Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Kisgépek gyújtása
Nos mint olvashatod, a hiba oka több esélyes. A gyújtásnál ha idővel elmelegszik a szekunder tekercs menetzárlat,( vagy épp elentkezőleg:szakadás) jöhet létre, ami a tekercs visszahűléséig nem szűnik meg, és megszűnik a szikraképződés. De a levegőszűrő levételekor, ha indul, akkor nem gyújtáshiba, inkább a dobo fórumtárs által leírtakat kell ellenőrizni.
A hozzászólás módosítva: Jan 2, 2023
Idézet: „10-15 perc munka után ha bemelegszik rendesen akkor leáll” Esélyes lehet az a hiba is, hogy a lendkerék mágnesei megfáradtak. Ahogyan melegszik, úgy megy ki belőlük a "delej". Ha lehűl a mágnes, akkor még megy. https://fizipedia.bme.hu/index.php/M%C3%A1gneses_Curie_pont
Szerintem ezt ki lehet zárni. Kerámia kötésű mágneseket használnak, azok ~250°C-ig megtartják koercivitásukat.
A gyújtás nem lehet hibás mert azt írod hogy a légszűrő levétele után indul.
Az autotune rendszert lehet ugymond kalibrálni. Beindítod és egyből fában kell vágni vele 30 másodpercig folyamatos kb 3/4gázzal. Hallani fogod hogy a számítógép állítgatása miatt ingadozni fog a fordulatpedig a gázon csak tartani fogod az ujjadat. Vannak a youtube-on videók róla. Autotune kalibrálás Ha ez nem segít: Ahol frissítették a programot rajta oda vissza lehet vinni hogy azótta baj van vele. Valamiért nem jól kompenzálja a légszűrő eldugulását.
Sziasztok. Ilyet, hogy egy egyszerű láncos fűrészbe is beköltözött ennyire a mikroelektronika
![]() Utána nézve ez un.Husqvarna Autotune system. Nézi a:_Karburátor hőmérsékletet _ A fojtószelep állást _A motor fordulatot. Ezek alapján vezérli az H-L csavar helyére berakott,(van ahol L állítható!) elektromágneses szelepet üzemanyag adagolás céljából. Van még neki egy táp előállító tekercse a lendkerék alatt. Nagy vonalakban ennyi , lásd még a PDF-eket. A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2023
Még annyit hozzá fűznék. Hogy ez a " L Needle" avagy alapjárati keverék állító csavar mindegyik "Auto tune-s" karburátoron megtalálható csak le van vakolva. Ha az ember feltárja akkor állítható de előtte érdemes teljesen becsavarni és megállapítani az alap helyzetét, a betekeréskor megszámolt menet fordulatokkal . Azért hogy a gyári állapot vissza állítható legyen.
A hozzászólás módosítva: Jan 15, 2023
Vasárnap reggel a torkomon akadt a ruszli, már a négyes hibakódnál:
Idézet: „Check that the spark arrestor mesh in the muffler isn't blocked.” Aztán rájöttem hogy melyik nyelvi modult kell betölteni: Idézet: „The name is spelled "carburetor" in American English and "carburettor" in British English. Colloquial abbreviations include carb in the UK and North America or to Carby in Australia.” és lőn világosság. ![]() Egyébként az a durva, hogy már most elavult ez a 10+ éves technológia, mert a mostani laptopokon már ritkaság számba megy a CD/DVD olvasó. A vezetékes kapcsolat is elavult, nálunk például állandóan probléma, hogy nincs meg a spéci kábel, amivel a laptophoz lehet csatlakoztatni a berendezést. ![]()
Üdv Mindenkinek.3wf-2.6 benzin motoros hátipermetező nem indul nincs szikra. A feltöltött képen lévő gyújtás van rajta. A tekercsek jók a kis fekete jeladóval lehet a baj. javított már valaki ilyen elektronikát? Vagy csak ez a jeladó kapható-e magába mert én csak komplett gyújtást találtam? A segítséget előre is köszönöm.
Idézet: „... a kis fekete jeladóval lehet a baj.” Biztos? Ellenőrizted már van-e esetleg test zárlat, rossz kapcsoló, stb.? Szerintem csak egybe kapható. Ahogy néztem pont ugyanilyen két tekercses gyújtást nem találtam, de teljesen kompatibilis gyújtások vannak. A hozzászólás módosítva: Júl 4, 2023
Szerintem az nem jeladó csak simán az elektronika . Ha okosan szétszeded ,akár ki is derítheted mi a kapcsolása.
Szia nyemi. Egy ujj alaplappal már működik a permetező. Az okos szét szedés az nem sikerült valami szépen. A kondenzátor egyik lába nem lett jól beforrasztva.
Ódv. Okay fűnyíró briggs 5LE motorral, nincs szikra. Gyertya, gyűjtótekercs cserélve. Van valakinek ötlete? elképzelhező mágnes hiba? Járt, leállítottam azóta nem OK.
Esetleg ellenőrözd, hogy nincs-e valahol a gyújtáskapcsolótól a vezeték megsérülve, ahol testre zárhatja a tekercset. A kapcsolót is ellenőrizd, hogy jól kapcsol-e, lehet rendesen kapcsol, de a benne lévő érintkező nem mozdul, stb.
Mágneshiba is lehet, de pontosan nem a mágnes, hanem magának a gyújtótekercsnek és a mágnes távolságból adódóan. Igaz nem tudom, lehet csak fixen lehet beállítani a gyújtó tekercset. nem ismerem ezt a típust, csak ötletet írtam. A hozzászólás módosítva: Aug 10, 2023
Nem tudom melyik fajta, van amelyiknek a lendkerék alatt, van amelyiknek a karburátor környékén van leállítója. Egy kábel megy a gyújtótekercsről rá. Ez a kábel ha testet kap nincs szikra. Húzd le a kábelt a gyújtótekercsről, ha úgy működik, akkor kövesd végig ezt a kábelt és meglesz a hiba. Gyújtótekercs lendkerék hézagot én egy rama margarinos doboz tetejéből kivágott lappal állítom, de megfelel egy műanyag üditős flakonból kivágott csík is.
A hozzászólás módosítva: Aug 11, 2023
Köszi a válaszokat, a gyújtótekercs test csatlakozása kipróbálva. Nélküle sem működik. Próbálok másik gyújtótekercset és lendítókereket beszerezni. Sajna a mágnes nem cserélhető.
A lendkerék nem hiszem, hogy el tud romlani. A mágnes sem az a kategória.
A hozzászólás módosítva: Aug 13, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |