Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » NYÁK-lap készítés kérdések
A témában nincs helye a nem szakmai indíttatású vitáknak, ezért a szabályszegést elkövetők azonnali figyelmeztetés nélküli kitiltásban, vagy némításban részesülnek. Ugyan így járunk el azokkal szemben, akik "blog"-nak nézik a fórumot. Ezt mindenki tartsa szem előtt!
A későbbi félreértések miatt azt tisztázhatnád, hogy mi a cél.
3D nyomtatóval panelt rajzolni, vagy önmagában a panel készítés ?
Általánosan lézernyomtatóval, vasalással vagy acetonos transzferrel készítek nyáklapokat. Most azonban, a méret, és az igen széles rajzolat miatt ezt kihagyom. A panel maga a 3D nyomtató alkatrésze lesz, a fûtött asztala (igen tudom, lehet készen kapni, de nekem saját elképzeléseim vannak, amiket nem fed le a kész termék), és ha már épített nyomtató, miért ne rajzolhatá meg a saját alkatrészeit (RepRap vagy mi...). Ez egy egyszeri alkalom a nyomtatónak Megterveztem/kinyomtattam a tolltartót (ami inkább fecskendôtartó), megtaláltam a módját hogy elhiggye a slicer hogy épp 3D nyomtat, minden ok. De az is kell hogy órákon át rajzolva se akadjon el sehol a vonal, szóval a tinta is lényeges. Közben elôhalásztam pincébôl vagy 8 féle festéket, meg 4 féle lakkot, és még a szóróflakonokat nem is említem, szóval van még mivel játszani, de nem bonnyolítanám túl, ha akárhányszor visszaoldható gyantával is meg lehet oldani.
Van egy emlékem, hogy régen fenyôgyantás forrasztólakkal befújt nyáklappal pórul jártam, amikor nem mostam le rendesen, ezért jött az ötlet, az is jó lehet.
Nem a Pelikán volt?
Gyerekkoromban Holló tus volt a nyerő és redisztoll, de több projekt készült szigetelőszalag felcsíkozva, a forr szem pötty pedig körömlakkba mártott gyufaszállal.
Igazad van mindig azt kértünk a főnöktől
Régen körömlakkal csináltam. Szétszedett fecskendő, vékony tű. Acetonnal állítottam be a viszkozitást. A fecskendő végét lezártam, csak egy nagyon pici lélegző furatot hagytam, így nem párolgott ki az aceton munka közben.
Kipróbáltam mindenféle festéket, és az alkoholban oldott fenyőgyantát is. A fenyőgyanta még igennagy hígítással is saválló. A festékekről ez nem mondható el, de ha fednek akkor azok is jók.
Sziasztok!
Az elmúlt 40 év alatt, gyakorlatilag minden rajzolat felviteli módot kipróbáltam, a vízálló tustól, a Charpac-os (ha így írják) ragasztott csíkokig, a műnyomópapíros vasalható rétegig. Közönséges írógép papírt és paus-t is próbáltam. Meg, ami még most nem jut eszembe . Nyomtattam tintasugarassal, és több féle lézerrel. Egy kivétel van, amit még nem használtam: a fényérzékeny fólia. P20-at kb. 40 éve használok, közben kipróbáltam a fenti alternatívákat is. Végül, egy jó nagy kitérő után, jópár éve, visszatértem a P20-hoz. Régóta foglalkoztat a gondolat, hogy vajon mekkora a fedett / fedettlen terület fényáteresztő képessége? Most jutottam el odáig, hogy konkrét méréseket végezzek. A méréshez használt anyagok: - "euro film" fantázianevű írásvetítő fólia lézernyomtatóhoz (a Media Mark-ból). - HP P3005x lézer nyomtató (valamilyen beállítással, mert nem egyértemű számomra, hogy mit is állítok be rajta?) - Nitro hígító (festékboltból) - Redmi note 11S + Fénymérő app. >>"Coolexp" v1.5. Készítette: alonecoder75@gmail.com A mérést egy kompakt fénycsöves asztali lámpával végeztem, kb 20 perc bemelegedés után (ekkor stabilizálódott nagyjából a fényereje). A különböző mérések között kismértékben mozdítottam a telefont és a lámpát is, de az egy csoportba tartozó összehasonlító mérések közben ternészetesen nem! Az értékek lux-ban értendők. A mérések: - telefon közvetlenül megvilágítva a lámpával - 1 réteg fólia, festék nélkül - 1 réteg fólia, festékkel fedve (teljesen kitöltve a mért felületet) - 2 réteg fólia, festék nélkül - 2 réteg fólia, festékkel - 1 réteg fólia, festék nélkül, de 45 perc hígítógőzben tartás után - 1 réteg fólia, festékkel fedve, de 45 perc hígítógőzben tartás után A két réteg fólia mérését már nem tartottam érdemesnek nitro gőzölés után. A mérést táblázatban rözgzítettem. Három kiemelt értéket érdemes figyelni (egész számra kerekítve) - Egy réteg fólia fedett/nem fedett rész fényáteresztés aránya: 1:7 - Két réteg fólia fedett/nem fedett rész fényáteresztés aránya: 1:36 - Egy réteg fólia fedett/nem fedett rész fényáteresztés aránya nitró gőz után: >1:1000 !
Ez a "mérés" mi célt szolgált?
Idézet: „1 réteg fólia, festék nélkül, de 45 perc hígítógőzben tartás után” Telefonos appok, telefonszenzorok nem igazán műszerek. Fénymérő, de akár egy jobb kompakt fényképező M módban is objektívebb/alkalmasabb szerintem erre. De a kíváncsiságod mindenképp dícséretes. A hozzászólás módosítva: Ápr 16, 2023
Idézet: „Ez a "mérés" mi célt szolgált?” Szabadidő eltöltése, meg a brit tudósok...
Belátom, kár volt megosztanom.
1. látható, hogy a hígítógőzben a festék nélküli fólia kb. 2x jobb fényáteresztő lesz, mint hígító nélkül. 2. ha az arányt akarom látni a fényáteresztő / fényzáró képesség között, akkor meg kell mérni a referencia áteresztő képességet is (ami esetemben a festék nélküli fólia). Nem tudom, melyik hozzászólásban olvastad, hogy "műszerrel" végeztem a mérést vagy azzal akartam? Talán valami másik fórumot olvastál. Lehet, hogy te egy jobb kompakt fényképezőgépet használsz erre a célra, de nekem ez jutott eszembe, ezt használtam. Ha nem érted a mérés célját és lényegét, akkor szerintem ugord át ezt a posztot.
Mindenre van jobb megoldás, csak nem feltétlen érdemes vesződni vele. Összehasonlításra tökéletes táblázat.
Igazán sajnálom, hogy az amúgy építô pozitív hozzászólásomban negatív hangnemet fedeztél fel. (Mint láthattad, tôlem kaptad az elsô mancsot ) Mérni én mûszerrel szoktam, és mivel a mérés szót használtad, leírtam hogy mivel alkalmasabb szerintem. (Mivel nem az ország két átellenes végén lakunk, legközelebb szívesen adok kölcsön fénymérôt.)
A táblázataidat telefonról nem nézegettem (mert 10 éve nem használok P20-at), így pusztán az tûnt fel amit beidéztem: azt gondolom, hogy vizsgálatkor a fólia üres, és fedett részein mért átereszôképesség-értékeit egymással érdemes összehasonlítani (amit megtettél), az oldószer-kitettségtől függetlenül, mert levilágításkor ez fog számítani. Ami még szerintem nagyon lényeges, az az UV átéresztôképesség változása volna, elvégre nem normál fényre érzékenye a P20. Erre nekem van mûszerem (a szavakon lovaglás kedvéért: habár mûszer fizikailag, de csak hasonlítani tudok vele, kalibrálatlan saját kreálmány), bár én napszemüvegek bevizsgálásához készítettem. Nagyon tanúlságos, hogy pl. a tökéletesen átlátszó víztiszta (nem sárga) kerékpáros szemüveg UV fényben teljesen áthatolhatatlan.
A mancsot köszönöm. Tényleg nem a szavakon lovaglás miatt, de mérni bármivel lehet. Arasszal, szakajtóval, vékával, bármivel, ha az ember a pontosságot megadja, vagy megbecsüli (etalon híján). Nyilván minden mérési metódusnál van jobb és pontosabb, de ha ember megadja, hogy mit és hogyan, akkor az úgy rendben van. Éppen azért adtam meg részletesen a "mérés" körülményeit és eszközeit, hogy akit érdekel, az ennek tudatában használja fel, vagy ne.
A felajánlást köszönöm, de szerintem az életben többet ezt a "mérést" nem fogom megismételni, mert amit akartam, azt megtudtam belőle. Az, hogy a fólia mennyit enged át az UV spektrumból v.s. kompakt fénycső fényéből, megint csak érdektelen, mert a fedett és fedettlen esetben is a fényt ugyan annyival csökkenti, tehát konstansnak vehetjük, ha csak a fedett/fedettlen arányokat nézzünk. Azt is tudjuk, hogy a közönséges ablaküveg a UV 98%-át kiszűri, tehát az "UV szűrős" napszemüveg, elég nagy átverés. Ennek ellenére, sok-sok évig használtunk 4mm-es ablaküveget, a film leszorítására, kielégítő eredménnyel. Egyébként az egyik barátom, éppen sárga színű tintával nyomtatja a rajzolatot, tökéletes eredménnyel. Tehát a sárga színű tinta is tökéletes lehet. Csak hát, én most nem ezt vizsgáltam.
Idézet: „Azt is tudjuk, hogy a közönséges ablaküveg a UV 98%-át kiszűri, tehát az "UV szűrős" napszemüveg, elég nagy átverés.” Kicsit informálódnod kellene még a témában azt hiszem.
Üdv!
Budapesten tud valaki helyet, ahol lehet jó minőségben levilágításhoz fóliát nyomtatni? Elég sürgős lenne a napokban, legkésőbb keddig. Vagy valaki a fórumon, aki gyárt nyákot tudna ebben segíteni? Egy A4 oldalra kifér a nyák 2 oldala, csak módosítva lett és kéne új fólia. Nem olcsó helyet keresek, csak most kell ez az egy, szóval mindegy.
Valamikor régen itt világíttattam le filmet, ff pdf-et kértek. Nem tudom működnek-e még
levilágítóstúdió Az új cím: 1201 Budapest XX. Vágóhíd utca 26., ahol az ASTI Kft. irodaházában vagyunk megtalálhatók. https://www.google.hu/maps/place/ASTI+Bababolt+-+Andrea+Kft./@47.4283548,19.1068582,15z/data=!4m5!3m4!1s0x0:0x5887682ff632163b!8m2!3d47.4283548!4d19.1068582 Változatlan szolgáltatásokkal, változatlan minőségben állunk rendelkezésre: filmlevilágítás fényes és matt filmre, digitális proof, plakátnyomtatás, kisebb grafikai munkák. Nyitva tartás 7.30-16.30-ig. Parkolni az udvarban lehet. Kérem aki nem maga jön a filmért, legyen szíves szóljon a kollégájának a változásról! : ) Elektronikus elérhetőségeink: grafikai munka: dtp@filmlevilagitas.hu filmlevilágítás: pdf@filmlevilagitas.hu Telefon: 06 1 220-6707 Mobil: 0630 650 4443 Köszönettel Sárkány Gábor
Tiszteletem a Fórumtársaknak!
Segítséget kérek ! Nyák rajzolás és gyártatásra van szükségem, sajnos aki eddig ígérte........ Csináltam egy kapcsolási rajzot és egy mechanikai rajzot, amikre igyekeztem ráírni a szükséges infókat. Mindezt Paint-el követtem el, ebből következik hogy szinte semmmilyen eszközöm/tudásom nincs a feladat megoldáshoz. Természetesen, mint mindennek, ennek is van ára, de ezt inkább privátban beszélném meg, az e-mailom elérhető. A modellvasutazáshoz kellene az egész, a régi analóg mozdonyba szeretnék világítást csinálni . Köszönöm.
Szia!
Aktuális még? Amit csinálni kén arról tudnál akár privibe is egy képet küldeni vagy hogy látható legyen mit is kéne csinálni?
Hálásan köszönöm a felajánlott segítségeket , megoldódott a problémám.
Megkaptam a szükséges rajzokat ,fájlokat, most már csak a gyártást kell intéznem.
Bő 13 ève egyszer elfogyott a vaskloridom, majd megkèrtem èdesapámat, hogy legyen szíves hozzon a boltból egy fèl litert, hogy tudjak NYÁK-ot maratni. Megrajzoltam egy párat, majd elkèrte tőlem amíg Èn megfordulok a boltból (sörèrt küldött) addig ő megoldja.
Mire visszaèrtem, cca. 25 perc, addigra minden NYÁK elkèszült. Nem mondta el soha, hogy hogyan csinálta. Annyit láttam hogy volt egy duncosüveg, egy blankolt villásdugó, víz, konyhasó. Mai fejjel van ötletem, de nem akarok hülyesèget írni. Valaki tudja pontosan az eljárás menetèt? Ui.: Már nem tudom megkèrdezni tőle.
Valószínűleg volt ott egy trafó is .... Amúgy ha veszel sósavat meg hidrogén peroxidot kb 2 perc egy nyák ...
A hozzászólás módosítva: Jún 25, 2023
A vas-klorid hőmérséklete nagyban befolyásolja a maratási időt. 40 °C már nagyon jó (gyors) eredményt ad.
Nem volt, csak egy több száz voltos diódahíd.
Elektrolitikus maratás , de 230v ról ??? durva még ha előtét ellenállást is használt ....
Van ahol árúnak, pl fodrászkellékesnél, de én, mivel ritkán kell, háztartási sósav és azt hiszem hiperol tabletta. A tablettát fertőtlenítésre használják.
(Többnyire a savval van gondom, mert biztonsági okokból elég szájvíz erősségű.)
Árulnak, csak éppen engedélyköteles. A 12%-os adalékozott vackok meg semmit sem érnek.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |