Fórum témák
» Több friss téma |
Itt tudod a színkódok alapján azonosítani a diódákat: From Resistors to ICs Color Codes. Ha megvan a tipus, adatlapot tudsz keresni hozzá.
Nem túl biztatóan kezdi a leirást
"A félvezető színkódok kevésbé megbízhatóak, mint az ellenállások, kondenzátorok vagy induktorok színkódjai." De majd átnyálazom
Hello! A sárgákat mindjárt kiszedheted belőle, azok ZPD zéner diódák. A feszültség is rá van írva, egyik látható is 13V-os. De a legtöbb egyébként is az 1N4148-ra hajaz..
Köszi!!
már attól féltem ezek semmire nem lesznek jók
Sziasztok,
Van két egyforma relém, autó világítás bekapcsolva maradást szeretném megoldani. Mértem átmeneti ellenállást (a műszer: kalibrált, 0.01 Ω felbontású, méréskor kinullázva), mindkettő 0.23 Ω körül volt, ami szerintem sok. Létezik, hogy ilyen rossz értéket produkáljon, vagy valamit nem jól tudok?
Majd megtisztítja az érintkezőket a használat közben keletkező szikra...
Van benne valami.
5 A. terhelésnél csak 0.026 Voltot mértem, talán jó lesz. Óvatosságom oka: égett már ki alattam autó
Sziasztok.
Van egy 12V-os relém, amihez rendelkezésre áll a 12V is. Viszont vezérelnem kellene amihez van USB 5V-om. Milyen kapcsolással tudnám behúzatni USB 5V feszről? GND közös. Még annyi hogy a relé DC 20V-ot kapcsolna(20W teljesítmény). A szikrázást hogyan lehetne csökkenteni? A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2023
Igazad van, a problémát kellett volna mondanom ami:
Ez egy TV és annak USB portja. NPN tranyóval megy,1k-s bázisellenállással (BC182) ami a GND-t kapcsolja a relére de, amikor a TV-t csatlakoztatom a konnektorba, a relé behúz, de még akkor is behúzva marad ha az 5V már nincs a bázisán. Értsd kihúzom a konnektorból, a relé meg be van húzva. A relé új.
Bármilyen step up konverterrel, ami elbírja a relét. Akár egy NE555-el felépített is jó lehet. Vagy amid szinte biztosan van otthon, egy használaton kívüli szivargyújtó adapter. Ezekben 99%-ban 34063 van, bár step down kapcsolásban, de elég könnyen átalakítható step up-ra az adatlapja alapján.
Hopp, az előbb még nem pont ez volt a feladat... Közös test és az 5V-ra méretezett ellenállás osztó nyit egy NPN tranzisztort, az meg kapcsolja a 12V-os relét... A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2023
Van step-up konverterem, de nem hiszem hogy segítene.
Viszont 5V-os relém nincs, az lehet segítene, bár nem biztos. Lehet hogy összeég az érintkezője a relének, vagy miért nem engedhet el, hisz már tápfeszt sem kap. Ez a relé az : Bővebben: Link Az eszembe sem jutott hogy tranyóval kellene kapcsolni eleve a 20V-ot, mármint most igen, de nem gondoltam rá ezelőtt. De jobb lenne a relés megoldás. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2023
A step up még a módosítás előttire volt válasz...én úgy láttam, hogy 5V-ról akarsz 12V-os relét behúzatni.
Azért jó lenne látni a relét is, meg a kapcsolásod is, hogy kiderüljön, hogy mivel van a baj. Mit kapcsol a relé? LED-es fényt? Véletlenül nem bistabil relé? Mekkora a behúzótekercs ellenállása? A BC182 100mA-t tud, ha autós reléd van, az 75ohm behúzóval szokott lenni, tehát 160mA, vagy több ami kapcsolni kell... Raktál záróirányban diódát a behúzóra? Ha fixre behúzva marad a relé, akkor ezek alapján a tranzisztor is lehet zárlatban.
Azért azt is nézd meg, hogy a BC182-re menő 1 k tv felé menő végén nincs-e valami pár volt sokáig maradó feszültség.
Szerintem oda bázisosztót kellene tenni, nem egy sima 1 k-t. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2023
Relét belinkeltem, nem bistabil. Led fényt igen.
Próbáltam BC337-el is (800ma), ugyanaz. Van dióda. Tranyó jó. ferci: Nincs maradékfesz mérve.
Véletlenül nem rosszul tetted be mindkettőt?
Gondolom, ha a tranyót kiveszed, úgy nem húz meg a relé.. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2023
Ha a bázisról a test felé nincs ellenállás, akkor is lehet olyan, hogy kinyit szinte bármire, mert antenna...
Rajzold már le, vagy legalább egy képet a műről, mert így termeljük a felesleges karaktereket...
Ha ennyire bamba leszek majd egyszer, azt úgyis megírom ne aggódj.
Nem, úgy nem húz be. De amúgy most is ki van húzva a konnektorból, a relé meg vígan be van húzva.
Oké.. akkor B-E közé rövidzár és mi van? Elenged vagy sem.
BC337 jelenleg.
Ha járatom a relét elenged. Engem az érdekel miért marad behúzva a rohadék. Kipróbálnám hirtelen nagy tranyóval a 20V-ot kapcsolni, de azok jól el vannak dugva sajnos. Nah, megütögettem a relét, elengedett. Új relé, fasza. Kapcsolt életében hármat. DC20V hazaküldte úgy látszik. A hozzászólás módosítva: Dec 19, 2023
A relé lábain mérsz feszültséget, amikor nem kellene? 12 V-os relét még akár 4-5 V-is behúzva tart, de egy koppintásra elengedi/elengedheti magát.
Persze néztem, nincs rajta semmi fesz, csak be van húzva, mármint be volt amíg meg nem kocogtattam. Majd keresek valami nagyobb tranyót, azzal csak jó lesz.
Milyen a relé? Akármilyen tranzisztorral vezérled, ha az 1 A-től összeragad.
Szikrázást kondenzátorral lehet csökkenteni. Ha DC, akár diódával is.
Ha visszaolvasol linkeltem a relét.
Nem a relét akarom kapcsolni a nagy tranyóval.
Bőven bírnia kellene. Ott más gubanc van. Mekkora kondenzátor van a relé után?
Ahogyan olvasom, te egy hatalmas puffer kondenzátort akarsz feltölteni a relén keresztül. Na oda vagy 20-30A autós relé minimum. Én a 230V-os 32 colos monitort akartam 10A triakkal kapcsoltatni, na az sem bírta sokáig. Ha ilyen nagy áramokat akarsz kapcsolni, akkor első körben rövidzárvédelem ( lágyindítás), második körben FET mint kapcsoló elem.
A kapcsolt vezérlőben 2db 220µF- os kondi a bemeneten, kettő a kimeneten.
Nem mondanám világvége értéknek.
Be tudnál kötni az érintkező után 0,1 Ohm-ot? Hogyan változik ez után a viselkedése?
Ma már biztos nem foglalkozok vele, de nagyobb teljesítményű ellenállásból jelenleg 10ohm-os a legkisebb amim van. Persze rézhuzalból tekerhetnék...
Vasmagos, akár porvas gyűrűmagos néhány10 menetes fojtó is jelentős változást hozhat.
440 µF 20 V-ra töltött kondenzátor ugyanekkora üres kondenzátorra kapcsolásakor elég vastag és rövid vezeték használata esetén akár többszáz A-es impulzus is kialakulhat. |
Bejelentkezés
Hirdetés |