Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » ZC-18 kazán
 
Témaindító: szabó valéria, idő: Feb 3, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   28 / 35
(#) mcjaky válasza Gafly hozzászólására (») Márc 1, 2023 /
 
Fekete vasdobozos
(#) Gafly válasza mcjaky hozzászólására (») Márc 1, 2023 /
 
Ha ilyen, nincs mit tekergetni.
(#) proba válasza mcjaky hozzászólására (») Márc 1, 2023 /
 
Lehet valami radiátorokat elzártál, megnőtt a vízkör ellenállása, esetleg kisebb nyomásra kapcsol a kazán. A probléma az hogy a szivattyú túlságosan nagy nyomást csinál, ami nyitja a gázszelepet. A doboz tetejét következmény nélkül leveheted, hogy mi van benne segíthet. Esetleg a szivattyú alacsonyabb fokozatba tekerése is segíthet...
Ha a kazánt kihúzod, elalszik a láng? , ha nem akkor a szelep tényleg rossz....
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2023
(#) mcjaky válasza proba hozzászólására (») Márc 1, 2023 /
 
Köszi, ezen elindulhatok. A házban albérlők laknak, megnézem nem-e csavarták le a radiátorokat, mert eddig teljesen nyitva volt mindegyik. Ha kihúzom a kazánt akkor azonnal elalszik a láng és őrlángra vált, utána visszadugva megint rendesen működik, a következő lekapcsolásig.
(#) mcjaky válasza mcjaky hozzászólására (») Márc 1, 2023 /
 
Még annyi, hogy amikor teszteltük rövid időre, akkor nem volt gond, tehát mondjuk bekapcsoltuk, ment 10 percig és utána termosztáttal lekapcsoltuk, szépen működött, visszaállt őrlángra, szinte azonnal. Inkább akkor szokott a gond előjönni, ha huzamosabb ideig megy és utána kapcsolja le a termosztát, akkor nem kapcsol le teljesen.
(#) nemgyuri válasza mcjaky hozzászólására (») Márc 1, 2023 /
 
Szia! Pontosan ez volt a problémám nekem is. ( Kisérleteztem fordulatszám csökkentéssel - kisebb kondenzátor - de ez nem segített. Amikor a szobatermosztát lekapcsolt a szivattyú leállt a víz ~100 fokra melegedett, így a biztonsági kapcsoló lekapcsolt. ) A kazántermosztát letekerése max 60 fokra nagyjábol megoldotta a problémát. Ősszel lecseréltem a kazánt ( hőcserélőt ) azóta nem volt gond.
(#) proba válasza mcjaky hozzászólására (») Márc 1, 2023 /
 
Az egyértelmű, hogy az utókeringetés üzemmódja nem megy rendesen, már csak az ok kérdéses. Ha nem tudod megoldani, segíthet, ha eltünteted az okot. Lejjebb veszed a lángot. Ekkor nem fog túlmelegedni a kazán talán, a lakók is kinyitják jobban a radiátort... és nem kapcsol utókeringetésre. Esetleg a gázrészen nem tudom lehet e a minimális induló nyomást állítani, de leginkább a szivattyú fordulatszámát csökkenteni.
(#) VIM válasza mcjaky hozzászólására (») Márc 2, 2023 /
 
Még mindig az a kérdés, hogy mi van a dobozban? Ezt kellene kideríteni, mert az utókeringési feszültség soknak tűnik a szivattyú számára ami ezért nyitvatartja a vízáramlás-biztosítón keresztül a gázszelepet. Szerintem valamelyik tirisztoros elektronika van benne (KEB-160, vagy UK-1). Az MV, kondenzátoros megoldás az inkább úgy megy tönkre, hogy nincs elég utókeringési feszültség a kapacitásvesztés miatt. Szerintem majd be kell ruházni egy ilyen vezérlőre és jó lesz a készülék.
(#) nsx82 hozzászólása Szept 13, 2023 /
 
Sziasztok!

fég zc18as parapetes kazánnal kapcsolatban szeretném a segítségetek kérni. Egy régi kádárkockában az eredeti fűtés egy colos csövekkel volt megoldva. Nyílt rendszerű volt a fűtés. Aztán belekezdtem egy házfelújításba. A fűtésrendszer le lett cserélve vékonyabb 5rétegű csövekre (gerinc 20-as, radiátorokba menő 16os) mivel csak lassan haladt a felújítás, a rendszer 8 radiátorral lett beindítva a tervezett 10 helyett, de állandóan probléma is volt, hogy hogy a nagyobbik kör végén lévő radiátor nem melegedett ugyanúgy, mint a többi. minden azon múlott, hogy a többi radiátort mennyire zártam el, annál több jutott hátra. innen sejtettem, hogy esetleg egy erősebb keringető szivattyú megoldaná a problémát. de elvoltunk így is a rendszerrel. Idén viszont folytatódott a felújítás és felkerült a maradék két radiátor is, minek következtében már lehetetlen volt beállítani a radiátorokon úgy a fojtást, hogy elegendő nyomás maradjon a gázégő nyitásához valamint jusson hátra is víz. vettem egy Evosta 2 szivattyút amit bekötöttem. Tolja is a vizet mindenhova, nagyon jó erős az áramlás minden radiátorban. Ez a próbálkozás sajnos kudarcra volt ítélve, mert nem tájékozódtam a vásárláskor, csak sajnos később innen a fórum hozzászólásokból. Sajnos ezzel a szivattyúval nem megy az utókeringetés, mert az utókeringetés alacsonyabb feszültségéről is képes üzemelni. Tehát utókeringetés helyett, még egy percig ugyanúgy megy a fűtés, mert túl nagy a nyomás. A kérdésem az lenne, hogy tudom-e még menteni a helyzetet valahogy szivattyúcsere és szétszedés nélkül? Arra gondoltam, hogy jelen helyzetben az is jobb lenne talán egy fokkal, ha az utókeringetést ki tudnám kapcsolni. Bár nyilván nem tesz jót a hőcserélőnek a maradék hő. A kérdésem az lenne, hogy valakinek ezzel van-e tapasztalata? Mennyire sínyli meg a hőcserélő ha egy szezont megpróbálok vele lenyomni utókeringetés nélkül? Hallottam már olyanról, hogy egyáltalán nem használtak utókeringetést ilyen fég kazánnál csak a szoba termosztátot. A régi szivattyút nem igazán akarom visszarakni mert a jelenlegi rendszerhez nem elég az ereje. Esetleg tudnátok ajánlani olyan szivattyút amivel működne az utókeringetés? Bár bevallom őszintén jelenleg már nincs is rá keretem, hogy ilyenre költsek. Ezért szeretném kérni a segítségetek/véleményetek, hogy tudnám menteni a helyzetet, hogy legyen fűtésünk.

köszi
(#) Gafly válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Melyik utókeringető elektronika van benne?
Ha visszaolvasol, akkor megvannak a "járatosak".
De ha benézel alul, akkor a bal oldalon van egy fekete vasdoboz, tekerőgombbal?
(#) Hutty válasza Gafly hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Teljesen mindegy, fődim. Elektronikus vezérlésű a szivattyú.
(#) nsx82 válasza Gafly hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Szia.

Ez aztán a gyors reakció!
köszi
Ilyen az utókeringetőm:
Bővebben: Link
(#) Gafly válasza Hutty hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Igazad van.
És gondolom nem SOL, azaz PWM-es változat...
(#) nsx82 válasza Gafly hozzászólására (») Szept 13, 2023 /
 
Arra gondoltam, hogy arduinóval lehetne detektálni az utókeringetéshez leadott alacsonyabb feszültséget. és egy mágnesszelepet ha kapcsolnék ennek függvényében ami a szivattyú után a vízarmatúra felé menő ágat blokkolja akkor ugyanaz történne, azaz kialudna az őrláng de még menne tovább a szivattyú. valaki próbálkozott már ilyesmi megoldással?
(#) Hutty válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 13, 2023 / 1
 
Nyomáskülönbségre kapcsol a gázarmatúra, amit az áramló víz okoz. Ha az áramlás sebességét le tudod csökkenteni, hogy az armatúra visszahúzódjon akkor jó.
( az őrláng nem alszik ki, csak a nagy ( fő égő ) láng. )
Jobban járnál valami nagyobb teljesítményű olcsó grudfoss-vilo utánzattal pl.
(#) robis01 válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 13, 2023 / 1
 
Érdekes elképzelés megbontani a kazán szerkezetét. Valószínűleg működni is fog, de ez azzal jár hogy bármi hiba esetén (ne adj isten kigyullad a ház) a biztosító nem fog fizetni semmit jogosulatlan átalakításra hivatkozva.

Utó keringtetés kikapcsolása pedig nem lesz jó, mivel a forró fémfelületek keringtetés nélkül könnyen meghaladhatják a 100C-ot, felforralva a vizet.

De ha már megbontod a kazánt akkor lehetne párhuzamosan is bekötni a két szivattyút, fűtéskor a nagyobb, utó keringtetéskor a kisebb szivattyú menne. Ugyanakkor ennek kiépítéséhez a szerelvény nem lenne olcsóbb mint egy másik szivattyút venni.
De sokkal kevesebb vesződséggel jár venni egy másik szivattyút, az EVOSTA-ton meg túladni (mivel még garanciás könnyebb eladni).
A hozzászólás módosítva: Szept 13, 2023
(#) nsx82 válasza robis01 hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
köszönöm a hozzászólásokat!
Esetleg tudtok ajánlani olyan szivattyút ami kompatibilis a kazánommal és erősebb is mint a gyári grundfos? tegnap probáltam keresni, de pl a grundfos kínálatába az összes up és ups széria kifutott termék. Szinte bármi amit találok elektronikusan vezérelt mint a dab evosta2 amit vettem. Nem tudom, hogy csak nálam vagy standard volt régen, de a bekötési méret 1 1/2 és a szivattyú 180mm magas. A gyári grundfos UP 25-50 / 180. A Dab evosta 2 pedig 40-70/180 Amugy az érdekesség az, hogy a legkisebb fokozaton is keringeti mindnen radiátoroban a vizet a Dab evosta, és összesen 35wattos.. (kis fokozaton 4-5 watton müködhet) a grundfos pedig 90watt teljesitménnyel nem tudja keringetni. már azon is gondolkodom, hogy a grundfos egyszerűen öreg vagy hibás. De ugyanilyen grundfost sem látok sehol a neten/félve is venném meg, mert mivan ha ugyanilyen lesz... esetelg lehetséges az, hogy elkoszolódik és emiatt gyengébben keringet? érdemes lehet megbontani?
(#) Hutty válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 14, 2023 / 1
 
Bontani, nézni lehet, de kifutott széria, mert az új energiahatékonyság miatt csak elektronikus vezérléssel gyártják.

Lehet a kazán vezérlőpanele nem ad elég feszültséget teljes fordulatnál a szivattyúnak, amitől a grunfoss alacsony teljesítménnyel működik, de az evosta elektronikája még kikompenzálja. Ezt kellene kizárni méréssel, megfelelő érintésvédelemmel, mert kazánnál minden földelve van!

A előző 25-50 es volt, 25-60 lehet helyette a max, kondenzátorosban. IBO OHI 25 / 60-180 találtam kb. 20 ezerért.
( 25 csatlakozás átmérő, 50,60 emelőmagasság, 180 csatlakozási pont távolság )
(#) Hutty válasza Hutty hozzászólására (») Szept 14, 2023 / 1
 
(#) nsx82 válasza Hutty hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
köszi a tanácsot! mindenképp megmérem ha hazaértem. Amugy az a kis potmeter a panelen tudja valaki h mit allit?
(#) user1914 válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 14, 2023 / 1
 
A fázishasitó gyujtásszöget.
Azzal lehet beállítani az utánkeringeltetés feszültségét, hogy a nagy láng kialudjon a termosztát kikapcsolása után, és csak bizonyos ideig az utánkeringetés feszültséget kapja a szivattyú.
Üdv. M.
(#) Gafly válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 14, 2023 / 1
 
Idézet:
„azon is gondolkodom, hogy a grundfos egyszerűen öreg vagy hibás”

Nem kellett bántanom a szivattyúját, de ha van benne kondenzátor, azt mindenképpen leellenőrizném...
(#) VIM válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 14, 2023 / 1
 
Szia! Azt nem lehetne megvalósítani, hogy a Dab-ot sorba kötöd a kazán Grundjával és a szobatermosztát kapcsolásakor egy relé leválasztaná a Dabot és csak a Grund áramlása lenne hatással a membránra és a vezérlő is tudna hozzá igazodni?
(#) nsx82 válasza user1914 hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
sziasztok! Hazaértem, megmértem amit tudtam. 230 voltot kap a szivattyú sima keringetésnél, szóval a vezérléssel ilyen szempontbol nincs gond. Viszont az utokeringetés 176Volt és teljesen mindegy, hogy hova tekerem azt a kis pótmétert nem változik. Se a feszültség sem pedig a keringetés ideje. (egy percig megy az utókerongetés) A kazán arduinos/pzem-es berheléséről egyelőre letettem. megpróbálok venni a régi szivattyuhoz egy új kondit, hátha azzal erősebben keringet. Amugy ma szétszedtem kitakaritottam. jó sok lerakódás volt benne,de nehezen hinném, hogy ez okozta volna, hogy gyengébben keringet... A kondira nagyobb esélyt látok, hogy segíthet. Ha ez nem jön be, reménykedek, hogy az IBO szivattyu beválhat. halistennek nem 40-50 ezres ár sávban van mint a dab volt. a legutolsó eshetőség lesz a kazán vagy a dab szivattyu berhelése... Amit VIM ír annak a kivitelezése nekem már nagyon összetettnek tünik plane hogy két különböző teljesítményű szivattyú amik ha sorba vannak akkor egymást "hajtanák".. vagy rosszul godolom?
(#) uniman válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
Mivel az Evosta állandó mágneses szinkronmotorral működik és beépített frekvenciaváltó (inverter) van benne...
(#) robis01 válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 14, 2023 /
 
Esetleg ha a Grundfos házra rámegy egy másik (nagyobb) motor akkor az is lehet megoldás.
Talán még annyit lehetne kipróbálni hogy a DAB mennyire szabályoz vissza ha csökkented a vízkör méretét.
Ha jól értelmezem a DAB leírásában
Idézet:
„Arányos differenciálnyomás működési módba történő beállítás”
módot akkor kisebb vízkörnél visszavesz. Mi lenne ha az utókeringtetéskor csak a legközelebbi radiátor működik (minimum egy radiátor szükséges a kazán visszahűtéséhez) a többit addig elzárod.
(#) Gafly válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 15, 2023 /
 
Ha találtál benne kondenzátort a dekli alatt, akkor "bingo".
Amióta internet van, tudjuk hogy minden hibát a kondenzátorok okozzák.
(#) VIM válasza nsx82 hozzászólására (») Szept 15, 2023 /
 
Ha az utókeringési feszültséget nem lehet állítani akkor az a vezérlő hibásan működik nem lehet vele a triak gyújtását szabályozni vagy maga a triak ment tönkre. A DAB rendszerbe iktatásával olyan problémák lehetnek, hogy annak saját védelme van mindenre kiterjedően pl. alacson tápfeszültségre is. A kérdés az, hogy ez az érték mennyi ha a HUK 43-mal lecsökken az érték cca. 120 volt körülire ahol már kialszik a főégő. Ha sorba van kötve a két szivattyú az erősebb veszi át a főszerepet, addig a gyenébb nem végez munkát és a váltást meg lehet olda viszonylag egyszerűen.
A kazán saját szivattyújának a kondenzátora persze kérdéses amit már említettek is de a keringési elégtelenség adódhat az újabb radiátorok rendszerbe iktatásának nem megfelelő módjából is.
(#) vision61 válasza VIM hozzászólására (») Szept 15, 2023 / 1
 
Szia!

Valóban lehet rossz is, de egy egyszerű multiméterrel nem is lehet jelentősebb feszültségváltozást mérni. A feszültségcsúcs szinte állandó, csak a kitöltési tényező változik. A panel javítása után (többnyire csak a tirisztor, vagy a triak szokott tönkremenni) én egy 40 W-os hagyományos izzóval tesztelem, így látható a fényerő változásából, hogy működik-e.
(#) robis01 válasza robis01 hozzászólására (») Szept 15, 2023 /
 
Ha a panel hibás akkor egy teszt idejére kerüld meg. Tápláld meg közvetlenül a 230V-ból a szivattyút és utána indítsd el a kazánt. Leállításkor először zárd el a gázcsapot és csak kb 1 perc múlva kapcsold ki a szivattyút.
Következő: »»   28 / 35
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem