Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Sziasztok!
Ezt a ventilátort szeretném bekötni. A fekete és a kék vezetéket mérve 91ohm az ellenállása, 230voltot kapcsolva rá csak búg, és amerre megforgatom, arra kezd el felpörögni. A barna vezetéket bármihez mértem, nem írt ki ellenállást a műszer. Kis kondival, nagy kondival, es direktbe bekötve a barnát a feketéhez, es a kékhez is megpróbáltam, de nem tudott magától elindulni. Mi lehet a megoldás? A hozzászólás módosítva: Okt 14, 2022
Gyanús hogy szakadt a segédtekercse...
Sziasztok! Van egy régi szovjet fúrógépem. Tudna irányváltást gyárilag, viszont valami csalás van. Az alap forgásirány szépen megy, gyorsan indul, zajmentes. A fordított álló helyzetből nem is tud megindulni csak búg, belökve elindul de egy ütemes dübbenő/kattanó hangja van.
Mértem fázisfeszültséget, és a fordított irányú kapcsolásnál az egyik fázisnak csak 130V van meg, a másik kettő rendben van. Alap forgásiránynál megvan mind a három fázison a 240V. Kérhetnék egy kis segítséget, hogy hol keressem a hibát? A hozzászólás módosítva: Okt 25, 2022
Az egyik mágneskapcsoló egyik érintkezője nem adja át a feszültséget vagy ott valahol kilazult egy vezeték.
Sikerült rájönni: egy darab festékpikkely esett a mágneskapcsolóba, ami miatt az egyik érintkező nem tudott behúzni. köszönöm
Leggyakoribb eset, mikor fészket köt bele a pók.
Sziasztok!
Adott egy klíma kompresszor, aminek a fázistoló kondija kipurcant. Csere előtt végignéztem a vezetékelést. A fázis egy bimetálon keresztül csatlakozik a C (common) csatlakozóra, az R (run) megy a kondi egyik felére, ide megy a nulla, illetve az S (Start) a kondi másik felére. Gyári megoldás lehet. Kérdés: a közösre (common) nem a nulla kellene, a Run-ra pedig a fázis?
Mindegy. Forgásirány változtatásnál is cserélődhet.
Idézet: „Forgásirány változtatásnál is cserélődhet.” Hűt/fűt.
Mivel a kisebb klímákat gyárilag villásdugóval látják el, legegyszerűbb, ha megfordítod a dugaljban. De ettől még kb. 50% az esély, hogy a többi sokezer felhasználónál nem így lesz.
Akkor fűt, ha fordítva dugom be a klímát?
Gondoltam rá, de egy megerősítés muszáj volt. Köszönöm
Sziasztok. Egy kis segítségre lenne szükségem.
Ehhez a fajta motorhoz kellene nekem egy kötési rajz vagy írásban segítég. Előre is köszönöm
Szia! Ez az eredeti bekötési séma. Szerintem a relével ne is próbálkozz tovább, mert az ki van melegedve, csak nyomógombosra próbáld meg bekötni. A kisebb ellenállású tekercs a főfázishoz tartozik.
Szia. A relét szeretném kicserélni nyomógombosra mert eléggé megégett. Csak nem tudom hogy mit hova kössek. És ezért kellene egy kötési rajz.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2022
Amit VIM feltett rajzot az miért nem jó? Kattints az "Ez" szövegre!
Apró probléma, hogy az ő motorjának a kapocslécére nincs kötve semmi... Az nagy segítség (annak, aki ért valamennyire hozzá), hogy a kisebb ellenállású a főfázis, de itt nem hozzáértő kérdezett.
A vastag fekete kivezetések szerintem a föfázis tekercsek lennének a fehér és a vékony fekete az pedig a segégfázishoz tartoznak. A többit értelemszerűen kellene bekötni. A kötéseknél használj alátéteket a kivezetések egymásra helyezésekor, hogy azok meghúzásakor ne forogjanak el a csavaron jobbra-balra.
A hozzászólás módosítva: Nov 1, 2022
Sziasztok !
Ez ugye 3 fázisú, csillag-delta indító kapcsolás ? Kicsit segítsen valaki a működésének megértésében...
Hello! Főleg ha valaki tudni fogja, hogy mi az az "ez"..
Hú, bocs ! Lemaradt a link: tehát EZ
A rajz egy már elindult kapcsolást ábrázol, ahol már átváltott csillagból deltába. Jobb lenne elölről kezdeni.
A mellékelt rajzon minden alaphelyzetben van. Sajnos, hirtelen egy hibás vezérlést találtam hozzá. Talán más ügyesebb lesz.
A vezérlés Start gombja megnyomásával behúz a k3 mágneskapcsoló, öntartóvá válik és meghúzza a k1-et. Az is öntartóvá válik. A k3-mal együtt elindul re1 időrelé. Az idő lejártával kiejteti k3-at és meghúzza k2-t, majd ő is kiejt. Innen addig megy a kapcsolás, míg meg nem nyomjuk a stop gombot.
Az áramkörben található szakítóérintkezők megakadályozzák, hogy k3 és k2 egyidejűleg behúzzanak. k3 zárja a csillagpontot. k1 rákapcsolja a 3 fázist a motorra. Az idő lefutása után k3 kiejt, megszakítva a csillagpontot, k2 pedig deltába kapcsolja a bekötést. Amire nem figyeltem, a motor betűjelölése nem a csillag-delta hanem a dahlander motoré. Azonnal teszem fel a módosított rajzot. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2022
Van illetve volt egy békebeli villanymotorom, sajnos beázott és menetzárlatos lett, szeretném én áttekercselni.
Nyolc pólusra volt tekerve (így a kis fordulat miatt nem volt jó) 24 horonnyal, 220/380V ra, a menetszám 98 menet * 8 * 3 Négy pólusú motorra szeretném áttekerni 230V egyfázisú motorra kondenzátorral. Ehhez szeretnék egy rajzot, illetve menetszámot
Közben találtam rajzot, így biztos jó?
Nagyon köszönöm a részletes leírást ! Így már értem. Inkább csak a kíváncsiság miatt tettem föl a kérdést...Megvalósítva nem lesz, én inkább maradok a mechanikus csillag-delta kapcsolónál... Az egy kicsit "ócsóbb"...
Ezeket a hornyokat úgy kell elképzelni mint egy transzformátor ablakkeresztmetszete?
az eredetiben 4 x 3 tekercs volt, azaz 220V ra 4 tekercs, az 4x100 menet. Most a 230V ra van 8 tekercs akkor annak 50 (x4x2) menetnek kell lennie kétszeres keresztmetszettel? A segédtekercs viszont annak 4 x 100 menetesnek kell lennie? |
Bejelentkezés
Hirdetés |