Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Akkor éppen a másik irányba kellene megoldás, indító nyomaték növelése a cél.
Ezt ún. indító kondenzátorral meg lehet csinálni, egy célszerűen kézi nyomógombos kapcsolóval az üzemi kondi mellé párhuzamosan kell kapcsolni egy másik kondit, ami csak az indulás idejére kézzel működtetve megnöveli a kapacitást, így a motor nyomatékát, viszont tartósan nem lehet a motoron mert leégetné, ezért célszerű a kézi nyomógombos működtetés, mert nem lehet rajtafelejteni... Indítani a nyomógomb be és nyomva tartása mellett a főkapcsoló bekapcsolásával kell. Értelemszerűen ha bepörgött, akkor a nyomógombot el kell engedni. Az indító kondi értéke az üzemi kondival megegyező vagy kicsit nagyobb sem baj. 1F-ra kötve a 3F Motor kWattonként 50µF az üzemi kondi értéke, és mindenképpen delta kapcsolás. (2.2kW-ra kb 110-120µF üzemi, plusz mehet rá még 120µF indításra (indításkor 240µF dolgozik)). A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2023
Van indító kondi nyomógomb is,rajt va a szíj nagyon lassan pörög fel és szerintem nem tesz jót neki.Ha felemelem gond nélkül indul.Nehéz a tegely és a lap sajnos.
Mennyi az a nagyon lassú másodpercben? 1-5 sec nem gond.
Esetleg adj neki még nagyobb indítókapacitást. A szalagfűrész még nagyobb tömeg amit forgásba kell hozni. A hozzászólás módosítva: Aug 7, 2023
Nem mértem ,a nagyobb indítóva elfüstölöm azt a tekercset, egyet már sikerült.Az 50 mikro/ kw kondival nálam nagyon melegedett a motor.Én úgy próbáltam beállítani a kondi értékét, hogy indulás után és terhelésen is közel azonos feszültség legyen.Így működik már két éve a fűrészem nagyobb melegedés nélkül.
Szia! Bővebben: Link ... ha pontosabban akarod kiszámítani, hogy mekkora értékre van szükség.
Köszönöm, nem emlékszem pontosan de 90-100 mikrós van nekem is a 2,2 kw-os motoron.Nem is 50 mikro/ kw a sok hanem sokan 70 mikro/ kw írnak az a sok.
Lenne mégegy kérdésem.Ha nincs meg az adattábla, hogyan lehet megbecsülni egy villanymotor teljesitményét?A mérete 16×16 cm kb. 50 cm hosszú 40mm-es tengelyvég és kb 50 kg.Ellenállás méréssel esetleg vagy van valami képlet rá?
Fényképről pontos méretezéssel. 16 x 16 cm-es motor nem lehet 50 kg. Még a fele se. A tengely hossza vagy átmérője 40 mm?
Régi szabászgépen volt ,kb. 600-as fűrészlapot hajtott direktben.Teszek fel képet.
Még egy kép
Közelít, de még nem az igazi. De a képek alapján akár még azonosítani is tudja valaki. Az a 44 cm többet mond, mint a korábbi 16*16 cm.
Ilyen spéci lapos motorokat asztali körfűrészekhez szoktak gyártani. 2-3 kW körül lehet, de akár több is.
A mérettáblázat alapján BS75B lehet, ami a másik táblázatban 3,7 kW-os. A rajz alapján már azt is látod, hol, mit kell pontosan megmérned, de elég messze vannak a többiek ahhoz, hogy valóban ez legyen a motorod.
Elég érdekes, hogy a francia gyártó honlapján az egyik táblázaton francia a másikon német feliratok szerepelnek. A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2023
Amit még nem írtam.: Jó lenne tudni a fordulatszámot is, mert nagyobb fordulatom 3,7, kisebbnél 2,2 kW. Szalagfűrészhez nem lehetetlen, hogy a kisebb fordulatszámút választották.
Köszönöm az infót.Az a 44 cm az inkább 54 cm csak nem sikerült a kép.A táblázat alapján nehéz beazonosítani , mert 17*17 cm , de 40mm tengely.A táblázat alapján inkább BS 90A.Nem szalagfűrészen volt , hanem egy sorozat vágó fűrészen , és ami a tengelyen van tárcsa arra volt közvetlenül felcsavarozva a kb 600-as vidiás körfűrészlap.Az sem derült ki a táblázatból, hogy 230/400 vagy 400/690 voltos?Ezt miből tudom kideríteni?
A táblázatból ki lehet olvasni, hogy L1; .2; .3; ...méreteket hol kell mérni. Legbiztosabb, ha a csavarlyukak középtávolságát méred. Ezek az L1 és a "e" méretek. Az tény, hogy a 40 mm-es tengelyt a BS 90-es sorozathoz írják, de ott már 190-es külső méretek vannak. No meg a 90A 70 kg, a 90B pedig 90 kg. 600-as laphoz szerintem már keményfém lapkás tárcsánál is 1450-es a fordulat. 2800-zal már rettenetesen visítana. tudni kellene a fűrész max. kerületi sebességét.
Ami már először is furcsa volt, hogy névleges fordulatszámnak a szinkron fordulatot írják, nem az aszinkron motorok szlippel csökkentett fordulatát. Lehet, hogy állandó mágnesesek a motorok és a szinkron fordulatra frekvenciaváltóval pörgették fel? Nagyobb motoroknál bevett gyakorlat az iparban. Ami még könnyen beazonosítható jellemző és még szabad szemmel se lehet eltéveszteni, a tárcsaátmérő. A kisebbeknél 120 mm, 90-től fölfelé 220 mm. A kép szerint igazad van. Ez bizony már 90-es. Hogy A vagy B, az már a pontos mérés dolga. Még így is széles a választék, 3 és 11 kW között. A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2023
Itt egy tájékoztató táblázat az ajánlott fordulatszámokról. 600-as lapnál az 1500 kevés, a 3000 kicsit sok. Itt is tudni kellene, hogy igazából mit vágtak vele.
A hozzászólás módosítva: Aug 9, 2023
Ez egy nagy faipari daraboló fűrészen volt, ha jól emlékszek 6 db fűrész volt rajt.Gerendákat , pallókat tetőanyagot vágtak rajta.mint pl. a mellékelt képen.Használtan került a céghez ahol melózok de nem ismerem a vezérlését mert szét lett bontva.
Üdv.Technikailag mennyit befolyásol ha a 380/220 v motor egyfázisú használatakor az üzemi kondenzátor nem közvetlenül a motorra van ráépítve hanem a kapcsoló dobozba van?Működés szempontjából számít-e?Kb. 1 méter távolságra van.
Mivel az üzemi frekvencia 50 Hz, tökmindegy. Csak azért szokás általában a motorhoz kapcsolni, mert funkcionálisan oda tartozik, de ha forgásirányt is kell váltani, praktikusabb a kacsoló mellett.
Semmit.
Talán még jobb is neki hogy nem rázkódik (bár az sem igazán árt neki). Ámbár többeres kábel kell...
Köszönöm.
Köszönöm.Nem kelltöbberes kábel.Négyeres megy a motorhoz mint 3 fázisnál.A kapcsolódobozban van kiépítve a kondi, start kondi mágneskapcsoló.A start kondi egy kétáramkörös nyomógombal működik, egyik fele a kondit kapcsolja , másik fele a mágneskapcsolót.
Sziasztok! Van egy, az alábbi képen látható motorom. Bekötöttem egy fázisra egy 25µF-os kondival. A lehető legegyszerűbb módon, a 3 fázis helyére megkapta a hálózati feszt, a harmadik fázis helyére pedig a kondit. Olyan 20 perc üresjárat után kezd átmelegedni az egész motortest, de semmi komoly hőfok, szóval ez rendben van ha jól gondolom. Van valami amire figyelni kell ilyenkor? Lehetséges, hogy terhelés alatt mégsem lesz jó a kondenzátor értéke?
Ha deltába kötötted, akkor nem követtél el nagy hibát. A konkrét kondenzátor-értéket pedig a terhelt állapothoz kell megválasztani.
Meg kell mondjam, nem is néztem, hogy deltában van-e. Nincsenek lemezes átkötések, inkább ilyen kompakt sorkapocs van benne. Ez egy hirtelen jött ötlet volt, mert nincs 3 fázisom, de ez a motor már itt állt évek óta. Ment most üresen kb 40 percet. Nem lett forró, simán bírta a kezem.
Szia. Egy ismerősöm adott egy ilyet mint ami a képen van viszont az van a hátuljára írva, hogy: 400V 2A. Vegyek erősebbet vagy próbáljam meg?
A hozzászólás módosítva: Szept 4, 2023
Szia. Köszönöm szépen a válaszod akkor marad ez a 2 amperes.
Sziasztok, kaptam egy villanymotor, sajnos az adattáblája nem igazán látszik. Sejtèsem szerint egy 220/380-as motor lehet, jelenleg deltába 220-ra van bekötve (kondi hiányzik róla). Igazából 3 fázisról szeretnèm használni, ha átkötöm csillagban akkor működhet? A másik kèrdèsem, hogy mekkora lehet a fordulata? Halványan valami 900 látszik.
Üdv!
Be kell kötni csillagba és 3f-ról kipróbálni. Lehet 2900 elvileg, de inkább 900 /p valószínűbb. Szemre is nagyon jól megkülönböztethető forgás közben, melyik a valószínű. Én azt szoktam csinálni, amikor veszek egy használt motort, egy fázisra kötve, kondi nélkül - mint a képen - gyors tesztnek egy zsinórt tekerek néhányszor a tengelyre és a bekapcsolás után megrántom a zsinórral a tengelyt. A Te esetedben csillag kötés után csinálnám, akkor elég puhán indítható és az üzemi fordulatot akkor is felveszi így terheletlenül... A hozzászólás módosítva: Szept 9, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |