Fórum témák
» Több friss téma |
A környéke egyébként Bem volt vizes, csak ha levettem a kupakot ott érzem, hogy picit mintha vizes lenne. Akkor nem elég levegővel feltölteni? Biztos csere?
A szelep környéke nem vizes, csak amikor a szelepet levettem ott az ujjammal éreztem, hogy picit nedves. Nem lehet akkor levegőt pumpálni ahogy írtad fentebb?
Próbálkozni azt lehet, több-kevesebb sikerrel e a rendszer vízmennyiségéből ki kell engedni valamennyi vizet ahhoz, hogy a tartályba pumpált levegőnek legyen elegendő helye. Ha a tartályban lévő ballon lyukas, akkor viszonylag rövid idő alatt vissza fog töltődni (szivárogni) bele a víz és kezdődik minden elölről. Most csak azért nem folyik, mert a nyomás odapréseli a tartály falához a ballont és az tömít a szelep felé.
Köszi a segítséget, tágulási tartály csere. Probléma megoldódott.
Szia! A primer hőcserélő alját ellenőrizd mindenképp az illesztéseknél alul. Ariston típushiba, hogy az illesztésnél kilyukad és a kondenzvíz csepeg, pont a szelepre.
Van egy Ferroli gázkazánom, ami nem szikrázik. Ha öngyujtóval begyujtom, akkor korrektül működik, fűt is és meleg vizet is ad. Panel tipusa MF03F1
Tanácsot kérek mi lehet a baja? A HT65021-es gyújtótrafót kicseréltem, attól nem javult meg.
Hát ennyiből nem nagyon lehet segíteni. Nem tudjuk milyen panelről van szó, addig amíg meg nem íroid a kazán tipusát, esetleg egy képet is feltehetnél a panelről még ez mellé,. Így talán jobban tudnánk segíteni.
Az, hogy van egy Skodám, nem megy az önindítójha, nem szokott elég lenni.
1:1-ben ugyanebbe keztem bele, és nem tetszik ez a végkifejlet
Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni.
Adott egy C 18 gázkazán A régi vezérlőpanelen valószínűleg kiment a kondi és nem megy az utókeringetés.. Ezt leszámítva a kazán jól működött. Első körben vettem egy új vezérlópanelt. Ez már újabb szabályozhatós. Bekötöttem, viszont nem működik mert, a kazántermosztát mintha nem kapcsolna le. Az égők a szobatermosztát lekapcsolása utánis tovább égnek (de volt hogy nem minden édősor gyulladt de).. és úgymond túlfűti a kazánt. Kérdésem az lenne, hogy megfelelő-e a panel vagy rosszul kötöttem be? "A két sarus kábelt a kazántermosztát 1 és P1 pontjára kell rádugni, a 11 pont üresen marad!!!" Ezt a megrendelő oldalról másoltam. A bekötés ennek megfelelően történt. Elvileg a panel bekötése jó. (Nem magam akartam megcsinálni, csak mivel eddig két „szakember” nem értett még a panelcseréhez sem, a 3. meg két hete hiteget így megpróbálnám megcsinálni) A képeken a régii panel bekötve és az új panel is bekötötten. Mi lehet a gond? Nagyon köszönöm!!!!!!!!!!!
Ha a szivattyú tovább pörög (lehet nem vártad ki az utánkeringési időt) és nem alszik ki a láng, akkor túl magas a szivattyú fordulatszáma.
Esetleg megpróbálhatod a "szivattyú fordulatszám szabályzó potencióméter"-t lentebb állítani. Nekem nem pont ilyen "úri" utánkeringetőm volt, így csak tippelek...
Az égővezérlő panel hibája lehet, de ezt képeidből nem tudom megállapítani, hogy milyen típus és a vezérlőpanellal egybeépített, vagy külön panelon van. A probléma inkább az, hogy a termosztát parancsára a láng tovább ég, de lehet, ez is a már említett panellal van összefüggésben.
Szia! Szerintem is a szivattyú utókeringési feszültsége lehet még mindig magas értékű a főégő elalvásához. Azt kell megfigyelni, hogy ha megy a szivattyú és a főégő teljes lángal ég, majd a kazán termosztát eléri a kapcsolási hőfokát és kapcsol a szivattyú ekkor kapna az elektronikától csökkentett "115-130" voltot. Ha lecsökken a főégő lángja de nem alszik el tökéletesen, akkor még magas a szivattyúra kapcsolt feszültség értéke, így az nyitva tudja tartani a nagy membránra gyakorolt nyomásával a fő gázszelepet. Addig kell csökkenteni a szivattyúra jutó feszültség értékét amíg biztonságosan ki nem alszik a kazántermosztát lekapcsolásakor a főégő.
A FÉG C18-ről van szó! Bővebben: Link
Bizonyára nem láthattál még ilyen pór készüléket...ha elindul a szivattyú és van vízáramlás, akkor a membrános vízarmatúra nyitja a gázszelepet és fűt a kazán. Ha leáll a szivattyú akkor a gáz is lezáródik. Az a trükk, hogy az "utánkeringetés" ideje alatt olyan kicsi vízáramlás szükséges, hogy a gázszelep (a súlya miatt) ne tudjon kinyitni, de a víz hűtse még egy kis ideig a kazánt.
Talán félreérthető fogalmaztam: Itt most nem az utánkeringtetés a probléma, hanem miért nyit a gázszelep.
Szia!
Nem volt félreérthető, de ezekben a készülékekben nincs égővezérlő panel, és elektromos gázszelep, amit vezéreljen. (Szinte semmi elektronika nincs, csak a keringető szivattyú, és a készülékben lévő termosztát.) Van egy gumimembrános szelepház, amiben a keringető szivattyú által létrehozott minimális nyomáskülönbség működteti a membrán által mozgatott rudat, ez nyitja a főégő felé a gázt. Ezért kell beállítani ezt az utólag beépített szivattyú vezérlést, hogy a csökkentett szállítóteljesítmény esetén visszaálljon alapállapotba a membrán, amíg megy az utókeringetés. A hozzászólás módosítva: Dec 6, 2022
Nem ismerem e kazánt pontosan, ez annyira régi típus kehet? Köszönöm az információkat.
Szia!
Ez lehet a hiba ahogy írod! De mi a megoldás a problémára? Mit csináljak?
Sajnos a másik topicban ahol duplikáltan teted fel a kérdést ott volt a válaszom, de a kérdéseddel együtt btörölték.
Ott van az a poti az IMG_221206_134034.jpg -n . Azzal addig állítsd vissza az utókeringetési zakaszban a szivatyú tljesítményét amég olyan alacsony nem lesz, hogy stabilan zárva marad a gáz.
A nálam üzemelő kombi változatát 1984-ben gyártották (most is működik...38. éve )...de már 82 óta gyártották. Akkor ez eléggé "régi típus" ?
Sziasztok,
Gondoltam én is megírom a katzen-ével tökéletesen megegyező hiba megoldását: Tehát adott egy 3.5 éves, karbantartott Ariston Genus One System 24 (2019), ami 3 napja elkezdett random lángleszakadás hibákkal (5P6)-> Nincs lángérzékelésbe belefutni (501). 1. Újrapucoltam -> nem segített 2. Panel lehajtva kevésbe volt rossz -> a gyújtókábel-re/annak szigetelésére gyanakodtam, hátha nincs mindig szikra odabent mert hamarabb átüt -> Vettem újat 15 ezerért. Nem segített. 3. Rágugliztam a dologra és meglett ez a forum katzen kálváriájával. Nem akaródzott új alaplapot venni így tovább googliztam 4. Közben beszéltem tesómmal, neki az 1-el régebbi szériában volt ilyen hibája, és neki egy újra kalibrálás megoldotta. Nekem sajnos nem segített. 5. Youtube-on talátam egy "Ariston Genus One System 309, 303(also 5P3,5P6) error, PCB fix, read description!" c. videot ami egy kondenzátor cseréjét javasolja. Megcsináltam, nekem nem segített, de lehet hogy a sima SMD kondi amit beraktam nem volt elég nagyfeszültségű. Ha ez egy RC snubber akkor ez gond lehet. Mindenesetre a probléma változatlanul megmaradt. 6. Tovább googliztam vezérlőpanel javításra: "Ariston genus one vezérlőpanel javítás (Budapest, IV. kerület)" startapro.hu találat, de még előtte ki akartam zárni a gáznyomás problémákat, amit egy kis benzincső+víz-ből készült nyomásmérővel megtettem a gázszelep mindkét oldalán. Az itt kiderült, hogy amikor nem sikerül gyújtania akkor nem ad gázt a szelep -> Szóval vagy vezérlés vagy szelep hiba. A szelep ohmosan rendben volt, és a vezérlőpanel lehajtás vagy ilyesmi nem zavarhatja/javíthatja, így maradt a panel probléma. 7. Elvittem a szakihoz, megoldotta 1 óra alatt, nem kérdeztem hogyan mert nyilvánvalóan ebből él és hiába is kérdezném. Nem látszott mit cserélt rajta a relén kívül amit véletlen picit megolvasztottam a kondi csere közben. Talán a kondit is cserélte, de lehet hogy mást is, nem látszik. Hazahoztam, beraktam, elsőre sikeresen kalibrált és már pár órája egyetlen hiba nélkül műxik... Remélem így is marad. A szaki mindenesetre azt monda, hogy a készülék egyéb részei szintén szoktak problémát okozni, nem mindig az alaplap a ludas (ahogy azt sok szerelő elsőre feltételezi). + Hogy az 5. sorozat már nem ilyen, az előzőek viszont igen. Remélem segítek ezzel valakinek. (Utálatos dolog ha a szinte új kazán random szar decemberben +#!@#!"%!+)
Hello! Nem írtad le pontosan, hogy hová is kötötted be az új panelt. Ugyanis két "termosztát" is van a rendszeredben, a szobában egy meg a kazánban is... Akár le is rajzolhatnád...
Leírása a netről: A két sarus kábelt a kazántermosztát 1 és P1 pontjára kell rádugni, a 11 pont üresen marad!!! A szobatermosztát kapcsoló pontja a 2-3 az 1-en nullát ad ki! Itt tanulmányozd át a hozzászólásokat, talán kiderül a hiba: Kombikazán utánkeringetés A hozzászólás módosítva: Dec 7, 2022
Sziasztok,
DIMS09-IM02 vezérlőnél nem tudja valaki véletlenül, hogy mi okozhatja azt, hogy a lángőr nem működik? Érzékelő lett cserélve, a panelre terelődött a gyanú. Sajnos már valaki kendácsolta előttem, a lángőrrel összefüggésben lévő fóliakondik voltak forrasztgatva, de a netes kép színvilága alapján úgy tűnik visszarakta a régi kondikat...
A képen látható potmétert a jelzett irányba kell "finom" kis "léptekkel" tekerni, hogy az a megfelelő értékével a kívánt feszültséget eredményezze a szivattyú számára. Ezt akkor kell állítani amikor a kazántermosztát eléri a rajta beállított lekapcsolási értéket és áttérne utókeringetésre az elektronika. A kazán burkolatot le kell venni, majd a kötésdoboz fedlapját is, odakészülve kis csavarhúzóval az állításhoz és várakozni. Úgy lehet ezt a folyamatot "siettetni", hogy a szobatermosztát "kérje a meleget" és a kazán termosztátot kell tekerni a lekapcsolási érték felé amikor az kikapcsolná a szivattyút. A kazántermosztát "kattanása" után kell tekerni egy picit a potméteren ha a láng nem akar tökéletesen elaludni. Az állítási művelet utáni ellenőrzést 2-3 kapcsoáls erejéig ismételni kell, hogy mindannyiszor kialszik-e a láng tökéletesen.
Szia! Jó ezt olvasni. Kár, hogy nem látszik mihez nyúlt hozzá. Esetleg egy fotód nincs a panelről javítás után?(Csak reménykedem hátha látszik valami.) Nekem is ismét visszatért a hiba 0 fok körül.
Köszönöm szépen a hozzászólásokat!
A hiba okát leírtátok! Meg fogom próbálni!Legalább már sejteni mi lehet a valódi ok! Még egy kérdésem lenne A régi panelen (ezért történt a csere az uj panelre) ez a kondi mehetett ki. Ha jól sejtem ő felelős az utókeringetésért. Ezt vajon tudnám cserélni? Hol tudnék ilyet kapni? Egy próbát megérne.
Így lett bekötve az új panel
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2022
Természetesen ki lehet cserélni, ez nem egyedi kazán alkatrész, egy ugyanilyen értékű, paraméterű kondenzátorra cserélhető.
Szia! Ha nem pont ilyen értékűt épít be az sem probléma csak az kisebb legyen attól, hogy az utókeringési feszültség ami így a szivattyúra jut ne tartsa nyitva a főégő gázszelepét. Talán egy ilyen értékű is megfelelne de ki lehet egészíteni egy párhuzamosan kapcsolt megfelelő értékkel de lehet, hogy kettő soros 4.7µF-ból is közelítő lesz az érték.
Nem akarom reklámozni de nekem van egy ilyen kondenzátorom és odaadnám ha nem laksz túl messze. Posta meg hasonló dolgokkal nem akarok bajlódni. Megértem az aggódásodat is amit az új panel iránt érzel, mert, hogy egyszerűbb egy kondenzátorral megoldani a kapcsolást. Az elektronika pedig biztosítja azt amit a kondenzátor nem, nem veszti el a kapacitását és az utókeringési feszültséget csak egyszer kell beállítani a potméteren.
Miskolci vagyok amúgy.
Köszi szépen mindenkinek a segítséget!!!!! Ha nem boldogulok biztos jelentkezem még... |
Bejelentkezés
Hirdetés |