Fórum témák
» Több friss téma |
Sziasztok! Vettünk a kisfiunknak egy elektromos kisautót. Van benne egy "àramkör" ami alapbòl benne volt az akkumlàtor rèsznèl. Viszont ha ez ott van akkor nem működik a hàtsò illetve a felső làmpa az autòn. Ha ezt kiiktatjuk akkor vilàgìtanak. Valakinek van valami ötlete, hogy milyen àramkör lehet ez? Köszönöm! Tibor
Lehet mozgásérzékelő vagy fényérzékelő, ami vagy az autó mozgására, vagy sötétben hozza működésbe a lámpákat.
Szia! Lefènykèpeztem a màsik oldalàt is,illetve csinàltam egy kèpet az egèszről. A kèkkkel ès a fehèrrel jelölt vezetèkek a jobb ès a bal hàtsò làmpa illetve ami ugyanolyan kapoccsal van bekòtve az a felső làmpàk vezetèke. Ide volt bekötve ami a kèpen van,de ùgy nem vilàgìtottak a làmpàk hàtul ill felül. Akkor pròbàltuk ki,hogy kivettük ezt a "valamit" ekkor màr működtek. Annyit mèg kell tudni, hogy elöl is van egy ilyen szerkezet bekötve, de azt nem làtom hova van kötve,mert azt a rèszt màr takarja a karosszèria. Mèg annyi,hogy a műszerfal vilàgìtàs sem működik, aminek viszont alapbòl is működnie kellene.
Ha minden igaz, akkor az a furatszerelt ellenállás 2,6Ω lenne, sorban van a piros be és a kimenet között. Vagy ez, vagy valamelyik vezeték a forrasztásnál a ragasztó alatt szakadt. Az SMD csak egy párhuzamos 3,6kΩ.
Szia! Megnèztem, valòban mindkèt fekete vezetèk olyan mintha el lenne szakadva a forrasztàs előtt. Mire szolgàlhat ez a kis szerkezet?
Ha minden igaz, csak arra kell, hoyg kevesebb feszültséget kapjanak a LED-ek, így biztosítva nekik hosszabb élettartamot. Az is lehet, hogy ez az előtét ellenállásuk. Ha igen, enélkül gyorsan ki fognak égni.
Köszönöm a vàlaszt, mèg annyi kèrdèsem lenne,hogy hovà kell bekötni? Külön megy a kèt hàtsò làmpa ès a felsõ làmpàk is.
A leírásod szerint valahonnan kivettétek.
Sziasztok!
Adott egy elektromos kis autó, amit az öcsém kisfia kapott karácsonyra. Jól is működik,viszont a töltőjével van egy kis gond. A töltő csak be volt dugva a hálózatba, de a kocsi nem volt rajta. Egyszer csak észre vették,hogy bodor füst távozik a légmentesen lezárt adapterből. Bár ezt én sem értettem hogy hogyan. No,szétszedtem az adaptert és a következőt láttam. Lásd:kép. Ezt szerintetek mi okozhatta?
Nem volt tökéletes a hegesztés/ragasztás, valamelyik résen távozni tudott a füst. Zárlat csinál ilyet, több oka lehet, pl hibás kábel, csatlakozó, alulméretezett kondenzátor, zárlatos dióda. Utóbbi tűnik valószínűnek a kép alapján, nem az összes dióda fűtött.
Meglátszik hogy tömeg termék.Kidobtam a diódákat,kondit, kábelt,kapott újat.Így 19v Dc fölött ad le üresjáratban. Leterheltem 12v-os izzóval 500mA-rel,mert nem találtam nagyobbat, így 15.4-5 v közé esett a fesz.De lehet hogy csinálnom kellene helyette egy normális töltőt.
Javítás után jónak tűnik, terheletlenül magasabb szokott lenni a feszültség. Van olyan 12V-os lámpatöltőnk, ami 22V-ot ad le, üresen.
Ami érdekes, hogy egy ilyen esettől nem oldott ki a trafóban levő hővédelem...nagy valószínűséggel nincs benne, vagy túl nagy értékű. A javításban a legnagyobb mumus a házát újra úgy összerakni, hogy az biztonságos legyen. Ha valakinek a kezében marad a fele, akkor hozzáérhet olyan ponthoz, ami áramütést okoz. Egy kötegelővel mindenképpen megtámogatnám, azt nem tépik el, de necces, főleg gyerekek körül. A hozzászólás módosítva: Jan 6, 2021
Sziasztok!
Elektromos kisautó kikapcsolt állapotban rendesen veszi a töltést, az akkumulátor fel is tölt kb 12.9v -ig. Bekapcsolásra az akkumlátor feszültségi szintje 3.9v visszaesik. Ez a jelenség olyan mintha rövidzárlat lenne valahol.A kisautót szétszedve, kábel szakadást nem találtam. Két panel van benne, az egyik a távirányítóé a másik a bekapcsoló gombnál.Eddig jutottam én tudásilag... Tudna-e valaki abban segíteni, hogy ezt a két panelt bevizsgálná? Gyanum szerint ez okozza a rövidzárlatot. Köszi!
Esetleg totál elhasználódott akku? Vagy egy nagy ellenállású rossz kontakt valahol?
Mérj áramot miközben 3,9V-ra esik az akkun a feszültség, mekkora áram akar folyni? Általában van bennük egy túláramra kioldó érintkező, ha ilyen történne.
3.9V-tal vagy 3.9V-ra esik vissza? Ha ekkora rövidzár lenne, akkor szerintem már szaga lenne rendesen. Egy új akksival próbáld ki inkább.
A motort kézzel forgatva szabadon jár?
Milyen típusú akku van az autódban, nekem gyanús a 12,9 V max.
Sziasztok!
Hoztak hozzám egy Ford terepjárót, aminek az a hibája, hogy előre fele megy 1-2 percig,majd megáll. De úgy,hogy teljesen lekapcsolja a feszültséget is a kocsiról. majd pár másodperc múlva újra indul és megint lehet vele előre menni 1-2 percig. Hátra felé nincs gond vele,legalábbis nem tapasztaltam. Ha felpóckolom az autót, akkor a kerekek forognak bár meddig előre-hátra,nem kapcsol le.Közben mértem az akkukon a feszültséget, 2db 12V/7Ah-ás van benne párhuzamosan kötve, de a feszültség terhelés közben sem megy le 11,8-11,7v alá. Még a motorok áramfelvételét kellene megmérnem külön-külön, de csak holnap lesz lakatfogóm hozzá. Szerintetek mi lehet a probléma?
Hello! Logikusan csak két hiba lehet. Vagy gyenge az akksi a két motorhoz, vagy van benne feszültség/hővédelem és az old le. (Hátrafelé biztos nem mész 2 percig.)
Szia!
Én is arra gondoltam először,hogy kevés az akku,ezért is mértem működés közben feszültséget rajta. De nem ment 11,5v alá. Próbaképp beteszek egy 80 Ah-ás munka akkut emezek helyett és megnézem mit produkál. Ha így is azt csinálja, akkor folytatom a panellal. Terepes a gép, kettő illetve négy kerék meghajtás között lehet választani, de akár melyiken van,mindkét verziónál megáll.
Szia! Olyan, hogy szülői felügyelet az nincs benne? Ha van azt ki kell benne kapcsolni, csak azt ne kérdezd, hogy ebben a terepjáróban az hol található.
Lehet hogy beázás miatt keletkezett valahol átmeneti ellenállás, Ami hidegen még kontaktál, de ahogy melegszik úgy tágul és megszűnik a kapcsolat. Visszahűlve ismét kontaktál, és ismét melegszik, majd ez ismétlődik folyamatosan. Felemelve a talajról is arra enged következtetni, hogy ez csak terhelve, nagyobb áramnál lép fel. Érdemes lenne átnézni az összes csatlakozót.
Szia!
Van hozzá távirányító, azzal próbáltam hajtani. Más kapcsoló, ami letiltaná a gázpedált hogy a gyerek maga ne tudja hajtani,olyat nem találtam benne.
Nincs benne beázásra utaló nyom, első körben én is a csatlakozókat néztem át. De úgy tűnik hogy megtaláltam a hibát. Az akkutól jövő pozítív ágban van egy 15A-es ön vissza állítódó biztosíték,egy fekete kocka alakú bizgentyű. Na ez kapcsolgatott ki. Ez után elkezdtem lehúzgálni a motorokat egyenként és az egyiknél mikor nem volt rajta, akkor tökéletesen ment. Persze 4 kerék hajtásnál. Ha vissza dugtam, akkor kis idő múlva leállt. Átkapcsoltam két kerék hajtásra, ilyenkor ez a motor és a másik oldali működik, de kis menet után ismét megállt. Ha megint lehúztam, akkor az egyedüli motor símán hajtotta a kocsit percekig. Tehát a 4 közül az egyik motor sántít. Holnap kiszerelem és megnézem hátha látok rajta valami bibit.
Kedves Remci,
Megoldódott a problémád? Valami hasonlóval találkoztam most én is, az autó indítást követően rövid táv megtétele után megállt, majd kb. 1 perc múlva újraindult. A leállás nagyobb terhelésnél, a legnagyobb sebességnél jelentkezett, lassú tempóban nem. Új akksik vannak benne (2db 7Ah-s gyári lett cserélve 2 db 8Ah-sra). Lehet, hogy a két akksi közötti hővédő biztosíték (13A-s) tilt le ilyenkor a túlmelegedés miatt, amit talán a nagyobb akksik "túlárama" okoz? hmm
Szia!
Megoldódott. A tulaj elfelejtette közölni, hogy az egyik motort kicserélte a meghajtással együtt, mert ledarálta a műanyag fogaskerekeket. Aliról rendelt egy ugyan úgy kinéző motort, meghajtással együtt és kicserélte. Ezután jelentkeztek a problémák, mert ez a motor jóval nagyobb áramot kért mint a többi és a hőbiztosíték ezért oldott le. Ki kötöttem, kapott egy belevaló motort, és tökéletesen működik. Meg kellene mérned a motorok áramfelvételét, lehet hogy valamelyik sántít és ezért old le a bizti. Attól hogy nagyobb akkut tettél bele, az nem okoz ilyen problémát.
Sziasztok!
Alkatrész azonosításban kérnék segítséget, sajnos nekem nem sikerült. Ismerősöm kicserélte egy Ford kisautóban nagyobb teljesítményűre a motorokat. Tíz perc után a vezérlő természetesen meghalt. Láthatóan és mérhetően kettő azonos típusú TO220 tokozású alkatrész ment tönkre. Talán FET vagy IGBT? Mellékelek képet a vezérlőről és az alkatrészről is. A felirat sérülése kissé takarja a 3-as számot.
Ezt a képet találtam róla. De nem tudom, hogy mi lehet, nem találok róla semmit. Talán 2SF2072J???
A hozzászólás módosítva: Máj 23, 2023
Köszönöm, hogy foglalkoztál a problémámmal!
Már napok óta böngésztem. Ezt a lengyel lapot megtaláltam. Semmi találatot nem kaptam bármi előtagot próbáltam beírni (több között ezt is). Szerviztől is próbáltam infót szerezni, de a javítás ott is komplett egységre szorítkozik. Rendeltem egy másikat (komplett kapható), de a javítás lehetőségét nehezen engedném el...
Ha kicsit visszarajzolod a körítést, mit csinál, merre hány méter, biztos lehet helyettesítőt kitalálni... ha valóban csak ez ment tönkre...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |