Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » LED-es index
Témaindító: Einstein21, idő: Márc 29, 2006
Témakörök:
Ezek a kormányra szerelhető kapcsolók nem szimpatikusak?
https://www.aliexpress.com/w/wholesale-bike-turn-switch.html
Csakis azért nem, amit beszéltünk is.
Szerintem is jó kiegészítés a biciklin/rolleren a villogó irányjelző, pártolom is. Csak tényleg elkényelmesítené a biciklistákat (lehet, hog engem is), miközben tudom, hogy a sofőrök (mármint a NEM professzionális sofőrök) nagy része (itt is volt róla szó) nem tudja értelmezni azokat a villogókat, amik alig 20-25 cm-re, vagy annyira sem vannak a helyzetjelzőtől. Miközben a villogó helyzetjelzőket istenítik -pedig csak kicsit rosszabb, de rosszabb mint a folyamatosan világítók. A hozzászólás módosítva: Ápr 15, 2023
Bár ezt még nem raktam össze magamban (főleg, mivel a hall-szenzorról csak nagyon keveset tudok), de ígéretes lehet.
3 lába van, 2 táp, és a kimenet, amit földre kapcsol
https://www.hestore.hu/search.php?filters=&q=hall%20szenzor De figyelni kell, van uni és bipoláris (mágneses tér irányérzékenysége)
Szerintem most néhány napig Hall-szenzorokról fogok olvasgatni.
Most még csak annyi van bennem, hogy olyan tranzisztorféleség, amit mágnesességgel lehet szórabírni.
Nekem is tetszik, csak valószínűleg nem lesz elég egy pici mágnes a makolatra , inkább egy mágnersrúd a markolatba és bipoláris szenzor (akárhol fogod a markolatot érzékel a szenzor)
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2023
Most viszont azon agyalok hogy a kesztyű tápellátását hogyan lehetne megoldani mondjuk egy szuperkap segítségével ,hogy ne kelljen akksi ami "nehéz" és még töltögetni is kell ...
Egy kis adalék a kesztyű tápellátásáról. Megmértem 2 db. CR 2032-es lítium elem, meg az általam készített elektronika súlyát, összese 8 gr. Ehhez még hozzájön a 10 db. magasfényű led és a kapcsoló súlya. Ez így együtt sem jelent komoly súlyt. Az első ledes indexemet 4,5 V-os lapos elemről tápláltam meg, ezért biztos vagyok benne hogy a két lítium elem 6 voltja elég a 10 led működtetéséhez. Mivel nagyon kicsi az index fogyasztása, ezért a két elem szerintem sokáig bírná.
Az én indexem 2x3W-os ledet működtet, amit 2 db. Li-Ion akku táplál. A két akku súlya 97 gr. Félévenként elegendő tölteni, a kis fogyasztás miatt.
Ez jó hír .
A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2023
Én is 2032-felé gondolkodtam. Valójában "fillérekért" lehet szerezni, épp a napokban vettem a kis mérlegembe. Kaptam volna 3db-ot 900-ért -nem vettem meg, mert nem dobok ki kettőt. Inkább egyet vettem, nem 300-ért (picit drágábban, de megvolt azvaz érzé, hogy nem dobok ki semmit. Jó, megmondom: 600-ért vettem 1db-ot). De ha mindig (például biciklizés közban) használnám őket, akkor venném akár hármasával is.
A motoromon egy kerékpár óra van, abban is ilyen elem van. 1 évig bírja úgy hogy állandó fogyasztása van az órának. Ezért gondoltam hogy indexnek is jó lesz, hiszen az index csak akkor fogyaszt, ha működik, akkor is csak pár másodpercig. Úgy számoltam hogy a 10 led fogyasztása 1W, de mivel szakaszos üzemben működik, csak a felével kell számolni.
Megtaláltam a régi kapcsolási rajzot, ami 4,5V-al működött és 9 leddel, ha valakit érdekel, felteszem ide. Ez kb. 2 évig működött a motoromon, amit továbbfejlesztettem 3W-os ledekkel.
Az úgy, ha tényleg kihasználja az ember, tényleg jó.
Így is lehet indexelni https://www.reddit.com/r/ElectricScooters/comments/12kqx2q/scooter_...text=3
Ő sem merte elengedni a kormányt. Szerintem rolleren életveszélyes. De megoldotta a jelzést, tényleg egyértelmű.
Ezért szimpatikus a mellénybe integrált féklámpa index kombó amit valaki itt linkelt , tökéletes megoldás arra hogy a mögötte jövő lássa mit szeretne csinálni ,viszont még mindíg nem megoldott a szemből és oldalról jövő közlekedők által látott jelzés .
Valóban érdekes, és szeri ntem sem rossz megoldás az.
Eleve jó, ha van rajtunk (rajtuk -ki merről nézi) "kukásmellény", éjjel, eleve messziről látszik. Ha még jelzők is vannak rajta (index), az még jobb.
Erről van szó És ráadásul nem is drága
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
Youtube-on van róla videó is hogyan néz ki az a mellény, amit linkeltem nappal és éjjel... Rolleren nem életbiztosítás elengedni a kormányt (legalábbis az én lábbal hajtósomon biztosan nem).
A mellényhez egyébként egy sima kis gombos irányítópanelecske van: youtube kicsomagolós video.
Igen, láttam, mikor mutattátok.
Hát mondom, hogy nem rossz ez De én még mindig a csuklón lévőn agyalok. Alakulgat, de (patópál alapjaimmal) egy darabig eltart, mire kialakul. Most visszatértem a nyomógombos elképzelés felé, mert az lenne a jó, ha nemcsak az arra kialakított mágneses kormánnyal működne (hall-elképzelés), hanem bármely biciklit/ rollert hajtva.
Hello! És mi van, ha a jelzés és az érzékelés "karkötő formában" van a könyökrészen (egyben könyökvédő) és ott benne a dőléskapcsoló, és csak a könyökét emeli meg?
Meggondolandó .... Elsőre tetszik , így nem kell elengedni a kormányt , és elég figyelemfelkeltő , a muksó geometriai középpontjától is kijjebb esik mintha a rollerre volna szerelve . Minden kritériumnak megfelel és a működése is "automatikus"
A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
Mint aktív rollerező (lábbal taposós, nem elektromos)...
A félautomata csak megemelem a könyököm féle megoldások sok fals kapcsoláshoz vezethetnek. A mozgási mintámat nézve elmondhatom, hogy a könyökeim viszonylag kis időt töltenek azonos pozícióban, így véleményem szerint ez a megoldás nem az igazi. A jelzőfény pozíciója a könyökön-felkaron elhelyezve persze jó láthatóságot nyújt, de szerintem a teljesen manuális kapcsolók a legbiztosabbak. Menet közben rengeteg dologra (gyalogosok, padka, repedések, gödrök, autók, ...) kell odafigyelni, ezért az se ideális, ha "úgy felejtődhet", azaz inkább a kényelmi index mintájára megnyomom és villog párat módon lehet jó. Nem a rollerhezlenne jó kötni se a kapcsolókat, se bármit, célszerűbb az emberre rakni láthatóság miatt is. Ha meg már az öltözéket kiegészítjük akár egy ilyen felkaros megoldással, akkor egy-egy a mutatóujj és hüvelykujj közé helyezett, hüvelykkel megnyomható mikrokapcsoló a legegyszerűbb megoldás. Azt az 50-55cm vékony vezetéket, ami a felkarig elmegy a gombtól, el lehet viselni (pláne, hogy nem kell annak vastagnak lennie). Ha az általam felvázoltakkal gondolkozunk, akkor ráadásul arra sincs szükség, hogy egyszerre foglalkozzunk a két oldallal, lehet két különálló egységet is készíteni. Egy sima cr2032-es elemről nagyon sokáig lehet villogni, az könnyű is és viszonylag apró. Ha hozzácsapunk egy LMC555, meg 74HC4017-et néhány passzív alkatrésszel, akkor a kényelmi indexes megoldást könnyű kivitelezni, s olcsó is lesz az egész.
Nekem evvel az egész ledes dologgal csak egy aggályom van , lehet hogy megépíti a delikvens de az első fellángolás után elfelejtődik (a fenébe otthon maradt ) A biciklisek 90% án sem látni a "kukásmellényt" pedig az is életet menthet ...
Ne legyen aggályod Magamnak teljesen felesleges lenne ezt megcsinálnom. Elektromos rollert nem fogok használni - életveszélyes. A taposóssal pedig nem az úttesten közlekedek - bár sokszor annak jobb a minősége, mint a járdának.
Alapvetően ez a játékszer, akarom mondani közlekedési eszköz nem arra van kitalálva, hogy mindenféle villogókkal teleaggassák. Hogy miért jött ennyire divatba a használata, jó kérdés, én a buszos pár megállós közlekedés kiváltására vettem meg évekkel ezelőtt. Sajnos se a közlekedési morál, se a közlekedési útvonalak nem arra vannak kitalálva, hogy ilyen eszközökkel rohangáljunk.
Teljesen jól látod a dolgokat !
Idézet: „Sajnos se a közlekedési morál, se a közlekedési útvonalak nem arra vannak kitalálva, hogy ilyen eszközökkel rohangáljunk.” A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
A bukósisakra is rá lehetne variálni... Azt nem felejti (legalábbis én) el felvenni a rollerhez
Az ötlet önmagában elég jó, ha tényleg kifejezetten az éjszakai kisegítő irányjelzésnél maradunk. A dőléskapcsolóval lenne gond, mert biciklizés közben nagyon sokféle dőlése van a kezemnek. (Egyenesmenetben is)
De nem okvetlen feledkezem meg az ötletről, köszönöm. A hozzászólás módosítva: Ápr 18, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |