Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Érdekességek
Vsak azért, mert maguk a gyártók dicsekedneknezzel az "akár" 40%hatasfokkal.
És ez néha-néha, hosszú autópályázásnál majdnem teljesül. A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
Tényleg felesleges azzal vitaznom, aki nem ért hozzá.
Ezt megint honnan olvastad ki? Ma este egyetlen tényt sem tudtál közölni, egyetlen adatot sem tudtál bizonyitani, de azt tudod, hogy más nem ért hozzá, mert nem ül napi 8 orát egy nagy jármü volánja mogött. Miért nem neveztek téged eddig még Nobleldijra, ha már ilyen beszélgetesből is ilyen tényeket tudsz kiolvasni.
Ha elolvastad volna, amit írtam.
Ha néhány könyvet kezedbe vennél, nemcsak Wikipediát. Ha nem abból próbálnál élni, hogy másoknak visszaszólsz. Ha fele igaz lenne, amit írsz... Szólj már annak a moderátornak, hogy bántalak. Én most lefekszem. A hozzászólás módosítva: Nov 19, 2023
Idézet: „Ha nem abból próbálnál élni, hogy másoknak visszaszólsz.” Azé' no...
Nézzük a mellékelt képet.
Ez lehet akár egy teherautó motorja. A teherautóban a hatásfok 20%. Kiszerelem a motort, letelepítem pl. egy csarnokos gyárépület mellé. Generátort hajtok vele ami ellátja a gyárat villamos energiával. (20%) A kipufogó hőjét (18%) és a hűtés hőjét (49%) használom a csarnok fűtésére. Még ha van is némi veszteség bőven 40% felett vagyunk. Valószínűleg a nagy hajókban is van néhány hatásfok javító technikai megoldás. Itt nincs parasztvakítás, meg a nagy csúnya gyártók hazugságai. El kellene kicsit vonatkoztatni a közúti közlekedéstől.
Jó, akkor meg kicsit (pár percig) nem fekszem le, mert te valóban vitatkozol, logikusan.
Nos, attól még a jármű (akar autó, akar hajó) hajtásara megsem jut több. A fűtésre tényleg használjuk a veszteséghőt. A kipufogó hőjéből egy részt a turbóhoz (mozgási energiát nyerünk, és ezzel többletlevegőt juttatunk a hegerekbe). Mondjuk ezt hajóknál nem használják, de közúton igen. De ez inkább abban segít, hogy kisebb térfogatú motorból nyerjünk teljesítménytöbbletet. Tehát valódi hatásfokunk nem nőtt meg attól, hogy fűtünk magunknak. Nyáron pedig nem is használjuk ezt.
Mechanikai hatásfok amit értenek mindenhol belsőégésű hatásfoka alatt. Ami a főtengelyen keletkezik kifelé hajtásként.
A képen ott van a fötengely ( hajocsavar - shaft power ) végén jelentkező hatásfok, ami igy is majdnem 50%. Már csak ezért nem lehet egy auto, busz, traktor motorhoz stb hasonlitani az ilyen motorokat.
Idézet: „neked is meg Galfy pártfogodnak megnézni egy” Ez nem meríti ki a személyeskedés fogalmát?
Amennyit ellenem itt ugattatok, személyeskedtetek engedj meg nekem is egy kis félmondatos enyhe személyeskedést. Te is inkább a rajzot tanulmányozhattad volna a másokba rugás helyett. Többet ért volna.
Ez igaz, de a hatásfokot a hasznosított és a befektetett energia hányadosából kapjuk.
Ha nem csak a főtengelyen keletkező energiát hasznosítjuk akkor a belső égésű motorba fektetett energia (üzemanyag) nagyobb része hasznosul.
Kérjük, hogy a vitázást tereljétek vissza az értelmes emberek közötti eszmecsere módjára, mert a jelenlegi dobálózás, személyeskedés, vádaskodás nagyon nem helyénvaló.
Köszönjük!
Lehetne a kipufogóról elvezetett hőről adszorbciós klímát működtetni.
Nem kéne a kipufogóig "elmenni" már a hűtővíz hője is elég lehet az abszorpciós klímához , és egyszerűbb a hőtartalomhoz való hozzáférés.
A hozzászólás módosítva: Nov 20, 2023
Egy hajon ( föleg a modern személyhajokon) ez fel is van használva az utolso wattig. Érdekes modon az autokban még arra sem képesek, hogy az ablakmoso vizet, akkut melegitsék a téli hidegben. A régi gőzmozdonyokban is évtizedekig tartott, mire elkezdték a szerkocsiban vitt vizet, később a pakurát is melegiteni.
Így is arra panaszkodunk, hogy a kezdetlegeshez képest mára olyan bonyolult lett egy autó, hogy a javítására szakosodni kell mert senki nem ért hozzá, néha a javítása vagy nem lehetséges, vagy akkora költség hogy nem éri meg. Gondolj bele mi lenne, hogy ha ehhez még elkezdenének ilyeneket is hozzáépíteni hogy hőenergia visszanyerő rendszer és hasonlók... Mint az F1-ben az MGU-H. Ismerős most adta el a tizenéves autóját, tehát még csak nem is a legújabb konstrukció, előtte hónapokat állt a szervizben mert fogalmuk sem volt mi baja van. Ráköltött százezreket, néhány hónapig jó volt aztán újra szervizbe került, ahol olyan összeget mondtak a javítására amennyit nem ért már az egész autó.
Az ilyen költségekhez képest szerintem elenyésző, hogy van-e esetleg hasznosítva a hőenergia vagy nincs. Ilyenkor van, mert fűtünk vele. Idézet: „Ezek olyan parasztvakítasok, mint a kispolszki 5 literrel, meg a LADA 7 literrel.” Teljesen igazad van! Nekem 1200-es Zsigulim volt, nem Ladám, ami hosszú autópályás úton (pl. Németországban voltam vele így) valóban 7 litert fogyasztott. (És igen, rendszeresen írtam a tankolást és a megtett km-eket.) Csak sajnos elvitte a rozsda... Idézet: „előtte hónapokat állt a szervizben mert fogalmuk sem volt mi baja van” Dehát addig hozzá sem szabadna kezdeni, ameddig az összes kondenzátort ki nem cserélik.
Nekem is volt, de 100 ezrenként motor generálozás kellett...
Ettől nem lenne bonyolultabb, a mai tendencia amit látok hogy tele van az autó önálló elektronikai egységekkel, nem egy autórádió van hanem külön tuner, külön erősítő, külön kijelző, öntött spiáter dobozokban, amik össze vannak tyúkbelezve táp és különböző nagysebességű kommunikációs kábelekkel.
Ebben teljesen egyetertünk, én is pontosan látom hogyan süllyedünk mindennel a pokolba. A minap vittem barátom kocsiját olajcserére. A kocsin meg csavardugo sem volt a fáradt olaj leengedésére, hanem a cimputeren kellett kinyitni a lyukat a karteren.
Az ablamosoviz melegitéséhez nem kell semilyen computer untig elég lenne egy spirális a valamelyik hütővezeteken stb. Azokbol amugy is sok kocsiban több van mint egy tüzolto autoban. Sajnos a fedélzeti computer a lényeget soha nem látja. A nejem kocsiját is ugy adták vissza a szerviznöl, hogy neha nem indult vagy 5x vittük vissza, semmi hibát nem találtak, már majdnem totalkárossá akarták nxilvánitani ( 3 éves volt a kocsi) aztán egy garázsszervizben a szakival megtaláltuk a hibát, a szervizben kihuztak egy konnektort, de rosszul nyomták vissza. Fel évig tartott a cirkusz.
Mondjuk én nem igazán látom át, miféle előnyt remélsz az ablakmosó melegítésétől, de amúgy valóban nem nagy etwas egy hőcserélőt tenni a hűtőkörbe (bár lenne morgás, ha elkezdene ereszteni), az utastéri fűtés szinte minden vízhűtéses autóban így működik régóta.
Lehet amúgy morogni a fedélzeti computerre, de arról szerintem nem az tehet, ha a szerelő nem tud a kapott hibakódok alapján diagnosztizálni vagy slendriánul dolgozik.
Nekem már volt olyan kocsim vagy 20 éve. A düzniket is melegitették meg a viztartályt. Télen igen jol jött. Ugy látszik mégsem kell az iparnak.
Igen. Eleve fagyálló ablakmosó kell bele, hogy ne fagyjon az üvegre. Akkor már minek a vízmelegítő.
Hát nemtudom mennyit vezetsz télen én még nem vettem olyan téli ablakmosót ami nem fagyott vissza az ablakra, az jó hogy a tartályban nem fagy meg de ......
Azért jó, ha felűtöd az ablakmosó folyadékot 80 fokra, mert hihetetlenül gyorsan teszi átlátszóvá a -10 fokos szélvédőt.
A meleg ablakmosó is azonnal lehűlne az üveg hőmérsékletére, nem melegítené azt fel.
A fagypont alatti üvegnek sem jó a forró víz, repedhet. Mint mondta sonajkniz is, meg én is. |
Bejelentkezés
Hirdetés |