Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Nagyon szépen köszönöm . Ha irányt akarok váltani, akkor a két tekercs bekötését cserélem fel ugye? Vagy inkább ne akarjak irányt váltani, maradjon csak CW ? Ja, és még valami: Van neki egy turbo fokozata is a kezelő panelen, az azt takarja, hogy nagyobb fordulatszámon pörög a motor ugye? Ezt meg lehet valósítani a bekötés variálásával, vagy ezt az elektronika intézte ? Köszönöm előre is a segítséget
Ha forgásirányt akarsz váltani, akkor a két szénkefe bekötését kell felcserélni.
Nem tudom, hogy az elektronika miként oldotta meg a turbo fokozatot. Vagy nagyobb feszültséget kapott a motor vagy párhuzamosan kapcsolta a forgó- és az állórészt. Utóbbi megoldást kezdőknek nem javaslom.
Rendben, nagyon szépen köszönöm neked és mindenkinek a segítséget
A panelen van egy triak. Az végezte a motor indítását, fordulatszám vezérlését. A relék a forgásirányváltáshoz kellettek.
Nos, a rajz alapján bekötöttem és sajnos minden áram alá helyezés során leveri a kismegszakítomat.
Mi lehet a gond szerintetek? Túl nagy az áramfelvétele ? Egyébként forog szépen, nem csapágyas vagy bármi más ... Egy kapcsolható elosztó segítségével tudtam szakaszosan indítani gyors ki-be kapcsolással és a szénkeféknél nagy az ív, az is lehet a baj? Lőttem egy videót és egy képet kiszedtem belőle, csatolom.
Cseréld meg egy próba erejéig az egyik gerjesztő tekercs kivezetéseit. Ha nem egyirányú mezőt hoz létre a kettő gerjesztő tekercs, az magyarázhatja a tapasztalt jelenségeket.
Békésebb lehet a próbálkozás, ha egy hagyományos nagyobb teljesítményű izzóval sorba kötve kísérletezel.
Ki próbáltam, de nem segített, viszont föl cserélve a tekercs kivezetéseit ugyanazt tapasztalom mint korábban, csak annyi különbséggel, hogy élethűbb a szikra a kommutátor résznél.
Csere eredményét fentebb írtam, viszont ha sorba kötöttem a 60W izzót, akkor az szépen világított, de a motor meg sem moccant... Lehet a tekercs közé kellene iktatnom és nem a be táp ágra ?
Elfelejtettem az újabb fotót mellékelni az imént.
Ime:
A motor nem 230 V-ra készült. A vezérlés tudta, mennyit engedhet a motorra. Volt bőven tartaléka a gyors reagálásokra. Keress több bemeneti feszültségű hálózati trafót! Vannak régiek pl. 110 - 127 - 210 - 220 - 240V bemenettel. 240V-ra rákötöd a hálózatot, a többiről meg tudod próbálni, melyik felel meg neked.
A mai kefés mosógépmotorok is ilyenek. Közvetlenül 230 V-ra kötve terhelés nélkül túlpörögve akár szét is robbanhatnának. Találkoztam hasonló vezérlésekkel, ahol adattábla volt a motoron 200 vagy 190 V-ról.
Értem, köszi. Esetleg egy olyan verzió működhet, hogyegy dimmer elektronikát a betáp elé teszek és akkor ki tudom deríteni, hogy milyen feszültségen érzi jól magát ? Hányodik vhol egy ilyen elektronikám ami egy álló lámpa vezérlője volt és gondoltam ezt kötöm elé. Ezekben a dimmelő elektronikákban is valójában egy triac van, ugye? Itt figyelnem kell a triac értékére, vagy ha egy hagyományos izzót elvitt mondjuk max 100W-ig, akkor jó lehet a motorhoz is? Köszi előre is
Utólag most egy olyan verzió is eszembe jutott, hogy egy régebbi porszívónak a szabályzóját használjam, mert van egy lepusztult Samsung aminek ez a része működik, esetleg ez is jó lenne?
Kaptam 2db IMI mosógép motort amiből fixen csak 3 drót jön ki tőben levágva, egy fekete, egy barna, és egy lila. Az öntvényük eltér, de a bekötésük, a kábelek színe és a mért értékek is megegyeznek. Vajon hova kell ezen kötni a delejt, és hova a kondit a forgásirányoknak megfelelően? Elsőre azt gondolnám, hogy a 21 ohmos, azaz a fekete és barna lehet a fázistekercs, de ennyiből ez nekem nagyon nem egyértelmű.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023
Hali!
Egyértelműen oda van rajzolva. A rajzon az alsó 2 karika a hullám jellel a betáp.
Akkor már csak azt áruld el nekem, hogy az a két alsó karika a 3 eres MTK melyik két drótja? A fekete-barna, a lila-barna, vagy a lila-fekete? Már ha neked ez egyértelmű...
Arról a 3 eres kábelről van szó ami kijön a motorból, hogy akkor most azokból melyik is a két "karika". Azt hiszem hogy leírtam a kérdést világosan és érthetően... A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023
Azt nem mondtad, hogy a kábel nincs jelölve... Mivel azonos ellenállásokat mértél, gyakorlatilag mindegy... az az 1 ohm különbség lehet simán mérési/gyártási hiba/eltérés
Jááááj. Ha mindegy lenne, akkor nem festették volna oda rá, hogy U1, W1, V1 és a bekötést. Nem mérési hiba, mert mindkettőn ugyanazt mértem. Biztos hogy nem mindegy...
Ha nem tudod a választ, mi a lóf...t kell trollkodni?
Szia!
A motor háromfázisú módon lett gyárilag is tekercselve. Egyformák (hellyel-közzel) a tekercsek. Nincs jelentősége a színeknek. A motor oldalára az U V W jelzés a kóborapácák megtévesztésére festették fel, mivel eredetileg a mosógépekben sincsenek kapocslécre kivezetve a tekercsvégek. Két kivezetésre kösd rá a 230-at a maradék végre a kondi egyik szálát. A kondi másik szálát az egyik betáp szállal összefogva az egyik irányban, a másik szállal összefogva a másik irányban fog forogni.
Hát erre kíváncsi leszek. Biztos hogy nem egyformák a tekercsek, mert megmértem 100Hz-en, 130mH-140mH (ezekre fogjuk rá hogy egyformák) de a 21 ohmos az 180mH induktivitású. A régi nagy méretű zárt házas mosógépmotorokon volt kapocsléc, felirattal, hogy hogy kell bekötni, olyanom is van kettő.
Enyémre nincs ötlete senkinek esetleg? Vagy erre esetleg...
Tekercseltem anno jópárat. Talán több is mint 100 db.-ot. Nem a levegőbe beszélek.
Típusa: KU534F7n vagy KU534F7n1 Mindkettőbe 119-119 menet 0,50 huzallal készített tekercs való. 6 db. 2 "lábas" tekercs, 1-6 ; 1-8 lépéssel. Csillagpont belül elkötve. Csak hogy megnyugodjál, előkotortam a bazárból egy mosógép panelt, rajta a motorral, kapcsolóval kondival. A gyári bekötés: Fekete-Barna a betáp. A kondi a Lila és a Barna közé van kötve. A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2023
Talán a porszívó elektronikával jobban jársz. De elvileg a dimmer is működhet. Sokan használták már ilyen célra is.
Köszi a választ. Tegnap este próbálkoztam a dimmer-el is és a porszívó elektronikával is. A befutó a porszívó elektronika lett ahogyan te is javasoltad, mert a dimmer csak 100W-ig lehetett jó kb, de a motor az 2000W mint kiderült egy nagyon fakó matricáról amely az eszköz alján volt és külön volt a motornak meg külön a főző vagy hevítő részének is megadva a teljesítmény ami 1000 W utóbbinak ugyebár.
Sziasztok!
Le kellett szerelnem egy szárnyaskapu mozgató motort, aminek a kötődobozában az OPEN és CLOSE vezetékek között volt egy kondenzátor. Sajnos ez időkozben elveszett (több hónapja szereltem le...), és most gondban vagyok a motor visszaszerelésével. Esetleg van valakinek tippje hogy mekkora kondenzátor kellhet ? Sajnos nem fotóztam le rendesen a leszereléskor (csak a bekötést) illetve a motorról is lekopott már a címke teljesen. Előre is köszi !
Borzalmas nagy agyaddal, pont a motort magát nem fényképezted le, így szent keresztség útján, legyen 8 uF.
Szín kód szerint egyezik, mert fehér.
A motor nagysága (méretei) alapján megtippelik a hozzáértők. Pláne, ha valami típusjelzést, teljesítményjelzést/igényt találnál.
Köszi a válaszokat, csatolok képet a motorról. Sajnos a rá ragasztott matrica már leázott és nem találtam rajta sehol máshol információt.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |