Fórum témák
» Több friss téma |
Szia! Az a kotyogó hang az biztos, hogy kotyogó vagy inkább bugyborékoló, mert ha igen akkor levegő van a rendszerben és azt el kellene belőle távolítani amit a szivattyú tetején lévő automata légtelanítőnek kellene elvégeznie de ha az le van zárva a szelepsapkával, nem fogja tudni kidolgozni ill. a szivattyú tengely végénél lévő fényes csavar kicsavarásával távozik az oda berekedt levegő. A szelepmozgató motor az nem dolgozik induláskor és leálláskor csak amikor üzemmódváltás történik a fűtés és HMV között. Abban fogaskerekes lassító hajtómű van. Elképzelhető, hogy abban lehet hallani valami letört darabot vagy lekoptatott fogívet zörögni?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni, az alábbi problémám van: egy 15 éves Ferroli Domitop HF24 kazánom van, ami eddig teljesen rendben működött, ám most önálló életre kelt. Beindul ugyan, de nagyon hektikusan gyújt szikrát. Reggel 7-kor elindul és működik egészen délután 4-5-ig, majd ezt követően nem ad lángot. Amikor a termosztát jelet ad neki, a fűtés (vagy a meleg víz) elindulna, de nincs láng. Egész éjjel nincs fűtés/vízmelegítés, ezért ki is kapcsolom esténként. Reggel 7-kor bekapcsolom és elindul... Mit gondoltok, mi lehet a probléma? Köszönettel!
Szia! Az ionizációs elektródát kellene letisztogatni vagy ha az elhasználódott akkor cserélni kellene. Az áramkör kimérése csak ezután jöhet szóba. A főégőt és a hőcserélőt is ki lehetne tisztítani, mert a láng magja csak úgy lesz detektálható ionáram szempontjából.
Sziasztok!
Az utóbbi időben egy új jelenséget vettem észre melegvíz használatakor (Junkers ZWE 24-2, kombi, kéményes kazán) Fűtéskor egy bizonyos lángmagasságon ég a gáz. A vízcsap (HVM) megnyitásakor megnő a lángmagasság, kis idő múlva rendben jön a melegvíz. Amikor a csapot elzárom, a gázláng ugyanolyan magasan marad mint a vízhasználat alkalmával Az előremenő víz hőmérséklete emelkedik. Régebben a vízhasználat után a csap elzárásakor visszaállt a fűtési lángmagasság. Mit gondoltok mi lehet ennek az oka? A készüléken van egy un. előremenő vízhőfok szabályzó 1-7 állítási lehetőséggel, lásd a kép Nálam ez 5-ön áll. Amikor a vízhasználat utáni magas láng esemény van, elkezdtem ezt a potmétert lefelé tekerni. Kb. 2,5 értéknél a kazán lekapcsolta a gázégőt. Ekkor visszatekerve a potmétert 4- körüli értéken bekapcsolja a gázégőt és elkezd a vízhasználat előtti lángmagasággal égni a gázégő. Ugyanez történik, ha pl. a termosztáton átkapcsolok takarékfűtésre A lángmoduláció egyébként jól működik (más fórumon is érdeklődtem, de nem sok sikerrel) A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2023
Szia! Megtennéd, hogy mutatsz képet a kazán alsó részéről úgy, hogy le van hajtva a kezelőpanel és látszik a szivattyú, szekunder hőcserélő, szelepváltó motorja stb.
Arra volnék kíváncsi, hogy ilyen a vízáramlás kapcsolója?
Szerintem ilyen van benne. Van robbantott rajz, és azon egyezik a cikkszám ami a linkben van
Lefotózni most körülményes lenne
Mivel nem írtál pontos készüléknevet és számot így csak találgatok, hogy ez bitermikus hőcserélővel van szerelve, nincs váltószelep és motorja. Ha az a vízáramláskapcsoló van a készülékben akkor azzal van a probléma. Lehet a mikrókapcsolónak hibája, hogy nem kapcsol megfelelően ill. az áramláskapcsolóban lévő membrán átereszt és az elzárt csap által megnövekedett nyomás nem emeli meg a membránt és az nem nyitja (kapcsolja ki) a mikrókapcsolót ezáltal marad a maximális teljesítmény a főégőn ami átadódik a fűtésnek. A mikrókapcsolót működtető lemezkét kell megnézni, hogy a csap elzárásakor eltávolodik e a mikrókapcsoló gombjától és az ekkor kattan e. Ha nem akkor le kell húzni az egyik érintkezőjéről a vezetéket, hogy akkor helyreáll e az üzemmód.
A hozzászólás módosítva: Dec 9, 2023
A készülék neve: Junkers ZWE 24-2 KP 23
Az üzembe helyezési leíráson jobb felül pontosan ez olvasható: JU 1099 Ost 6720603893 (7.65 CMC) ( A hőcserélő már lett cserélve, ezzel a névvel és cikkszámmal: Wärmeübertrager 8 715 406 165 ) A jövő héten leveszem a burkolatot és lefotózom
Így már nem szükséges fotózni. Amit előzőleg leírtam azt próbáld leellenőrizni, hogy az megfelelően működik e.
Köszönöm, hogy foglalkozol a problémámmal!
Ha nem bánod, még kérdezgetnék: 1. "A mikrókapcsolót működtető lemezkét kell megnézni" a pirossal bekarikázottra részen lehet látni? 2. Jól gondolom, hogy ha membránt kell cserélni, akkor ki kell szerelni az egész armatúrát? 3. A mikrokapcsoló is lehet hibás? 4. A piros keréknek mi a feladata?
Ezen a képen látszik a mikrókapcsoló gombját nyomó lemezke amit a fő nyomórugó tart lenyomva ha nyitva van melegvíz csapja. Ha elzárják a csapot akkor a víznyomásnak kell a membránra hatni és az felfelé elmozdulva összenyomja a főrugót olyan mértékben, hogy az arra rögzített lemezkét elemeli a mikrókapcsolóról és így megszűnik a HMV üzemmód ha a kapcsoló érintkezői nyitnak a vezérlő felé. A piros gombos szelep a vízhálózat nyomásainak az állítási lehetőségeit állítja azaz alacsony nyomásértéknél is működésre lehet bírni ezt az áramláskapcsolót. A belsejében ott van egy vízszűrő, talán azt sem ártana kitisztítani ha már egyszer ezzel lesz a probléma de először a mikrókapcsoló működését kell ellenőrizni, hogy az úúgy működik e ahogy kell. Tehát ha a kapcsolót működtető lemezke eltávolodik a kapcsolótól és a kapcsoló nem kapcsol (nem kattan) akkor le kell húzni róla az egyik tűzősarut és akkor meg kell szakadnia a HMV folyamatnak, át kell állnia a vezérlőnek fűtésre.
OK, holnap kinyitom a kazánt és kipróbálom amit írtál
Aztán beszámolok róla Még annyit, hogy szerinted egy ilyen javítás - mondjuk a membráncsere, vagy a komplett armatúra cseréje - munkadíja mennyi lehet manapság?
Ez a felső része amin jól látszik az alaphelyzete a kapcsolót működtető mechanikának. Az is előfordulhat, hogy a tömszele ki van száradva és nem engedi a mechanikus szabad mozgást a rugóerők kiegyenlítődéséhez.
Fogalmam sincs. Van jó megfigyelő képességed, kézügyességed és meg tudod csinálni. Ez nem gáz és nem elektronika. Persze nem akarlak felbiztatni, hogy olyasmibe fogj bele amibe lehet egy kis ismeretlen is és majd azzal nem tudsz mit kezdeni a javítás során. A robbantott rajzon nincs rajta minden részlet de ettől eltekintve elég részletes, hogy javítható legyen ill. ha szétszedi az ember és kitisztogatja, kicseréli benne az "O" gyűrűket esetleg vékonyan megkeni azok felületét biztosan jól fog működni a továbbiakban. A mikrókapcsolót is be lehet szerezni (ha azzal lenne probléma) elektronikai üzletből, mert ezek a kapcsolók nem speciálisak ebben az elrendezésben és ha minden igaz ott 24V van az érintkezők sarujain.
A hozzászólás módosítva: Dec 10, 2023
Megnéztem: a lemezke és az a középső tengely szépen megy le, fel.
A csatlakozót nem sikerült lehúzni, mert nem fér be a kezem Szerintem a membrán jó lehet, a kapcsoló lehet a ludas. De ez nem teljesen bizonyos, mivel nem tudom kipróbálni amit írtál Azt hiszem, hívok egy szerelőt... köszönöm a tanácsokat!
Azt esetleg nem tudnád lekövetni, hogy a panelen ez a két szál hová van bekötve és onnan az egyiket kikötöd a próba idejére?
De, azt még megnézem délután, aztán majd megírom
Közben találtam még egy problémát: A fotón látható - jobboldali - termóelem (?) megmozgatása esetén kialszik a gyújtó láng. Lehet, hogy ezért is lehet nehezen begyújtani a kazánt, ha valamiért le van kapcsolva. Úgy látszik ez is végét járja
Sikerült a mikrokapcsolót és környékét megtakarítani mert nagyon poros volt. Csatlakozót nem tudtam lehúzni, mert nagyon szoros, de megmozgatni igen.
Ennek hatására visszaállt a lángmagasság. Most nem tudom tovább piszkálni, mert a család "igénybe vette" fürdőszobát. De folytatom... A képen a jobboldali csatlakozó mi lehet?
A jobboldali érzékelő a fő NTC érzékelője lenne a baloldali pedig a biztonsági hőkorlátozó klixon. Annak az egyik (jobboldali) vezetéke lazának tűnik. Ha lehúzod a sarut, kicsit össze kell nyomni fogóval, hogy szorosan lehessen visszatolni a klixonra.
A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2023
Holnap azt is megnézem. Az eredeti probléma alakulását ma megfigyelem.
Augusztusban az évi karbantartás alkalmával azt mondta a szerelő, hogy ami klixonon van hőkorlátozó okozhat őrlánggal kapcsolatos hibákat Ezt a két bigyó nem kéne kimérni? De mi lehet a jó, helyes eredmény?
A klixon az egy 110°C-os ikerfém kapcsoló és akkor old ki ha túlmelegszik ha pedig lehűl akkor úújra lesz kontaktus. Ez az érzékelő sorba van kötve a hőelemmel ami a termómágnesnek adja az áramot ha a hőelem felmelegszik a meggyújtott őrlángtól. Ha bizonytalanná válik az érintkezés a termómágnes elejt és elzárja a gáz főszelepet. Az NTC az szobahőmérsékleten 10kΩ szokott lenni de ehhez a készülékhez lépcsős kialakítású hengeres érzékelőt gyártottak. Az újabb sima hengeres is megfelelne ha belemenne a hőcserélő erre kialakított üregébe.
Ahogy a kazánról készült képrészletet nézem augusztól ezidáig elég szépen bekoszolódott. Lehet, hogy sűrűbb karbantartást igényelne, ha mást nem is de porszívózást igen.
Minden évben jön a szaki és karbantart.
Most szembesültem vele, hogy így. Nem hittem volna, hogy nem porszívózta ki. Néhány éve én kitakarítottam sűrített levegővel, porszívóval stb. Nem figyeltem oda, hogy csak a gázégőt, gyújtót stb teszi rendbe. Porszívót, létrát vödröt, rongyot én adom! Holnap takarítani fogok, de nagyobb baj, hogy korai volt az örömöm. A probléma ugyanúgy fennáll. Próbálom lecibálni a mikrokapcsolóról a csatlakozót, de nem sikerül. Csak félig jön le. Olyan mintha valami kis retesz lenne benne. Lehet, hogy kétkezes? Egyébként a vezérlőpanelba megy a mikrókapcsoló kábele. Sikerült lekövetni.
Sikerült az alsó fekete csatlakozót lehúzni a mikrókapcsolóról. (Bátrabb voltam és be tuszmákoltam a kezem.)
A csap elzárásakor van egy kis halk kattanás, de a lángmagsság marad. Vagyis nem reagál, tehát melegvizet akar csinálni. A lemezke szépen mozog és a rugós tag szépen mozog föl, le. Paff vagyok... A hozzászólás módosítva: Dec 11, 2023
Akkor nem is reagál ha a fűtést kéri a szobatermosztát. A mikrókapcsolót lehet hallani vagy egy relét a panelen? A kapcsolót le lehet ellenőrizni, hogy zár e ha megnyomják a gombot rajta.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |