azonos.
Sdrlab kérdésére - azon kevés elvetemült közé tartozom, aki még foglalkozik régi (leginkább) csöves rádiók (adók is!) építésével és javításával. KF tekercsek, anódköri fojtók ilyen tekercseléssel készülnek litze huzalból. Van sok ilyen bontott tekercsem, de előfordul hogy pont olyan nincs ami kellene és olyankor jó ha tudok készíteni.
A D0 sor a több sorba írt szöveg közötti térköz, D1-D6 maga a karakterkép, D7 pedig az aláhúzás.
A B0-B4 oszlopok a karakterkép, a B7 a betűk közötti térköz, ami ahhoz kell, hogy a széles betűk ne érjenek egymáshoz, pl: m, M, w, W stb.
Természetesen ha olyan jelet akarsz kirajzolni, ami egybe ér, de nem fér ki egy karakterkép raszterre, rajzolhatsz többet is egymás mellé, vagy akár egymás alá is. Ilyenkor felhasználhatod a D0, D7 sorokat, és B7 oszlopot is. Ekkor több karaktert felhasználva készíthetsz magadnak akár egyedi grafikát,
vagy keretet is. Pl egy 4x4 karakter négyzetbe egyedi jelet, logo -t, bmp raszterképet, bármit... A hozzászólás módosítva: Feb 9, 2022
Idézet: „Épp ezért érdemes ötösével csoportosítani őket,”
A karakter szerkesztő 6 sorba ír. Akkor itt hogy jön ki a matek?
Mivel a B6 oszlopot nem használja egy karakter sem, gondolom a hozzá tartozó hexa kód is el van hagyva. Ha azt az oszlopot is használni akarod, akkor abba a sorba hat hexa kód kell gondolom.
Bár ez csak feltételezés, én még nem próbáltam, ha van kedved próbáld ki...
Van kedvem kipróbálni ... (de már kezdem a hajamat tépni)
|
|