Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Mert kiégett.
Ezekben belül gáz van, nem vákum. Amikor kiég, "ivet húz(hat)", nagy hő, nagy nyomás, üveg meg lágyul. Tedd el, másnak nincsen ilyen. Lehet mutogatni találkozón. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Vagy megfogtad kézzel az üvegburát. A zsir az ujjadrol megváltoztatja a felület höleadási képességét és megolvad az üveg.
Én tegnap cseréltem ki egy 230V-os hagyományos izzót (E27, normál búra), ami kiégett (durrant), de úgy, hogy az izzószál tartó üvegállvány lerobbant a csőfejnél. Most ott zörög benne, amúgy a búra kívül ép maradt.
Ez már nem az első kép erről.
Egyszerű (és egy időben én is éltem vele): éjjel tompítottal közlekedsz, közben felhúzod a fénykürtöt, hogy jobban láss. Ezt viszont nem tolerálja tartósan az izzó üvegburkolata, mivel nem 160W-ra tervezték. (és mégcsak nem is 120-ra, ha netán 60/60-as) Mert alaphelyzetben vagy tompított van, vagy távolsági. Ha fénykürtölsz, akkor mindkettő izzik (ha egyébként megy a tompított, mert bekapcsoltad a világítást) A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Én is jártam így. Tompított és refi külön volt. Mégis így elolvadt a fenébe. Az emelt fényerejű olcsó verziókkal jártam így.
A tompított és a távolsági alapból mindig külön van. Vagy az egyik szál izzik, vagy a másik.
Csak egyes esetekben izzik együtt, csak "felhasználói beavatkozás" esetén. Épp ezt írtam. (ha épp H4-esed van. De volt olyan kocsim, amelyben külön izzó volt a távolságihoz és a tompítotthoz. Az nem is csinál ilyet) A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Ez akkor keletkezhetett amikor bevezették a nappali világitást. Sok kocsin a tompitott fényt fixre kapcsolták és este a távolsági fényt csak egyszerüen hozzáadták.
Ugye a törvényhozo ilyen aproságokkal nem foglalkozik. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Esetleg házi átkötözgetéseknél, ott elképzelhtő ez is.
De dolgoztam/dolgozom autókon, gyárilag nincs egybekötés.
Ma már nincs, de sokaig volt, amikor eszetlenül bevezettek a kötelezö nappali világitást. Igy volt a legegyszerübben megoldhato.
Gyárilag nem. Szabály szerint sem.
6/1990 Távolsági fényszóróra vonatkozó további műszaki feltételek 42. § (4) A távolsági fényszóró elektromos kapcsolásának olyannak kell lennie, hogy a fényszóró csak a helyzetjelző lámpákkal együtt, illetőleg akkor legyen bekapcsolható, ha a helyzetjelző lámpákat már bekapcsolták. (Fontos szó szerint értelmezni. A "csak" az azt jelenti, hogy csak azzal, nem mással) (5) A távolsági fényszóróhoz alkalmazható olyan elektromos kapcsolás is, amellyel a távolsági fényszóró minden más világító és fényjelző berendezéstől függetlenül — a kapcsoló működtetésének az időtartamára — bekapcsolható; e kapcsoló elengedésekor a távolsági fényszórónak ki kell aludnia. (Ez példázza a fénykürtölést) Egyébként miért is értékelted a hattal ezelőtti hozzászólásom haszontalanként? Netán ezzel is 30 éven át foglalkoztál életvitelszerűen? A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Ezzel nincs is gond, de mi volt akkor, amikor bevezették a kötelezö nappali világitást. Akkor nem volt eredeti gyári megoldás, csak a kézi kapcsolás. Az emberek ha nem akartak büntetést fizetni elmentek a szerviszbe és beköttették a tompitott fényt fixre állitolag gyári ajánlás szerint.
Ezzel többnyire megszüntették a fényátkapcsolo relé eredeti funkcioját, nem kapcsolta le a tompitott fényt. Anno az én akkori kocsimom is ezt csinálta a szerviz igaz az én kocsinmon külön izzo volt a távolsági, igy a tompitott mindig világitott, ha bekapcsoltam a gyujtást. Szerencsére Ausztriában alig egy év multán megszüntették a nappali fény kötelezö használatát, igy visszakötötték az eredeti állapotba. A következö kocsin már nappali LED fények voltak. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Én semilyen hozzászolást nem értékeltem, lehet, hogy az érintöképernyö okozta.
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Erre mondtam, hogy házilagos barkács. De a nejem kicsikocsiján is úgy oldotta meg az előző gazdi, hogy a lámpák a gyújtással együtt kezdenek világítani, gyújtás nélkül nincs "villany". Kár, hogy ezzel csak a szabály egyik fele teljesül, hiszen így helyzetjelzőt sem tud kapcsolni kulcs kivétele után -pedig az is kötelező lenne
Ha jol emlékszem az én kocsimon a helyzetjelzö is vilagitott a tompitott fénnyel együtt.
De mit szolsz a legujabb agymenéshez a LEDekkel együtt, amikor beülsz a kocsiba világitanak a hátsó helyzetjelzök is. Látszolag minden rendben van, de azután nem tudni mikor vagy mitöl a hátso fények kialszanak. A soförnek semmi nem jelzi ki ezt az állapotot. Nemrégen egy elég esös idöben vettem észre, hogy egyes kocsik hátsó fényei nem világitanak. Az egyik parkoloban megálltam, hogy megnézzem a sajátomat is, és az enyém sem világitott. Ujrainditás után megint világitott a kocsi elől hátul, de nem tudom mikor alszik ki hátul. Hivtam a szervizt, ott csak azt mondtak, hogy a törvény nem irja elő, de nem tudták mikor és mitől alszik ki megigérték, hogy utánnanéznek, és a legközelebbi éves szerviznél megprobálják átprogramozni. Meglehetősen bosszanto, mert olyan mocskos esős időben a hátso fények fontosabbak, mint az elsők, annyira sötét viszont nincs, hogy elöl bekapcsolodjanak a fényszorok ( az automatikus a kocsiban). A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Idézet: „Ha jol emlékszem az én kocsimon a helyzetjelzö is vilagitott a tompitott fénnyel együtt.” Jól emlékszel, úgy is kell neki. A tompított csak a helyzetjelzővel együtt (vagy annak bekapcsolása után) kell működjék (ugyanúgy, mint fentebb a távolságinál is írtam). A további nagyon gáz, hiszen az még elmegy, hogy a "nappali menetjelző" csak elöl kötelező, azonban az csúnya megtévesztésed valóban, ha először még együtt világít a hátsó helyzetjelzővel, de az végül kialszik... Miközben te azt hiszed, tiovábbra is világít... Inkább ne világítana először sem, akkor "betudnád", hogy be kell kapcsolnod a lámpákat. (Az én kocsimon ezt a nappali menetjelzőt úgy oldották meg, hogy: ha akarom, ha nem -ha gyújtáson van, akkor megy a helyzetjelző-tompított együttes. Ha leveszem a gyújtást, kialszik, viszont lehet helyzetjelzőt kapcsolni) A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2022
Hát pedig nekem szépen külön van mindegyik izzóm. Nem egybeépített. Mégiscsak elfolyt a fenébe mikulás formára
Gafly leírta az okát, ha úgy ég ki, hogy közben ívet húz, akkor olvad meg.
Találkoztam már megolvadt szofita és cseresznye izzóval is, igaz ezek 24 voltos járműben égtek ki. (Ez a feszültség kedvezőbb az ív keletkezésnek.)
Nekem négy ilyen volt... Olcsó vacak kínai H7 izzó, s nem a megfogdosás okozta, mert beszerelés előtt le szoktam törölni alkohollal - csak ez a bottari nevű "márka" olvadt így meg. A hagyományos tungsram érdekes mód sokáig bírja és jól viselkedik.
Gyakorlatilag vacak az izzó minősége.
Amikor beülsz, az azért világít, mert be van állítva a "hazakisérô fény" vagy valami hasonló, ilyenkor felkapcsol mindent a távirányító nyomásakor, leállításkor is egy darabig mennek a fények. De ez a beállítható idô elteltével lekapcsol (de akkor te már bent ülsz). A nappali menetfény (Daytime Running Light - DRL) meg csak elôre világítva kötelezô a 2012 óta forgalmazott autókon. Ha külön kapcsolod a helyzetjelzôt, akkor hátul is világít, elôl meg félfényre veszi a DRL-t (elôírás) és kigyulladnak a helyzetjelzôk mellé (már ahol van, nálam pl. nincs, de félfényre leveszi a DRL-t mert azt kötelezô), és ha tovább csavarod akkor a tompított is felkapcsol. Nyilván ha automatára van rakva akkor sötétedéskor tompítottal együtt minden karácsonyfázik.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
Én is kb igy gondoltam, de oltári marhaság igy. Elöl a kocsi még fényes napfényben is ki van világitva mint egy karácsonyfa, hátul meg nincs meg szakado esöben vagy nappali ködben sem. Érdekes ez mennyire nem egységes még ugyanazon a márkán belül sem. Vannak kocsik amik elöl hátul világitanak meg vannak olyankk mint az enyém.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
Korlátozott látási viszonyok közöt (eső, köd is az még nappal is) kötelező a tompítottat felkapcsolni.
Automatika nem igy gondolja, viszont a sarat, esövizet még fényes nappal is felverik a autok és tünnek el elöled. Azaz huzzák maguk mögött a függönyt de számukra korlatozott látási viszonyokról szo sincs, hiszen öket nem látni.
A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
Én tapasztalatom az, hogy amikor ablaktörlô megyeget, akkor sokkal hamarább felkapcsolja az automatika a tompítottat. Ezzel együtt engem is bosszant hogy nekem se kapcsolnak fel hátul a félméteres ledcsíkok. De ennél is bosszantóbb az a trend, hogy minél nagyobb a lámpatest, annál apróbb a féklámpa benne. Nekem is kb. egy élire állított gyufásdoboznyi világít, pedig elférne egy VHS kazettányi felületû is. Meg az is fura, hogy egyik gyártó csupa-LED indexet/féklámpát szerel, a másik meg miért nem, vagy miért keveri. A LED talán sose égne ki, én már cseréltem féklámpaizzót, kölcsön szerszámokkal mert olyan nyakatekertet csavarokkal van. Bezzeg a helyzetjelzô az csupa-LED ugyanabban a búrában.
Idézet: „Automatika nem igy gondolja,” Meg a KRESZ sem. Sok embernek mindegy, hogy milyen látási viszonyok vannak, akkor is a DRL-t használja. Ahelyett, hogy inkább megtanulta volna a KRESZT. A KRESZ szépen leírja, hogy városon/fauln kívül, tökmindegy milyen látási viszonyok vannak, kötelező a tompított fény. Nem az autómatika meg a DRL.
Nem úgy van az.
Idézet: „A jogszabályok szerint lakott területen kívül a napppali menetfény használata kiváltja a tompított világítás használatát. Ennek oka, hogy a nappali menetfény fényerejét úgy állítottták be, hogy a láthatóságot szolgálja. Erősebb a helyzetjelző-parkoló fénynél, de gyengébb a tompított világításnál.”
Sajnos ez van, de vannak sokkal kacifántosabb dolgok is.
Pl a BMW i3- e-autoban, ahol minden Watt számit 2x45W-s halogén izzo van elöl. Vagy az egyik VW modellen a fél négyzetméteres hátso lámpatestekben 1-1 sárga LED az index. ( hol vannak azok a szépidök, amikor a zsaruk megbüntettek, mert nem 21W-s izzo volt valahol a kocsi hátso lámpájában. ) Vagy az egyik KIA modellben szintén vagy egy fél négyzetméteres hátso lámpatestbe nem fért be a féklámpa, igy azt a hátsó lökharitoba szerelték 20 cm-re az uttol, amit persze nem látsz, ha nem mész közvetlenül a kocsi mögött. Az egyik francia márkába az elsö LED fények alig 50 cm-re vannak egymástol, holott a szabvány 640 mm ir elö. S mindezek a járgányok minden engedélyt megkaptak, de ha te ilyen fényeket szerelsz a kocsidra minden vizsgán kivágnak.
Na ezt magyarázd el az autogyáraknak.
Meg ugye ugyanaz a KrESZ azt is elöirja, hogy a DRLnek elöl legalább 25W teljesitményü fényforrásnak kell lennie. A mai LEDEk ennek a többszörösét tudják, és akkor mi van? Bekapcsolod az alig pislákolo 25-40W-os izzot egy rozsdás lámpában, akkor kielégiteted a KRESZt, ha bekapcsolod a modern 10W-s LEDet ( ami kb 80W izzofénynek felel meg), akkor meg ugye nem. Éppen ideje, ha a törvényhozo rendet csinálna ezekben a dolgokban, mert látod, hogy hova vezethet a fejetlenség. Teljesen feleslegesen tul bonyolititták a dolgot. Idézet: Lényegtelen, hogy az automatika mit gondol, a pilóta a felelős azért, hogy fel legyen kapcsolva. A tompított fényszóró használata korlátozott látási viszonyok között (például szürkület, eső, hó, por, köd…) és éjszaka lakott területen belül és kívül is egyaránt kötelező. Nappali menetfény vagy tompított fényszóró? „Automatika nem igy gondolja”
Ami teljesen természetes, mivel azt nem Te döntöd el hogy utólag mit szerelsz az autódba, hanem az aki arra a forgalomba helyezéskor típusengedélyt adott. Ha egy autógyártó olyan autót gyárt aminek a hátsó irányjelzője LED helyett egy integető mókusláb, és engedélyt kap a forgalomba helyezésre a hatóságoktól, attól Te még nem szerelhetsz utólag olyat a saját autódra, amit nem olyan irányjelzővel szereltek fel gyárilag. Nem értem mit nem lehet ezen érteni...
Totál csicsás karácsonyfa lámpák kacskaringáló ledsorokkal, és soknál a féklámpa nincs külön csak felerősödik a világítás, alig észlelhető ha nem pont akkor látom, pedig helye lenne, van benne ötezer led, meg hetvenhét izzó. Illetve elöl az index beleolvad a fényszórókba, alig látni vagy nem a fényüktől az indexet. A 40 évvel ezelőtti egyszerű lámpák jelzései sok mainál láthatóbbak, egyértelműbbek voltak. Jó a szemem.
Alárendelve a funkciók a sokszor idétlen formának. A hozzászólás módosítva: Feb 14, 2022
|
Bejelentkezés
Hirdetés |