Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Sziasztok!
egy trafó teljesítményét szeretném leellenőrizni. Gondoltam, hogy egy ellenállással rövidre zárom, a szekundert, ami ellenálláson pont akkora áramnak kéne folyni, mint a trafó névleges képessége/teljesítménye. És ha így rövidre zárt állapotban is megvan a névleges feszültség, vagy erősen a közelében van, akkor a trafót jól méretezettnek tekintem. Ez eddig szép és jó, csak nem tudom hogy kell kiszámolni ezt. Kérésem és kérdésem az, hogy mekkora értékű ellenállással zárjam rövidre a szekundert ellenőrzés céljából, ha a trafó névleges feszültsége 36V. Elméleti teljesítménye 150VA. 4,16A-nek kéne folyni az ellenálláson.
Szia!
Itt a segítséged eredménye ![]() üdv! ![]()
Szia!
Szerintem egyszerűbb ha a drót vastagságából visszaszámolod azt hogy a drót hány A t bír...
Szia! Elvileg 8,6 ohm-os ellenáláson folyik ekkora áram. Bár nem igazán értem minek ez a kínlódá, ha tudod, hogy 150W-s a trafó. Az a 150 W-t úgy sem 150, hanem lehet 145, de lehet 155W-t. Egyébként sem szabad 100%-ig kihasználni a trafót, hanem, ha azt akarod, hogy hosszú életű legyen, akkor kb 80-85%-ig.
Tehát tulajdonképp kár méregetni, hiszen nem is igazán fontos, hogy 150, vagy 145W-os. Mivel kb 120W-nél nem kéne jobban terhelni. Persze sokak szerint (az okostojások szerint) ki lehet hajtani a trafót max-ra. Igazuk is van, ha az a cél, hógy fűtőtestként, na meg füstgépként használjuk a szerkezetet. Ha tényleg méregetni akarsz, ami véleményem szerint felesleges, akkor ne feledd, hogy az a bizonyos ellenálás, amivel terheled, szintén legyen bőven 150W-os. Külömben pillantok alatt füst formájában távozik, az élők soraiból.... Ha ilyen méréseket akarsz végezni, inkább használj izzólámpákat (soros, és vagy párhuzamos kapcsolásban, ahogy a feszültség, és teljesítmény megkivánja) ha segíthetek írj! üdv tibi
Szia! Jól néz ki! Igen a XXI. századi technika....
Hali!
mostanra rájöttem én is erre a 8,6 ohmra. de azért köszönöm. Azért akartam méregetni, mert készítettettem egy trafót, és nagyon kicsinyeltem a méretét, és nem voltam benne biztos, hogy ez tényleg tudja azt amekkorát szerettem volna. De 4,16A helyett 4,6A áram felvételnél 1V feszültség esés volt, így abszolút jónak tekintem a trafót. volt 3db 22ohmos 16W-os ellenállásom, azokat párhuzamba kötve pont 4,6A lett az áramfelvétel.
Helló. az lenne a kérdésem, hogy ezt a neoncsövet hogy tudnám világításra bírni. .. egy scannerből szedtem ki.
Tehát a bemeneten kb mennyi voltot kéne adnom??
Szia! Gondolom melegedtek rendesen az ellenálások. Elég sokat tekercsele. Bár töbnyire nagyfrekis dolgokat tekerek. (amatőr rádiókat, adó-vevőket, mefigyelővevőket, adó végfokokat gyártok, na meg célműszereket: L, C, freki mérők ilyen-olyan teszterek, trafóteszterek) Azért gyakran előfordul a hállózati trafó is. Én mindig izzókat használok ilyen célra. Van, hogy a műhely úgy néz ki mint egy karácsonyfa.... üdv tibi
Szia! az eredeti fesz inverterrel próbáld meg elindítani! a csatlakozójára köss először 5, ha nem megy akkor 12V-ot. Figyelj a + és - jó helyre legyen kötve. Ezt onnan tudod meg, hogy valszeg a tápcsati után van egy elkó szúrés gyanánt. Az elkó "-" lába amelyik csaatlakozópontal ösze van kötve, az a minusz, ugyanígy az elkó "+" lába meg a másik csatlakózóponton van. Na ess abba a hibába, amibe korábban már én is estem: eredetileg egy piros, és egy barna vezeték volt rákötve a panelra. Azt hittem a piros a plussz. Na persze fordítva volt, és el is szált az elektronika. Tehát ellenőrizd! Ha nem műköik az eredeti panelocska, az már ciki, és eléggé megbonyolítja az ügyet. De akkor is segítek, ha írsz. Üdv tibi
nekem van rajta egy fekete, és egy barna. a fekete szél megy az elko - lábára, és a barna a + lábára. már csak rákötöm a labortápra, és kipróbálom
![]()
Sziasztok
Valaki mesélje már el nekem, hogy miért nem szabad megfogni a halogén égőt szabad kézzel? Én olyat hallottam, hogy a kezünkön lévő zsír csökkenti az élettartamát szerintetek ez igaz?
Szia! Így van a kezünkről az izzóra kerülő zsir leröviíti az életét, akár egy pillanatra. Hiába mosod meg a kezed a bőr zsíros marad. Rossz lenne nekünk, ha ez nem így lenne, mert eléggé száraz, kemény lenne kezünk. Az izzót mindig úgy kell megfogni, hogy ne érj hozzá. Ha mégis megesett le kell törölni tiszta alkoholos (nem sebbenzines alkohol) ruhával. Egyébként a halogének csomagolása diret úgy van kialakítva, hogy a foglalatba tudod vele tenni hozzáérés nélkül. üdv tibi
![]()
sziasztok!
Ma hozzám került egy rgb led, aminek a + sarkai vannak közösítve. Rá szeretném kötni párhuzamos portra, ahol ugye - közösítés van. Rá lehet kötni valahogy /egy egyszerű kapcsolással/ hogy egyenként kapcsolhassam a led szineit? tudom hogy van olyan led aminek a negatív lábait közösítik, kérdesem arra vonatkozna hogy konkrétan ezt, ami nálam van rá lehetne-e kötni.
Hello!
Külső táp nélkül elég macerás a dolog. A meghajtók, tudnak lehúzni a GND-re, de a párhuzamos porton nics kint táp. Maximum az a lehetőséged, hogy az egyik portvezetéken logikai "H"-t küldesz ki (ez lesz a plusz táp), míg a másikkal kapcsolod a Led "negatív felét". (Több lábon is kiküldheted a "H" jelet, és diódákkal közösítheted. Akkor a terhelés nőhet, de elég sok lesz a veszteség. És ha lehet Shotky dióda kellene.) Idézet: „+ sarkai vannak közösítve” Ja, ez a Led közös anódos. üdv! proli007
Hi! Van egy mozgásérzékelőm, akkor bontja az áramkört, ha mozgás van, de nekem pont az ellenkezője kellene. A működés jelző ledre (ami akkor világít ha mozgás van) kötöttem két vezetéket, azokat meg egy tranzisztor (B) - (E) lábára,
(C)-ra duda-12V-(E). A gond, hogy a duda mindig szól! Magas, vagy vékony hangon, attól függően, hogy a tranzisztor-(B) kap-e áramot) Ha ez utóbbi áramkört lecserélem (C)-égő-3V-(E) akkor jó. Mérgemben a leddel párhuzamosan kötöttem egy optikai triac-ot, és arra a 12V-os dudát, és így működik is, de roppantul bosszant a dolog, hogy a tranzisztoros dolog miért nem jött össze. :no: Szerintetek mi lehet a hiba? (tranzisztor BD244C, mozgásérzékelő 12V, duda 12V)
Szia! A legegyszerűbb (és talán legbiztosabb) megoldás a következő: a mozgásérzékelők 99%-ban egy relé van a kimeneten (szinte mindig 12V-s behúzású). Cseréld ki a relét egy olyanra, aminek nem csak nyitó, hanem inkább váltoó érintkezője van. Egy ilyen (kb kockacukornyi) relé kb 2-5 száz Ft. De szívesen adok ajándékba (az az kb 80Ft postakölcségért) üdv Tibi
Hi! Látom te sem alszol!
![]() Ez a relés dolog nem is rossz megoldás! Majd szerzek egyet. Jól felhúztam magam a hülye tranzisztorral ![]() Vannak ezek a kültéri lámpák, azokba nem hiszem, hogy olyan mozgásérzékelőt raknak, ami mozgásra bontja az áramkört, egy olyant kellenék beszerezni, ,,,,, vagy a relé ![]() ![]()
Szia!
Nem biztros, hogy megoldás a külső mozgásérzékelő lámpa, vagyis annak a reléje. Ugyanis azok 99%-ban 24V-s rendszerűek, 24V-s behúzású relével . Nekled 12V-s kell. Üdv Tibi
Hány voltos, és hány mikros az a kondi? Nincs másik csatakozás azon a panelocskán, csak az a két vezeték? Biztos működőképes volt a a szerkezet? Ha kell, akkor szívesen adok ilyen csövet, működő elektromnikával ajándékba. Párat én is szétbontottam. Üdv tibi
Tudtok mondani nekem tipikus hibákat 555-ös villogóhoz?
A led amit rákötök csak világít, de nem villog. 5x szedtem szét és raktam össze. Mivel 10x akkora kondit raktam rá így direkt vártam 10x annyi időt is hátha azzal van a baj, de nem. 4-8 láb +-ra 8-asról 7-esre egy 1M-es ellenállás 7-2 közé egy 2,2K-s ellenállás 2-6 összekötve 6 lábról egy 100µF-es kondi a --ra 1 láb --ra A 3-as pedig egy LED +-ra és ez a -ra. Elvileg ez egy egyszerű villogó, de sehogy sem akar nekem villogni ![]() (nem tudom bescannelni, de az Amatőr kapcsolások integrált áramkörökkel 34. oldalán van)
Hali
ezt csináltad meg? Bővebben: Link ez alapján ki tudod számolni milyen kondival és ellenállással kell dolgozni. ha pedig nagyon nagy időintervallumot akarsz akkor érdemes a kondit kivezetni, hogy voltmérővel tudd figyelni, lehet látni, ahogy az 555 szépen adagolja a naftát amikor egyszercsak átbillen, ez akkor volt hasznos amikor a 12perces időzítőmet csináltam. üdv
hoppá... itt valami disznósajt van, én nem ezt a linket nyomtam be... hhmmmm
Az enyémben csak egy kondi volt.
Ennél 1000x egyszerűbb.
Megvan, csak szimplán összecseréltem két lábat.
Az 5-ösre kötöttem a kondit a hatos helyett...... Nade 5x ugyanezzel a hibával megépíteni? Most már működik ![]()
ebbe is csak 1 kondi van.
a többi 100nanos, csak szűrési szerepe van. én 555 timer astabil multivibrátorként-ra gondolok De ez most levágta az agyamról az ékszíjjat ez a honlap, akárhova kattintok ugyanazt a linket adja ki ![]() ![]()
Ja, hogy a többi kondi nem kell?
Csak 100µF-es kondim van ezért is választottam azt, de ezek szerint tökmind1. A honlap azért ilyen, mert az extrán van. Nem tudom kié, de komolyan adnék neki ingyen akármennyi tárhelyet csak hozza el az extra-ról.
Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne hogy ehhez a tipusu távkapcsolóhoz [Panasonic VSQ0357] melyik a legjoban hozzáillő infra vevő ? mivel ami a rajzon volt az sajna nem vált be nem látta evvel a tipusu távkapcsolóval Ezen két kép valamelyike alapján készülne el
Elég keveset mond ez a kép...
Ez alapján azt mondanám, hogy egy 32 kHz-es vevőmodullal próbálkozz (ha van olyan vevőd valami régi TV-ből vagy videóból, amiben uPC1490-es IC van, azt egy 190 kOhm körüli ellenállással a 4-es láb és a táp között oda lehet hangolni).
sziasztok
lenne egy lehet hogy elég hülye kérdésem: van egy telefontöltőm ami ~230V 50Hz ből 4,9V 450mA t állít elő és akkor 5V 19A ből mekkorát? |
Bejelentkezés
Hirdetés |