Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Valóban drágább, de a két érték között van félúton az igazság. Nem jól emlékeztem, de így is olcsóbb mint az XS-es FoxPost.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2023
Ez a csomagautomatában feladásra vonatkozik, ami sajnos még egy blokkot sem ad a feladásról. A postán szoktam feladni automatára küldéskor is, amiről van egy pecsétes címirat. Igaz, hogy 95ft-al drágább, de nincs az, hogy nincs hely, vagy kifizeted és nem nyílik, vagy ott pihen egy hétig mert zavar támad az erőben és nem ürítik ki. Sajnos mindenhogy jártam már, Fox-GLS-el meg nem.
Tisztelt fórumlakók !
Miután az élet sok területéről gyűlünk itt össze, hátha valakinek lesz jó ötlete : Használnám a mellékletben látható kerékpár-utánfutót. Az eredeti kupplungja egy egyszerű karabíner + szemescsavar, nekem nem tetszett, lötyögött, vontatáskor rángatta a bicaj hátulját. Lecseréltem "gyári" kerékpáros vonóhorogra. A képen láthatónál kicsit meredekebben áll a kocsi - magasabban van a csatlakozás. Nem is lenne gond, de pattog, ugrál az utánfutó (üresen is, terhelten is). Érdekesség, hogy maximális terheléssel (50kg) sincs 1-2 kg-nál nagyobb terhelés a csatlakozáson - ez jó, mert nem terheli a vontatót ? Vagy ezért nyugtalan a kocsi ? Mi lehet a megoldás ?
Mint említettem nem ismerem a postai metódust, de egyéb automatás feladások számos dokumentumot termelnek (jóval többet mint az elvárható).
- Létrehozod a csomagot a rendszerben, amiről kapsz egy levelet a feladási kóddal. - A feladás után azonnal kapsz egy üzenetet a fizetésről (és ha kértél számlát azt is küldik). - Kapsz egy kódot, amin nyomon tudod követni a csomagodat. - Végül arról is kapsz egy emailt, hogy átvették a csomagot. Ezek így együtt bőven lefedik az én bizonylatigényemet.
Természetesen egyéni megítélés dolga a szerzett tapasztalatok birtokában, hogy ki melyik szállítási módot kedveli jobban, vagy mely lehetőség adott.
Azért pattog, mert nincs terhelve. Valószínúleg ezt korábban is csinálta, csak a laza kapcsolat miatt (ami most viszonylag merev) nem tűnt fel.
Az a jó, ha rakottan is alig terheli függőlegesen lefelé a vonószemet, mint autó és utánfutó esetén. Ehhez hasonlót húztam már biciklivel, az is pattogott össze-vissza üresen. Gyaníthatóan a kerekek sincsenek olyan precízen beállítva, mint egy utónál, ez is okoz(hat) bizonytalanságot.
Ha lenne rugózása lengéscsillapítással mint autónál, akkor nem pattogna. Ezt nem tudod megcsinálni, marad így pattogva. A "kupplungja" mindegy milyen, nem befolyásolja.
Nincs ilyen eszközöm de esetenként húzok utánfutót.
Az nyilvánvalóan nem jó ha jelentősen nyomja a vonóhorgot a teher. Azonban ha egyensúly közeli állapotban van egy egytengelyes vontatmány, akkor annak rúdja tud fel-le billegni. Ez a billegés esetenként terheli a vontatót, de ugyanígy emelheti is azt. Ezért ha ki tud alakulni egy oda-vissza rángatás, akkor az a mértéktől függően akár bizonytalanná teheti a vontató stabilitását is. Ezért azt gondolom, az a jó, ha olyan mértékben tér el a vontatmány az egyensúlyi helyzettől, hogy lehetőleg mindig csak nyomja a vonóhorgot. Fontos szempont, hogy túl magasan van a csatlakozás. Ha ezt alacsonyabbra lehetne vinni, az is növelné a stabilitást. Ez csak egy elmélet részemről, azért nem írtam adatokat, mert fogalmam sincs hol a jó arány, de ezt az irányt érzem helyesnek. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2023
Személygépjárműnél általában max. 75kg függőleges terhelés lehet a vonóhorgon, a vontatmányt is úgy kell megalkotni, hogy ebbe beleférjen (van olyan, ahol 200kg ez az érték, de az már más kategória). A kapcsolási magasság is meg van határozva tól-ig értékekben, nyilván abba kell beleférni egy szabályos pótkocsinál.
A kerékpárodnál is ebből kell kiindulnod. A vonófej terhelésednek ki kell találni egy normális értéket, ami a kerékpárt még nem zavarja és még biztonságos, mondjuk legyen max. 5kg. Amire figyelni kell, hogy nem emelheti, azaz negatív nem lehet ez a nyomóerő, mert az valóban instabilitáshoz vezethetne (mondjuk hozzáteszem, hogy ha tekersz rajta és 80kg vagy, akkor alapesetben kb. kicsit több, mint 40kg jut a hátsó kerekedre, így 1-2kg emelés nem számít, nemigen fogod észrevenni, csak mikor leszállsz a bringáról, esetleg feldobja a seggét). A pótkocsid pattogása... Merevtengelyes a történet, az pattogni fog. Üresen a gépjárművek kis merevetengelyes pótkocsijai is pattoghatnak az úton (csak nem olyan látványosan). Aztán rájuk kerül párszáz kg teher és már meg is szűnik ez a pattogás. Ez csak a tengelytől függ. Az esetedre levetítve ez azt jelenti, hogy egy könnyített, rugozós tengelyt alátéve ez a pattogás megszűnhetne, csak kérdés, hogy megéri-e vele szórakozni. A kapcsolórúd hossza is rengeteget számít, ha most sokat rövidítettél, az is okozhat pattogást. Idézet: Kiegészíteném, a rakomány elhelyezése is sokban befolyásolja, hova pakoljuk. Tengely előtt-után mennyi a súly, ennek aránya legyen kb. egyforma. „A vonófej terhelésednek ki kell találni egy normális értéket”
Köszi Mindenkinek a segítő gondolatokat !
Tömlős kerék van alatta, esetleg lehetne játszani a légnyomással, de ... A kerekek beállítása : 40 kg teherrel,( max. összsúly 60 lehet) egyensúlyba billentve "egyujjal" lehet mozgatni... (Kétfunkciós : utánamfutó, és bevásárló kézikocsi ...) Idézet: „Alkotó: Fontos szempont, hogy túl magasan van a csatlakozás. Ha ezt alacsonyabbra lehetne vinni, az is növelné a stabilitást.” A bicaj kialakítása miatt nem igazán lehet lejjebb vinni a csatlakozást. Idézet: „bbb: A kapcsolórúd hossza is rengeteget számít, ha most sokat rövidítettél, az is okozhat pattogást.” Inkább nyújtottam ~10 cmt. De meredekebben áll így is, mint a rajzon, vagy a reklámfotókon. Hosszabb vonórúd esetleg megoldás lehet ? Idézet: Nem.„Hosszabb vonórúd esetleg megoldás lehet ?” Légnyomást ha kicsit kisebbre veszed üres esetben, jobban rugózik maga a gumi azaz belapul zökkenőknél kevésbé ugrál, de akkor teherrel meg nagyon belapulhat.
És nem utolsósorban, - alkalmazottként dolgozó ezt különösen értékeli - akkor megyek oda, amikor van rá időm. Nem kell a reggeli nyitási vagy délutáni zárási csúcsban sorban állni, csak azért, mert mindenki más is akkor, a nyitvatartási idő két végén tud eljutni.
Más. Egyébként sok üzlet és szolgáltatás nyitvatartási rendjét nem is értem. Hétköznap 9-től 16, nagyon esetleg 16:30-ig tart nyitva pl. egy csavarbolt. (És néha a kiírt idő előtt 20 perccel szó nélkül bezár...! Ha zárás előtt terveztél érkezni, hát megszívtad. Mondjuk ő is, mert többet elvből se megyek oda.) Ez az idősáv barkácsoló kedvű nyugdíjason kívül ugyan kinek jó? Normál munkarendben dolgozónak biztos nem (nekem konkrétan megoldhatatlan a 9-16, többször küldhettem már ismerőst ilyenek miatt), akinek meg a munkájához kell, annak többnyire úgyis nagy tételben van raktáron, amikor nincs, akkor meg utánrendel. Én egyszeri vevőként 100 Ft-os áruért biztos nem fogok 2000-ért futárt kérni, akkor se, ha egyébként az én oda-vissza utazásom idejét is legalább annyival számolhatnám óradíjban.. Egy hétvégi napot simán be kéne szerintem cserélni egy hétköznapi szünnapért, az ő forgalmuk is több lehetne, eladóként, pénztárosként meg egy multinál ugyanúgy nem szent dolog a hétvége, nem hiszem, hogy ilyen feltételekkel munkaerőt se találnának. Még a csomagküldő szolgáltatásokhoz: nekem nem volt még komoly gondom a postával. Néha kissé lassú kiszolgálás előfordul, de.. 10 év alatt 200 db-os nagyságrendű alkatrészt, retrohifi készüléket, stb. postáztam, egyetlen egyszer nem tört össze vagy veszett el semmi. Egyedül a covid alatt volt pár külföldi rendelésem, ami sokat csúszott - de az se biztos, hogy belföldön állt sokáig. Foxpostot is szoktam használni, mert itt van a sarkon az automatájuk - az jócskán megdrágult az utóbbi időben, de az is megbízható nálam. Ott viszont előfordult már, hogy "tele az automata, próbáld meg máshol/később" választ kaptam, ez azért bosszantó autó nélkül, limitált szabadidővel. Amivel viszont sok rossz tapasztalatot hallottam, az a különféle futárszolgálatok. Persze ott is van, ami a dolgozók kapkodásából, túlhajtásából ered (pl. ez saját eset, a garanciális javításból hazaérő fényképezőgép csomagját csak úgy behajította az illető a kerítésen át a kertbe... nem lett baja, bár ez csak a csomagoláson múlt) - de a csomagok rommátöréséhez inkább a depoban kell valaminek történnie (dobálás magasról, targoncás átszúrja a dobozt, stb.). Ahány totálkárosra tört ritka erősítőt, CD-játszót, stb. láttam DPD-s sztorikban, rájuk tényleg nem nagyon bíznám semmi cuccomat.. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2023
Pár évvel (COVID előtt) ezelőtti futáros történet :
Kereskedő barátommal beszélgettem a boltjában,mikor a futár telefonon jelezte, hogy több, köztük súlyosabb csomaggal érkezik. Gondoltuk segítek szegény srácnak behordani, a bolt kiskocsiját kitoltam neki. Az a disznóól ami abban a furgonban volt ... A dobozok egymás hegyén hátán, össze-vissza ... Gondolom menet közben még át is rendeződnek párszor ... Így nem csoda, hogy megsérül ez-az ... A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2023
Erre gondolok a futárok túlterheltségével kapcsolatban. Persze ez se igazán mentség (ha már munkát vállalsz, végezd el normálisan), de valószínű szerepet játszik benne, hogy idő sincs átrendezni, pláne előre átgondolni a rendezést - csak menni kell, mert a főnök már a nyakán áll, hogy ma hogyan fogja az 50 csomagot 30-nak a kényelmes kiszállítására elegendő időben kézbesíteni. S ha úgy nézzük, a törött csomag a kisebbik rossz, ami történhet, mert az agyhalálig lestresszelt, kimerült, kapkodó futár balesetet is nagyobb eséllyel okoz, vagy gázol el egy kisgyereket mondjuk.. Ideális esetben ilyen munkakörülményeket nem szabadna fenntartani, dolgozó részéről az elvállalásával sem. De hát amíg az van, hogy felsőfokú képesítés vagy hiányszakma híján örülj, ha találsz bármit amiből nem halsz éhen...
Mégegyszer: az igénytelenségre ez sem mentség persze, de pl. a fenti sztori a csomagot kézbesíteni meg sem próbáló postásról, szerintem sokkal nagyobb gond. A hozzászólás módosítva: Nov 10, 2023
Ezekkel az a baj, hogy nincs következménye, pedig még vissza is vitted, ott volt a bizonyíték, hogy nem végzi a munkáját. Közben egyfelől érthető a te belefáradásod is, hiszen nem láttad eredményét a saját időd feláldozásának. Másfelől ha mondjuk én megveszek egy ritka, rég nem gyártott, fél évente egyszer, s akkor is általában aranyáron felbukkanó alkatrészt, ezek szerint hiába adatom fel felárért ajánlottan és törékenyen. Úgy is kiköthet a kukában, a tudtom nélkül...
Német posta - nyomkövetéssel ellátott levél, DHL-lel hozzák ide hazulra. Még mindig nem döntötték el, hogy melyikük veszítette el a határon az ukrán sógornőm diplomáját valamikor nyáron. Szerezd vissza, vagy pótold ha tudod Harkovból... Nem kis bosszúságot okoztak ezzel és pokoli szerencse, hogy az idegenrendészet megelégedett a fénymásolattal is végül.
Garancia ezeknél semmire sincs, a legkülönfélébb módját találják ki annak, hogy miért NE jusson el hozzád a csomagod/leveled. Itteni fórumtársunknak adtam fel csomagot úgy becsomagolva, hogy tényleg focizni lehetett volna vele, azt is sikerült sérülten leszállítaniuk. Ajánlott levelet országon belül is elhagyták, csak párezret buktam a dolgon. "Nem férne bele a postaládába" felkiáltással a tenyérnyi borítékot nem hozták ki legutóbb. Rendszeres, hogy oda se adják a postásnak, hanem eleve bent tartják és küldenek egy üzenetet, hogy menjek be érte. Na persze azért fizetek házig való szállítást, hogy utána még én álljak sorba, hiszen sokkal jobb hozzájuk bemenni, mint itthon megkapni... A rókaposta még eddig nem tört össze csomagomat, s mindegyik odaért.
Lefotóznád egyben az egész bringát így utánfutóstul?
Sziasztok. A Fűrészmánia játékán nyertünk. A gép nem az enyém
Erre az a megoldás szerintem, hogy értékmegjelöléssel adom fel a csomagot. Ha ér 10eFt-ot, akkor is ráírok 50eFt értéket feladáskor - mondjuk mert nekem annyit ér. Ha elhagyják, vagy tönkreteszik, akkor fizessenek. Viszont "érdekes módon" az így feladott csomagjaim (eddig még) mindig eljutottak a címzetthez.
Egy bocskérés :
A kaputelefonos minőség miatt, a lépcsőházban csak ennyit tudtam A reklámképeken kb. 20° a kocsirúd lejtése, nálam inkább 30 ...
A reklámfotón 20"-os kerekű bringával van összerakva, persze, hogy magasabban van nálad a csatolópont Sajnos ez pattogós marad, sok mindent nem tudsz vele kezdeni.
Megpróbálnám felszerelni a hátsó tengelyre egy régi kerékpár első villáját és a vilában a kormány helyére tenném a vonószemet , így a vonófej a kerék tengelyének szintjébe kerülne (majdnem vízszintesen)
Köszi a véleményt
Megpróbálom lemásolni az autós fékezett vonóhorog ötletet. Talán nem lesz nehéz, mert pont fordítva működik, mint az autós : nem a fej "harap" rá egy csupasz gömbre, hanem egy kar nyomja rá a "kanalat" a gömbre. a kanál belsejébe gondoltam filcet, vagy valami hasonlót tenni ...
Mit akarsz a filccel elérni? Maximum nem nyikorog, amíg el nem kopik.
Az ötletelés szintjén, szerintem az okozza a problémát, hogy a magas akasztás miatt, a húzóerőnek van egy jelentős emelő vektora is.
Ha van benned barkácsoló hajlam, akkor a tengelyre való akaszthatóságot próbálnám megoldani, amire számos példa van. Sajnos, amiket találtam ott sehol sem látszik hogyan van ez pontosan megoldva. Elsősorban nem a rögzítésben látom a kihívást, hiszen van ott egy nagy csavar, hanem a kanyarodásban. Ki kell tolni oldalirányban a rögzítést, mert a vontató kar a kanyarban sem érhet a kerékhez.
Macsek71 utánfutója teljesen más stílusú, minden képen a hátsó csomagtartó magasságában van a vonóhorog, le is írta, úgy van egyensúlyban terhelt állapotban.
Közben töprengtem, és egy "erősített sárvédő konzolban" elsőre nem találok kompromisszumot.
Most így van, de mint említi, nem jó ez a megoldás.
Ezért ha már tesz valamit a "jobbság" érdekében, akkor érdemes egy sikert ígérő irányba mozdulni. (Az egyensúly a teher és a tengely helyzetén múlik, ami nem fog változni.) A hozzászólás módosítva: Nov 11, 2023
|
Bejelentkezés
Hirdetés |