Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   334 / 345
(#) csabexx válasza Bakman hozzászólására (») Jún 13, 2023 /
 
Nagyon szépen köszönöm . Ha irányt akarok váltani, akkor a két tekercs bekötését cserélem fel ugye? Vagy inkább ne akarjak irányt váltani, maradjon csak CW ? Ja, és még valami: Van neki egy turbo fokozata is a kezelő panelen, az azt takarja, hogy nagyobb fordulatszámon pörög a motor ugye? Ezt meg lehet valósítani a bekötés variálásával, vagy ezt az elektronika intézte ? Köszönöm előre is a segítséget
(#) Bakman válasza csabexx hozzászólására (») Jún 13, 2023 / 1
 
Ha forgásirányt akarsz váltani, akkor a két szénkefe bekötését kell felcserélni.

Nem tudom, hogy az elektronika miként oldotta meg a turbo fokozatot. Vagy nagyobb feszültséget kapott a motor vagy párhuzamosan kapcsolta a forgó- és az állórészt. Utóbbi megoldást kezdőknek nem javaslom.
(#) csabexx válasza Bakman hozzászólására (») Jún 13, 2023 /
 
Rendben, nagyon szépen köszönöm neked és mindenkinek a segítséget
(#) erbe válasza csabexx hozzászólására (») Jún 13, 2023 /
 
A panelen van egy triak. Az végezte a motor indítását, fordulatszám vezérlését. A relék a forgásirányváltáshoz kellettek.
(#) csabexx hozzászólása Jún 13, 2023 /
 
Nos, a rajz alapján bekötöttem és sajnos minden áram alá helyezés során leveri a kismegszakítomat.
Mi lehet a gond szerintetek? Túl nagy az áramfelvétele ? Egyébként forog szépen, nem csapágyas vagy bármi más ...
Egy kapcsolható elosztó segítségével tudtam szakaszosan indítani gyors ki-be kapcsolással és a szénkeféknél nagy az ív, az is lehet a baj? Lőttem egy videót és egy képet kiszedtem belőle, csatolom.
(#) pipi válasza csabexx hozzászólására (») Jún 13, 2023 / 1
 
Próbáld a réseket kipucolni
(#) Peter65 válasza csabexx hozzászólására (») Jún 13, 2023 / 1
 
Cseréld meg egy próba erejéig az egyik gerjesztő tekercs kivezetéseit. Ha nem egyirányú mezőt hoz létre a kettő gerjesztő tekercs, az magyarázhatja a tapasztalt jelenségeket.
Békésebb lehet a próbálkozás, ha egy hagyományos nagyobb teljesítményű izzóval sorba kötve kísérletezel.
(#) csabexx válasza pipi hozzászólására (») Jún 13, 2023 /
 
Ki próbáltam, de nem segített, viszont föl cserélve a tekercs kivezetéseit ugyanazt tapasztalom mint korábban, csak annyi különbséggel, hogy élethűbb a szikra a kommutátor résznél.
(#) csabexx válasza Peter65 hozzászólására (») Jún 13, 2023 /
 
Csere eredményét fentebb írtam, viszont ha sorba kötöttem a 60W izzót, akkor az szépen világított, de a motor meg sem moccant... Lehet a tekercs közé kellene iktatnom és nem a be táp ágra ?
(#) csabexx válasza csabexx hozzászólására (») Jún 13, 2023 /
 
Elfelejtettem az újabb fotót mellékelni az imént.

Ime:
(#) erbe válasza csabexx hozzászólására (») Jún 13, 2023 / 1
 
A motor nem 230 V-ra készült. A vezérlés tudta, mennyit engedhet a motorra. Volt bőven tartaléka a gyors reagálásokra. Keress több bemeneti feszültségű hálózati trafót! Vannak régiek pl. 110 - 127 - 210 - 220 - 240V bemenettel. 240V-ra rákötöd a hálózatot, a többiről meg tudod próbálni, melyik felel meg neked.
A mai kefés mosógépmotorok is ilyenek. Közvetlenül 230 V-ra kötve terhelés nélkül túlpörögve akár szét is robbanhatnának.
Találkoztam hasonló vezérlésekkel, ahol adattábla volt a motoron 200 vagy 190 V-ról.
(#) csabexx válasza erbe hozzászólására (») Jún 14, 2023 /
 
Értem, köszi. Esetleg egy olyan verzió működhet, hogyegy dimmer elektronikát a betáp elé teszek és akkor ki tudom deríteni, hogy milyen feszültségen érzi jól magát ? Hányodik vhol egy ilyen elektronikám ami egy álló lámpa vezérlője volt és gondoltam ezt kötöm elé. Ezekben a dimmelő elektronikákban is valójában egy triac van, ugye? Itt figyelnem kell a triac értékére, vagy ha egy hagyományos izzót elvitt mondjuk max 100W-ig, akkor jó lehet a motorhoz is? Köszi előre is
(#) csabexx válasza csabexx hozzászólására (») Jún 14, 2023 /
 
Utólag most egy olyan verzió is eszembe jutott, hogy egy régebbi porszívónak a szabályzóját használjam, mert van egy lepusztult Samsung aminek ez a része működik, esetleg ez is jó lenne?
(#) Ge Lee hozzászólása Jún 15, 2023 /
 
Kaptam 2db IMI mosógép motort amiből fixen csak 3 drót jön ki tőben levágva, egy fekete, egy barna, és egy lila. Az öntvényük eltér, de a bekötésük, a kábelek színe és a mért értékek is megegyeznek. Vajon hova kell ezen kötni a delejt, és hova a kondit a forgásirányoknak megfelelően? Elsőre azt gondolnám, hogy a 21 ohmos, azaz a fekete és barna lehet a fázistekercs, de ennyiből ez nekem nagyon nem egyértelmű.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023
(#) pipi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Hali!
Egyértelműen oda van rajzolva. A rajzon az alsó 2 karika a hullám jellel a betáp.
(#) Ge Lee válasza pipi hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Akkor már csak azt áruld el nekem, hogy az a két alsó karika a 3 eres MTK melyik két drótja? A fekete-barna, a lila-barna, vagy a lila-fekete? Már ha neked ez egyértelmű...
Arról a 3 eres kábelről van szó ami kijön a motorból, hogy akkor most azokból melyik is a két "karika". Azt hiszem hogy leírtam a kérdést világosan és érthetően...
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023

karika.JPG
    
(#) pipi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Azt nem mondtad, hogy a kábel nincs jelölve... Mivel azonos ellenállásokat mértél, gyakorlatilag mindegy... az az 1 ohm különbség lehet simán mérési/gyártási hiba/eltérés
(#) Ge Lee válasza pipi hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Jááááj. Ha mindegy lenne, akkor nem festették volna oda rá, hogy U1, W1, V1 és a bekötést. Nem mérési hiba, mert mindkettőn ugyanazt mértem. Biztos hogy nem mindegy...
Ha nem tudod a választ, mi a lóf...t kell trollkodni?
(#) pipi válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Nem trollkodom, segítő szándék volt.
(#) IQNUKU válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Szia!

A motor háromfázisú módon lett gyárilag is tekercselve. Egyformák (hellyel-közzel) a tekercsek. Nincs jelentősége a színeknek.
A motor oldalára az U V W jelzés a kóborapácák megtévesztésére festették fel, mivel eredetileg a mosógépekben sincsenek kapocslécre kivezetve a tekercsvégek.
Két kivezetésre kösd rá a 230-at a maradék végre a kondi egyik szálát. A kondi másik szálát az egyik betáp szállal összefogva az egyik irányban, a másik szállal összefogva a másik irányban fog forogni.
(#) Ge Lee válasza IQNUKU hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Hát erre kíváncsi leszek. Biztos hogy nem egyformák a tekercsek, mert megmértem 100Hz-en, 130mH-140mH (ezekre fogjuk rá hogy egyformák) de a 21 ohmos az 180mH induktivitású. A régi nagy méretű zárt házas mosógépmotorokon volt kapocsléc, felirattal, hogy hogy kell bekötni, olyanom is van kettő.
(#) csabexx hozzászólása Jún 15, 2023 /
 
Enyémre nincs ötlete senkinek esetleg? Vagy erre esetleg...
(#) IQNUKU válasza Ge Lee hozzászólására (») Jún 15, 2023 / 2
 
Tekercseltem anno jópárat. Talán több is mint 100 db.-ot. Nem a levegőbe beszélek.
Típusa: KU534F7n vagy KU534F7n1
Mindkettőbe 119-119 menet 0,50 huzallal készített tekercs való.
6 db. 2 "lábas" tekercs, 1-6 ; 1-8 lépéssel. Csillagpont belül elkötve. Csak hogy megnyugodjál, előkotortam a bazárból egy mosógép panelt, rajta a motorral, kapcsolóval kondival.
A gyári bekötés: Fekete-Barna a betáp. A kondi a Lila és a Barna közé van kötve.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023
(#) Ge Lee válasza IQNUKU hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Köszönöm.
(#) erbe válasza csabexx hozzászólására (») Jún 15, 2023 /
 
Talán a porszívó elektronikával jobban jársz. De elvileg a dimmer is működhet. Sokan használták már ilyen célra is.
(#) csabexx válasza erbe hozzászólására (») Jún 16, 2023 /
 
Köszi a választ. Tegnap este próbálkoztam a dimmer-el is és a porszívó elektronikával is. A befutó a porszívó elektronika lett ahogyan te is javasoltad, mert a dimmer csak 100W-ig lehetett jó kb, de a motor az 2000W mint kiderült egy nagyon fakó matricáról amely az eszköz alján volt és külön volt a motornak meg külön a főző vagy hevítő részének is megadva a teljesítmény ami 1000 W utóbbinak ugyebár.
(#) Valaki1234 hozzászólása Júl 6, 2023 /
 
Sziasztok!
Le kellett szerelnem egy szárnyaskapu mozgató motort, aminek a kötődobozában az OPEN és CLOSE vezetékek között volt egy kondenzátor. Sajnos ez időkozben elveszett (több hónapja szereltem le...), és most gondban vagyok a motor visszaszerelésével.

Esetleg van valakinek tippje hogy mekkora kondenzátor kellhet ? Sajnos nem fotóztam le rendesen a leszereléskor (csak a bekötést) illetve a motorról is lekopott már a címke teljesen.

Előre is köszi !
(#) Gafly válasza Valaki1234 hozzászólására (») Júl 6, 2023 /
 
Borzalmas nagy agyaddal, pont a motort magát nem fényképezted le, így szent keresztség útján, legyen 8 uF.
Szín kód szerint egyezik, mert fehér.
(#) granpa válasza Valaki1234 hozzászólására (») Júl 6, 2023 /
 
A motor nagysága (méretei) alapján megtippelik a hozzáértők. Pláne, ha valami típusjelzést, teljesítményjelzést/igényt találnál.
(#) Valaki1234 hozzászólása Júl 6, 2023 /
 
Köszi a válaszokat, csatolok képet a motorról. Sajnos a rá ragasztott matrica már leázott és nem találtam rajta sehol máshol információt.
Következő: »»   334 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem