Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Villanymotor bekötése
Szia, köszönöm, az egyfázisú berántós dolog az tiszta, de ha csillagban bekötöm háromfázisra, akkor simán indulnia kellene nem?(a tekercseket kimèrtem, mindhárom 6ohm körüli èrtèket mutat).
Mint írtam, a vásárolt használt motoroknál szoktam egy gyors próbát a zsinóros módon, nincs-e komoly baj. Természetesen a motorod kösd csillagba és mehet.
Szevasztok!Szétszedtem a fűnyírót mert csapágyat kellett cserélni és nem figyeltem meg a motor és a kondenzátor bekötését.Most háromszor két vezetéken van rátolós kábelvég és a kondenzátoron négy láb.Hiányzik valami de nem tudom honnan?Kérném a segítségeteket.
Szia! Szerintem a két dupla rádugós kábelvéget dugd össze és készen is vagy! Egyik gondolom a kapcsolótól jön. A kondira nem kell más.
Ami a
Ami a kapcsolőtol jon a 220 kössem össze a motortol jövővel és a másik motortól jövő megy a kondira aminek két lába üres?
Azt a két fehér műanyagot dugd össze, gondolom úgy lehetett, nem? Összemegy? A kondi meg már rá van kötve ( második képed ) Az ne zavarjon, hogy a kondin van még két csatlakozó, azt hagy üresen!
Ok köszi a segitséget
Üdv,segítség kellene a bekötésében.Van egy ilyen hajtóműves motor,és 230v-ra szeretném bekötni.Köszönöm
Szia!
A dokumentum 75. oldalán található a bekötési rajz a csillag-delta átkötéssel és a fék bekötésével. Bővebben: Link.
Szia! Ha jól nézem akkor a fedélben lévő ajzatból ki kell kötni a gyári csillag (Y) átkötő villáját és helyette csinálni kell átkötéseket a delta szerinti kapcsokra és úgy mehet a jól ismert kondenzátoros bekötés?
Szia! A kondenzátoros megoldás csak egy szükségmegoldás, ami teljesítménycsökkenéssel jár, de persze ki lehet próbálni. A kérdező egy frekvenciaváltóval járna jól.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
A dokumentum eredeti oldalszámát írta! A 63. oldalt nézzed.
Köszi,nem foglalkoztam villanymotrokkal,ha tudod a megoldást megköszönném.Mit hova kötni…
Szia! A fényképen lévő piros nyyíllal jelölt "Y" pont átkötést el kellene távolítani és helyette a piros vonallal jelölt helyeket, pontokat át kellene kötni egy-egy vezeték darabbal, hogy deltába legyen elkötve a motor. Ha ez megvan, akkor megnézed, hogy a három fázis szálai hová, mely pontokra vannak kihozva a fedélből. A fénykép szerinti középső szál az kapjon Nullát (ez legyen a közös), a két szélső szálra kösd a kondenzátort ami cca. 10-16µF/400V-os legyen és a Fázis (L) az a forgásiránynak megfelelően vagy az egyik vagy a másik kondenzátor pontjához kösd. A kondenzátor értéke akkor jó ha a megadott áramértékkel üzemel a motor és nem melegszik. Remélem érthetően írtam le mindent.
A hozzászólás módosítva: Szept 15, 2023
Köszönöm!Ahogy lesz időm,bekötöm a rajz szerint..
Sziasztok! Valaki tud nekem segíteni ennek a motornak a beazonosításában? Tábla sajnos nincs. Tengely hossz ~60mm ha az segít. Fordulatot 2900nak nézem. Köszönöm
Üdv
Olyan kérdésem lenne hogy az alábbi villanymotort csillagban vagy deltában kellene bekötni? Mert az adattáblán nem tudok eligazodni.
Az adattábla szerint csillagba van kötve, mert csak a 3x380 szerepel rajta. Ha véletlenül mégis ki van vezetve a 6 szál, akkor is csillagba kell kötni.
Hiszen akkor semmi gondod nincs. Nem kell törnöd a fejed, hogyan kell deltába kötni.
Üdvözlet mindenkinek. Adott egy 3 F villanymotor, adattábla hiányában szeretném nagyjából a teljesítményt meghatározni. A feltételes képletem jó is lehet rá ? P=V*A a motor 3 fázisú, ez biztos, az is hogy újra lett tekercselve. Ha lakat fogóval rámérek a 3F ből 1 re elvileg megkapom az áramfelvételt. Persze ez csak az általános iskolai emlékeimből maradt meg. A CofFI ismeretlen számomra. Találtam képletet hozzá de a képletből több tényező is ismeretlen. Nem pontos érték kell agyjábóli, mégis tudjam körülbelül mekkora a motor amit tervezek felhasználni, én arra gyanítok hogy a motor amit más már a fent említett géphez használt számomra nem lesz jó a másik motor ami van a mérete miatt szintén nem felel meg és mégis érdekelne az eredeti motor nagyjábóli mérete.
Szia!
Érdemben nem tudok segíteni, nem értek ehhez, de szerintem ha teszel fel néhány fotót, méreteket a motorról, az itteni szakik nagy eséllyel felismerik. Az új tekercselés miatt persze bármi lehet a végeredmény.
Szia! A teljesítményt nem üresjárásban határozzuk meg, hanem teljes tengelyterlés mellett. A vas tömege és egyéb jellemzők alapján lehetne saccolni.
Üdv mindenkinek!
FV III-64 terménydaráló motorja bekapcsoláskor pár tized másodpercnyi remegés után elindul, utána szépen megy, nem melegszik, erő is van benne. Következő indításnál már másik irányba indul el. Van amikor csak búg és nem indul el. Ha a tengelyen fordítok egy picit elindul. Motor belül tiszta, csapágyak kicsit sem szorulnak. Kérdésem az lenne lehet-e rá kötni kondenzátort, hogy csak egy irányba induljon el. Vagy van-e más megoldás. Segítségeteket előre is köszönöm!
Helló! Nem lehet kötni rá kondit! De nem látom a nyomó gombot, vagy ez már tovább fordítós kapcsolós? (a kapcsolót bekapcsolás után még egy kicsit lehet fordítani/ekkor adja az indító segéd fázist/ majd elindulás után vissza tér a bekapcsolt (I) állásba) Kérdés a kapcsoló milyen? U:I: a motoron minden bekötési infó rajta van.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2023
Sziasztok! Kicsit értetlen vagyok
A képen szereplő 220-as motort szeretném bekötni, de nem tiszta, hogy melyik szín mi. Fekete-kék és fekete-sárga egyformán ~28 ohm és kék-sárga ~56 ohm. Hova megy a kondi és melyikről? Létezik, hogy csak 1 irányba lehetne hivatalosan indítani? És biztos üzemi kondis? Vagy más ennek a neki szánt bekötési sémája? Köszönöm előre is! |
Bejelentkezés
Hirdetés |