Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   335 / 344
(#) Atis57 válasza Valaki1234 hozzászólására (») Júl 6, 2023 / 1
 
Szia!
Én meg azt látom ,hogy egy esővédő lemez kellene a teljesmotor+mechanika felé.
Mert szeretem az örökéletet.

Tudom a telepitők nem szeretik

Ebben a házban lehet 45W--60W--85W s motor is .álltalában 6-8µF kondival.(a kapu súlya szerint )
De ez a kezelésiben benne is van ---ánglisul.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2023
(#) ohp hozzászólása Júl 12, 2023 /
 
Olyan 220V motor melynek 6 kivezetése van menyi tekercs van benne és hogy vannak kötve
(#) proli007 válasza ohp hozzászólására (») Júl 12, 2023 / 1
 
Hello! Ez kb. olyan kérdés, mint hogy egy káposztában hány levél van?
(#) Gafly válasza proli007 hozzászólására (») Júl 12, 2023 /
 
Ha kel, akkor bodrosabb.
(#) pipi válasza ohp hozzászólására (») Júl 12, 2023 /
 
Szerintem multiméterrel pár méréssel okosabb(ak) lennél(nk)
(#) Teaway válasza ohp hozzászólására (») Júl 13, 2023 /
 
Kapocsfedél belső felén kéne lennie rajznak. Motor adattábláról kép?
Ha egyik sincs, még az sem biztos, hogy 230V-os..
(#) ohp hozzászólása Júl 13, 2023 /
 
Sajnos semmijen adat nincs rajta
(#) vision61 válasza ohp hozzászólására (») Júl 13, 2023 /
 
Szia!

Ha tennél fel néhány fotót, szerintem nagyobb esélye lenne, hogy valaki felismeri a kérdéses motort.
(Még akkor is, ha semmilyen adattábla nincs rajta.)
A hozzászólás módosítva: Júl 13, 2023
(#) ohp hozzászólása Júl 13, 2023 /
 
Köszi! holnap teszek fel fotót
(#) ohp hozzászólása Júl 14, 2023 /
 
Kaptam a villanymotort azt mondták hogy 220Vtos. Megmértem a kivezetésit és a következőt mutatta a műszer Z1W1 a Z2W2=3,9 óm V1 a V2=0,2 óm U1 a U2=2,2 óm
(#) erbe válasza ohp hozzászólására (») Júl 14, 2023 / 1
 
Célszerű lenne szétszedni a motort. Van olyan motorom, amiben centrifugál kapcsoló kapcsolta a segédfázist. Álló helyzetben zárva van (talán V1-V2), ahogy felpörög, megszakít.
(#) bojtorlaszlo hozzászólása Júl 23, 2023 /
 
Üdv.Van két villanymotorom megegyező tengelymérettel , az egyik 2850/min a másik 1420/min sebességű.A két motor forgórésze csereszabatos lehet ha külső méretek megegyeznek?
(#) Horvath65 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Júl 23, 2023 /
 
Ha a fizikai méretek megegyeznek és a kalickában a pálcák száma megegyezik akkor esélyes. (a pálcák iránya is lényeges lehet)
(#) gulyi88 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Júl 23, 2023 /
 
Amennyiben Aszinkron motorról van szó.
Akkor, ha mechanikailag egyforma a két forgórész, akkor cserélhető, nem számít, hogy gyárilag milyen fordulatú gépben volt.
Egyezzen a csapágyak távolsága és persze a csapágyméret, a forgórész hengeres test helyzete a csapágyakhoz képest és a forgórész hengeres test átmérője 0.1mm -re (Ez utóbbi nagyon fontos! Nem lehet kisebb mint a gyári (mert gyenge lesz a motor), és értelemszerűen nagyobb sem, mert akkor nem fér be).
Lényegében a csere forgórész hengeres testje az állórészben ugyan ott és ugyan úgy kell elhelyezkedjen, mint a gyári forgórész hengeres testje esetében.

Motor indítónyomatékát és M-w karakterisztikát a forgórész kalickakiképzése befolyásolja, másik forgórész másképpen indul(hat) (viselkedhet). Mondjuk én még kicsi néhány KW motor méretnél nem figyeltem meg forgórész kalicka trükközést, persze direkt módon nem is vizsgáltam.
(#) bojtorlaszlo válasza Horvath65 hozzászólására (») Júl 23, 2023 /
 
Mármint póluspárok?
(#) bojtorlaszlo válasza gulyi88 hozzászólására (») Júl 23, 2023 /
 
Köszönöm, megnézem aztán kipróbálom.Az elmélet volt a lényeg , hogy van-e értelme neki állni.
(#) Horvath65 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Júl 23, 2023 /
 
Nem. A forgórész lemezei között aluminium pálcák vannak beöntve a kétvégén egy-egy aluminium gyűrűbe foglalva ez a "kalicka". A pálcák a tengely vonalában futnak de némileg az egyenestől eltér. Ezek irányának az egyezéséről beszéltem. Így érik el az erővonalak metszését, ezért tud elindulni a forgórész.
(#) bojtorlaszlo válasza Horvath65 hozzászólására (») Júl 23, 2023 /
 
Köszönöm.
(#) Geri86 válasza VIM hozzászólására (») Júl 30, 2023 /
 
Milyen típusú nyomógombot ajánlanál?
(#) VIM válasza Geri86 hozzászólására (») Júl 30, 2023 /
 
Egy ilyet vagy egy ilyen is megfelel a feladatra de a klasszikus motorra szerelhető és tokkal együtti az EZ volna.
(#) Geri86 válasza VIM hozzászólására (») Júl 30, 2023 /
 
Köszi szépen az utolsó lesz a megfelelő szerintem. Azt hittem nagyobb áramerősségű kellene.
(#) ötfelezős válasza Horvath65 hozzászólására (») Júl 30, 2023 /
 
Így érik el az erővonalak metszését, ezért tud elindulni a forgórész.
A horonyferdítés nem szükséges a működéshez. Legfeljebb előnyös.
(#) Horvath65 válasza ötfelezős hozzászólására (») Júl 31, 2023 /
 
Akkor majd protestálok Szigeti 'Picsu'-nál... (de nem is a működéséhez írtam, hanem a könnyebb inditáshoz )
(#) ötfelezős válasza Horvath65 hozzászólására (») Júl 31, 2023 /
 
Az "ezért tud elindulni a forgórész" azt jelenti, hogy különben nem tudna elindulni. De ez nem így van.
(#) Horvath65 válasza ötfelezős hozzászólására (») Aug 2, 2023 / 1
 
"könnyeb" de, hát mi8ndegy. Igazad van!
(#) bojtorlaszlo hozzászólása Aug 7, 2023 1 /
 
Üdv.Érdeklődnök , hogy 380/220 v motonál egyfázisú üzemeltetésnél van értelme a csillag delta inditásnak?Csillagban időzitővel start kondi aztán delta.
(#) granpa válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Aug 7, 2023 / 1
 
Ha 1~nál csillagba tudod kötni, persze.
(#) gulyi88 válasza bojtorlaszlo hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
A csillag delta indítás azért szokott kelleni, hogy a villamos hálózatot illetve a motor előtti villamos berendezéseket, vagy a mechanikai felépítményt kevésbé ráncigálja meg az indítási tranziens.
Kicsi motoroknál néhány kW-ig általában nincs különösebb értelme,
illetve nem jellemzőek a 690/400 V pár kW-os motorok sem (~10kW-környékén már lehet ilyesmit találni).

3F gép 1F használatakor delta kapcsolásban az amúgy sem nagy indító nyomaték csillag kapcsolással még kevesebb lesz. Az is lehet, hogy el se tudna indulni. Ha ráérősen unalmas indulás nem cél, vagy ha nem kivételesen ócska a hálózat, akkor szerintem nincs értelme.
Mi a konkrét elképzelés?
(#) bojtorlaszlo válasza granpa hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Miért ne tudnám?Az elmélet ugyanúgy működne mint 3 ~ -nál csak be kell helyttesíteni a szálakat.A kérdés van-e értelme?
(#) bojtorlaszlo válasza gulyi88 hozzászólására (») Aug 7, 2023 /
 
Igazából a könnyebb indításra gondoltam , csak nem számoltam az indító nyomatékot.Van körfűrészem 2,2 kw -os motor van rajt.Maga a motor szíj nélkül minden erőlködés nélkül indul , ha fennt az ékszíj megemelem a motort és lassan ráengedem ha felpörög.Nehéz a tengely és 350-es lap van rajt, utána már lehet dolgozni vele.Most szalagfűrészre kellene hajtás még nem tudom ,hogyan fogja tudni meghajtani a motor azért gondoltam elméletben a csillag deltára.
Következő: »»   335 / 344
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem