Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Igen, ezt mondtam én is. Amúgy: többé-kevésbé nyilvános dolog ez, és az is, hogy bírságolnak az élő adásban elhangzó dolgokért is (ha hagyják elhangzani).
Még egyfajta kerékőrnek is jó (egy drága felnihez), a különleges fejű csavar/hozzávaló kulcs helyett. (Azaz inkább mellettük, nem terhet viselne) Mire a lopós kilabirintusolja...
Azt nem láttam meg. De 15:54-nél az a szép alaplap.
Amikor elsőként találkoztam vele, azt hittem hogy "elektroantennográfia" egy újságirói kitalálmány/félrefordítás.
De nem.
Kértem a modikat, hogy RAKJANAK át egy beszélgetést ebbe a topikba. Erre valaki törölte az egész témát.
Mit lehet azzal kezdeni, ha az egyik topiklako (én ) a beszélgetés áthelyezését kéri, valaki más ( névtelrnül) meg törölteti ( legalább is azt irják).
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2023
Nem sok mindent. Az adminok itt és máshol is néha láncfűrésszel élezik a grafit ceruzát.
Arrol volt szo, hogy mi a különbség a villamos meg vonat kerekei között s miért.
Ez valodi hungaricum. Valaki gumibotot kap egyböl zsarunak képzeli magár.
Úgy egyébként tényleg ráznézésre messze áll a vonatkerék és a villamos kerék pályánfutásanak egymáshoz, és miköze ennek a lemezjátszó tű köszörülének módjához (miért istenítik az "elliptikust"), de azt ugye senki nem mondta el, hogy tulajdonképpen mindkettő "ős" geometriai elveken alapul.
Villamosnál az kimaradt, hogy azért nincsen tengelye, mert akkor például nem lehetne alacsony padlós. Én azt sajnálom, hogy írásos és fényképes bizonyítékom lett volna rá, hogy Massawa mesternek tökéletesen igazat adtam, saját fénykép, meg minden. Erre pont letörlik.
Én nem forszirozom, ha valakit érdekel folytathatjuk itt. Sajnos sok millio apro félreértés van pedig a kerék és müködése elég primitiv dolog.
Mondjuk ha már így feljött a dolog, akkor csak visszakérdezek, hogy egyenesben ugyan miért ne tudna csikorogni a nyomkarima?
Én is kíváncsian várnám, ha rászánjátok magatok újra...
Mert ha megnézed a kerék profilt a nyomkarima nem igen érhet a sinhez, azaz nem is nyekereghet.
Itt lárhstod a kerék meg a sin helyzetét egyenesben. De ebben a helyzetben a sinksrioma azonnal visszalöki a kereket a sin közé és nem okoz nyikorgást. Ivben viszont az a helyzet, hogy sinkarima odafeszül a sinhez, ráadásul más átmérövel, és ez okozza a nyikorgást. Az elsö képen a kerék helyzete egyenes pályán. A második képen a kerék egyenesben, jobb oldalon meg kanyarban. A pontok jelölik, hol érintkezim a keréka. Sinnel, és látahtod, hogy a jobboldali képen egyszerre két pontban más kerületen ami okvetlenül csuszást, azaz nyikorgást okoz. A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2023
Alapozzunk.
Sokan szerintem még azt sem tudják mi az a klotoid.
Hasonlon már átrágtam magam jo 50 éve és azota is egyik kedvenc olvasmányom.
Van még olyan is, hogy kanyarban bedől a pálya. Persze sebességfüggő, hogy centrifugális erő mennyire nyomja kifelé, de ez is csökkenti optimális sebességnél a nyomkarima terhelését.
Ez kötelezö a vonaton még alacsony sebességnél is. ( ismét különbség a villamoshoz képest, mert ott nincs ilyesmi - legalábbis amig a villamosvonal az úttest része.
Rakd vissza a képet mert az pl arra is bizonyiték miért felesleges a villamoskereket kuposra gyártani.
Pályafenntartó szakmunkás.
Granpácsol néha.
Eddig úgy tudtam, hogy a törpék a bányában dolgoznak.
Van egy régi találós kérdés:
Melyik az a pont egy előre haladó vonaton, ami mindig hátrafelé halad?
A mozdony füstje? Meg a táj és a sín alatta.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |