Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Érdekességek
 
Témaindító: Gatery, idő: Szept 5, 2006
Lapozás: OK   547 / 623
(#) lazsi válasza img hozzászólására (») Nov 8, 2023 / 2
 
És mennyivel jobb, ha valaki egy LED diódát FET tranzisztorral kapcsol az LCD kijelző háttérvilágításához?
(#) Massawa válasza img hozzászólására (») Nov 8, 2023 /
 
Vigyázz itt egy hangszerrül van szo , egyesek még azt is kihallják, ha a változik a levegö nyomása.
(#) img válasza lazsi hozzászólására (») Nov 8, 2023 /
 
Szeretem a beugratós kérdéseket, mert nem értem őket.
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Nov 8, 2023 /
 
Pontosítsunk.
Kihallani vélik.
(#) img válasza Massawa hozzászólására (») Nov 8, 2023 /
 
Pfff...Trombitás mondja pisztonosnak: ez arról szól, hogy folyamatosan változik a légnyomás.
(#) Massawa válasza sonajkniz hozzászólására (») Nov 8, 2023 /
 
Egyesek ki is hallják. Volt egy zenei rendezö kollégám. A studiobol nem lehett látni a koncerterembe mégis mindig beszolt, ha a vagy 80 tagu zenekarban valaki nem játszotta el a kotta adott bogyoját. Sokszor már a dirivel is összecsaptak, mert az a pulttol nem vette észre a lazsálást.
(#) lazsi válasza img hozzászólására (») Nov 8, 2023 / 3
 
Akkor a rövidítéseket feloldva:
És mennyivel jobb, ha valaki egy fénykibocsátó dióda diódát térvezérlésű tranzisztor tranzisztorral kapcsol a folyadékkristályos kijelző kijelző háttérvilágításához?
A hozzászólás módosítva: Nov 8, 2023
(#) img válasza lazsi hozzászólására (») Nov 8, 2023 /
 
Értettem elsőre is, csak nemmel viccesebbnek tűnt.

Arra gondolsz, hogy DC módban megsül a *bacon szalonna* a FET-en, mert ha nincs telítésben akkor annyit disszipál a megnőtt R d-s ellenállás miatt? Ezért használják általában PWM meghajtással, csak az meg ugye a szemet és az agyat zavarja: túl alacsony frekvencián fejfájást okoz az arra érzékenyeknél.
(#) Massawa hozzászólása Nov 17, 2023 /
 
Biztos sok (volt) katona van közöttünk. Egy kérdés. Vajon miért fehér sok katonai jármü gumiabroncsának a külsö oldala?
( 3 okrol már tudok, lehet, hogy lesz több is.
(#) Gafly válasza Massawa hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Biciklin is láttam már ilyet.
(#) Massawa válasza Gafly hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Igen az volt valamikor az egyik indito ok, de miért?
(#) Rosszmáj válasza Massawa hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
(#) lazsi válasza Massawa hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
A fehér sötétben / szürkületben jobban látszik. Ez bicikli esetében előny, de katonai jármű esetén akár hátrány is lehet...

A fehér jobban visszaveri a napsugárzást, tehát kevésbé melegszik fel a napon -> kevésbé változik benne a nyomás.

A fehéren könnyebb észrevenni a szennyeződést (pl. sarat), ami egy sugárszennyezett területen való áthaladás után jó indikátor lehet, hogy megfelelő volt-e a mentesítés.
(Az előljáró messziről látja, hogy a bakák lusták voltak a takarítás során, nem kell odamennie, messziről is leszidhatja őket... )

A fehér festés feltűnő, így ha valaki átcseréli azt a saját kocsijára, hamar lebukik vele.

A fehér szín jelzi, hogy az katonai minőségű gumi.

Ezekben a gumikban olyan adalékanyag van, amitől fehér színű lesz.
(#) sargarigo válasza lazsi hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Nem rossz felsorolás! Ezt így első blikkre?
(#) lazsi válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Ha hülyeségről van szó, szinte kifogyhatatlan a fantáziám...
(#) Massawa válasza lazsi hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Akkor sorra.
Eredetileg az adalékanyag ( cinkoxid) adta a fehér szint. Attol rugalamasabb volt a gumi mint a fekete. ( ez volt az elsö autokon meg bicajokon). Azaz gyártáskor elöbb egy fehér gyürüszerü gumit vulkanizáltak ki majd a második ciklusban ehhez vulkanizálták a fekete maradékot. Az ilyen guminak mindkét oldala fehér volt..
Késöbb már csak flanc volt ( föleg az USAban fehérre festették a cadillacek kerekeit.
Késöbb az oroszok rájöttek, hogy a kocsijaik többet állnak mint mennek ( a tartalék gumik is évtizedekig voltak tárolva.) Ez idö alatt a fekete gumi hajlamos volt megvetemedni. Hogy ezt még a vak is lássa a gumi széleit egy fehér mészszerü festékkel (75% kréta) kenték be amin jol lehetett látni minden repedést meg vetemedést.
A melegebb vidékeken azt is észrevették, hogy a fehér szinü kerekek nem annyira melegednek igy nem nö a nyomás feleslegesen. Ezért nemcsak a gumit, de gyakran az abroncsot is fehérre mázolták. Ilyenkor csak kivülröl feher a gumi meg az abroncs.
A hozzászólás módosítva: Nov 17, 2023
(#) nagym6 válasza Massawa hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Könnyebb rácélozni géppuskával, a sötét színekben virít a fekete. Nem rejtőzködő szín.
(#) nagym6 válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 17, 2023 /
 
Elrontottam: -virít a fehér- helyesen.
(#) nagym6 hozzászólása Nov 18, 2023 /
 
Első világháborúban és utána volt ilyen. A tetőn gáztartály van, benzin helyett azzal a gázzal mentek. Kétgáztartály a neve.
(#) sargarigo válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Nem tűnik életbiztosításnak! A közelébe se mernék menni
(#) img válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Ki szeretne hirtelen sültet ebédre?
(#) Massawa válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Azért nem olyan veszélyes igy a dolog. A földgáz sokkal könnyebb a levegönél, azaz felfelé fog ömleni ha baj lenne. Amugy a gázzal hajtott buszok tartályai is a busz tetején vannak. Lehet, hogy még a kocsit is könnyiti mint egy léghajo.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2023
(#) nagym6 válasza sargarigo hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Egy balesetnél tartály szakad, szikra, helyszínelők semmit nem találnak csak üres gödröt.
(#) Epu2 válasza nagym6 hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Ez ma veszély minden gázhajtású autónál előfordulhat. Még egy elektromos hajtásó sem életbiztosítás.
(#) Massawa válasza Epu2 hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Sőt az elektromossal a mai napig nem tudnak semmit kezdeni, azon kivül, higy a teljes leegesik őrzik a tüzet.
Itt a kocsi tetején van a tartály s abban lyuk keletkezik akkor, ha begyullad a láng a felhökig kiséri a gázt… ( akárcsak a modern koncerteken cirkuszokban stb.)
(#) sonajkniz válasza Massawa hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Úttörőként egyszer az én feladatom volt őrizni a tüzet. Egyfelől hogy ne terjedjen túl, másfelől hogy ne aludjon ki.
Gyanítom villanyautó tűznél a második feladat nem opció.
(#) Hp41C válasza Massawa hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
A földgáz több összetevőből áll: metán, etán, propán, stb. A metán tényleg könnyebb, mint a levegő, de a többi már nem. Nem véletlenül vannak kitiltva a mélygarázsokból az LPG- s autók.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2023
(#) zolika60 válasza Hp41C hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Viszont az égő gáz és annak hője felfelé száll. Szerintem ha már gáztartály akkor a tetőn jobb helyen van mint bárhol. Persze azért vászonból elég durva.
(#) Gafly válasza zolika60 hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
(#) szs válasza Gafly hozzászólására (») Nov 18, 2023 /
 
Ennek (a cikknek) csak a fele butaság. A masik felét nem tudom ellenőrizni (a kolbásztilalmat).
De a Zeppelin nem robban fel attól, hogy belelőnek. Épphogy a tűzoltók belelőnek a gázpalackba, ha kivinni már nem lehet. Hogy ne a külső hő miatti térfogatváltozas repessze ki, hanem egyelen lukon áramoljón, és szépen elégjen.
A tartály belsejében nincs levegő, csak gáz. Ha kilukasztod, csak a lukon kiáramló gáz ég (az elég szépen)
Ha láttad (mert filmezték) a "Hindenburg" katasztrófát: az sem robbant. Égett. De nagyon.
A hozzászólás módosítva: Nov 18, 2023
Következő: »»   547 / 623
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem