Fórum témák
» Több friss téma |
Már arra is gondoltam, hogy mintha állandóan csak a szifontöltési program menne.
Sziasztok!
Vaillant VUW240 kazán fűtésköre jól működik. A melegvíz készítésnél van gond: néha a csap nyitása után nem ad meleg vizet és kiáll hibára (piros lámpa), majd reset után jól működik. Véletlenszerűen lép fel a hiba, legalábbis eddig nem találtam rendszert benne. Van valami ötletetek merre induljak el?
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni egy Baxi Luna3 Comfort 240 Fi gázkazánnal kapcsolatban. Hibajelenség: A kazán fűtés közben egyszer csak leáll hibakód nélkül, majd rögtön újraindul és fűt tovább. Zuhanyzás közben van, hogy percenként leáll és újraindul (nagyon zavaró, mert ilyenkor 10mp-ig csak hidegvíz jön). - Ventillátor egység új (mert a régi csapágyas volt és zörgött) - Füst-víz hőcserélőt kivettem, átmostam, savaztam, de patyolat tiszta volt - Víz-víz hőcserélőt kivettem, átmostam, savaztam, de ez is patyolat tiszta volt - Központi, fűtési NTC érzékelőt cseréltem (nem változott semmi) - Melegvíz NTC érzékelőt cseréltem (nem változott semmi) - Túlmelegedés biztonsági hőfokszabályozót cseréltem (nem változott semmi) Köszönöm,
Üdv!
Tegnap tönkrement régebbi, 24kW-os kombikazánom Grundfos szivattyúja. Azt hittem, lapáttörés vagy valami csapágy/mechanika, mert szörnyű hangokat adott. Kiszedve teljesen ép, szabadon, könnyen forog. De az indítókondija nagyon oda volt, 2.5µF helyett 0.3 volt benne. Kicseréltem ugyanolyan értékűre (2.5uF, 450V). Most szépen, hangtalanul megy. VISZONT! Melegnek érzem, kezem már nem állja, kb 60-70 fok fixen, nem lesz melegebb, a keringetett víz sokkal hűvösebb. Ez üzemszerű lenne? Korábban nem fogdostam - sajnos, nincs összehasonlítási alapom.
Szia!Meg kéne mérni mekkora áramot vesz fel úgy lehetne megmondani ezt biztosan..Szárazon nem volna szabad járatni amúgy sem mert a csapágyat víz keni..
Folytatás...
Vásároltam egy Temperaturbegrenzer-t, egy Temperaturfühler-t és egy mikrókapcsolót. A Temperaturbegrenzer-t és Temperaturfühler-t kicseréltem. A mikrókapcsolót nem, mert nagyon szét kellene szedni a kazánt a cseréhez. A csere után az őrláng teljesen megjavult (ezt még a szerelő javasolta a nyár végi karbantartás alkalmával - bizonytalanul működött) Jelenleg jól működik a HMV, de két jelenség még mindig megfigyelhető: 1. Ha megy a fűtés és ekkor van melegvízhasználat, akkor ritkán, de előfordul, hogy "fenn marad a láng", viszont 5-20 perc alatt visszamodulál. Ilyenkor a fűtés "kezdeti stádiumban" van. (Pl. reggel 6-kor indul egy magasabb fűtési hőfok, és mondjuk 1/2 7-kor van HMV használat) Amikor a fűtés már megy mondjuk 1-2 órája, akkor HVM használat után szépen visszaáll a lángmagasság. 2. Amikor nincs fűtés - mert pl. takarékon van a fűtés - akkor semmi probléma nincs. Viszont, érdekes, hogy ilyenkor nem jön olyan meleg/forró víz mint a fűtéssel együttes használattal. Hm... Szóval ez van, lehet vele együtt élni. Tavasszal majd megnézetem márkaszerelővel. Köszönöm a segítségedet!
Köszi a választ.
Visszaszerelve, a helyén van. Víz keni már. Úgy melegszik. Az van ráírva, hogy 100W-os a második sebességben, amire állították gyárilag.
Akkor 450mA áramot vehet fel ha elindult.Ha sokkal több akor megégett a motor..Ha nem több akkor jónak kell lenni..
A hozzászólás módosítva: Jan 24, 2024
Sajnos, nem tudok áramot mérni egyszerűen.
A kérdés inkább arra vonatkozott, hogy ha valaki otthon megfogja a keringetőszivattyút, akkor mennyire érzi melegnek a fémházát.
Szia! Szerintem jól működik most ez a készülék, mert bitermikus a hőcserélője és a leírt üzemállapotokban így viselkedik, mert nincs váltószelep és a modulációt a kimenetek NTC-i szolgáltatják. Ha megy a fűtés a kezdeti stádiumban és közben melegvíz igény is van akkor a visszaváltásnál nem lesz nagy átmenet, mert hasonló intenzitással kell fenntartani továbbra is a hőigényt a fűtés felé. Ha pedig alap helyzetből (fűtés nélkül) indul a HMV akkor időre van szükség, hogy az egész hőcserélő átmelegedjen és a csapnál a kívánt hőmérsékletű víz folyjon.
Elég melegnek, mert a víz hőmérsékletét átveszi, ami legalább 40 fok, vagy több. Ehhez jön hozzá a saját áramfelvétele, az is van kb. 50W.
Szerintem nem jó az okfejtés. A 40 fokos, áramló víz hűti a nála magasabb hőmérsékletű testet.
Ez igaz, de attól még lehet a ház melegebb 40 foknál, hiszen áramlás nélkül sokkal melegebb is lehetne, mondjuk 60-70 fok. Márpedig 50W disszipáció egy ilyen méretű testet igencsak felfűthet...
Ezt nem is vitattam. Az eredeti kérdésben 60-70 fokra lőttem be saccra a szivattyú fémház hőmérsékletét.
A kérdés továbbra is az, hogy ez normális-e. Másnál hogy van ez? (itt a padlófűtés miatt ilyen alacsony a vízhőmérséklet).
Mivel pontosan nem tudjuk a szivattyú típusát, akár elfogadható lenne az 50-60 fok. Az ups25-nél a vasmag szorosan illeszkedett az alumínium házba, a ház meg az öntvény csigaházhoz, kb. 5 fok differenciát mondanék a ház-tekercs között, amit a szállított folyadék hőmérséklete korrigál.
Utánaolvastam a neten, hogy egy nyílt égésterű, őrlángos, kéményes kazán hatásfoka kb.70%-75%. Egy kondenzációs kazán pedig 90-100% körüli. (remélem jól értelmeztem)
Ha a nyílt égésterűt lecseréli az ember kondenzációsra, akkor ezt az elméleti hatásfok különbséget a gyakorlat visszaigazolja? Másképpen fogalmazva: ugyanannyi gáz elégetésével magasabb (kb. + 15%-20%) hőfok érhető el? Vagy fordítva, ugyanannyi hőmérséklet elérésekor kevesebb (kb. -15%-20%) gázra van szükség? (Az egész gondolatmenetben persze csak egy változó van: a kazán. Ráadásul a kazánom 20+ éves, így a hatásfok még gyengébb is lehet)
A legpocsékabb konvektor is ~87% hatásfok. Ha hivatalosan csinálod a váltást, ~ 500.000. És nagyjából 5 éves problémamentes üzem, 10 év után fődarab csere.
Lista ( de hazudhatnak, ahogy a kondenzációsról is. )
Sajnos nem vagyok gázszerelő, meg a családban sincsen hasonló.
Én úgy értelmezem a fizikáját, hogy a földgáz elégése során keletkezik vízgőz is, ami ha elég hideg a kazán, akkor kicsapódik, és lecsöpög amit külön el kell vezetni. Vagy kimegy a kéményen.
Nekem Ariston Genis One van tavaly óta és meglepően keveset fogyaszt..100nm ház szigetelve kb 6-7 köb egy nap a fogyasztás melegvíz,főzéssel együtt..Éjjel 23,nappal24,este25 fok van..Ha a vegyestüzelésűt befűttöm és csak simán leég akkor 2 köbbel kevesebb..Nagyanyámnál 2 régi konvektor és némi főzés 10-12 köb egy nap 21-22 foknál nincs melegebb igaz nem szigetelt,de csak 55 négyzetméter és nem is fűtik mindehol..Szerintem hatalmas különbség van..Szerintem a régi kazánok,konvektorok sok gázt elengednek simán a kéménybe ha letekerik a szabályzót egyszerűen a gázt a huzat elviszi mert nem tud begyulladni mivel régi,oxidálódott,elhasználódott a készülék és az őrláng sem ott és úgy ég,hogy kéne..
A hozzászólás módosítva: Jan 26, 2024
Kitisztítottam, most ez megoldódott. Köszönöm.
Viszont fellépett egy másik: nagyon hosszú ideig tart amíg begyújt. Elindul a gáz, majd a szikra és kb 6-7 másodperc múlva lobban be. Onnantól stabilan ég. Gáz szelep lehet kuka?
Sziasztok! ...van egy Vaillant VCW-24-10 kombi kazánunk (őrlángos). Eddig rendesen működött, de tegnap óta azt csinálja, hogy elindul a fűtéskör, megy 1 percig (víz kb 25-30 fok) aztán leáll az égőfej. (szivattyú megy tovább). Használati melegvizet melegíti, ott nem áll le az égőfej, lehet normálisan fürdeni. Van ötletetek hogy mi lehet a gond?...köszi!
Gyanús hogy lerakódás van az égőfejen azon a részen ahol szikráztat. Takarítás.
Sziasztok! Termomax Inka 35K kondenzációs kombi kazán. A ventilátor szívó részen tolja ki a gázt indulás után, majd normálisan működik, ha emelem a teljesítményt megint kifelé ömlik a gáz. Találkozott már valaki ilyen hibával? Kémény nincs eldugulva. Bármilyen ötletet szívesen fogadok. (a dobd ki még nem játszik )
Köszönettel: Norbi A hozzászólás módosítva: Feb 1, 2024
Üdv Mindenkinek!
Segítséget szeretnék kérni a következőben: adott egy picit több mint 4 éve beépített Bosch Condens 5000 WT ZWSB 30-4 E tárolós kondenzációs kazán. A tárolójára 48 litert ír. A problémám az lenne, hogy kb negyed óra zuhanyzás után (nem folyamatosan a legforróbb vízben és víztakarékos zuhanyfejjel) elfogy a meleg víz, illetve a végére már csak langyos jön. Eddig ez a probléma nem fordult elő. Másik vízkivételezési helyről nem vesznek ki vizet. A kazán 50 fokosra van beállítva. Mi lehet a gond vele? A füzete azt írja, hogy percenként készít 16,5 liter vizet. Illetve kérdezném még, hogy ebben a fajtában ki lehet-e iktatni a tárolót, hogy csak mint átfolyós üzemeljen (hátha akkor nem lenne ilyen jellegű probléma)? Elvileg azoknál nincs ilyen gond, annak folyamatos a vízellátása. Az éves felülvizsgálatakor az mondta a szerelő, hogy a következőnél kell anódot cserélni. Előre is köszönöm a segítséget.
Ha a tároló töltő szivattyú még egyfokozatú kondenzátoros, akkor érdemes lenne a kondit ellenőrizni benne. Rákéne még nézni, a tároló NTC-re, ami a bal felső sarokba van a tartályon, szemből látható
Szia! Azt megfigyelted e, hogy amikor kezd kifogyni a tartály melegvize akkor a kazán próbálja e azt pótolni (rámelegíteni). A tárolónak van az oldalán egy NTC és van egy a tartályban lévő csőspirál visszatérő csövén ami ott alul a vízszintes csövön lehet. Ez a két szonda adja az értékeket, hogy mikor van szükség a tartályban lévő vízhőmérsékleten módosítani. Valamelyik nem a megfelelő értéket érzékeli vagy nem jól kontaktol a felületen ha nem merülő típusú az NTC.
Szia! Eddig nem néztem a pótlást, este megnézem. Igazából garanciás még, csak szeretném tudni, hogy kb mi lehet a baja.
Sziasztok!
Van egy Biasi M90B 24S típusú kpmbi gázkazánunk, aminek a vízmelegítő része egyre hektikusabban viselkedik. Már jó ideje felfigyeltem rá, hogy nagyon kis tartományban lehet szabályozni a víz hőfokát, igazán kellemes meleg vizet szinte lehetetlen vele csinálni. A kádtöltő karos csaptelep pár milliméteres mozdítása a langyosból hirtelen forrót csinál és visszakorrigálva meg hidegre vált. Először a csaptelep volt a gyanúsítottam, (nem tudatosult bennem, hogy ugyanez van a kézmosónál is), de a nyáron új csaptelepeket kerültek fel a fürdőszobába és a jelenség megmaradt. Pár napja már azt a jelenséget is megfigyeltem, hogy a kézmosónál a melegvíz megnyitásával nem történik pár másodpercig semmi, majd hirtelen egy pukkanással indul be a láng. (Azt még nem néztem még meg, hogy ez akkor csinál csak így, ha megy a fűtés és át kell váltania, vagy akkor is ugyanezt a hangot hallani, ha nem megy a fűtés) Jól gondolom, hogy az áramlásérzékeléshez van köze? Szétnéztem a neten, hogy milyen alkatrészek vannak a kazánhoz aminek az áramláshoz van köze és két dolgot is találtam: Áramlásérzékelő Áramláskapcsoló A kettő közül valamelyik lehet a hunyó? Ha igen, akkor gondolom az érzékelő a valószínűbb, mert kapcsolni kapcsol a kazán a csap megnyitásával. A hozzászólás módosítva: Feb 4, 2024
Szia! Ennek a leírásnak hasznát veszed ha olvasgatsz benne a részletekről. Az áramlás kapcsoója egy mágnesgyűrű ami tollaslabdára emlékeztető alakú és a szűrő belsejében van ahol a csapnyitásra a vízáramlás magával ragadja és véghelyzetébe hozva a külső részen felpattintva a reed relét fogja kapcsolni abban a fekete korongalakú műanyagban. Az "ufón" van egy mikrókapcsoló ami az üzemmódot váltja fehér és fekete vezetékek csatlakoznak rá. A másik az a fűtési oldal nyomáskapcsolója ill. az a vízhiány kapcsoló kék és barna vezetékekkel.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |