Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Motorgyújtás
Ennek a kapcsolása hogy néz ki?
Lényegében ez az, csak a tirisztoros rész duplikálva van, plusz a gate meghajtás más picit.
Egy a mostanival megegyező rajzot küldj mert pont a meghajtás lehet hibás.
Az optocsatolótól a gate-ig ugyan az mint a rajzon, előtte pedig egy dióda, PNP tranzisztor, a bázisa 10K-van a +5V-on, a bázisra pedig soros 2K2-vel érkezik a HALL elem kimenete.
Rajzoldmárle!
Köszönjük!!
Ez azért van, mert kéthengeres négyütemű motorra készült. Aminél nem gond ha a kipufogás ütemben felesleges szikra van.
Itt is 4T motorra megy, de a dolog vegere akartam jarni...
Vegul meg is lett a bunos! A gate korben nincs hiba, ugyanis ha az eppen nem vezerelt tirisztor gate labat testelem, ugy is szikrat ad mind a 2 trafo A 2 tirisztornak kulon kondenzatorral levalasztott, egyeniranyitott feszultseget adtam.... Meg igy sem jo! De ha kiveszem a vedo diodat akkor mukodik kulon mind a 2 gyujtas resz... Na erre mi lehet a magyarazat vajon? A hozzászólás módosítva: Márc 20, 2022
A két trafó a nyákról kap testet? Ha a diódát áthelyezed közvetlen a trafó lábaira, a trafók testeléseit pedig az akku negatívra úgy sem jó?
Koszi az otletet, kiprobaltam, de sajna nem hatasos, sot a dioda nelkul, ha motorkerekpar, vagy egyeb, nem arnyekolt trafot kotok a kimenetre, hat a masik csatornara. Ha tavolabb (kb 50cm) teszem a trafot akkor jol mukodik.
De az arnyekolt trafokkal, diodak nelkul kivaloan mukodik. Ugy mint ezen a rajzon, nekem is van a tirisztorral parhuzamos R es C, igy kivaloan mukodik.
Így simán elforog 8000RPM-ig (többet nem forgott a jeladó motorom) a 2 csatorna 180 fokkal eltolva egymástól
Sziasztok! Röviden a kérdésem az lenne, 4t(Dc) gyújtás működhet 2t motoron? Például 4t robogó gyújtása egy simsonon.
Nagy valószínűséggel igen, mert a 4t robogógyújtások is adnak minden fordulatnál szikrát, csak a kipufogási ütemben levők hatástalanok. Legalábbis amelyekkel találkoztam, azok így működtek.
Üdv.
Vettem egy sor kettes 2T-t (Suzuki GT-125) motorblokkot, amin megszakítós gyújtás volt. Hall-ost készíttetek hozzá. Sajnos a motoron minden vezeték le van csípve, nem tudom miért. Amíg megérkezik az új gyújtásrendszer, a fesszabot beszeretném kötni. Ebben kérném a tapasztaltak segítségét. Az eBay-ről rendeltem a blokkot, a csomagba ez a fajta (XDZ XMBT150-12 1001E) regulator volt mellérakva, nem tudom, h kompatibilis -e vele, de a google képeket elnézegetve hasonlít a gyári szabályzójára. 74 körüli, gyárilag indexes így kellett lenni benne akkumulátornak, így töltésnek is. Esetleg lapul valakinél kapcsolási rajz, ami alapján egyszerűbben be tudnám kötni? A káblekorbács 6 színű vezetéke: citrom sárga zöld csíkkal, piros-zöld csíkos, zöld-fehér csíkos, zöld,fehér, fekete. Köszönöm a beazonosítást.
Sziasztok. Adott egy cagiva elefant 125. Valaki esetleg tudja, hogy hogy kell beállítani a gyújtást? Képet csatolok a gyújtásról
Szia, CDI-s a gép igaz? A képen látható 1 tekercs a gyújtásé?
Úgy hogy a felső holtpont előtt gyújtson!
..én nem megyek el a fotón!!
Igen cdis gyujtas.. Lendkereken van egy jelölés. De nem tudom, hogy mit merre allitsak..
A tekercs ami az alaplapon van a gyujtómodulhoz tartozik? Meg kellene nézni hogy a jelölésnek van-e valahol párja a blokkon vagy alaplapon abból már ki lehet indulni.
Elárulok neked egy titkot!!
A monitor túloldalán szinte senkinek nincs tök ugyanilyen motorja!! Fogalmunk sincs mechanikailag hol áll a motor, mert nem látszik semmi jelölés, ha nincs, kell rá csinálni! Mi adja a CDI-nek a gyújtás jelet?
Adhatja ellenpólusú mágnes (4 mágnessel ellátott lendkeréknél pl.), emlékeim szerint "parazita szikrás gyújtás" néven létezik ilyen. Anno Rigához gyártottunk egy párat.
Sziasztok,
Arra gondoltam összedobok egy ilyet Simsonra Esetleg használ valaki hasonlót az adott motorral?
Lényegében szinte ugyan az mint amit alább linkeltem.
Ennek egy baja van a lendkerék mágnesből olyan kell amiben kevés a mágnes, mivel annak polaritására gyújt.
Van (emlékeim nem csalnak) olyan simson lendkerék aminek csak 4 mágnese van mint a Rigának. Azzal el lehet játszani, sajnos ha több a mágnes több lesz a gyújtásjel és "több helyen előgyújt".
Én a külön jeladós CDI híve vagyok, ott van idő normálisan feltölteni a kondit
Mindkettő jó megoldás, de gyártóktól láttam már elég sokfélét (pl. Suzuki Gemma széria is 4 mágneses lendkerékkel bír), ennek előnye a könnyű beszerelés, olcsó alkatrész igény és kis helyigény.
Hátránya hogy iker vagy parazita szikrás, és nem alkalmas magas fordulatra (max 11.000~ fordulat/perc). A külön jeladósból is az AC-CDI -t preferálom inkább, a DC-CDI-vel kísérleteztem anno, építettem is de nem voltam túlzottan megelégedve vele (akku kell hozzá, ha úgy felejted lemeríti az őt működtető akkut, több meghibásodási lehetőség...stb), leginkább bonyolultsága végett.
Igen, ez megszakítós 3 pár mágnes 3 szikra elméletileg. Simsonosok nagyon istenítik a Müller elektronik féle cdi gyujtást, aminél a gerjesztő tekercs egyben a jeladó is, nyakamat tenném rá, hogy az a 8k-s dobozka se különb, mint a fentebbi kapcsolás, de azt mondják elég jó meg jobban ugrik stb Most egy megszakító vezérelt néhány alkatrészes fetes gyujtás van benne, egy a hátránya, hogy az aksit lemeríti, ha a gyujtáskapcsoló ON állásban marad álló motornál. Kisérleti jelleggel összedobom bele, 1 gerjesztőtekercs vásárlás még belefér.
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2022
Igen én ezért nem csípem az akkusokat.
Saját tapasztalatom (igaz én Rigán kísérleteztem, abból sok volt és olcsó volt ): "CDI-vel" (2 vezetékes tirisztoros gyújtás + robogótrafó) az áttekercselt gyári tekercs (gyári gyújtótekercsről menetek le, és 0,2-es huzalból 8-1000 menet fel rá. Gyantázás, szigetelés, és úgy bekötés. A tekercs egyik vége sem közös a vázzal ez fontos és nem is lehet közösíteni mert hibához vezet. Az alapjárat a szokásos 2 ütemű helyett inkább robogós lett (minden fordulatnál hallani lehetett a gyújtó ütemet, nem hagyott ki egyszer sem), gázreakció javult, igaz a termet hő is magasabb volt (hengerfejen mérve menet közben 140-ről nőttünk 172 fok-ra. Mindezt menet közben mérve egy órás teszt alatt átlagolva főúton fix 45-el haladva gyertya mögé az aluba fúrt szondával mérve. Hátrány: Gyengébb mágnesek esetén alapjárat 0 de nagyobb fordulatnál nem volt gond, volt olyan mágnes amiben el volt forgatva a mágnessor, vagy a pólusai pont fordítva voltak delejezve,ilyenkor változtatni kellett a gyújtáson. A végső módosításom egy mikuni karbi volt és egy méretezett kipufogó, de az itt már OFF.
Kipróbáltam a fentebbi szerkezetet, de végső soron nem olyan nagy szám. Az egész ott bukik el, hogy háromszor ad szikrát nincs is kellő tápfesz emiatt, legalább 300V illő lenne, helyette van 90V-ra töltött kondi. Annyi előnye van, hogy nincs benne kopó alkatrész
|
Bejelentkezés
Hirdetés |