Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Sztereó DAC
Témaindító: meszattila, idő: Ápr 10, 2007
Témakörök:
Az adatait az ESI oldalán megtalálod, ADC-ben biztos jobb, de ne csak a technikai adatokból indulj ki. Amúgy az arturia-nak ha jól látom egy mikrofon bemenete van csak, az ESI-n van hátul rendes asszimetrikus sztereo vonalbemenet is, sokkal jobban használható szerintem, mint az arturia.
Ja és a 192KHz-et sem nagyon erőltetném, mert a legtöbb DAC és ADC lényegesen gyengébb eredményket produkál, mint 96KHz-en. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2022
Manapság nem lenne érdemesebb 32 bites hangkártyát keresni?
És megint csak csöndben említem meg, mindenki saját rendszeréhez képest gondolkodjon a kiadások szemszögéből. Mert biztos, hogy egy versenyautó jól megy a tervek szerint, ha nem kopott gumi van rajta. A technikai különbségeket csak egy jó háttér esetén, tapasztalt füllel lehet igazán jól hallani. És az adott felvételről ne is beszéljünk.
Minek? Igazából a 16bit is már bőven meghaladja még a legnagyobb dinamikájú komolyzenék dinamikatartományát is (kb 60dB, az átlagos zene 10-25dB).
A 24 bit lehetőségeit jelenleg ADC és DAC részről is képtelenség megvalósítani analóg oldalon. Legjobb tudomásom szerint a PCM1792 (én ilyet használok) áll hozzá a legközelebb a a 132dB-es dinamikatartományával szimmetrikus kimenet mellett, amiből semmi sem marad, amint a lánc valamely pontján asszimetrikusra alakítjuk, ami elkerülhetetlen ugye. A 32bit drága, erőforrásigényes és totálisan felesleges.
A windows-ok hangkeverője alapból 32 bitesen kezeli a hangot, csak a hangkártya meghajtásánál csökkenti a bitmélységet. Bár az egész windows hangkeverő kikerülhető megfelelő szoftverrel, ami direktben hajtja a DAC-ot (pl. foobar). A 32 bitnek pedig nem feltétlenül csak a dinamikatartomány a jelentősége, hanem ha pl. hangerőt (jelszintet) szabályozunk akkor sem veszítünk a felbontásból. Pl. manapság a digitális keverőpultok zöme is 32 biten dolgozik.
Egy mai PC-nek (sőt egy tizenéves PC-nek sem) meg sem kottyan 32bit/192kHz. Kíváncsiságból kipróbáltam a DAC-ot 32bit/384kHz beállítással is, majdnem minden működött, de némelyik program már nem tudott hangot adni. Mondjuk ami nekem van, az egy olcsó 32bites DAC, és van egy régebbi szintén olcsó kategóriás 24bit/96kHz-re képes típus, a fülem pedig közel sem olyan jó mint huszonévesen, de a kettő között hallom a különbséget. Sajna ezek felvenni nem tudnak - régen jól jött volna, de ma már tulajdonképpen lényegtelen. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2022
DAC és DAC hangja között van különbség még azonos mintavételezési frekvencia és bitmélység mellett is, de abban biztos vagyok, hogy ugyanazt a forrást hallgatva, senki sem mondaná meg, hogy egy adott DAC milyen paraméterekkel üzemel éppen. A windows lehet, hogy a 32 biten dolgozik, de borzalmasan végzi a dolgát és elég durva torzításokra képes érdemes megnézni spektrumanalizátorral, szoftveres belső rögzítés mellett. Erre van az ASIO, ami ezt megkerüli.
Én a PCM digitális hangerőszabályzóját használom és még régebben sikerült kikalkulálni, hogy még 16 bit mellett is jobbra jön ki a jel/zaj arány digitális csillapítás mellett, mint amit analóg szabályzással el lehet érni, a 24bit meg aztán pláne. Ezt úgy kell érteni, hogy halkítva a végfokozatok saját zaja is magasabb, mint az elméleti jel-zaj arány, pedig nem igazán zajosak a végfokaim. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2022
Előzőekben írtam, mindenki magából indul ki. Én is. Ha olvastad volna az előzőekben, az építésem eredményeit, nem írtál volna általánosítva, az én tapasztalataim szerint valótlant a jel zaj viszonyról. lehet, hogy nálad ez a tapasztalat, de van akinél nem. Az én készülékemmel hallható egy felvétel minden tulajdonsága. Az alapanyag minősége, az adott stúdió ízlése, a felvételt felrakó beállítási szokásai.... A felbontás egy lehetőség a részletek megjelenítésére élethűséget célozva. Ebben benne van a térhatás is. Azonban az analóg rész professzionalitása nélkül nem lehetséges. Itt nem lehet spórolgatni, mert azért a hallottakkal kel fizetni. Ja kérem a dinamikának is ára van.
Ha csak azt veszem, szokták mondani, másképp szól egy erősítő fél hangerőn. Vajon mért is? Hangfalas rendszerben csúcs hangminőségre nem lehet számítani egy átlagos lakásban. A füles más dolog, mert nincs teremakusztikai gond. És mint írtam, az igazán jó esetében az egész rendszer képességeiről beszélünk. És ezek a dolgok általam megtapasztaltak, nem elmélkedés. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2022
Ne haragudj, de igazából nem neked válaszoltam, és nem is szeretnék itt semmiféle vitába belebonyolódni, mert aki kábelt járat be, azt inkább érdekli az ezotéria, mint a technika.
Jól tudom mi kell a pontos térhatáshoz, az én rendszerem DC-tól 300KHz-ig üzemel felül -3dB mellett, a digitális hangerőszabályzás hátránya és az analóg szekció jel-zaj aránya közötti üsszefüggés pedig nem vita tárgya részemről, hanem tény és én sem 16 biten használom a DAC-ot. Sem az elmélet, sem a gyakorlat nem támasztja alá, a nagy dinamikatartomány előnyeit, amikor 0dB-es hangerőn éppen túlvezérelt erősítő mellett -70dB-re halkítva már nem hallok semmit egy elégge csendes szobában. A DAC maradék 50dB-nyi csillapítása tulajdonképpen felesleges, vagy (inkább 70dB) mert -50dB alatt sosem használom, pedig a -3dB-nél már fáj a hangerő. A hozzászólás módosítva: Ápr 7, 2022
Nem azt hallod. Mielőtt válaszolnál, ezt olvasd el, sajnos nem én írtam, de minden szavával egyetértek, tapasztaltam, mértem, és gondold végig, hogy van-e értelme nekünk bármin is vitatkozni, de megjegyzem, hogy nincs és maradjunk is enyiben ha kérhetem.
Köszi!
Nem úgy gondolom, hogy én vitáztam volna. Csak a tapasztalataimat említettem meg. Amit ajánlottál olvasni köszönöm, de nem olvastam végig, mivel ama bizonyos álláspontot szajkózza amiről tényleg lehetne vitázni. Örök dolog ama bizonyos "szakmai" vélekedés, a mundér mögé bújva. Példának, volt egy csúnya bőrfertőzésem a kezemen, ami átterjed már a szememre. A bőrgyógyászati klinikán nem tudott vele mit kezdeni a honvédkórházas pecsétű orvos. És amikor említettem, hogy már szaga van a kezemnek, és az gombára utal, mivel Ő volt az orvos elvitatta. No meg áthívta a szomszédból a kolléganőjét és immár kórusban tagadták az elképzelésem. Nos gomba volt, de nem ők találták ki a kezelés módját.
Nem gondolnám, hogy rád akarnálak beszélni bármire. Csak az általam tapasztalt dolgokat említettem meg DAC ügyben. És ezzel zárnám is e témát a félreértések véget. Továbbiakban is jó zenélgetést kívánok!
Hangulat
Megtörtént, hogy amikor a DAC-ot befejeztem sietve, mert más munkák elakadtak miatta, azt hittem, hogy fiatalabb vagyok, és a fárasztó szerelvényezés után rádugtam az USB panelt, hogy végre hallhatom egészben, és vége lett a bizakodásnak. Inkább aludtam volna rá egyet mielőtt bekábeleztem. Ugyanis nem jól emlékeztem fáradtan fejből a csatlakozó pozíciójára. Ezáltal lőttek az I2s bemenetnek. Dehogy parttalan legyen örömöm az optikai bemenet is kontakthibás lett. Egy hónapig kellet várni az új panelra. Közben volt időm emlékeztetni magamat a helyes megoldásra. de hiába nem ment. Beszéltem Király Tibivel, hogy nem fogadna e egy több szem többet lát ankétra. Nem volt kedvem új tápot csinálni, így kiszereltem egyet. Átraktam egy falapra és ott beüzemeltem. ez a táp csak a digitális rész kezelte, így a plusz hangfokozat már sok volt neki, és brummogóra fogta. raktam is rá mégy 4.400µF-ot, és alig volt hallható zúgás. Azonban csak az optikai bemenet ment rajta. Kipróbáltam Burson V5 D-vel is, de ilyen szerény megoldással a JRC 5532 jobb benyomást keltett bennem. A képeken az említett hadművelet látható. Azonban a tápkiszereléskor szembesültem a ténnyel, hogy annak kiszerelése akadályokba ütközik. Rádöbbentem, ha nem akarom az egészet szétszedni, hogy a 230V kiköthető legyen, akkor ez utólag két furattal megoldható.
Király Tibinél,
elővettem a próbalapot, Ő kiszerelte a DAC-jából az USB panelt, és kezdődhettek a kísérletek. Neki csak egy bemenetű a panelje. Mondta is, hogy nála több vezeték van bekötve. Én meg a magamét mondtam, hogy nálam csak három vezeték van bekötve. Ez látható az YJ9038q2m leírása mellékletben. Megkérdezte, hogy bekötheti-e plusz ágnak a föld ágat. Mondom az egyik panel a tiéd a másik az enyém, áldja-vigye. És megtörtént a csoda, a rossznak hitt panel vígan dalolt. Megtettük ezt a másikkal is, dettó. Jött az én új DAC panelem az USB panelekkel, megkönnyebbülés . Mehettem haza. Mondjuk nem értettem a változás okát, de miért kellene nekem mindent érteni, elég, ha majd jól fog szólni. Fel is bátorodtam a félredugás megúszásán, és rám jött a megoldóképlet keresése az új DAC panel vonatkozásában, hogy mért nem megy a koaxiális bemenete. A jumper nem kérdés, és mégis kuka a playerről is, meg a set top box-ról is. Hozzáteszem, egyiknek sem könnyen hozzáférhető a háta. Eddig éppen elerőlködve a faltól , sárgát a sárgába dugtam. Hát most vettem egy kis tükröt, és megcéloztam a szöveg elolvasását. Ettől világossá lett előttem, hogy nekem már látni kell, ha valamit jó helyre akarok dugni, mert a playeren a koaxiális kimenet nem sárga színű. A set top box-nál meg a fekete az igazi. És máris lehetett élvezkedni, hogy minden a helyére volt dugva. Ha már így hallgatóztam vele puritánul. Azt mondaná, hogy a hallgatható, a puritánságából fakadó gyengeségei ellenére. Szép tere van, persze az addigiakhoz képest, engedményekkel. Kíváncsiságból kipróbáltam Burson V5D-vel is. Azonban összességében a JRC5532 előnyösebb hatást keltett bennem. Na de ezt a panelt vétek egy tápról járatni, mert tapasztalataim szerint mást mutat a kicsike, ha a környezete illik hozzá. ui.: az említett események az utóbbi pár napban történtek.
Örülök neki, hogy sikerült megoldani a problémát már en is várom nagyon az újabb usb átalakító adaptert utána johet nálam is dobozolás.
Bemenetváltás
Mikor megoldódtak a DAC problémáim, folytatódhatott a bejáratás. Emiatt adódott a rendszeres jumperelés az I2s, és a koaxiális bemenet között. Ez egy undok művelet, mert látni is kell hozzá, ha az eredmény is számít. Eredetileg csak az USB-s üzemmódot preferáltam volna, viszont az ezüstvezeték bejáratása idő, és ennek a gazdaságosságár szem előtt tartva a set top box látszott ideális megoldásnak. A fiókba nézve találtam egy Lordin 2x6 állású kapcsolót, meg az EVAmp-ME építési idejéből származó, rosszemlékű mobiltápnak szánt pozicionálós csatlakozót. Utóbbinak a csúszósaruira volt szükségem. (L1. kép) Az említett Lordin 12 állású mechanikáját 3 állásúra degradáltam a gyártó figyelmessége révén, a hajlított alátét segítségével. (L2. kép) Az is felmerült bennem, hogy csak forrasztom, de így kompaktabb. Az eddigi elképzeléseimet azonban felülírta a jelen, így az I2s, koaxiális, optika sorrendet alakítottam ki. (L3. kép) Az optikai csatlakozó rendelését jelenleg nem forszíroztam, mivel a koaxiális bemenet is megfelel a járatáshoz. Ennek megfelelően a háromállású kapcsoló 11 óránál I2s, 12 óránál koaxiális, 13 óránál optikai kapcsolatot ad. Huzalozás tekintetében a kapcsoló 1-es pontja üres, 2-es pontja az egyes jumper csatlakozó tüskéje, a 3-as pontja a kettes jumper csatlakozó tüskéje. (L4. kép) A mechanika kivitelezése még várat magára, mert nincs megfelelő L idomom. Az elektronika viszont nagy megkönnyebbülés, mert nem kell látni a jumper helyét, és így nem gond a youtube alkalmi elérése USB-n. .
Istenem hoza süllyedt már ez a fórum is...
Szerintem nem az igazi az ezüst vezeték. Van már jobb is annál. Állítólag csodálatos a hangja.
https://www.aliexpress.com/item/1005001864470347.html https://www.mining.com/graphene-infu...efficient-evs/ Elnézést az idegen nyelvű oldalakért.
Megkérdezhetem a Te személyes tapasztalatidat erről? Vagyis, állítólag nélkül!
A hozzászólás módosítva: Ápr 19, 2022
Nem utodm eldönteni, hogy ez szivatás, vagy komolyan gondolod...
Nekem ez mezei tekercselő huzalnak tűnik.
Ide ez OFF, de talán nem törlik. Gondolom azért rézre viszik föl a grafén réteget, hogy az forrasztható legyen. Felvihetnék szénszálra is, de ott nehéz a kötést megoldani, meg a szénszálnak nagyobb az ellenállása, mint a rézé és ugyanott lennének.
Sajnos, szerintem ebben nem tudunk segíteni...
Szerintem mindegy melyik válasz lesz az igaz, komoly bajok vannak...
Szia. Ma nálam van az usb kártya végre holnap majd tesztelem és írok milyen nálam. Még egy kimeneti ic-t is rendeltem egy oracle II akarok próbálni milyen hangja van majd irom.
Ha nem haragszol, egy két tapasztalat. Itt is érvényes a tápok mikéntje. A térélménynél a duál monó, az egész kivitelezésének mikéntje. Ez egy alapverzió csupán. Egy kis adalék a mellékletben...
Az ugyan Burson, de van benne hasonlóság.
Én nem haragszok minden plusz infonak csak örülök.
Köszönöm szépen át olvastam igen egész hasonlóak majd ha hallgattam irok milyen.
Ma meg ezt találtam
Hogy mik vannak! Azok a ronda tápok...
Szóval ez is a puding esete, mint általában minden. Egy manökenen látott ruha is mindenkin másképp néz ki. És itt megint adott rendszer a főszereplő. Ha a Burson hasonló IC-jét nézem, felmerül az emberben, vajon nálam melegedne e? Azért kíváncsi lennék a hangjára. Egy tapasztalattal több adódna. De majd Te megírod a tapasztalataidat. Nekem az EVAmp-ME-vel a fenekében a V6 classic előnyös, mert a térhatást a közelben tartja halkabb beállítás esetén is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |