Fórum témák
» Több friss téma |
Hello!
"Mindig a "leggyengébb" cella fogja meghatározni, hogy mikor éri el a pack a végfeszültséget?" De ez csak a sorba kötött cellatagoknál igaz. Párhuzamosok azonos feszültségen vannak. A legkisebb kapacitású csapat töltődik fel leghamarabb a végfeszültségre és mivel a BMS külön-külön figyeli a cellákat, lebontja a töltést. Ergo, a jobb kapacitású cellák sem töltődnek fel/tovább.
Nézheted úgy is, hogy párhuzamos kapcsolásnál automatikus balanszolás van, ekkor nehezebben értelmezhető olyan, hogy legjobb meg leggyengébb. Nem fog a leggyengébb hamarabb töltődni, mert párhuzamosan van vele a másik ami meg nem engedi, ezért nagyjából egyszerre töltődnek. Megoszlik a töltőáram.
A "pack" alatt a párhuzamosan kötött cellákat értettem. Ha szétszednénk a pack-ot, gondolom, nem azonos idő alatt töltődnének az őt alkotó cellák? Bár, az is lehet, hogy igen.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2023
De ha szétszednénk a pack-ot, gondolom, nem azonos idő alatt töltődnének az őt alkotó cellák? Bár, az is lehet, hogy igen.
A hozzászólás módosítva: Szept 19, 2023
Jobban jársz, ha BMS-t raksz be, mert az tényleg már csak akkor kapcsol le, elfogyott a szufla, az invertert meg tudod állítani, mikor álljon le. Plusz a kábel végén úgyis kisebb feszültséget fog az inverter mérni, mint a BMS. Ha nagyméretű az akksi, és nagyjából azonosak a cellák, akkor a kis eltérések is nagyon sok idő múlva fognak először mutatkozni, és akkor is elég lesz csak az egyik soros tagot külön feltölteni.
"Valamint a lion akkukra is igaz, hogy sem teljesen feltölteni sem teljesen lemeríteni nem szabad, mert ezek nagyban csökkentik a ciklusok számát azaz az élettartamot." - én nem szoktam kímélni. Lemerülni úgy sem tud teljesen, mert hamarabb feltöltös, nem akarod, hogy lekapcsoljon a rendszer, a teljes töltöttségen való tárolás meg olyan minimálisan károsítja, hogy nem érdemes vele foglalkozni. Ennyi erővel a páratartalom meg a hőmérsékletet is be kellene egy ideális szintre állítani, amit meg ugye senki sem csinál, pedig az is kb. annyit károsít az akksin, mintha feltöltve tárolod.
Érdekes, vagy 20 éve vannak a laptopjaimban Lion akkuk, a gépek többnyire a hálozaton vannak és eddig csak 2 akkut kellett vennem, pedig a belsö elektronika mindig maximumra tölti öket.
Az általad hirdetett tények az autosvilágbol származnak, mert ott nagyon idöigényes az akkuk 80%-rol 100%-ra történö töltése, de semmi olyan hatása nincs, hogy emiatt csökkenne az akku élettertama.
Nem értek egyet, mert a tiéd sem reprezentatív példa a kis példányszám miatt ahogy az enyém sem, viszont a saját példám alapján az ellenkezőjét mondhatnám, mert 1 év és 1 hónapja vettem az egyik telefonomba egy akkut ami mára annyira elgázosodott, hogy úgy felpuffadt, hogy kinyomta a telefon hátlapját. Miután utánanéztem a jelenségnek találtam egy videót, ami eléggé reprezentatív példa.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2023
A totalcar már nálam régen elvesztette a hitelét, igy nem olvasom.
Hobbielektronikát sem olvasod és szólsz hozzá.
Ez hiteles egyedül.
A MalwareBytes trójaival fertőzött oldalként nem engedi megnyitni.
Szerintem ezt hívják "false pozitiv találatnak", mert ugye egy ascii txt fájl esetén...
Ha nagyon ráérek, megnézem azért a html forrást, ma már az egyetemek sem olyanok, mint régen... Ez lenne a vonatkozó rész, a többi érdektelen ebből a szempontból: Idézet: „6. Ne vessetek szent dolgot ebeknek, s ne szórjátok gyöngyeiteket sertések elé! Különben lábukkal eltaposhatják azokat, aztán megfordulnak és széttépnek titeket.”
Nem csak az adott oldalt teszteli, hanem ha CSS-t használ akkor az abban linkelteket is, vagy ha pl. iFrame van beszúrva, meg ilyenek.
Ezt köszi, sokat segítettél ezzel a linkkel, pontosabban a leírással.
A hozzászólás módosítva: Szept 20, 2023
Azt bizd rám, hogy mit s hol olvasok és személyeskedned meg teljesen felesleges. ( vagy azt olvasod ki a hobbielektronikábol?)
Érdekes cikk. Erről az aktív balanszírozásról még szívesen olvasnék. Én valahogy úgy csinálnám, hogy egy step-up konvertert hajtanék egyetlen celláról és erről tölteném az egész bankot. Szerintem meg lehetne úszni egyetlen közös tekerccsel, viszont minden cellához kellene egy komplett H-híd, ami ráadásul a teljes feszültség tartományban átütésálló, tehát mondjuk 800V-ot bír, ha 800V-os a pakk. Van erre példa rajz, hogy ezek hogy működnek?
Van egy háromkerekű villany bringám Két darab 24 Volt 300wattos motor hajtja. Van 9 db 3,6 V 120 A-es elektromos autó akkum. Ha 7 db sorba kötök akkor meg van a 24 Volt. De mi legyen a meg maradt 2 db cellával? Okoz az valamilyen gondot, hogy a 7 db közül kettővel párhuzamosan kötöm?
Mivel nagy áramú cellák, milyen töltő kell hozzá?
Az úgy biztosan nem lesz jó. Kötsd sorba az összes (9db) cellát, és töltsd fel valamekkora feszültségre, mondjuk 35V-ra az egészet úgy, hogy csökkenjen le minimális értékre a töltőáram. Ekkor mérj meg minden egyes cellát, és feszültségre válogasd őket össze, azt a két cellát vedd ki a pakkból ami a leginkább eltér a többitől.
Töltőnek elvileg bármilyen töltő jó, gyakorlatilag meg lehet hogy egyik se lesz jó átalakítás nélkül. Nem tudjuk milyen celláid vannak, de ha pl. lion akkor a hagyományos savas akkuhoz való töltők egyike sem lesz jó, mert azokból a 24V-osak 30V fölé töltenek, az meg 7 cella esetén 30V/7 cella = 4,285V jut egy cellára, azaz túl fogja őket tölteni. Vagy nem 7 hanem 8 cellát hagysz bent és akkor nem lesz ilyen gond. Csak akkor meg az lehet majd gond, hogy túl lesznek merítve.
Sziasztok,
Kommersz 3,7V-os lapos Li-ion cella nyugodtan helyettesíthető 3,7V-os Li-Po cellával? (a kereső most nem volt barátom) Kis áramfelvételű (300mA) DSO112-ba lenne, a töltőáramkör a panelon van rajta. Ezt néztem ki, a gyári elvileg 1200mAh-s volt: https://www.akku-elem.hu/spd/7369/Li-Po-akkumulator-cella-37V-1000m...503450
Szerintem beteheted, nem lesz belőle problémád.
A másik megoldás, hogy bányászol használt laptop akkuból cellát, és beteszed azt. Az ingyér van. Létezik sok méretben, viszont ami fel van puffadva, az újrahasznosító gyűjtőbe való már. Természetesen a használtakon egy terhelési tesztet érdemes végezni felhasználás előtt. A hozzászólás módosítva: Szept 25, 2023
Köszi az infót.
Több ilyen kidobásra ítélt noti akksi is van itthon de azokban sokkal nagyobb méretű cellák vannak. (De egyet érdekes volt szétszedni)
A kinézett Li-Po cella szépen teszi a dolgát. Ha egy kicsit tovább kerestem volna a neten könnyen találhattam volna olyat is amelyhez van tisztességes adatlap is. Ezután csak olyat. Leellenőriztem a töltőáramkör működését is, érdekes volt azzal szembesülni, hogy egy 3 1/2 digites műszer pontossága már kevés lenne hozzá.
Sziasztok!
Szükségem van egy 7 akkucellás MBS-re, egy Bosch porszívóba. A régi panel, amiben a BMS is benne van, "meghalt". A porszívóban eredetileg 7 akku cella van, és 27,5 V van ráírva. Gyakorlatilag kétféle MBS-t látok: az egyik: BMS 7S 24V 10A 15A 20A 30A Li-ion 18650 Battery Charge Board With Balance Function Short Circuit / Temperature Protection és a másik: BMS 7S 25.9V 30A 20A 15A 10A Li-ion 18650 Battery Manage Board Balanced Charging Short Circuit Protection Common Port Power Bank MBS-ekkel eddig nem foglalkoztam, nem tudom, hogy mi a különbség köztük, az egyik miért 24 V-os, a másik miért 25,9 V-os? Melyik lenne a jó nekem? Az eredeti panelen látok egy 20 A-es biztosítékot, ebből arra következtetek, hogy a motor nem vesz fel 15 A-nál, esetleg 10 A-nál többet. A működési időre max. 75 perc van írva, és "Turbó" állapotban 15 perc. Feltételezem, hogy nem valami speciálisan nagy Ah-ás akkumulátorok voltak a porszívóban. (Nem látom felírva a kapacitásukat) A kérdésem, hogy nekem melyik BMS-re van szükségem? A 24 V-osra, vagy a 25,9 Voltosra? Ezen kívül a 10, 15, vagy a 20 A-osra? Ezen kívül szükségem van egy motor meghajtóra is. Nem tudom eldönteni, hogy 10A-os, vagy 15 A-os, esetleg a 20 A-os kellene-e? Az, hogy hány A-os a motor meghajtó, az azt jelenti, hogy a ráírt max. áramerősségnél lekapcsol, letilt, vagy azt, hogy ez fölött tönkre megy? Én úgy gondolom, hogy ez biztosan jó lenne: DC 6V-90V 15A DC Motor Speed Controller Stepless Speed Regulation Pulse Width PWM DC 12V 24V 36V 48V 1000W A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2023
Üdv, de miért nem linket mutatsz a készülékekről? Az, hogy a címben milyen feszültség van, egy dolog. Neked a lényeg a 7S de lehet, hogy nem azonos akkutípushoz vannak az áramkörök, vagy csak az érzékelési szint más. Egyébként minél nagyobb terhelhetőségűt kell választani (főleg ha kínai), ami még befér a költségvetésbe, és a fizikai méretbe.
Üdv!
Bosch BCH65PET Úgy kaptam, hogy 5 éve áll, és lemerült az akkuja... (elvileg 2,5 Ah-ás akkuk voltak benne. Amit bele tettem, azok is hasonlóak lehetnek.) Kicsit másképpen alakult, mert nem veszi fel a töltést sem 30 V-os tápról. Szétszedtem, kicseréltem a 7 db akkut. A töltést most sem veszi, (töltéskor semmi nem változik, a lámpák nem égnek, nem villognak) indításkor jelzi, hogy az akkuk "tele" vannak, és a Sensor Control lámpa kéken világít, ennyi. A motort nem indítja. Van a panelen kettő biztosíték, (5 és 20 A-es) azok jók. A leírás szerint 75, 31, ill. 12 percig működne a három fokozatban. Tehát, ahhoz, hogy működjön, kell egy másik BMS, és egy motor indító is, a meglévő panel helyett. Az indító kérdésem az volt, hogy ezek milyenek legyenek? A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2023
A vásárolni szándékozott két alkatrészre gondoltam, azt kellett volna bemutatni.
De ha már így állunk, a porszívó elektronikát is kibányászhatnád. Egyébként úgy kezdünk hozzá, hogy megnézzük az akkuból hány vezeték megy az elektronikához. Ha két tápfesz + és -, és max másik egy, vagy két vezeték, amire biztosan NTC hőérzékelő van kötve, tehát nincs szó kommunikációról a BMS és a vezérlő közt, akkor egy sima tápegységről ki kell próbálni hogy működik e a BLDC vezérlő (feltéve ha valóban BLDC motoros a készülék). Ha direktben adsz neki feszültséget, el fog indulni, esetleg ha nem, érdemes rákötni a BMS hőérzékelő vezetékét is. Ha egyértelműen azonosítható, hogy valamiféle kommunikáció is van a két panel közt, akkor igazad lehet, hogy mindkettőt cserélni kell. De ez csak akkor áll elő, ha külön tápról a motor valóban nem indítható be. Az akkuval és BMS-el pedig úgy kezdünk, hogy minden gyári cellát egyesével meg kell nézni, hogy nincsenek e túltöltve vagy alulmerülve a cellák, és a cella feszültségszinteket azonosra beállítani. Ehhez vagy egy cellás litium töltőt kell használni, vagy labortápegységet. A cellacsere általában akkor nem segít, ha a BMS programozott, és úgy dönt, hogy lejárt a ciklusszám, akkor új akkucsomagot kell venni. Sok laptop is ilyen manapság. Ha mutatod melyik két elektronikát nézted ki, tudok javaslatot tenni én melyiket választanám. A hozzászólás módosítva: Okt 10, 2023
Segítek elképzelni az "all in one" panelt... Bővebben: Link
Köszi, Uniman linkje helyes, ez az eredeti, motor (középen lesz, most kivéve), panel, akku, BMS, az.
Két vezeték az akku +, és a - jön, és jön még a BMS-re (ez is ezen a panelen van!) egy csati, 8 vezetékkel. Leírtam, hogy a panel nem tölti az akkut, és nem is indítja a motort, ezért az hibás. Ez helyett kell kettő másik. (motor indító, és egy BMS is ) A panel le van öntve valamivel, és olyan kétoldalas, hogy semmi vezeték rajta nem látszik. A motor 19,5 V-os, kipróbáltam, szépen működik, tehát az jó. A motor meghajtót, és a két MBS-t leírtam már , amikre gondolok. Ha jelzed, hogy Te, Ti mikre gondoltok, amit be lehetne tenni a panel helyére, azt keresem... /Amikre én gondolok, pontosan leírtam, de nem tudom belinkelni, nem sikerül.../
Mikor írod a hozzászólást alul a zöld ikonsoron van a "LINK" ikon. azt megnyomod. És a felugró villogó kurzor helyére beszúrod a linkedet.
Jó, csak ebből az nem látszik, melyik vezeték hova megy, annyit látok, hogy a cellák vezetékei rámennek, de hogy a többi kanóc mi... De mindegy is, ha cserélni akarja.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |