Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
És mennyivel jobb, ha valaki egy LED diódát FET tranzisztorral kapcsol az LCD kijelző háttérvilágításához?
Vigyázz itt egy hangszerrül van szo , egyesek még azt is kihallják, ha a változik a levegö nyomása.
Szeretem a beugratós kérdéseket, mert nem értem őket.
Pfff...Trombitás mondja pisztonosnak: ez arról szól, hogy folyamatosan változik a légnyomás.
Egyesek ki is hallják. Volt egy zenei rendezö kollégám. A studiobol nem lehett látni a koncerterembe mégis mindig beszolt, ha a vagy 80 tagu zenekarban valaki nem játszotta el a kotta adott bogyoját. Sokszor már a dirivel is összecsaptak, mert az a pulttol nem vette észre a lazsálást.
Akkor a rövidítéseket feloldva:
És mennyivel jobb, ha valaki egy fénykibocsátó dióda diódát térvezérlésű tranzisztor tranzisztorral kapcsol a folyadékkristályos kijelző kijelző háttérvilágításához? A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2023
Értettem elsőre is, csak nemmel viccesebbnek tűnt.
Arra gondolsz, hogy DC módban megsül a *bacon szalonna* a FET-en, mert ha nincs telítésben akkor annyit disszipál a megnőtt R d-s ellenállás miatt? Ezért használják általában PWM meghajtással, csak az meg ugye a szemet és az agyat zavarja: túl alacsony frekvencián fejfájást okoz az arra érzékenyeknél.
Biztos sok (volt) katona van közöttünk. Egy kérdés. Vajon miért fehér sok katonai jármü gumiabroncsának a külsö oldala?
( 3 okrol már tudok, lehet, hogy lesz több is.
Igen az volt valamikor az egyik indito ok, de miért?
A fehér sötétben / szürkületben jobban látszik. Ez bicikli esetében előny, de katonai jármű esetén akár hátrány is lehet...
A fehér jobban visszaveri a napsugárzást, tehát kevésbé melegszik fel a napon -> kevésbé változik benne a nyomás. A fehéren könnyebb észrevenni a szennyeződést (pl. sarat), ami egy sugárszennyezett területen való áthaladás után jó indikátor lehet, hogy megfelelő volt-e a mentesítés. (Az előljáró messziről látja, hogy a bakák lusták voltak a takarítás során, nem kell odamennie, messziről is leszidhatja őket... ) A fehér festés feltűnő, így ha valaki átcseréli azt a saját kocsijára, hamar lebukik vele. A fehér szín jelzi, hogy az katonai minőségű gumi. Ezekben a gumikban olyan adalékanyag van, amitől fehér színű lesz.
Nem rossz felsorolás! Ezt így első blikkre?
Ha hülyeségről van szó, szinte kifogyhatatlan a fantáziám...
Akkor sorra.
Eredetileg az adalékanyag ( cinkoxid) adta a fehér szint. Attol rugalamasabb volt a gumi mint a fekete. ( ez volt az elsö autokon meg bicajokon). Azaz gyártáskor elöbb egy fehér gyürüszerü gumit vulkanizáltak ki majd a második ciklusban ehhez vulkanizálták a fekete maradékot. Az ilyen guminak mindkét oldala fehér volt.. Késöbb már csak flanc volt ( föleg az USAban fehérre festették a cadillacek kerekeit. Késöbb az oroszok rájöttek, hogy a kocsijaik többet állnak mint mennek ( a tartalék gumik is évtizedekig voltak tárolva.) Ez idö alatt a fekete gumi hajlamos volt megvetemedni. Hogy ezt még a vak is lássa a gumi széleit egy fehér mészszerü festékkel (75% kréta) kenték be amin jol lehetett látni minden repedést meg vetemedést. A melegebb vidékeken azt is észrevették, hogy a fehér szinü kerekek nem annyira melegednek igy nem nö a nyomás feleslegesen. Ezért nemcsak a gumit, de gyakran az abroncsot is fehérre mázolták. Ilyenkor csak kivülröl feher a gumi meg az abroncs. A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2023
Könnyebb rácélozni géppuskával, a sötét színekben virít a fekete. Nem rejtőzködő szín.
Első világháborúban és utána volt ilyen. A tetőn gáztartály van, benzin helyett azzal a gázzal mentek. Kétgáztartály a neve.
Nem tűnik életbiztosításnak! A közelébe se mernék menni
Azért nem olyan veszélyes igy a dolog. A földgáz sokkal könnyebb a levegönél, azaz felfelé fog ömleni ha baj lenne. Amugy a gázzal hajtott buszok tartályai is a busz tetején vannak. Lehet, hogy még a kocsit is könnyiti mint egy léghajo.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2023
Egy balesetnél tartály szakad, szikra, helyszínelők semmit nem találnak csak üres gödröt.
Ez ma veszély minden gázhajtású autónál előfordulhat. Még egy elektromos hajtásó sem életbiztosítás.
Sőt az elektromossal a mai napig nem tudnak semmit kezdeni, azon kivül, higy a teljes leegesik őrzik a tüzet.
Itt a kocsi tetején van a tartály s abban lyuk keletkezik akkor, ha begyullad a láng a felhökig kiséri a gázt… ( akárcsak a modern koncerteken cirkuszokban stb.)
Úttörőként egyszer az én feladatom volt őrizni a tüzet. Egyfelől hogy ne terjedjen túl, másfelől hogy ne aludjon ki.
Gyanítom villanyautó tűznél a második feladat nem opció.
A földgáz több összetevőből áll: metán, etán, propán, stb. A metán tényleg könnyebb, mint a levegő, de a többi már nem. Nem véletlenül vannak kitiltva a mélygarázsokból az LPG- s autók.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2023
Viszont az égő gáz és annak hője felfelé száll. Szerintem ha már gáztartály akkor a tetőn jobb helyen van mint bárhol. Persze azért vászonból elég durva.
Ennek (a cikknek) csak a fele butaság. A masik felét nem tudom ellenőrizni (a kolbásztilalmat).
De a Zeppelin nem robban fel attól, hogy belelőnek. Épphogy a tűzoltók belelőnek a gázpalackba, ha kivinni már nem lehet. Hogy ne a külső hő miatti térfogatváltozas repessze ki, hanem egyelen lukon áramoljón, és szépen elégjen. A tartály belsejében nincs levegő, csak gáz. Ha kilukasztod, csak a lukon kiáramló gáz ég (az elég szépen) Ha láttad (mert filmezték) a "Hindenburg" katasztrófát: az sem robbant. Égett. De nagyon. A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |