Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Kondikat elég nehéz mérni, próbáltad a tokozás tövében és a tetején is? Ezek nem szoktak megszakadni, jellemzően elrepednek és zárlatosak lesznek vagy szénné égnek.
A dióda egy 30V-os TVS dióda, mit mérsz rajta? Zenerhez hasonló karakterisztikája van, de a feladata a 30V feletti részt lefogni az ic tápjáról, ha előfordul.
Nem adtál meg semmi adatot, típust rajzot így nehéz válaszolni, a legjobb tipp így a nézd meg kazetta fejről hogy szól. De esélyes van jobb opció, csak nem fog így kiderülni.
Csak azért volt fura mert máshol a lapon mértem kondikat és mindegyiket lemérte. Igen próbáltam tokozás tövében is meg tetején is. "Gondoltam ha már cserélek ellenállásokat akkor kicserélnem a kondikat is ha tudom az értékét, de ha nem műszáj akkor nem. A diódán szakadást mértem, mindkét irányban visít.(kiforrasztva) .
A hozzászólás módosítva: Dec 8, 2022
Idézet: „...van egy pár ellenállás is ami hibás...” Mekkora ellenálláson, mit mértél (beforrasztva v. kiforrasztva) ami alapján hibásnak véled? Idézet: „A diódán szakadást mértem, mindkét irányban visít.” Szakadásvizsgáló szokott "visítani" zárlat esetén! A zárlat meg nem szakadás, vagy ez a műszer akkor visít ha szakadás van? Vagy más műszerrel mérted? Azért a műszájnál jobb az igazi! Feltéve, ha nem túl nagy az ellenállás, és a kapacitása sem kevés!
Be forrasztva mértem, mértem ezzel a kütyüvel, meg mértem multiméterrel is. Most nem tudom fejből az adatokat amit mértem, majd este ismét mérek. Rosszul fogalmaztam a szakadást , multiméterrel mérve a diodát mindkét irányban zárlatos. A másik kütyüvel mérve a diodát ami zárlatos, ellenállásnak látja.
Kerestem a neten ilyen 30 V TVS diodát, ami az alaplapon van az üveg dióda amiket én találtam az meg ilyen fekete, van jelentősége?
Sziasztok
Kíváncsi vagyok a véleményetekre: Ismerős hozott javításra két éjjeli lámpát, működése az lenne, hogy a fém vázához kell érni és a testünk elektromosságával kapcsol (220-as) Szerintetek nem aggályos kicsit egy földeletlen fémhez nyúlkálni ami egy olyan filléres semmiféle galvanikus leválasztást nem tartalmazó panelra csatlakozik, a 220 meg ott van tőle 1 centire? Passzoltam a melót.
Nem fontos, tudjon 600W-ot és jó. Meg ez egyirányú tvs, szóval irányára figyelj.
Nem probléma, szerinted a ledekben az alunyák és a hálózat között mekkora a távolság? Vagy az összes tápban, a trafó tekercsei között. Ha kínai picit, akkor még a rétegszigetelő sem pontos és csak 2 réteg zománc van ott. Egyik sem ideális, van ami nem is szabályos, de csak azért mert hálózatról megy és meg lehet érinteni még nem veszélyes feltétlenül. A fázisceruzában is fázist taperolsz, csak 300kohmon át (és az az ellenállás sokszor nem minősített 320V csúcsfeszültségre és nincs több sorba kötve.)
Amúgy nincs egy ötödik vezeték ami a burkolatra megy kondikon át? A javítás meg: relé tekercsen nem lesz meg elég fesz, ha meghúzna, mert a sarga kondi haldoklik, azt cseréld. A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2022
A KONTAKTA által a múlt évezredben gyártott fényerőszabályzókban is így működött az érzékelés. Ha megfelelően nagy (és erre tervezett) ellenálláson keresztül taperolják a fázist, az nem veszélyes.
Rendben, köszönöm! Akkor erre úgy keressek rá ,hogy 600 W-os egyirányú tvs dióda? V-ot kell figyelni?
A 30V a fontos, a 600W a minimális terhelhetőség. De ha fekete kocka, akkor lesz annyi.
Nem kell passzolni a melót, faék egyszerűséggel javítható: kidobod a lámpából az érintőkapcsoló-modult, a vezetékeket megfelelően összekötöd és teszel a lámpa kábelére egy kapcsolót ‒ de csak ha a tulaj ebbe beleegyezik.
Telefonról nem láttam át, de van ott wirenut is, szóval még akár a 4 vezeték is elég lehet.
AZ érintőkapcsolót kondenzátoron át fogdosod, ha földeletlen laptoptöltő kimenetét megfogod, akkor azon pontosan ugyanígy van kondi a hálózati oldal fele. Maximum y2 minősítésűre érdemes cserélni, ha gyárilag nem az. A hibára pedig nem írtál semmit, de ha sokáig be volt dugva, akkor a fóliakondi kiégeti magát és csökken a kapacitása, így a diódahídon van valami, de amint a relé meghúzna, úgy beterheli, hogy nem tud meghúzni. Ezt úgy méred, hogy a relé tekercsét méred akkor amikor kapcsolna be és mondjuk 2V relénél egy 20V minimum kell legyen rajta, 12V relénél 10.5V stb. Nagyon gyakori típushiba kapacitív előtétnél.
Sziasztok. Olyan problémám van, hogy egy 8 lábú IC-t nem tudok beazonosítani. Segíthetne aki esetleg tudja, hogy melyik is ennek a neve a három sor közül. A csatolt képen van, remélem olvasható lesz.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2022
Intersil icl7611 Mi a baja?
Köszönöm a segítséget!!!
Egy villanypásztorpanelon van. Nem működik, ezért hozták. Gondoltam az IC-ket, meg kondikat cserélem , mert nem drágák, utána még mgnézem jobban, mert akkor romlott el amikor beázott. Van benne két BC184-es tranyó is, azoknak meg a középső lába egy kisebb darabon hiányzik, az egyik pont az ami az IC mellett van. Látni is a képen a víz nyomait. A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2022
Vissza kell rajzolni, de ez egy sima cmos opamp, nem tudom kritikus-e a típusa... Elsőre csak az 1-8V tápfeszültség ami picit szokatlan, de gondolom nem 1V-ról megy itt.
Én az összes kondit cserélném vakon, mert elrohad a lábuk a nedvességtől és pöár forint csak. ha van kínai alkatrész tesztered, akkor a teljesítmény tranyókat/feteket ki tudod mérni, de dióda mérések is működhetnek, ez olyasmi dolog, aminél a mindent cserélni és remélni pöccre indul hozzáállás működhet. A nyákot alkohollal kefével meg kell dörgölni jól, ha a forrasztásgátló lakk alá bekúszott a rohadás akkor azt le kell kaparni és átónozni a vezetősávokat.
Ugyan nem villanypásztoros fórum, de ideteszem az egész panel képét. Már kétszer végig keféltem, de még nem az igazi. Néhány diódának is megrozsdásodott a lába, meg a kondiké is. Honap lesz mit cserélgetnem. Van benne alkatrész rendesen.
Az ilyen miatt tartok ultrahangos mosót. Ez jó szórakozás lesz, de nem lehetetlen.
Nem hinném, hogy a típussal előrébb lennénk!?
Nem lehet azt általánosságban elmondani, hogy blokk szinten minek a bemenetét érdemes próbálgatni erre a célra? Ha lesz kedvem szétszedni, lefényképezem majd, de annyira tömény dzsungel van benne, hogy nem hinném, hogy valaki kép alapján tud mondani okosságot! De ki tudja!?
Idézet: „Nem hinném, hogy a típussal előrébb lennénk!?” Hát ha akarod keresek én NDK-s turmixgép rajzot és bekötheted arra is, de érdemes lenne az adott készülékkel foglalkozni. De alapvetően a gondolatmenet, hogy ha analóg a végfok, akkor a bemenő jelet vissza kell csipogni, akkor lesz ott valami, ami azt dolgozza fel, aminek lesz adatlapja és onnan látni fogod, honnan jön a jel. De vagy leülsz valakivel, aki ilyenhez ért ér rádtapad a tudás, vagy ha a típusnál nem akadsz le, akkor szétborítod és logikával visszaköveted az audio útját. Akár a másik irányból is, kazetta fejtől elkezded nézni, hol lesz belőle vonalszintű jel stb...
Köszi a segítséget, van rajta egy elko, amin mértem kb 6 voltot, leváasztó trafóról tesztelve (csak így mertem)
Labortápról próbáltam egy picit nagyobb feszt adni, de a zener levágta, szóval nem a táp részével lesz a gond. Jó mindegy , lebuktam.... nincs kedvem foglalkozni vele A tulaj meg vállalta, hogy átalakítja kapcsolósra, ami nem is baj, hogy nem én csinálom, mert ugyanúgy nem lesz földelve a fám háza, ami engem pl ettől függetlenül irritálna.
Így lesz!
minicadena roadstar 6811 usmpt Bővebben: Link
Nem akarnék ezzel fárasztani senkit, hogy rajzot keresgéljen hozzá, meg nem is gondolnám, hogy ez egyszerű feladat lenne, nem egy ismert kütyü! Az érdekel, hogy honnan érdemes kiindulni, melyik bemeneti forrást érdemes erre felhasználni, de lehet, hogy teljesen hibás a feltevésem ez ügyben, és csak az erősítő fokozatot kell megkeresni és annak a bemenetére rákötni a bt vevőt. Szeretném a rádió részét még használni, a többi úgy sem nagyon működik normálisan. Nem tudom egyébként mi lehet a probléma vele, mert nem az van, hogy egyáltalán nem működnek a perifériák, csak meghülyülnek. Bedugás után pl csak második ki/be kapcsolásra jön meg bármi hang a rádióból. A hangerő fel irányban is lefelé indul el, meg ilyenek!
Sziasztok.
Szeretném meg érteni, hogy működik pontosan a triak. Pontosabban mi az áram útja a két fázis közben és mi a szerepe a 330 Ohm-os ellenállásnak? A második rajz érthető az optotriak adja a gyújtóimpulzust a Gate-n keresztül oda-vissza, nincs más útja az áramnak, viszont az első rajzon olyannak tűnik mintha a 330 ohmos ellenállás rövidre zárná az egyik félhullámot. Viszont mindenhol így van rajzolva, tehát én látok rosszul valamit. Előre is köszönöm, ha valaki elmagyarázná.
Hello! Szinre alig van különbség a két rajz között. Csak az elsőnél van a gate-A1 között ellenállás Meg a tirisztoron Snubber tag, ami javítja a fázishelyes áramot. De nem zár az össze semmit. Ha van feszültség a Triac A1-A2 között, abból gyújtja a 330 ohm-on keresztül a Gate-t. és amikor begyújt a Triac megszűnik a feszültség és ezzel együtt a gyújtóáram is a 330 ohm-on keresztül.
Az adatlap szerint kell és konkrét értékek vannak 115V és 230V esetén, úgyhogy nem hagynám el:
Bővebben: Link Talán a meghajtó szivárgóárama ellen van, meg hogy a gate le legyen húzva. Az a 330ohm nem valami nagy azért. Viszont arra figyelni kell, kerámia vagy fusible ellenállás legyen, mert ha a fő triac nem kapcsol be gate szakadás esetén, akkor a teljes terhelés az opton és azon át fog folyni, aminek hatására annak az ellenállásnak el kell égnie.
Köszönöm
|
Bejelentkezés
Hirdetés |