Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Skoda Octavia elektromos probléma
Sziasztok ! Érdeklődöm Skoda Oktávia 1.9 olajnyomás visszajelző 1500-as fordulat után jelez folyamatosan.Bemérettem, olajnyomás van, olajszint megfelelő. Nyomásmérő gombát kicseréltem, de nem volt változás. Javasolták, hogy az olajteknő alján lévő szintjelző jeladó hibás, de szerintem akkor nem pirosan villogna a visszajelző? Mi lehet a hiba? Előre is köszi a segítséget.
Ez alapján alószínűleg ebben is két gomba van, egy kisnyomású és egy nagynyomású. A nagynyomásút emelt fordulaton nézi a műszercsoport. Mindkét gomba jó?
a motoron lévőt kicseréltem, az olajteknő alján lévőt nem, de azt mondták, hogy ha az hibás nem pirosan villog hanem sárgán.
Hány érintkezős az olajnyomás gomba? Ha egy akkor szerintem lesz valahol még egy belőle. Az ami a teknőben van az olajszint és nem nyomás jeladó, és tényleg sárgán jelez. Jó lenne évjárat motorkód hogy megnézzem a rajzon pontosan hogy is van ez.
Oktávia 1.9 TD 2008-as Motorkód : BXE 912756
Egy gomba van, de a műszeregység 1500 alatt nem vagy csak hosszabb idő után jelez olajnyomás hibát. Ki kell mérni hogy testre húz e a gomba járó motornál és hogy eljut e a jele a műszeregységhez. Lehet kábel szakadás/csatlakozó kontakthiba is, sőt akár a műszeregység is lehet hibás. Egy fekete/zöld vezetéket kell keress a műszeregységnél, a 27 es számú pin. Ahol a motor és kaszniköteg találkozik ott is van egy 14pines csatlakozó, itt az 1 es pin a gomba jel. A motor kötegben a vezeték még fekete, itt vált át feketezöldre.
Köszönöm a segítséget !
Sziasztok,
Octavia 1 1.6 BFQ-val lenne problémám. Néha a fordulatszám 1500 körül marad, nem esik vissza alapjáratra. Ha leállítom és újraindítom, akkor normális az alapjárat, ha adok egy nagyobb gázt megint 1500-nál."ragad". Csináltam róla egy rövid videót: https://youtube.com/shorts/z3nDbdoNtmg?feature=share Esetleg valaki tudna segíteni mi lehet a gond? Köszönöm.
Hello
Kicsit hasonló gondom volt nekem is de nekem inkább nyáron csinálta ha ment a klíma. Esetleg a gázbovden nem ragad be? (az én bovdenem szorult egy kicsit és ha a gázpedált alúlról feltoltam abba hagyta) bovdenes vagy elektronikus gázpedálod van?
Szia,
elektromos a gázpedálom. A fojtószelepházat már kitakarítottam, de sajna az sem oldotta meg.
Ha elektromos akkor teljesen más a helyzet. Ebben az esetben csak azt tudom tanácsolni, hogy ki kell olvastatni a computer hibakódokat , az majd elárúl valamit.
Sziasztok!
Tudja valaki, hogy úgymond nyugalmi állapotban, amikor áll az autó és "nem megy" fogyasztó, mennyi áram folyhat át az akkun? 1-2 kisebb dolog gondolom akkor is megy (pl. óra, digitális kijelző, stb.) de az utóbbi időben többször is lemerült az akku. Töltés jó, akku jó, van, hogy hónapokig megy, van, hogy 3 hét utál lemerül. Napi használatban van az autó, eddig ilyen gondom nem volt. Ma mértünk pár dolgot, amikor semmi nem ment, 0,35 ampert mutatott a műszer, amit én nagyon soknak gondolok. Egyesével kivettünk minden biztosítékot és relét, amit találtunk, de a "fogyasztás" nem változott. Aztán volt olyan, tanakodtunk fölötte, kattant egy relé, és leesett 0,01 amperre. Csak azt nem értem, hogy ha mindent kivettünk, mi fogyaszthat még... Ha rövidzárlat van, akkor miért nem üti ki a biztosítékokat? A komfort elektronikára tippeltem, de amikor az egész dobozt kivettük, akkor is mértünk fogyasztást. A kocsi egy 1-es Octavia, 1,6, benzin, tehát még viszonylag egyszerű a felépítése...
Szia! Ez valahogy nem világos:
Idézet: majd „kivettünk minden biztosítékot és relét, amit találtunk, de a "fogyasztás" nem változott.” Idézet: akkor hogy is ven ez? Ablak mozgató motor, csomagtér zárja, utastéri világítás időzítője. Minden esetre olyan relét kell keresni amelyiknek elektronikus késleltetője van. „Aztán volt olyan, tanakodtunk fölötte, kattant egy relé, és leesett 0,01 amperre.”
A "fogyasztás nem változott" alatt a közel állandó 0,35 A-t értettem. A relé kattanás ÉS a 0,01 A már akkor történt, amikor mindent összeraktunk és kifogytunk az ötletekből. Azért írtam az "ÉS"-t, mert kattogás volt sok, ahogy az akkut levettük, újra feltettük, biztosítékokat kivettük, stb., de csak egyszer láttam, hogy lement a mérő 0-ra. Az volt az elképzelés, hogy valamelyik relé nem megfelelően működik, de miután kivettük az összeset és nem változott a helyzet, nem nagyon értem a dolgot. A biztosítékokat is azért vettük ki, mert ha valamelyiknél lement volna a fogyasztás 0-ra, akkor már el lehet indulni, hogy azon a körön mik vannak, de amennyire látom a kapcsolásokat, nem nagyon van olyan elem, ami ne lenne biztosítékra kötve. Az egyébként kiderült, hogy az utastérbe, a relé dobozba bejön egy vastagabb és egy vékonyabb piros vezeték, ha jól emlékszem, innen van szétosztva mindenfelé; ha a vastagabb piros vezetéket az akku fölött vagy az utastérben bontjuk, akkor megszűnik a fogyasztás, tehát nem a generátor és nem az önindító, amik külön körön vannak a motortérben. (innen már csak hetvenezer fogyasztó maradt )
Kismillió fogyasztó van benne, némelyik időzítve is van, meg az sem mindegy hogy bezárt vagy nyitott ajtóval áll-e az autó. Én is ritkán használom, főleg telente, ezért télen 2-3 hetente töltöm az akkut, mert van hogy 3 hét állás után hidegben már csak 11,95V van az akkuban ami nagyon nem tesz jót neki. És az akkum jó, mérve is, szóval nem az akku miatt ennyi hanem mert folyamatos fogyasztás van. A tervezők nem kalkuláltak azzal, hogy valaki nem megy vele legalább hetente valahova.
Sziasztok!
Van egy 2002-es Seat Cordobám, és a kulcsban lévő távirányító teljesen meghalt. Egy ideig orvosolták a szervizben úgy, hogy két elemet tettek bele, azaz megnövelték a feszültséget. Ezt sajnos nem tudtam, csak utólag láttam, amikor 2hét múlva végleg meghalt a távirányító és szétszedtem. Utána szakemberrel kimérettem, aki megerősítette, hogy ennek az elektronikának annyi. Mit tudok tenni, hogy újra tudjam használni a központi zárat távirányítóval, mert 3 éve csak kulccsal tudom nyitni a kocsit, és egyre nehezebben fordul már el a zárban? A munkahelyemen a sorompóhoz kaptunk egy tanítható kulcsot. Elvileg az betanítható lenne az autóra, de ahhoz kellene egy kulcs, ami kezeli a kocsit. Van-e valami ötletetek, hogy hogyan tudnám a problémát viszonylag könnyen orvosolni? (Miskolc környéke)
Szia! Ezek a kulcsok sem tartanak örökké pláne ha a megszokottól jóval többet van használva annak gombjai. A kulcs 2db 3V-os elemmel működik amik között egy közvetítő "áramvezető" lap is van aminek a felülete fel van "tüskézve" a jobb kontaktus elérése és rázkódás ellen. A gomboknak jól kell működniük (kapcsolniuk), hogy egyáltalán programozni lehessen. A bevezető érintkezőknek is feszesnek kell lenni. A kulcsot be kell tenni a gykapcsolóba és maximum 5 másodpercre gyújtásra kell tenni (ne indítani!) majd kivenni a helyéről. Ezt követően a nyitás gombot le kell nyomni és nyomva tartani, majd a zárás gombot 3-szor egymás után meg kell nyomni 10 másodpercen belül majd eleengedni a gombokat. A kulcs LED-je fel kell villanjon 3-szor, ekkor sikeres a tanulási folyamat.
Köszönöm, megpróbálok valahonnan venni szerezni egy másik kulcsot.
Sziasztok! Octavia I a típus, a problémám pedig az, hogy alkalmanként, teljesen véletlenszerűen sípoló hangot hallok a középső szellőző felől. Nincs rendszeresség, nem tudom semmilyen eseményhez kötni, néha megszólal, sípol, vagy csak recseg (mimt amikor a speaker nem kap rendesen áramot), aztán abbahagyja. Találkozott más is ilyen problémával?
A hozzászólás módosítva: Máj 10, 2022
Szia! Klíma van a kocsiban? Talán annak a terelőlapát mozgatója adhatja ezt a hangot.
Sziasztok!
Olyan problémám van, hogy az autó random megáll. Csinálja ezt hidegen és melegen is. Utána hosszú percekig nem tudom elindítani, van hogy 10-15 percig sem. Aztán egyszer csak beröffen. Amit eddig cseréltem: AC pumpa, főrelé, főtengely jeladó, üzemanyag szűrő Az alany 2001-es Octavia AKL motorkóddal. Van valakinek ötlete hol érdemes tovább menni a hiba kereséssel?
Hibakódolvasás?
A vezérműtengely jeladó is tud ilyet művelni. Nekem adott is rá hibakódot. Gondolom már neked is elporladt a gégecső a motortéri vezetékek körül. Én több helyen is találtam sérült szigetelésű kábelt ami le tudott volna testelni.
Szia! Már elég régen volt szó erről a motorkódról és a felmerülő hibáiról de minden előforduló hiba után ki kellene olvasni a hibatárolót, hogy mi lett eltárolva benne. Ez azért is fontos volna, hogy egyszerűbb lenne következtetni belőle a további teendőkről. A főtengely jeladó, vagy ebben a Simos vezérlős megoldásban a felső holtpont jeladó az a fogaskoszorús házban lehet. A gyújtásjel jeladója ami a vezérmű tengely szöghelyzetét "nézi" az pedig a gyújtáselosztóban van és HALL-os jeladó. Ez a jeladó ha hibás értéket produkál azaz téveszt a jelalak, a motorvezérlő letiltja a befecskendezést, letiltja a benzin befecskendezést. Azt nem tudom, hogy mennyi időre teszi tiltásba a vezérlő mire ismét indítható lesz a motor de már biztosan van eltárolt hibakód ezekről a leállásokról és annak okozójának utalására.
Sziasztok!
VAG-COM-mal kiolvastam a hibatárolót, sajnos üres. Elkezdem átnézni a vezetékeket. Amit írtál HALL szerzoros jeladót...az hol lehet? Nekem egy nagy trafó van, amiből jön a 4db gyújtókábel, abban lenne benne?
Szia!
Olvasgatok közben a korábbi bejegyzések között. A trafó az a nagy .. A HALL szerzornál meg gondolom a vezérműtengely jeladóra gondoltál. Le kell venni hozzá a vezérmű kereket meg a szíjat, hogy kicserélhessem?
Közben rájöttem, hogy ennek nincs gyújtáselosztója, az az AEE motorkódúnak van. A vezérműtengely jeladója volna a képen de ha nincs hibakód akkor nem kellene hozzányúlni. Ezek a Simos vezérlések sok levegős csatlakozást tartalmaznak de egyik fals levegős hiba sem okoz motor leállást.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |