Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés (levegő)
Lapozás: OK   176 / 182
(#) erik001 válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 6, 2023 /
 
1500W 1400 fordulatú, nehezen tudom tekerni még át nem fordul holt ponton. Ha át fordul holtponton akkor ha bedugom elindul. Igy elindul 6 báron is ha kézzel oda tekerem. Ezért akarok vissza csapó szelepet elengedi nyomást és akkor tuti elindul bármikor.
(#) erik001 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Jan 6, 2023 /
 
Nézelődtem neten pneumatika cső meg van hozzá minden méretbe csatlakozó is. Egyszerűbb nekem mint réz csövet peremezni meg hozzá csatlakozót venni.
(#) VIM válasza erik001 hozzászólására (») Jan 6, 2023 / 1
 
Szia! Ilyen anyagú csövet kell alkalmaznod, mert a többi az el fog durranni előbb vagy utóbb.
(#) dB_Thunder válasza VIM hozzászólására (») Jan 6, 2023 / 1
 
Van ennél hőállóbb és keményebb is, nekem fekete van.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2023 /
 
Nekem már ez is elment egy alkalommal, (utána kezdtem gondolkodni, hogy valami nem stimmel). Szarok voltak a szelepek a hengerfejben és minden tűz forró volt két perc alatt. Csináltam rá egy levegő visszahűtőt régi két colos csőradiátorból, (kb 80cm hosszú) és utána tettem be a tehermentesítő szelepet, ez után már kézmeleg sincs arrafelé semmi, meg a szelepek is meg lettek javítva, így aztán 12bar-nál még elindítja a 2,2kw-os 230 2800/min motor tehermentesítő nélkül is, mondjuk harmadolva van a fordulat.
(#) VIM válasza ati790731 hozzászólására (») Jan 9, 2023 /
 
Szia! Szerintem a hibás fejszelepek miatt tudott felforrósodni a nyomóág, mert a komprimált levegőből visszakerült valamennyi a szívó oldalra amitól a következő sűrítés még emelt a hőmérsékletén. Nekem nem volt vele problémám a megépítés után, pedig a tehetmentesítő leágazást magam alakítottam ki rajta. A gépen kb. 60cm-re van a 22mm-s nyomóágon a PA cső leágazás. Ez a cső 60°C-on is majdnem 11bárt tud elviselni.
(#) ati790731 válasza VIM hozzászólására (») Jan 9, 2023 /
 
Szia! Igen, a szelepek hibáiból adódott a melegedés.
(#) Edward1990 válasza qvasz2 hozzászólására (») Jan 31, 2023 /
 
Sziasztok!

Én egy 12V/10A-es, szintén szivargyújtós mini kompresszort próbáltam ki.
Gyújtás ráadáskor is bár működött, de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva, ha ezt a mini kompresszort saját tápegységről is szeretném üzemeltetni, akkor az legyen legalább 14 voltos hogy ugyanolyan erővel dolgozzon mintha gyakorlatilag a kocsi generátora látná el? Majdnem vettem hozzá egy 12V/10A-es kapcsolóüzemű tápegységet de attól tartok attól ugyanolyan erőtlen lenne mintha álló motornál ráadott gyújtással szivargyújtóról üzemeltetném.
Esetleg pont hogy a kapcsolóüzem miatt dolgozna stabilan mintha járó motornál fújatnék vele szivargyújtóról?

Link a tápról amit kinéztem: https://www.bivin.hu/ipari-tapegyseg-12v-10a-7409

Köszi előre is a válaszokat
(#) zoly15 válasza Edward1990 hozzászólására (») Jan 31, 2023 /
 
Szia,
A kis trimmerrel tudsz a tapfeszultsegen picit emelni!
(#) Edward1990 válasza zoly15 hozzászólására (») Jan 31, 2023 /
 
Köszönöm ezt nem is néztem még, valóban ott egy poti.
Szerinted a fesz emelése megoldaná azt hogy úgy duruzsoljon mint egy gépkocsi generátorral ahogy fentebb írtam?
(#) szsrobert válasza Edward1990 hozzászólására (») Feb 1, 2023 /
 
Kell neked elegendő V és A. Azt leadni képes áramforrást keress. Lehet 10A elég, lehet 20A kell hozzá. (Mire használ el ennyi energiát?5A üresjáratban is)
(#) dB_Thunder válasza Edward1990 hozzászólására (») Feb 2, 2023 /
 
Idézet:
„de járó gépkocsi motornál láthatóan erősebben termelt miközben fújattam a kereket. Kérdésem a következő lenne: A jelenségből kiindulva,”


Gyenge matek 12V a 14.5V-al szemben! Ez hány százalékos tápfeszültség emelkedés??

A másik említendő dolog: ezek a pumpák kb úgy vannak gyártva, hogy sosem használod! Ergó nem kizárt, hogy pár órás használat után vége is lesz!
(#) VIM válasza Edward1990 hozzászólására (») Feb 2, 2023 /
 
Szia! Azt vedd figyelembe, hogy a kis kompresszorod motorja egy adott teljesítményű aminek van egy bizonyos áramfelvétele az akkuból amikor a szivargyújtóból akarod használni. A motor áramfelvétele az kapocsfeszültség csökkenéssel jár és az további áram csökkenéssel jár a működés szempontjából, ezért tűnik erőtlenebbnek a generátor töltésével ellátott akkuval szemben. Azt sem kell kihagyni a számításból, hogy a nyomás növekedésekor további amperekre lesz szüksége a motornak, hogy forgatni tudja a komprit. Ha volna egy kimustrált szünetmentes tápegységed abból elég "combos" tápegységet lehet kihozni ami kiszolgálná az ilyen szivargyújtóról működtethető komprit is.
(#) CH-Croix hozzászólása Feb 15, 2023 /
 
Sziasztok! A segítségeteket szeretném kérni! Abszolút nem értek hozzá, de egy acél tartályból szeretnék légtartályt csinálni. Elvileg pont passzol bele a 3/8-os gyorscsatlakozó. Azt szeretném kérdezni, hogy tehetek bele rézből készült gyorscsatlakozót, vagy inkább acélt válasszak? Hogyan tömítsem? Teflon szalagot tegyek rá, vagy egy jól passzoló gumigyűrűt? Annyira kezdő vagyok, hogy azt is meg kell kérdezzem, hogy a gyorscsatlakozó nem engedi át a nyomást, ha nincs beledugva semmi?
És még egyet: a tartály kemping gázpalack volt. Hiába mosom ki, szellőztetem hetekig, baromi büdös marad. Meg lehet szabadulni valahogy ettől a szagtól?
Köszönöm előre is!
(#) dB_Thunder válasza CH-Croix hozzászólására (») Feb 15, 2023 /
 
Idézet:
„tehetek bele rézből készült gyorscsatlakozót, vagy inkább acélt válasszak”

Én még nem is láttam acél csatlakozót!

Idézet:
„Hogyan tömítsem?”

Én zsinórt használok

Idézet:
„yorscsatlakozó nem engedi át a nyomást, ha nincs beledugva semmi?”

Mi értelme lenne egy olyan csatlakozónak amiből ömlik a levegő, ha nincs bedugva semmi?!?

Idézet:
„Meg lehet szabadulni valahogy ettől a szagtól?”

Hallottam már olyat, hogy nem!
(#) CH-Croix válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 16, 2023 /
 
Köszönöm a válaszod!
Idézet:
„Idézet:
„Hogyan tömítsem?”
Én zsinórt használok”

Ez mit jelent? Egy barkácsboltban fogják tudni, ha kérem?
(#) btamas81 válasza CH-Croix hozzászólására (») Feb 16, 2023 /
 
Teflonzsinórra gondolt a kolléga. Ha veletlenül nem lenne a boltba a teflonszalag is jó.
(#) dB_Thunder válasza btamas81 hozzászólására (») Feb 16, 2023 /
 
Úgyvan!
Nem szeretem a szalagot!
(#) btamas81 válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 16, 2023 /
 
Én is jobban szeretem a zsinórt, csak drágább.
(#) CH-Croix hozzászólása Feb 17, 2023 /
 
Értem, köszönöm mindkettőtöknek! El is indítottam a megrendelést!
(#) Kopszs hozzászólása Feb 26, 2023 /
 
Sziasztok örököltem egy házilag készìtett kompresszort és e témában nem vagyok profi nagy szaki de azt látom hogy szerint egy kis átalakìtásra szorul ebben szeretném segítségeteket kérni.Azt látom hogy van rajta(kék színű)nyomásszabályzó de viszont ami a sürìtőegység és a tartályközt van szintén nyomásszabályzó formálya van azt nem tudom mi.Amit szintén nem tudok hogy a dugattyúk honnan kapják vagy kellene kapnia olajat?Azt viszont látom hogy egy nyomáskapcsoló az kellene mert szerintem ez nem áll le semennyi bárnál sem.Segìtségeteket köszönöm!
(#) Geri86 válasza Kopszs hozzászólására (») Feb 26, 2023 / 1
 
Szia. Ami a tartály illetve kompresszor között van az első ránézésre egy ifa lefúvószelep. Folyamatosan működöt amint hálózatra volt kapcsolva. Olajzása pedig a légsűrítő forgattyúsházába töltött olajjal történt, legalábbis szerintem.
(#) Kopszs válasza Geri86 hozzászólására (») Feb 26, 2023 /
 
Szia köszi csak akkor most ha beiktatok egy nyomás kapcsolot akkor nem kell oda az a ifa lefúvószelep?vagy vajon az mikor fújhat le mekkora nyomásnál?A másik hogy olajat mikor kelle vajon beleöntenem vagy nem kell?A segìtséget köszönöm!
(#) dB_Thunder válasza Kopszs hozzászólására (») Feb 26, 2023 / 1
 
Idézet:
„ha beiktatok egy nyomás kapcsolot akkor nem kell oda az a ifa lefúvószelep?”

Az nem feltétlen kell, de akkor helyette kell egy biztonsági lefúvó!

Idézet:
„vajon az mikor fújhat le”

Nyomásmérő óra fogja megmondani!

Idézet:
„hogy olajat mikor kelle vajon beleöntenem vagy nem kell?”

Ha van benne elég és nem egy elhasznált szurok, akkor nem kell!!
(#) Kopszs válasza dB_Thunder hozzászólására (») Feb 26, 2023 /
 
Oks köszi
(#) VIM válasza Kopszs hozzászólására (») Feb 26, 2023 / 1
 
Szia! Ha nyomáskapcsolót veszel hozzá az rendszerint tartalmazza a biztonsági lefúvatót is ami 10 báros (de rá is van írva) Bővebben: Link Bővebben: Link Az olajszintet a kompri motor felőli karter oldalán alul lévő csavarnál lehet ellenőrizni. Akkor megfelelő ha menet alsó részénél éppen megjelenik az olaj. A felső furatot nem szabad ledugózni, az a karter szelőzője. A képen alul látszik, hogy onnan van kivéve egy csavar de az nincs kifúrva. Ha ez a kompresszor így ment, az ette az olajat ami a tartály belsejére tekintettel jó is lehet, mert nem rozsdásodhatott. Azt a csavart érdemes kifúrni és egy rövid csövet beledugni, hogy még véletlenül se tudjon kihordódni olaj. A forgásirány az mindenképpen jobbos legyen ha szemből nézzük a hajtást, így az olaj nem oda verődik a szellőző furatához. A tartályt nagyon nézd át, mert a képen siralmasan fest és a hegesztések .... még a salak is rajta lett felejtve a varraton.
A hozzászólás módosítva: Feb 26, 2023
(#) Kopszs válasza VIM hozzászólására (») Feb 27, 2023 /
 
Szia köszönöm valami ilyesmire gondoltam én is így már tiszta a kép.
(#) Kopszs válasza VIM hozzászólására (») Feb 27, 2023 /
 
Szia bocsi még egy kérdés meik csavart kellene kifurnom pontosan ami alulra kellene oda ami most ki van véve?
(#) VIM válasza Kopszs hozzászólására (») Feb 27, 2023 / 1
 
A két henger között ott középen a karter felső részénél hiányzik egy csavar ami feltehetően ott alulra le van téve az olajszint ellenőrző csavar elé. Azt kell(ene) kifúrni és kis csövet beledugni vagy a képen látható megoldást kereshetsz hozzá. Bővebben: Link
(#) Kopszs válasza VIM hozzászólására (») Márc 4, 2023 /
 
Hello a fölső csavart ideglenes megoldotam de valószinű a forgásírány miatt nyomja még a csövön keresztül is ki az olajat ezt hogy tudom 380nas váltoáramnál megoldani?
A hozzászólás módosítva: Márc 4, 2023
Következő: »»   176 / 182
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem