Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Lapozás: OK   190 / 196
(#) Pozsonyi Tibor hozzászólása Feb 7, 2022 /
 
Sziasztok ! Érdeklődöm Skoda Oktávia 1.9 olajnyomás visszajelző 1500-as fordulat után jelez folyamatosan.Bemérettem, olajnyomás van, olajszint megfelelő. Nyomásmérő gombát kicseréltem, de nem volt változás. Javasolták, hogy az olajteknő alján lévő szintjelző jeladó hibás, de szerintem akkor nem pirosan villogna a visszajelző? Mi lehet a hiba? Előre is köszi a segítséget.
(#) moltam válasza Pozsonyi Tibor hozzászólására (») Feb 7, 2022 /
 
Ez alapján alószínűleg ebben is két gomba van, egy kisnyomású és egy nagynyomású. A nagynyomásút emelt fordulaton nézi a műszercsoport. Mindkét gomba jó?
(#) Pozsonyi Tibor hozzászólása Feb 7, 2022 /
 
a motoron lévőt kicseréltem, az olajteknő alján lévőt nem, de azt mondták, hogy ha az hibás nem pirosan villog hanem sárgán.
(#) moltam válasza Pozsonyi Tibor hozzászólására (») Feb 7, 2022 /
 
Hány érintkezős az olajnyomás gomba? Ha egy akkor szerintem lesz valahol még egy belőle. Az ami a teknőben van az olajszint és nem nyomás jeladó, és tényleg sárgán jelez. Jó lenne évjárat motorkód hogy megnézzem a rajzon pontosan hogy is van ez.
(#) Pozsonyi Tibor hozzászólása Feb 7, 2022 /
 
Oktávia 1.9 TD 2008-as Motorkód : BXE 912756
(#) moltam válasza Pozsonyi Tibor hozzászólására (») Feb 7, 2022 / 1
 
Egy gomba van, de a műszeregység 1500 alatt nem vagy csak hosszabb idő után jelez olajnyomás hibát. Ki kell mérni hogy testre húz e a gomba járó motornál és hogy eljut e a jele a műszeregységhez. Lehet kábel szakadás/csatlakozó kontakthiba is, sőt akár a műszeregység is lehet hibás. Egy fekete/zöld vezetéket kell keress a műszeregységnél, a 27 es számú pin. Ahol a motor és kaszniköteg találkozik ott is van egy 14pines csatlakozó, itt az 1 es pin a gomba jel. A motor kötegben a vezeték még fekete, itt vált át feketezöldre.
(#) Pozsonyi Tibor hozzászólása Feb 7, 2022 /
 
Köszönöm a segítséget !
(#) Butcher82 hozzászólása Feb 21, 2022 /
 
Sziasztok,

Octavia 1 1.6 BFQ-val lenne problémám. Néha a fordulatszám 1500 körül marad, nem esik vissza alapjáratra. Ha leállítom és újraindítom, akkor normális az alapjárat, ha adok egy nagyobb gázt megint 1500-nál."ragad". Csináltam róla egy rövid videót:

https://youtube.com/shorts/z3nDbdoNtmg?feature=share

Esetleg valaki tudna segíteni mi lehet a gond? Köszönöm.
(#) Jonni válasza Butcher82 hozzászólására (») Feb 21, 2022 /
 
Hello

Kicsit hasonló gondom volt nekem is de nekem inkább nyáron csinálta ha ment a klíma. Esetleg a gázbovden nem ragad be? (az én bovdenem szorult egy kicsit és ha a gázpedált alúlról feltoltam abba hagyta) bovdenes vagy elektronikus gázpedálod van?
(#) Butcher82 válasza Jonni hozzászólására (») Feb 21, 2022 /
 
Szia,

elektromos a gázpedálom. A fojtószelepházat már kitakarítottam, de sajna az sem oldotta meg.
(#) Jonni válasza Butcher82 hozzászólására (») Feb 21, 2022 /
 
Ha elektromos akkor teljesen más a helyzet. Ebben az esetben csak azt tudom tanácsolni, hogy ki kell olvastatni a computer hibakódokat , az majd elárúl valamit.
(#) Tom-ee hozzászólása Márc 15, 2022 /
 
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy úgymond nyugalmi állapotban, amikor áll az autó és "nem megy" fogyasztó, mennyi áram folyhat át az akkun? 1-2 kisebb dolog gondolom akkor is megy (pl. óra, digitális kijelző, stb.) de az utóbbi időben többször is lemerült az akku. Töltés jó, akku jó, van, hogy hónapokig megy, van, hogy 3 hét utál lemerül. Napi használatban van az autó, eddig ilyen gondom nem volt. Ma mértünk pár dolgot, amikor semmi nem ment, 0,35 ampert mutatott a műszer, amit én nagyon soknak gondolok. Egyesével kivettünk minden biztosítékot és relét, amit találtunk, de a "fogyasztás" nem változott. Aztán volt olyan, tanakodtunk fölötte, kattant egy relé, és leesett 0,01 amperre. Csak azt nem értem, hogy ha mindent kivettünk, mi fogyaszthat még... Ha rövidzárlat van, akkor miért nem üti ki a biztosítékokat? A komfort elektronikára tippeltem, de amikor az egész dobozt kivettük, akkor is mértünk fogyasztást. A kocsi egy 1-es Octavia, 1,6, benzin, tehát még viszonylag egyszerű a felépítése...
(#) VIM válasza Tom-ee hozzászólására (») Márc 15, 2022 /
 
Szia! Ez valahogy nem világos:
Idézet:
„kivettünk minden biztosítékot és relét, amit találtunk, de a "fogyasztás" nem változott.”
majd
Idézet:
„Aztán volt olyan, tanakodtunk fölötte, kattant egy relé, és leesett 0,01 amperre.”
akkor hogy is ven ez? Ablak mozgató motor, csomagtér zárja, utastéri világítás időzítője. Minden esetre olyan relét kell keresni amelyiknek elektronikus késleltetője van.
(#) Tom-ee válasza VIM hozzászólására (») Márc 15, 2022 /
 
A "fogyasztás nem változott" alatt a közel állandó 0,35 A-t értettem. A relé kattanás ÉS a 0,01 A már akkor történt, amikor mindent összeraktunk és kifogytunk az ötletekből. Azért írtam az "ÉS"-t, mert kattogás volt sok, ahogy az akkut levettük, újra feltettük, biztosítékokat kivettük, stb., de csak egyszer láttam, hogy lement a mérő 0-ra. Az volt az elképzelés, hogy valamelyik relé nem megfelelően működik, de miután kivettük az összeset és nem változott a helyzet, nem nagyon értem a dolgot. A biztosítékokat is azért vettük ki, mert ha valamelyiknél lement volna a fogyasztás 0-ra, akkor már el lehet indulni, hogy azon a körön mik vannak, de amennyire látom a kapcsolásokat, nem nagyon van olyan elem, ami ne lenne biztosítékra kötve. Az egyébként kiderült, hogy az utastérbe, a relé dobozba bejön egy vastagabb és egy vékonyabb piros vezeték, ha jól emlékszem, innen van szétosztva mindenfelé; ha a vastagabb piros vezetéket az akku fölött vagy az utastérben bontjuk, akkor megszűnik a fogyasztás, tehát nem a generátor és nem az önindító, amik külön körön vannak a motortérben. (innen már csak hetvenezer fogyasztó maradt )
(#) Ge Lee válasza Tom-ee hozzászólására (») Márc 16, 2022 /
 
Kismillió fogyasztó van benne, némelyik időzítve is van, meg az sem mindegy hogy bezárt vagy nyitott ajtóval áll-e az autó. Én is ritkán használom, főleg telente, ezért télen 2-3 hetente töltöm az akkut, mert van hogy 3 hét állás után hidegben már csak 11,95V van az akkuban ami nagyon nem tesz jót neki. És az akkum jó, mérve is, szóval nem az akku miatt ennyi hanem mert folyamatos fogyasztás van. A tervezők nem kalkuláltak azzal, hogy valaki nem megy vele legalább hetente valahova.
(#) Rober_4 hozzászólása Ápr 17, 2022 /
 
Sziasztok!
Van egy 2002-es Seat Cordobám, és a kulcsban lévő távirányító teljesen meghalt. Egy ideig orvosolták a szervizben úgy, hogy két elemet tettek bele, azaz megnövelték a feszültséget. Ezt sajnos nem tudtam, csak utólag láttam, amikor 2hét múlva végleg meghalt a távirányító és szétszedtem. Utána szakemberrel kimérettem, aki megerősítette, hogy ennek az elektronikának annyi.
Mit tudok tenni, hogy újra tudjam használni a központi zárat távirányítóval, mert 3 éve csak kulccsal tudom nyitni a kocsit, és egyre nehezebben fordul már el a zárban?
A munkahelyemen a sorompóhoz kaptunk egy tanítható kulcsot. Elvileg az betanítható lenne az autóra, de ahhoz kellene egy kulcs, ami kezeli a kocsit.
Van-e valami ötletetek, hogy hogyan tudnám a problémát viszonylag könnyen orvosolni?
(Miskolc környéke)
(#) VIM válasza Rober_4 hozzászólására (») Ápr 17, 2022 / 2
 
Szia! Ezek a kulcsok sem tartanak örökké pláne ha a megszokottól jóval többet van használva annak gombjai. A kulcs 2db 3V-os elemmel működik amik között egy közvetítő "áramvezető" lap is van aminek a felülete fel van "tüskézve" a jobb kontaktus elérése és rázkódás ellen. A gomboknak jól kell működniük (kapcsolniuk), hogy egyáltalán programozni lehessen. A bevezető érintkezőknek is feszesnek kell lenni. A kulcsot be kell tenni a gykapcsolóba és maximum 5 másodpercre gyújtásra kell tenni (ne indítani!) majd kivenni a helyéről. Ezt követően a nyitás gombot le kell nyomni és nyomva tartani, majd a zárás gombot 3-szor egymás után meg kell nyomni 10 másodpercen belül majd eleengedni a gombokat. A kulcs LED-je fel kell villanjon 3-szor, ekkor sikeres a tanulási folyamat.
(#) Rober_4 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 21, 2022 /
 
Köszönöm, megpróbálok valahonnan venni szerezni egy másik kulcsot.
(#) tomakos hozzászólása Máj 10, 2022 /
 
Sziasztok! Octavia I a típus, a problémám pedig az, hogy alkalmanként, teljesen véletlenszerűen sípoló hangot hallok a középső szellőző felől. Nincs rendszeresség, nem tudom semmilyen eseményhez kötni, néha megszólal, sípol, vagy csak recseg (mimt amikor a speaker nem kap rendesen áramot), aztán abbahagyja. Találkozott más is ilyen problémával?
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2022
(#) VIM válasza tomakos hozzászólására (») Máj 11, 2022 /
 
Szia! Klíma van a kocsiban? Talán annak a terelőlapát mozgatója adhatja ezt a hangot.
(#) gery512 hozzászólása Máj 28, 2022 /
 
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy az autó random megáll. Csinálja ezt hidegen és melegen is.
Utána hosszú percekig nem tudom elindítani, van hogy 10-15 percig sem.
Aztán egyszer csak beröffen.
Amit eddig cseréltem: AC pumpa, főrelé, főtengely jeladó, üzemanyag szűrő
Az alany 2001-es Octavia AKL motorkóddal.
Van valakinek ötlete hol érdemes tovább menni a hiba kereséssel?
(#) xxxyyy válasza gery512 hozzászólására (») Máj 28, 2022 /
 
Hibakódolvasás?

A vezérműtengely jeladó is tud ilyet művelni. Nekem adott is rá hibakódot.

Gondolom már neked is elporladt a gégecső a motortéri vezetékek körül. Én több helyen is találtam sérült szigetelésű kábelt ami le tudott volna testelni.
(#) xxxyyy válasza gery512 hozzászólására (») Máj 28, 2022 /
 
A motor testelését ellenőrizted?
(#) VIM válasza gery512 hozzászólására (») Máj 28, 2022 /
 
Szia! Már elég régen volt szó erről a motorkódról és a felmerülő hibáiról de minden előforduló hiba után ki kellene olvasni a hibatárolót, hogy mi lett eltárolva benne. Ez azért is fontos volna, hogy egyszerűbb lenne következtetni belőle a további teendőkről. A főtengely jeladó, vagy ebben a Simos vezérlős megoldásban a felső holtpont jeladó az a fogaskoszorús házban lehet. A gyújtásjel jeladója ami a vezérmű tengely szöghelyzetét "nézi" az pedig a gyújtáselosztóban van és HALL-os jeladó. Ez a jeladó ha hibás értéket produkál azaz téveszt a jelalak, a motorvezérlő letiltja a befecskendezést, letiltja a benzin befecskendezést. Azt nem tudom, hogy mennyi időre teszi tiltásba a vezérlő mire ismét indítható lesz a motor de már biztosan van eltárolt hibakód ezekről a leállásokról és annak okozójának utalására.
(#) gery512 válasza VIM hozzászólására (») Máj 29, 2022 /
 
Sziasztok!
VAG-COM-mal kiolvastam a hibatárolót, sajnos üres.
Elkezdem átnézni a vezetékeket.
Amit írtál HALL szerzoros jeladót...az hol lehet?
Nekem egy nagy trafó van, amiből jön a 4db gyújtókábel, abban lenne benne?
(#) VIM válasza gery512 hozzászólására (») Máj 29, 2022 /
 
Szia! Nincs gyújtáselosztója?
(#) gery512 válasza VIM hozzászólására (») Máj 29, 2022 /
 
Szia!
Olvasgatok közben a korábbi bejegyzések között.
A trafó az a nagy ..
A HALL szerzornál meg gondolom a vezérműtengely jeladóra gondoltál.
Le kell venni hozzá a vezérmű kereket meg a szíjat, hogy kicserélhessem?
(#) VIM válasza gery512 hozzászólására (») Máj 29, 2022 /
 
Közben rájöttem, hogy ennek nincs gyújtáselosztója, az az AEE motorkódúnak van. A vezérműtengely jeladója volna a képen de ha nincs hibakód akkor nem kellene hozzányúlni. Ezek a Simos vezérlések sok levegős csatlakozást tartalmaznak de egyik fals levegős hiba sem okoz motor leállást.
(#) gery512 válasza VIM hozzászólására (») Máj 29, 2022 /
 
Én sem tartom valószínűnek.
(#) blasz válasza gery512 hozzászólására (») Máj 29, 2022 /
 
Ez egy szinte általános vw. trafó rajta az elektronikával.De leállni nem szokott tőle.Amit megnézhetnél ha nem indul hogy hallod e az üzemanyag szivattyút járni.Gyújtás le aztán fel egy rövid ideig mennie kell.Zúgás a tankfelől.
Következő: »»   190 / 196
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem