Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Majd duzzasztjuk a vizet és árasztjuk a területet mint a kínaiak a rizsnél.
A Békési duzzasztó fölött, a Kettős körösön rengeteg víz van felduzzasztva. Ma láttam.
Ehhez a kondenzációs kazánhoz csak annyit tennék hozzá így két nap után, hogy az ismerőseim és munkatársaim véleménye szerint nincs látható eredménye a gázfogyasztás csökkenésének a hagyományos gázkazánhoz képest, a tavalyelőtti gázfogyasztásuk szinte ugyanannyi volt mint a tavalyi. Annyi haszna van a dolognak, hogy nincs szénmonoxid veszély mert zárt rendszer, de azon kívül semmi.
A kondezációs kazán önmagában nem tudja a fűtésszámlát látványosan csökkenteni, a meglévő régebbi kis hőleadó felületű magas hőmérsékleten üzemelő radiátoros kiviteleknél elveszik az előnye. Alacsonyabb előremenő hőmérséklet,megnövelt fűtőfelület, esetleg padlófűtés, ezek megléte esetén viszont valóban jobb a hatásfoka.
Köszönöm, ezek lényeges infók.
Padlófűtés már nem jöhet szóba. Lehet hogy akkor a radiátorokat kellene előbb kicserélni. A jelenlegi radiátoraim ősöreg alu radiátorok, amiket már használtan kaptam amikor építkeztem kb 30 évvel ezelőtt. A feleségem már régóta rágja a fülemet, hogy cseréljük le valami normálisra. Lehet hogy most beadom a derekam. Nagy falat lesz az is.
Egy csúnyán elromlott öröm története.
Fiam régi vágya volt egy Honda CBR 600 F típusú motorkerékpár. Egy hónapja talált egyet, melynek a tulajdonosa nem rendelkezett szépérzékkel, (Az egész motor szürke alapozófestékkel volt lefújva és úgy felmatricázva .)és ezt vélhetőleg tudta is magáról, mert a piaci ár alatt csaknem féláron hirdette a gépet "Műszakilag kifogástalan állapotban". A próbakör során tényleg rendben lévőnek tűnt a gép, így megvette. Minden remek volt egészen most szerdáig, amikoris nagyot esett vele. Szerencsére megfelelő védőruházatban volt, gyér volt a forgalom és alacsony (kb. 50 Kmh) a sebesség. Így zúzódásokkal megúszta. A motor már nem volt ilyen szerencsés, mert az úttestet átcsúszva telibe verte a járdaszegélyt. Piszkosul nem értettük, mitől esett el. Száraz egyenes , jó minőségű útfelület, nappali fényviszonyok. A fiam annyit tudott elmondani, hogy valami felvisított, majd jobbra kifordult az első kerék olyan hirtelen, hogy még a kormányt is kitepte a bal kezéből. Tegnap végül megvizsgáltuk a motort. Kiderült, az előző tulaj nem csak igénytelen volt, de egy igazi gánymester, egy kókler is. Ugyanis kiderült, hogy csapágyakat cserélt a kerekekben. Azt most hagyjuk is, hogy a legolcsóbb kínai csapágyakat rakta bele, mert ahhoz képest, amit a szereléskor vétett, egész sokáig bírták. Ugyanis nem csak hogy nem tisztította ki a kerékben a csapágyfészkeket, de még valami szemét is belekerült, mert az egyik csapágy 1, a másik 1,5mm-el volt kijjebb mint kellett volna, így a két csapágyat középen megtámasztó távtartóhoz hozzá sem értek, elenben a meghúzott tengelycsavar durván feszítette őket. Mígnem az egyik megadta magát, a kerék megbillent és a féktárcsa belemart a féknyeregbe. Ez okozta a bukást. Szörnyű még belegondolni is, hogy percekkel előtte ment át egy hegyi szerpentinen.
Tudna valaki magyarázatot arra, hogy percekkel ezelőtt néhány kőrt megtett egy Gripen nem több, mint 200m magasban Budapest kellős közepén. Számomra érthetetlen, mire lehetett ez jó, hacsak nem arra, hogy a frász törjön ki sok állatot, és embert.
Ekkora "bravúrra" volt engedélyezve az üzemanyag
Én épp az eget kémlelem várom , hogy feljöjjönek a csillagok. Csak a tücskök ciripelnek. Erre nincs Gripen.
Remélem ők is csak napi 50 litert tankolhatnak, plussz 2 liter étolaj kenéshez.
Olcsón megúszta. Nagyon. A tól Z ig nézzétek át, mert lehet van ott még más is. Én vettem neten - mi mást- láncfűrészt. Gyakorlatilag a lap és a nem túl szép váz ami "menthető" a többi.... Gány és kókánymesterek. Szerencsére lesz hozzá pár dolog, majd. ...
Általánosan elmondható, hogy akármit vettem, használtan hibátlanként, azon volt 1-2 hiba vagy szakszerűtlen gányolás, ha meg valamit hibásként vettem, 2 másik nagy baja is volt, mint amiről szó volt. (És ezért nem tudom eladni a használt cuccaim, mert végtelen pénzt és időt fordítok az átnézésükre és javításukra.)
Pl amikor veszel használt alaplapot és rájössz hiányzik az m.2 csavarja vagy le van verve pár smd a sio körül, hiányzik a thermal pad az ssd burkolatról vagy a proci lefogató keret hiányos, esetleg egy másik hűtő kerete van rajta, lábak kuszák, AMD-nél kosz van a lukakban, görbe csatlakozók, műszereknél erősítőknél zaj, kontakthiba, haldokló kijelző ehh. A hozzászólás módosítva: Aug 27, 2022
Ez mindennel így van. Volt hogy azért hagytam ott dolgot mert 3gyszerűen 50-80 órát rászámoltam sima akkori melós órabéremmel és alkudtam volna ... 4 éve pl egy komoly mechanikusan tökéletes állapotú cnc marót hagytam ki, a "drótozás" gyakorlatilag "folyt" . Nem bánom, fél év ráment volna.
LEKOPOGOM!
Én a hardveraprón ( prohardver ) vettem elég sok használtan árult cuccot. Alaplapokat, memóriát, processzort, vékony klienst, de eddig még mindegyik kifogástalan volt. A fiam gépében is, és az én gépemben is onnan származó alaplapok vannak jelenleg is, évek óta hibátlanul mennek. Amit használtan nem vennék, az a merevlemez, meg az SSD.
Akkor hardveraprón nem ugyanazt vettük
De vegyél hibás videókártyát az elmúlt 1 évben, 95% javítgatott összegányolt maghibás szemét. Első tulajos hibás kártyák meg 90% feletti sikerarányúak... De ha hibátlant veszel, akkor is laza zsanér, wifi kártyáról letört antennacsati, összegányolt antennakábel, ami miatt a teljes ragasztott lcd szétszedendő, hiányzó hdd keret amit fémből kireszelgetni 4 óra, barmolt ffc kábelek, ffc csatlakozók stb.
Két VGA-t is vettem a hardveraprón, egyiknek sem volt baja, és ott jóval olcsóbb mint más hirdetési oldalakon, mivel sok az eladó is és leverik az árakat. Minap láttam pl. 6 gigás 1060-at amiért 50 ezret kértek, meg is vették azon nyomban. Bezzeg a télen még a 3 gigásért is elkértek 80-at...
A piacot meg a kereslet irányítja. Hiába van nekem itthon tökéletes, gyári állapotú hardverem, komplett PC-m, átkondizott táppal, senkit nem érdekel már manapság egy A10 5800K. Hirdettem 1 hónapig, érdeklődő sem volt. Amire érdeklődés van az éppen az említett VGA-k, ahol is a kínálatban nyilván lesz egy csomó bányászkártya is, amit aztán vagy bevall az eladó vagy nem, kideríteni úgysem tudod.
Ugyan nem jármű, de ha már csapágyról van szó, Briggs kapálógép, amiben a hajtőmű úgy 30 évnyi üzem után úgy döntött hogy neki elég volt, csapágyak durván lötyögtek, a hajtás egyszer csak megszűnt, mert nem maradt már fog a bronzkeréken. Több napi keresgélés és kutakodás után arra jutottunk, hogy mégis csak olcsóbb lesz egy házi felújítás mint egy teljesen új hajtómű. Megrendeltem hozzá mindent, kicseréltük. Jó is volt 3 hónapig, aztán újra nyikorgó reszelő kopogó hang, akadozó hajtás. A felső csapágy 3 hónap után szó szerint széthullott, a kosár darabokra tört, a golyók kihullottak belőle, a tengely kalimpált összevissza a helyén...
A weboldal szerint szlovák csapágyat adtak a készletben, a csapágyon a számán kívül más felirat nem volt. Most kapott japán csapágyat, meglátjuk ez meddig bírja.
Csapágy:
Pár éve volt kolléga hozza a 3d tastert, ha már mágusa vagyok csináljam már meg. Átmostam, adtam neki olajat, beállítottam egy patronos befogóba, órát is kimostam mert zöldellt. Tökéletes nálam, a 100 as raporter minden irányba 100.000 , persze leolvasási hiba miatt mondjuk 100.00 nak. Átviszi. Mondja rossz. Ilyen 2-3 tizedet csal. Nézem. Igen, egyik irányba. Még le is hülyézett. Procedúra, visszateszem a gépembe. Oké. Aztán komolyabban nézzük a gépét. Léptetem egyik irányba, és mit ad Isten a normál mérőóra is 0.2 mm nem mozdulást jelez. Burkolat lekap. A szánt tologatva láthatóan mozog a golyósorsó, a szánnal együtt. Még tovább bont. A csapágygolyók sörétté voltak rozsdálva. 14 éves volt kb akkor a gép, 4 hétig ugyan az a meló ment előtte rajta, gondot nem okozott, de másra átállva .
A hardveraprón sok mindent vettem már, de semmivel nem faragtam rá még. A "moly"-ról vett szakkönyvről viszont ez nem mondható el, mert a hirdetés nem tartalmazta, hogy lapjaira hullott könyvtári selejt a hirdetett könyv, és sajnos az volt, pedig áttekinthetőbb mint egy alaplap.
"a kínálatban nyilván lesz egy csomó bányászkártya is, amit aztán vagy bevall az eladó vagy nem, kideríteni úgysem tudod."
Én ki tudom deríteni és nagyon nagy arányban széthajtott, kopott ramos kártyák vannak és sok a javítgatott. Nem A10-ről beszélek. Hanem pl RTX 2080ti--ról. Amin haldokló 9 széria előtti micron rma van A meghaló ram cseréje 10e. A teljes ramkészlet cseréje tartós javításhoz 80e minimum. Szerinted hány kártyát láttam, amin 1-2 ram volt kicserélve és a következő meghalt? Szerinted ki fizeti meg, hogy 80 ezret belepakolsz egy kártyába vadiúj, nem gyártó által elismerten típushibás rammal? (Ha valaki igen szóljon, van pár ) 1060 amúgy tipikusan a ramhűtő nélkül széthajtott bányász kategóriába esik, egy ramot kicserélsz és utána megy, de jobban megnézve látod a többi is hullani fog rajta sorban.
Az ebben a poén hogy lassan akarok egy erősebb kártyát a gépben ( GTX 660 TI SLI), viszont csak kéne a több hely a gépembe, viszont pont az ilyenek miatt nem akarok használt kártyát venni, az újat meg őszintén amire én használom nem éri meg megvenni.
Ha aktuális lesz, írj rám nyugodtan, van nekem is bőven, lesz is, meg tudok más megbízható eladókat is mondani. Amúgy is beszélünk más miatt.
Amúgy a 600-700 széria az tipikusan RAM BGA hibás csak, azokat hibásan is érdemes megvenni, de gondolom jóval újabbra váltanál.
Igen, nem azért mert hogy bármi bajom lenne velük a teljesítményt illetően egyedül.
Nem zajosak, hűvösek (72-74 max ami eddig volt), portalanítva is vannak , azért vigyázok a gépemre. Ami bajosabb: több helyet foglal, több tápslotot is visz, így ugye a fogyasztás magasabb, igaz aktív PFC-s szerver táp van a gépben (valami 900W). 6-7 éve már, előtte 1-2 évente kellett a tápokat cserélnem. Csere inkább a teljesítmény növelés" és helytakarékosság végett volna szükséges.
Na ja.
Először volt az értetlenkedés (minek röpködtek?), aztán jön a lesajnálás (kis kenyér nagy cirkusz). Leszek (reményeim szerint) öreg. Remélem, elkerül a mindensz...izmus. Mindenesetre: akiket érdekelt, és még láthatták is, azoknak jóleshetett. |
Bejelentkezés
Hirdetés |