Fórum témák
» Több friss téma |
A tekerő bárhol lehet... az elektronikának és a motor valamely részének kell közel lenni egymáshoz...
Pl a Black&decker (kézi) fúrót kaptam itt valakitől (köszi neki ) annak az elektronikája is kiöntött tégla, ebből az elektronikából kilógott két kis fémrudacska a motor fenekéhez... A tekerőgomb felül, a pisztolynyomó csak ki/be kapcs. Feladtam a vésegetést-javítását, kapott aliról mezei fúrógép szabályzós nyomógombot, és béke van... Ha terhelve lassul, nyomok még egy kis kakaót, mondjuk ez nálad macerás "utántekerni".
Esetleg egy iránytű ha van kéznél, le lehet buktatni ha van mágnes jeladó...
Ez a szabályzója. Ezen rajt a poti, így a tekerő mögött van az elektronika is. Nem variálták túl.
Mivel csak felületesen "710"-est írtál típusnak, az nem elég...
Most már sejthetjuk, hogy PTBMOD710A1 LB1...LB8 valamelyike a te géped típusa...vagy nem.
710-ből van a tekerős meg a kijelzős. Ennyi! Sok opció nincs nálunk, azért nem írtam többet, nomeg nincs rajt már a matrica sem! Az hogy az oldalon van több régiós az ahogy néztem lényegtelen, mert ugyan azt hozza. De amúgy ez mindegy is, mert a lényeges kérdés az volt, hogy van-e megoldás arra amit szeretnék vagy nincs.
A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2024
Matrica hiánya az gond...
A Skil 500W-os kézi fúrógépemnek is kb. olyan szabályozója, mint amilyet szeretnél... Kis fordulatnál érezni, hogy dolgozik...de úgy, hogy nagy erővel szakasosan rángatja tokmányt, nem folyamatosan forog. Linkeltem a "Nyomatéktartó fordulatszám szabályzó" topikját, abban nem találtál megoldást? De a tuti jó TDA IC-s áramkör is tachogenerátorral működik.
Szia!
Az 1983 decemberi RT lapban közöltek egy fúrógéphez való szabályzót, mellékelem.
A normál kézi fúrók esetén milyen megoldás van a kapcsolóban? Arra is gondoltam, hogy egy olyanból a potit kihozni megfelelő értékkel, és lehet az is jó lenne. Mert ott azért van ereje a fúrónak kis fordulaton is.
Köszönöm, megnézem majd!
Szia!
Ez sajnos nem ilyen egyszerű. Egy kommutátoros, univerzális motornak is lehetséges az úgynevezett szenzor mentes fordulatszám szabályozása, és így kis fordulaton is lesz érdemi nyomatéka, de ennek megvalósítása nem egyszerű, és nem univerzális. Az hogy nem univerzális, azt jelenti, hogy adott motorhoz illeszteni kell. A gyártó ismeri a fúrógépbe szerelt motor jellemzőit, és a szabályzó ezekhez a paraméterekhez illesztve képes a megfelelő szabályozásra. Hogy milyen jellegű számításokat, szabályozási feladatokat kell ellátni, itt egy link egy ilyen egyszerűbb szabályozási megoldásról szóló dokumentumhoz: Bővebben: Link Ez alapján beláthatod, hogy ilyen általános, univerzális fordulatszámot tartó szabályzót nem tudsz vásárolni. Vagy megveszed az eredetit, vagy megjavítod a régit, esetleg neki állsz, és a hobbi kedvéért megméred a motorod jellemzőit, és készítesz egy hozzá illeszkedő szabályzót. A hozzászólás módosítva: Feb 7, 2024
Ehh, én néha már feladom:
- Az elektromotoros erő micsoda? - Olyasmi mint a feszültség. - Akkor az hajtja a villanymotort? - Nem, azt az áram hajtja. - Akkor a villanymotorra miért nem azt írják rá, hogy mekkora áramos? - Mert azzal egyszerűbb jellemezni, hogy mekkora feszültségű. - Akkor az elektromotoros erő az egyenlő a feszültséggel? - Nem. - Értem, akkor egy villanymotoros erő, mennyi lónak felel meg?
Találtam még egy kapcsolást, ez egy régi Ezermester újságból van.
Remélem olvasható R1 értékét 50-120kOhm közöttire kell választani.
Szia! Az profi! Nekem is az van megépítve, kiszereltem a próbapadomból és beletettem egy iker nyomógomb dobozába így most már mobil lett. A fúrógépek kapcsolójában is ez a kapcsolás van csak az méretezve a géphez.
A fotódon BT138 triac... Az ezermesteres cikk tirisztoros, nem ugyanaz
A triakos panel szerintem egy gyári fúrógép gombjának a belseje.
Az a kapcsolás elég régi és akkoriban örülhetett az a valaki akinek a birtokában volt egy olyan tirisztor ami ott fel van sorolva. A kapcsolás nem tudom, hogy triakkal működik e úgy mint tirisztorral de a gyári az mintha "szebben" szabályozna mint a rajzon lévő de a nyomatéka ugyan olyan vagy vetekszik vele.
Igen az volna. Nem akartam kidobni csak a kapcsolónak a mechanikus részét, met az szétesett és nem is passzol a nálam fellehető gépek egyikéhez sem alkatrészként.
Az R1 az nálam 5.1kΩ 20W és a potméter az 1kΩ 2W huzal. Hát ez utóbbit elég nehéz beszerezni ha valaki meg akarja építeni a kapcsolást, mert csak ezekkel az értékekkel működik jól.
Köszönöm, beírtam a jegyzetembe.
A régi skicc. Bővebben: Link
Sziasztok
Akkus sarokcsiszoló (18v) fordulatszám szabályozására van bármi lehetőség?
Valami olyat szeretnek ami tekerős és fix fordulatra tudom állítani, ne kelljen tartani ujjal.
Sziasztok, egy kis segítségre lenne szükségem egy motor fordulatszámszabályozó bekötésével kapcsolatban. A csatolt képen a bal oldali fehér volt az eredeti, a két piros vezeték volt a nulla és a fázis, a két fekete pedig ment az állórészre. Sikerült szereznem hozzávaló szabályzót, de mások a vezeték színek (a csatolt képen a jobb oldali fekete az új), hogyan lehet megállapítani, hogy mit hová kell kötni? (az alany egy Bautool keverőgép, a neten semmit nem találtam róla)
Sziasztok,
egy kis segítséget szeretnék kérni hibakeresésben. Fordítva kötöttem a tápra BLDC ESC vezérlőt és tönkre ment. Szeretném megjavítani, de nem találom a hibás alkatrészt. Tudnátok segíteni benne? Amit eddig tettem: 1. Zárlat mérés a betáp (+ és -) közt: ha a multiméter "COM" ágát a - -ra teszem a másikat a pluszra 608 ohmot mérek, ha fordítva akkor végtelen az ellenállás. 2. Zárlat mérés a betáp és a motor kimentek között: COM a mínuszon 454 Ohm mindhárom kimenet között, fordítva végtelen. 3. N Mosfetek (HD30N03) mérése: G,D,S között nincs zárlat. Tápot adva a G és S-re nem nyit a mosfet a D és S között ugyancsak végtelen az ellenállás. Szerintetek a MOSFET-ek mentek ki? Csatolok 2 képet a vezérlőről. XX kerületben lakom, nem lakik valaki a környéken, hogy ránézzen ? Köszönöm! Zsolt Üdv. Zsolt
Sziasztok,
köszönöm a segítséget. Megoldódott a probléma, újra hibátlanul működik! Üdv Zsolt A hozzászólás módosítva: Júl 31, 2024
Hello! Igazán dícséretes az udvarias stílusod, de ha megoldódott a problémád, elárulhatnád, mi volt a gond és hogyan oldódott meg. Lévén, hogy az információ, másnak is esetleg hasznára válik. Bármi legyen is az.
Sziasztok,
kiderült, hogy a vezérlő jó, nem égett ki semmi bekötéskor hiába fordítva kötöttem be mert érintkezési probléma volt. Csavaros sorkapoccsal volt a betáp és a PWM jel rákötve a vezérlőre, és nagy valószínűséggel a sorkapocsban a csavar a műanyagra ment ár és nem érintkezett egy-vagy két vezeték. . Tanulság, mindig nézzétek meg a csatlakozásokat, hogy tuti jó és minden érintkezik :d
Sziasztok!
Szeretnék építeni egy DC motor fordulatszám szabályzó elektronikát amit egy 700 ohmos lábpedállal szabályoznék. A motor egy lada ablaktörlő motorja sacc.: 2Ampert vesz 12Volton de ha terhelem felmehet 4Amperre is. A pedál egy varrógépé volt. Hosszan lenne járatva terheléssel (kb-1óra/alkalom) ezért szeretném túlméretezni kicsit. Van egy rahedli bontott/új nagyteljesítményű tranzisztorom is amit behasználnék. Tudok lístázni is ha szükséges... Köszönöm!
Hello! Azért ez az információ kevés, hogy valaki értelmezhető segítséget tudjon nyújtani.
Oké, a motor Lada. De a 4A az biztos? Mert ezek szerint ez egy gép, és nyomkodnád a pedált.. A pedál 700 ohm. De mikor? mikor nincs rálépve, vagy mikor nyomd? És akkor mennyi? Poti, vagy "változtatható ellenállás" a pedál? (Remélhetőleg nem az az összepréselős szenes..) Mekkora tartományban szabályoznál? Ha lelépsz a pedálról akkor leáll, vagy forog a dolog? Az a "rahedli tranyó" milyen? Van közte Fet is? Miről fogod táplálni? Nyákot tudsz gyártani? Na, ezek a "nem mindegy" dolgok.. |
Bejelentkezés
Hirdetés |