Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
1500W 1400 fordulatú, nehezen tudom tekerni még át nem fordul holt ponton. Ha át fordul holtponton akkor ha bedugom elindul. Igy elindul 6 báron is ha kézzel oda tekerem. Ezért akarok vissza csapó szelepet elengedi nyomást és akkor tuti elindul bármikor.
Nézelődtem neten pneumatika cső meg van hozzá minden méretbe csatlakozó is. Egyszerűbb nekem mint réz csövet peremezni meg hozzá csatlakozót venni.
Szia! Ilyen anyagú csövet kell alkalmaznod, mert a többi az el fog durranni előbb vagy utóbb.
Van ennél hőállóbb és keményebb is, nekem fekete van.
Nekem már ez is elment egy alkalommal, (utána kezdtem gondolkodni, hogy valami nem stimmel). Szarok voltak a szelepek a hengerfejben és minden tűz forró volt két perc alatt. Csináltam rá egy levegő visszahűtőt régi két colos csőradiátorból, (kb 80cm hosszú) és utána tettem be a tehermentesítő szelepet, ez után már kézmeleg sincs arrafelé semmi, meg a szelepek is meg lettek javítva, így aztán 12bar-nál még elindítja a 2,2kw-os 230 2800/min motor tehermentesítő nélkül is, mondjuk harmadolva van a fordulat.
Szia! Szerintem a hibás fejszelepek miatt tudott felforrósodni a nyomóág, mert a komprimált levegőből visszakerült valamennyi a szívó oldalra amitól a következő sűrítés még emelt a hőmérsékletén. Nekem nem volt vele problémám a megépítés után, pedig a tehetmentesítő leágazást magam alakítottam ki rajta. A gépen kb. 60cm-re van a 22mm-s nyomóágon a PA cső leágazás. Ez a cső 60°C-on is majdnem 11bárt tud elviselni.
Szia! Igen, a szelepek hibáiból adódott a melegedés.
Sziasztok!
Én egy 12V/10A-es, szintén szivargyújtós mini kompresszort próbáltam ki. Gyújtás ráadáskor is bár működött, de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva, ha ezt a mini kompresszort saját tápegységről is szeretném üzemeltetni, akkor az legyen legalább 14 voltos hogy ugyanolyan erővel dolgozzon mintha gyakorlatilag a kocsi generátora látná el? Majdnem vettem hozzá egy 12V/10A-es kapcsolóüzemű tápegységet de attól tartok attól ugyanolyan erőtlen lenne mintha álló motornál ráadott gyújtással szivargyújtóról üzemeltetném. Esetleg pont hogy a kapcsolóüzem miatt dolgozna stabilan mintha járó motornál fújatnék vele szivargyújtóról? Link a tápról amit kinéztem: https://www.bivin.hu/ipari-tapegyseg-12v-10a-7409 Köszi előre is a válaszokat
Szia,
A kis trimmerrel tudsz a tapfeszultsegen picit emelni!
Köszönöm ezt nem is néztem még, valóban ott egy poti.
Szerinted a fesz emelése megoldaná azt hogy úgy duruzsoljon mint egy gépkocsi generátorral ahogy fentebb írtam?
Kell neked elegendő V és A. Azt leadni képes áramforrást keress. Lehet 10A elég, lehet 20A kell hozzá. (Mire használ el ennyi energiát?5A üresjáratban is)
Idézet: „de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva,” Gyenge matek 12V a 14.5V-al szemben! Ez hány százalékos tápfeszültség emelkedés?? A másik említendő dolog: ezek a pumpák kb úgy vannak gyártva, hogy sosem használod! Ergó nem kizárt, hogy pár órás használat után vége is lesz!
Szia! Azt vedd figyelembe, hogy a kis kompresszorod motorja egy adott teljesítményű aminek van egy bizonyos áramfelvétele az akkuból amikor a szivargyújtóból akarod használni. A motor áramfelvétele az kapocsfeszültség csökkenéssel jár és az további áram csökkenéssel jár a működés szempontjából, ezért tűnik erőtlenebbnek a generátor töltésével ellátott akkuval szemben. Azt sem kell kihagyni a számításból, hogy a nyomás növekedésekor további amperekre lesz szüksége a motornak, hogy forgatni tudja a komprit. Ha volna egy kimustrált szünetmentes tápegységed abból elég "combos" tápegységet lehet kihozni ami kiszolgálná az ilyen szivargyújtóról működtethető komprit is.
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Abszolút nem értek hozzá, de egy acél tartályból szeretnék légtartályt csinálni. Elvileg pont passzol bele a 3/8-os gyorscsatlakozó. Azt szeretném kérdezni, hogy tehetek bele rézből készült gyorscsatlakozót, vagy inkább acélt válasszak? Hogyan tömítsem? Teflon szalagot tegyek rá, vagy egy jól passzoló gumigyűrűt? Annyira kezdő vagyok, hogy azt is meg kell kérdezzem, hogy a gyorscsatlakozó nem engedi át a nyomást, ha nincs beledugva semmi?
És még egyet: a tartály kemping gázpalack volt. Hiába mosom ki, szellőztetem hetekig, baromi büdös marad. Meg lehet szabadulni valahogy ettől a szagtól? Köszönöm előre is!
Idézet: „tehetek bele rézből készült gyorscsatlakozót, vagy inkább acélt válasszak” Én még nem is láttam acél csatlakozót! Idézet: „Hogyan tömítsem?” Én zsinórt használok Idézet: „yorscsatlakozó nem engedi át a nyomást, ha nincs beledugva semmi?” Mi értelme lenne egy olyan csatlakozónak amiből ömlik a levegő, ha nincs bedugva semmi?!? Idézet: „Meg lehet szabadulni valahogy ettől a szagtól?” Hallottam már olyat, hogy nem!
Köszönöm a válaszod!
Idézet: „Idézet: „Hogyan tömítsem?” Én zsinórt használok” Ez mit jelent? Egy barkácsboltban fogják tudni, ha kérem?
Teflonzsinórra gondolt a kolléga. Ha veletlenül nem lenne a boltba a teflonszalag is jó.
Úgyvan!
Nem szeretem a szalagot!
Én is jobban szeretem a zsinórt, csak drágább.
Értem, köszönöm mindkettőtöknek! El is indítottam a megrendelést!
Sziasztok örököltem egy házilag készìtett kompresszort és e témában nem vagyok profi nagy szaki de azt látom hogy szerint egy kis átalakìtásra szorul ebben szeretném segítségeteket kérni.Azt látom hogy van rajta(kék színű)nyomásszabályzó de viszont ami a sürìtőegység és a tartályközt van szintén nyomásszabályzó formálya van azt nem tudom mi.Amit szintén nem tudok hogy a dugattyúk honnan kapják vagy kellene kapnia olajat?Azt viszont látom hogy egy nyomáskapcsoló az kellene mert szerintem ez nem áll le semennyi bárnál sem.Segìtségeteket köszönöm!
Szia. Ami a tartály illetve kompresszor között van az első ránézésre egy ifa lefúvószelep. Folyamatosan működöt amint hálózatra volt kapcsolva. Olajzása pedig a légsűrítő forgattyúsházába töltött olajjal történt, legalábbis szerintem.
Szia köszi csak akkor most ha beiktatok egy nyomás kapcsolot akkor nem kell oda az a ifa lefúvószelep?vagy vajon az mikor fújhat le mekkora nyomásnál?A másik hogy olajat mikor kelle vajon beleöntenem vagy nem kell?A segìtséget köszönöm!
Idézet: „ha beiktatok egy nyomás kapcsolot akkor nem kell oda az a ifa lefúvószelep?” Az nem feltétlen kell, de akkor helyette kell egy biztonsági lefúvó! Idézet: „vajon az mikor fújhat le” Nyomásmérő óra fogja megmondani! Idézet: „hogy olajat mikor kelle vajon beleöntenem vagy nem kell?” Ha van benne elég és nem egy elhasznált szurok, akkor nem kell!!
Oks köszi
Szia! Ha nyomáskapcsolót veszel hozzá az rendszerint tartalmazza a biztonsági lefúvatót is ami 10 báros (de rá is van írva) Bővebben: Link Bővebben: Link Az olajszintet a kompri motor felőli karter oldalán alul lévő csavarnál lehet ellenőrizni. Akkor megfelelő ha menet alsó részénél éppen megjelenik az olaj. A felső furatot nem szabad ledugózni, az a karter szelőzője. A képen alul látszik, hogy onnan van kivéve egy csavar de az nincs kifúrva. Ha ez a kompresszor így ment, az ette az olajat ami a tartály belsejére tekintettel jó is lehet, mert nem rozsdásodhatott. Azt a csavart érdemes kifúrni és egy rövid csövet beledugni, hogy még véletlenül se tudjon kihordódni olaj. A forgásirány az mindenképpen jobbos legyen ha szemből nézzük a hajtást, így az olaj nem oda verődik a szellőző furatához. A tartályt nagyon nézd át, mert a képen siralmasan fest és a hegesztések .... még a salak is rajta lett felejtve a varraton.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2023
Szia köszönöm valami ilyesmire gondoltam én is így már tiszta a kép.
Szia bocsi még egy kérdés meik csavart kellene kifurnom pontosan ami alulra kellene oda ami most ki van véve?
A két henger között ott középen a karter felső részénél hiányzik egy csavar ami feltehetően ott alulra le van téve az olajszint ellenőrző csavar elé. Azt kell(ene) kifúrni és kis csövet beledugni vagy a képen látható megoldást kereshetsz hozzá. Bővebben: Link
Hello a fölső csavart ideglenes megoldotam de valószinű a forgásírány miatt nyomja még a csövön keresztül is ki az olajat ezt hogy tudom 380nas váltoáramnál megoldani?
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |