Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia!
Én meg azt látom ,hogy egy esővédő lemez kellene a teljesmotor+mechanika felé. Mert szeretem az örökéletet. Tudom a telepitők nem szeretik Ebben a házban lehet 45W--60W--85W s motor is .álltalában 6-8µF kondival.(a kapu súlya szerint ) De ez a kezelésiben benne is van ---ánglisul. A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2023
Olyan 220V motor melynek 6 kivezetése van menyi tekercs van benne és hogy vannak kötve
Hello! Ez kb. olyan kérdés, mint hogy egy káposztában hány levél van?
Szerintem multiméterrel pár méréssel okosabb(ak) lennél(nk)
Kapocsfedél belső felén kéne lennie rajznak. Motor adattábláról kép?
Ha egyik sincs, még az sem biztos, hogy 230V-os..
Szia!
Ha tennél fel néhány fotót, szerintem nagyobb esélye lenne, hogy valaki felismeri a kérdéses motort. (Még akkor is, ha semmilyen adattábla nincs rajta.) A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2023
Kaptam a villanymotort azt mondták hogy 220Vtos. Megmértem a kivezetésit és a következőt mutatta a műszer Z1W1 a Z2W2=3,9 óm V1 a V2=0,2 óm U1 a U2=2,2 óm
Célszerű lenne szétszedni a motort. Van olyan motorom, amiben centrifugál kapcsoló kapcsolta a segédfázist. Álló helyzetben zárva van (talán V1-V2), ahogy felpörög, megszakít.
Üdv.Van két villanymotorom megegyező tengelymérettel , az egyik 2850/min a másik 1420/min sebességű.A két motor forgórésze csereszabatos lehet ha külső méretek megegyeznek?
Ha a fizikai méretek megegyeznek és a kalickában a pálcák száma megegyezik akkor esélyes. (a pálcák iránya is lényeges lehet)
Amennyiben Aszinkron motorról van szó.
Akkor, ha mechanikailag egyforma a két forgórész, akkor cserélhető, nem számít, hogy gyárilag milyen fordulatú gépben volt. Egyezzen a csapágyak távolsága és persze a csapágyméret, a forgórész hengeres test helyzete a csapágyakhoz képest és a forgórész hengeres test átmérője 0.1mm -re (Ez utóbbi nagyon fontos! Nem lehet kisebb mint a gyári (mert gyenge lesz a motor), és értelemszerűen nagyobb sem, mert akkor nem fér be). Lényegében a csere forgórész hengeres testje az állórészben ugyan ott és ugyan úgy kell elhelyezkedjen, mint a gyári forgórész hengeres testje esetében. Motor indítónyomatékát és M-w karakterisztikát a forgórész kalickakiképzése befolyásolja, másik forgórész másképpen indul(hat) (viselkedhet). Mondjuk én még kicsi néhány KW motor méretnél nem figyeltem meg forgórész kalicka trükközést, persze direkt módon nem is vizsgáltam.
Mármint póluspárok?
Köszönöm, megnézem aztán kipróbálom.Az elmélet volt a lényeg , hogy van-e értelme neki állni.
Nem. A forgórész lemezei között aluminium pálcák vannak beöntve a kétvégén egy-egy aluminium gyűrűbe foglalva ez a "kalicka". A pálcák a tengely vonalában futnak de némileg az egyenestől eltér. Ezek irányának az egyezéséről beszéltem. Így érik el az erővonalak metszését, ezért tud elindulni a forgórész.
Köszönöm.
Köszi szépen az utolsó lesz a megfelelő szerintem. Azt hittem nagyobb áramerősségű kellene.
Így érik el az erővonalak metszését, ezért tud elindulni a forgórész.
A horonyferdítés nem szükséges a működéshez. Legfeljebb előnyös.
Akkor majd protestálok Szigeti 'Picsu'-nál... (de nem is a működéséhez írtam, hanem a könnyebb inditáshoz )
Az "ezért tud elindulni a forgórész" azt jelenti, hogy különben nem tudna elindulni. De ez nem így van.
"könnyeb" de, hát mi8ndegy. Igazad van!
Üdv.Érdeklődnök , hogy 380/220 v motonál egyfázisú üzemeltetésnél van értelme a csillag delta inditásnak?Csillagban időzitővel start kondi aztán delta.
Ha 1~nál csillagba tudod kötni, persze.
A csillag delta indítás azért szokott kelleni, hogy a villamos hálózatot illetve a motor előtti villamos berendezéseket, vagy a mechanikai felépítményt kevésbé ráncigálja meg az indítási tranziens.
Kicsi motoroknál néhány kW-ig általában nincs különösebb értelme, illetve nem jellemzőek a 690/400 V pár kW-os motorok sem (~10kW-környékén már lehet ilyesmit találni). 3F gép 1F használatakor delta kapcsolásban az amúgy sem nagy indító nyomaték csillag kapcsolással még kevesebb lesz. Az is lehet, hogy el se tudna indulni. Ha ráérősen unalmas indulás nem cél, vagy ha nem kivételesen ócska a hálózat, akkor szerintem nincs értelme. Mi a konkrét elképzelés?
Miért ne tudnám?Az elmélet ugyanúgy működne mint 3 ~ -nál csak be kell helyttesíteni a szálakat.A kérdés van-e értelme?
Igazából a könnyebb indításra gondoltam , csak nem számoltam az indító nyomatékot.Van körfűrészem 2,2 kw -os motor van rajt.Maga a motor szíj nélkül minden erőlködés nélkül indul , ha fennt az ékszíj megemelem a motort és lassan ráengedem ha felpörög.Nehéz a tengely és 350-es lap van rajt, utána már lehet dolgozni vele.Most szalagfűrészre kellene hajtás még nem tudom ,hogyan fogja tudni meghajtani a motor azért gondoltam elméletben a csillag deltára.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |