Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » [OFF] Pihenő pákások témája - Elektronika, és politikamentes topik
Témaindító: Topi, idő: Nov 18, 2007
Szerinted meddíg lehet eljutni autóval 24 000 Ft -ból? oda vissza 48 000?
A MÁV Start szerint 30 € BP Keleti - Split
Mondjuk ze egy darab (azaz egy főre) jegyet mutattál. De Split 750km közúton. Es oda 240000 ft-ból úgy, ahogyan írtam fentebb, még a mienkkel is majdnem el lehet jutni kocsival.
Írtam: egy főre alig csak a benzinköltséget fedezi. Ami persze nem a valódi autózási költség. Mert 24000/750 az 32. Ennyiből egy (nem nagy, nem luxus) aitó majdnem eljut. (De megegyszer mondom: nemcsak ennyi az autózás költsége) Ha (általában) ketten utazunk, akkor az a vonatjegy már 48000 ft. 48000/750 az már rögtön 64ft. Ha azt nézzük, hogy ekkor az üzemanyagköltségen felül még majdnem 30ft jut km-enkent az autóra, akkor már (ha azt is hozzávesszük, hogy az pont akkor, és pont onnan indul, amikor és ahonnan mi akarjuk) mar meggondolandó, hogy nem-e érdemesebb inkább kocsival. De euek csak számolások, hiszen mi sem ketten járunk a kocsival, a nejem jár vele. De van, és akkor a hosszabb utakra is azzal megyünk -és (szerintem) anyagilag sem járunk rosszabbul, mintha vonattal mennénk. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2024
Ez a Flixbuszos spórolósabbnak tűnik, valóban.
Engem (az említettek miatt, ha mar ketten is utazunk) nem győz meg,-de spórolós. Cak ne kene átszállni. Csak ne kéne azon gondolkodni, hogy ha ott helyben valahová meg el akarok nenni, akkor mivel, hogyan. Csak ne kéne a Nepligetig is eljutni, hazajövéskor azt kitalalni, onnan hogyan jutok haza. Ez utóbbiak miatt még a spórolas is oda vész az én (mi) esetemben (esetünkben). A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2024
Innen indultunk: [„a jobbik szomszédom másfél millióért szeretné eladni nekünk a Toyotáját.”] Ennek az árából néhányszor ellehet utazni vonattal. Nincs átírás, vizsgáztatás, javíttatás, karbantartás. Ráadásul friss jogosítvánnyal? Persze mindenki maga dönti el mit szeretne és ez nem csak az anyagiakról szól.
A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2024
Jó, hát friss jogosítvánnyal nem is tavolsagi túrákra kell rögtön indulni, ez így igaz. Főleg, hogy hiaba ugyanazok a közlekedési szabályok, a táblak -azert megiscsak kicsit masabbnak tűnnek. Az emberek sem pont úgy csinálják, és mégcsak nem is érted, hogy anyázik, vagy útbaigazít Szerintem is előszöt itthon kene túrázgatni először.
Az, hogy ő ezt hozta indoknak, az (szerintem) nem azt jelenti, hogy csak auért venné meg (ha megveszi). Ez az EGYIK indok. Szeretne autót venni, és ha telik rá, akkor venni is fog. A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2024
Persze, ha van miből vegyen és menjen vele nyaralni. Nem sajnálom tőle. Sőt örülök, ha ez mehet. Csak át kell gondolnia, jó-e ez neki.
A tények talaján maradva, számomra az a konkrétum hogy:
- Fórumtársunk szeretné elvinni a párját Adriára nyaralni 2024-ben. - Autója nincsen. Az összes többi szerintem nem bizonyított/képzelgés/prekoncepció: - Jogosítvány - Gyerekek - És a többi... Nincsen ezzel semmi gond, fiatal korban kell világot látni, később nehezebb (ámbár nem lehetetlen). A hozzászólás módosítva: Jan 3, 2024
Az oda-vissza 48k kb. 60l benzin. 7l/100km fogyasztással számolva kb. 860km az oda-vissza táv, tehát egy 400-430km-re eső célpontot tisztán üzemanyag költséggel számolva még elérsz vele. Gyakorlatban ennyiből el lehet jutni Lopar-ra (ott voltam kétszer, ezért mondom a gyakorlatot), mert nem a magyar benzinnel tankolsz meg, hanem a kintivel és máris kedvezőbb lesz az átlagfogyasztása a járgánynak (itthoni benzinnel 650km körül megy el egy telitank, odakint hegyen-völgyön keresztül több száz méteres szintkülönbségeket leküzdve 730km után tankoltam és még volt tartalék). Persze ott van még az autópálya díja, amit horvátoknál szakaszonként kell megfizetni. Ha olyan helyre mész, akkor esetleg még hídpénz, és/vagy a komp díja. Ha a horvatorszaginfo.hu oldal adatai jók, akkor a kompig kb. 14euro, ha Loparra megy az ember. Split-ig pedig 30euro az autópálya díja egy irányban (az oda-vissza 60euro és ez csak a horvát szakasz, magyar oldalon is van matrica). Viszont Split már 750km egy irányban Budapestről... Mondjuk akkor már inkább Trogir és Split legyen csak egy városnézős nap, úgy jobban megéri.
Másik "apróság", hogy ez a túra azért 8-10 óra is lehet ám egyhuzamban (ugye valamennyit kell várakozni a határon, a fizetőkapuknál)... Az biztos, hogy a fizetőkapus rendszernél akkor jár legjobban az ember, ha kártyával fizet, esetleg megveszi a fizetőkütyüt. Ez utóbbinak állítólag előnye, hogy gyorsabb áthaladást biztosít - gyakorlatilag ugyan akkora tömeggel találkoztam a sima kártyás sávban, s eddig akárhányszor mentem, nem volt előttem két autónál több, de általában annyi se, pillanatok alatt át lehetett haladni a kapun fizetéssel, mindennel együtt. Következő "apróság" a tervezhetőség és mobilitás. Nem feltétlen kell egy városra koncentrálni, ha autóval mész. Simán meg lehet játszani, hogy megszállsz Splitben, egy napot eltöltesz Trogirban, egy napot elmész kirándulni a környező hegyekbe, menet közben körülnézel Plitvicében, ...
Volt egy kollégám 2013 körűl aki friss jogsival indult el 0 tapasztalattal szlovéniába... lezuhant egy szerpentinen és a Ljubjanai korházba ébredt úgy hogy csövek lógntak ki belőle.
Egyik kedves barátnőm meg pár hetes "tapasztalattal" friss jogsival megjárta Németországot oda-vissza gond nélkül (szerencsére). Nem lehet általánosítani.
A Krka-t mindenképpen érdemes megnézni annak aki arra jár. Csináltam képeket is videót is (2008-ban) de egyik sem adja vissza hogy milyen élőben. Tömegközlekedve azért nem ilyen egyszerű egy ilyen kiruccanás, még akkor sem ha csak 20-30km-re van onnan a szállás.
Most olvastam a hozzászólásod.
M10235PUSB 2x350W 10 csatornás, ez kihajt bármit. A Quad-ot rá sem kötöttem, felesleges. Meghajtattam vele a Rockfordot, az meg a 1,5kW-ost mélyt. Embertelen, nem 20m2-re való. Az 1001bd-t kihagytam, levágtam a felső freki tartományt, és még így is pár %-on is sok. 260 euró volt a keverő, gyári új garanciális. A GPX1000.4-est amit az autóban használok azt kipróbáltam a szobában. Az is bőven elegendő lett volna. Aranyozott csatlakozók, új kábelek mindenhol. Jó ránézni. Minden más köcölle meg megy fel a padlásra porosodni.
Nem idevaló hozzászólások eltávolításra kerültek.
Köszönöm.
A jellemzésed inkább a végfokozatát dicséri, de ha jól emlékszem csak keverőt kerestél, most pedig egy kombinált eszköz típusát adtad meg. Ezek néha jól passzolnak, néha kevésbé. Többször jut eszembe, hogy az egyébként összetartozó készülékeket azért választják szét (pl. elő+végfokozat), mert így több pénzt lehet kérni értük. Természetesen ezen kívül kitalálnak mellé valamilyen ideológiát is, ami alátámasztani igyekszik a szétválasztás utolérhetetlen előnyeit, de végén mégis csak össze lesz kötve a két eszköz. De mindez nem számít semmit. Ha jól illeszkedik az elvárásokhoz, akkor pontosan megtaláltad amire szükség van.
Adott egy ilyen keringető szivattyú.. Milyen idomok kellenek ahhoz, hogy lekonvertáljam 20-as ötrétegű csőre?
Nekem ilyen esetben, a helyi boltban megmondják. Beviszem a szivattyút, és helyben adják összerakva próbálva.
Annyira nem értek hozzá, hogy soha nem volt, és valószínűleg már nem is lesz egyedi fűtésem.
De: - a leírásban szerepelnek a csatlakozási méretek - 1 és 6/4 coll. A 20mm átmérőjű csőhöz az 1 coll áll közelebb, e méretek közt biztos van közvetlen csatlakozó elem. - a szivattyú és a cső anyagából kiindulva tippelem, hogy gondoskodnod kell majd a mechanikus rögzítésről is. Szerk.: bocsánat, Janinak akartam küldeni… A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2024
A leírása alapján 6/4 - 1" mérethez jó. Nem csak konvertálnod kell, mert 1"-os csőhöz simán lenne roppantós, vagy press idom is. Azonban érdemes olyan idomot venni, ami egyben tartalmaz egy kis csavarral lezárható szelepet is. Ezek a szivattyú felé hollandisok, a másik oldalukon mondjuk 1"-os menet, amibe mehet az 1" belsőmenetes press idom. Ha prés kell, lehet 1 napra is kölcsönözni. Én úgy döntöttem, hogy bár fakír a kézi prés (alaposan be kell reggelizni hozzá), de beruházok egybe. Ha 20-as csőre akarsz lejjebb menni, akkor kell közé szűkítő is 1"-ról 3/4"(DN20)-ra. Azaz többe lesznek az idomok, mint maga a szivattyúd. De ahogy írták páran, a legegyszerűbb, ha bemész egy gépész boltba és ott összeválogatod. Najdben elfelejtettem, hogy be kell iktatnod egy visszacsapó szelepet is, ahhoz meg közcsavar is kell...
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2024
Vannak egyszerűen,villáskulcsokkal használható idomok ötrétegű csőhöz, a keresztmetszet lépést majd kitalálod a boltban, éppen mi van náluk.
Lásd melléklet. Arra azért figyelj, hogy az ilyen idomok az ötrétegű cső részénél nem feltétlen bírják ki a többszöri szétszedést, összerakást. A szorító gyűrű (hollander alatt) vagy megsérül vagy nem. Ha csak egy ilyen kell, két darabot vegyél.
Ez nagyon frankó, ezzel csináltam én is itthon. A gumigyűrűre rátolt csövet belül jól sorjátlanítani kell, ne sértse meg a gumigyűrűt. Ehhez van olcsó célszerszám. Falba nem ajánlott, előfordulhat szivárgás gumigyűrűnél.
Igen, ez a roppantós idom, amire hivatkoztam.
Szeretsz neten rendelni, aztán határozatlankodni
Menj be Szatmáriékhoz (Fehérvaron is van), adnak. Ha biztosra akarsz menni viszed a szivattyút, meg a csövedből egy pár centis darabot. En is náluk vettem, csak egy másik városban az ilyesmiket. Teflon-szalagot is árulnak A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2024
Tudtommal ez a roppantós/pressz idom. Présgép kell hozzá.
Jól mondod, roppantós présgéppel "roppan" rá a csőre.
Nálunk ilyen idommal van bekötve a keringető szivattyú.
Igaz nem tudom,hogy kell szűkíteni szabályosan, de amit belinkeltem annak vannak különböző méretei. Esetleg, ha ilyesmit mutat majd a boltos, akkor lehet felismered.
Igen, ilyen van nalunk is. Bár itt a belecsavart izé rézcsőre csatlakozik, de ugyanúgy bele lehet csavarni azt, amit Bakman mutatott. És akkor kész is. Az már maradjon az én bajom, hogy fűtést nem bíznék műa csőre. Lehet, később meggondolom
Akkor is azt monfom: a szakboltban pár perc alatt odaadják, ami kell... A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2024
Igen, nálunk is fémen van, de azon "megtartja magát" a szivattyú. A műanyag csőhöz meg tényleg kell valami tartó is, ahogy az előző hozzászólásokban is utaltak rá. Majd a boltban...
A hozzászólás módosítva: Jan 14, 2024
Nem. Ez a press. A menetes a roppantós. Határozotttan roppan egyet szorításkor. A press idomokhoz prés kell. De vigyázni kell, mert van többféle prés. TH, H, U és nem mindegyik idom kompatibilis mindegyik préssel. Valamint van egy hibája. Ha elrontod, bonthatatlan. és kidobtál egy 3000 Ft-os idomot legalább. Igaz, hogy kis odafigyeléssel gyorsan összeáll a rendszer.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |