Fórum témák
» Több friss téma |
- Ez a felület kizárólag, az elektronikában kezdők kérdéseinek van fenntartva és nem elfelejtve, hogy hobbielektronika a fórumunk!
- Ami tehát azt jelenti, hogy a nagymama bevásárlását nem itt beszéljük meg, ill. ez nem üzenőfal! - Kerülendő az olyan kérdés, amit egy másik meglévő (több mint 17000 van), témában kellene kitárgyalni! - És végül büntetés terhe mellett kerülendő az MSN és egyéb szleng, a magyar helyesírás mellőzése, beleértve a mondateleji nagybetűket is!
Na, még egy LibreOffice-al...
Nekem 110x350 kel ezen belül kel hogy legyen a szövegnek.
A hozzászólás módosítva: Feb 11, 2024
Biztosan ez a méret? Ez nagyobb, mint egy A4-es lap...
Hello! Ha még is gyártásra szánnád rá magad.
(Ha megméred a Led 10 felvillanásának idejét másodpercben és megszorzod 0.91-el, akkor kb a működési időt kapod órában.) Az R1-el a 12 óra, az R3-al a 12 másodperc idő módosítható. De nem egy atomóra ez.
Szia. Köszönöm szépen,ez nagyon hasznos!
Sziasztok
Valaki legyen szíves, meg tudná nekem magyarázni, hogy egy pár száz Wattos, 3 fázisú motor (ipari tengelyvég motor) Hogy tudja pár év alatt teljesen kikészíteni egy LP1K0910 relé érintkezőit, hogy konkrétan össze van hegedve (melléklet)? A mágneskapcsoló 4kW-os, tehát több mint 10x túlméretezésű. A motor biztos, hogy jó, 85 ohm-ot mérek minden fázis kapcsain. Köszönöm.
Sziasztok.
Adott 3 darab 3.5 Voltos 60 mA es led. Ezeket akarom sorba kötni, és 12 Volt lenne a táp feszültség. Egy, kettő online kalkulátorral kiszámoltam mekkora ellenenálás kell és 27 Ohm ot adott értéknek. Na most kész az áramkör világít is eléggé durván. Viszont melegszik az ellenállás is meg a ledek is már fél perc után. Azt írta hogy 1/8 Wattos ellenállás elég, 0.6 Wattosat vettem. Hibáztam valahol? Vagy normális a melegedés? Ha esetleg csökkenteném a táp feszültséget, úgy hogy marad ez az ellenállás akkor csökkenne a hő is a fény mellett? Köszönöm ha tudtok segíteni.
Talán ha megmérnéd az áramkörben lévő ledek pontos nyitófeszültségét, a tápfeszültség pontos értékét és az ellenálláson eső feszültséget, mindezt terhelve okosabbak lehetnénk...
Ha a tápfeszt csökkented, akkor természetesen a fényerő is és a melegedés is csökkenni fog. Ui.: A ledről se ártott volna egy kép.
Köszönöm a választ.
led Ez lenne a led. Ez a válasz már elegendő nekem, mert kisebb gond a feszültséget csökkentenem mint hogy méregessek, főleg hogy hobbista vagyok csak. Köszönöm szépen a segítséget.
60mA led tuti fűt, valami hűtőfelület kell neki, pl rézfólia a nyákon...
Megmérted, valóban 60mA az áramfelvétel, mint ahogy kalkuláltad? A 3.5V-ot magasnak érzem. Inkább úgy csereberéld az ellenállást, hogy a leden csak a névleges 80% áram menjen(megmérve), tartósabb lesz. Az elenállást valószínű könnyebb csereberélni, mint a tápfeszt piszkálni. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2024
Úgy van ahogy pipi is írja. Próbálkozhatsz 33-39-47Ω ellenállással nyugodtan.
Az áramot mindenképp mérd meg, akár hobbista, akár profi
Rendben.
Köszönöm szépen a segítséget mégegyszer.
Sziasztok!
Adott egy kettős szigetelésű porszívó(a rajzát mellékeltem). A gond az, hogy a takarítónőt ma megrázta a rajta található aluminium fogantyú. A fogantyúra valamilyen megfontolásból rá van kötve gyárilag, 2db soros R1-R2 10Mohm ellenálláson keresztül a hálózat a rajz szerint. Így a rázás "bedugásfüggő". A kérdésem az, hogy miért kiviteleztek így egy kettős szigetelésű méregdrága porszívót? Mi a gyakorlati haszna az áramütésen kívül?
Antisztatikus levezetők, de ezt a kapacsolási rajz melletti leírások is írják. 20 MΩ -on keresztül nem érheti veszélyes áramütés, függetlenül attól, hogyan van bedugva a dugvilla. Gyaníthatóan a mászkálástól sztatikusan feltöltődött a takarítónő és éppen a porszívó fogantyúján nullázta a töltéseit.
Időnként nálunk is feszisszennek, amikor a porszívó műanyag csöve "megrázza" a hazsnálóját.
Ez a bekötés angliában jó lehet( szerintem ott sem) mert a dugvilla nem meg fordítható, de európában élet veszélyes. Maximum földelt dugvilla 3 eres kábel és a földelésre kötve.
Ez egy hazai forgalomban lévő közel 300 ezer forintos porszívó. Tulajdonképpen ezért is nem értem, hogy miért kellett, az egyébként tiszta műanyagból kiöntött, minden áramjárta vezetőtől távol lévő, egyetlen fém fülbe belevezetni a fázist...
A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2024
Akár mennyibe is kerül, a fázisvezetőt akárhány MOhm-on keresztül ki vezetni egy aluminium csőre, pláne kettős szigetelésü készüléknél.
Ezért kérdeztem, hogy mi lehetett a mérnöki megfontolás, mert nem értettem.
Ha a földelésre kötötte volna elfogadom de így nem
Annyit szeretnék még kérdezni, hogy célszerű eltávolítani a nyélről ezt a kócot?
Kölök koromban nyári szünetben dolgoztam (csórók voltunk, na) Kontakában is Szentesen.
Ahol a villanykapcsolók, konnektorok meg hasonlók házát fröccsöntötték, volt egy rész, ahol ilyen porszívó(szerűségek) szívták a granulátumot zsákból. Na annak még a közelébe sem szivesen mentem (még egyszer). Chip magazin szerkesztőségében is szereltem egyszer telefonközpontot. Olyan szép műszálas szőnyegpadlójuk volt és gyönyörű ívet húztam. Sajnos a vadi új központ nyákja volt a másik végpont. Szerencsére garanciában kicserélték, én meg azóta tudom, hogy mekkorát tudok (helyből) hátra ugrani. Tiszteletben tartom az sztatikus elektromosságot (is), meg mostanság a laborba be sem mehetnék ESD papucs, stb. nélkül...
Ezt le MEO-zták, bevizsgálták hazai szabványok szerint, és engedélyezték érintésvédelmi szempontból komoly szakemberek így. Mindenféle számlával és engedéllyel lett vásárolva, nem a bolhapiacról. Pont azért, hogy ne kelljen senkinek ülni, mert agyonütötte a takarítónőt... Tudom nehéz és érzékeny a látszólag egyszerű kérdés: Kell odavezetni a hálózati feszültséget ellenállásokon keresztül feltétlen egy kettős szigetelésű készüléknél?
L1 és L2 a dugvilla jelölése. Nem ismerik ezek a Neutral-t????
Tudtommal az említett jelölés mindkettő fázisvezetőt jelöl. Ezt a mérnököt aki megtervezte úgy csapnám agyon ahogy illik (ennyi pénzért meg főleg). Kastler véleményét osztom, még ha a földre kötötte volna. Vagy olyan országban ahol valóban nem megfordítható a villa, és a nullára vezeti. Na de köztudott, hogy kettős szigetelésű eszközt meg nem földelünk. A motor zárlata által feltételezem a fém nyél nem kerülhet feszültség alá úgy sem. Szerintem szüntesd meg az összeköttetést a fém nyéllel, és nem lesz gond.
Gyaníthatóan azt az esetet nem vizsgálták, amikor a takarítónő mosás után vizes kézzel megy porszívózni, ráadásul mezítláb, mert a papucsot a kutya ellopta.
Köszi a választ! Én is erre gondoltam, mert áramjárta vezetőhöz nem tud érni, ha nincs belevezetve direkt, és más kettősszigetelésű fémdobozos készüléken(pl DVD) sem láttam, hogy a hálózatot 20Mohm-on keresztül belevezetnék a kaszniba...
Valószínűleg azért "nem ismerik", mert dugvillánál értelmetlen a "neutral" jelölés. Tehát mindkettő lehet "L", attól függően, hogy sikerült bedugni.
Amúgy meg fölösleges kikötni az ellenállásokat (főleg, hogy válasz is jött a miértjére), 20MΩ-on keresztül legrosszabb esetben is (vizes bőr, mezítláb) 230/20000000=0,0000115A áram jut ránk. 11,5µA, azaz 0.0115mA, miközben 2mA körül van az, amit egyáltalán megérzünk. Fázisceruzákban 10MΩ körüli ellenálláson keresztül jön az ujjunkra az áram. Nem hullanak tőle az emberek. A hozzászólás módosítva: Feb 13, 2024
A fázisceruzát azért ne keverjük a porszívóval. Teljesen más a két készülék funkciója.
A fázisceruza nem működne ha nem lenne ellenálláson keresztül a "fázisra kötve a nyele". A porszívó meg működik enélkül is. Természetesen a matematika is papíron jól működik. De ha lehet választani, én nem tapiznám a fázist egy készülék nyelével, főleg úgy, hogy nem is tudok róla. Kivéve, ha épp ez a cél, mint a fázisceruzával. Mondok egy hülye példát, mi lesz ha zárlatos lesz az ellenállás? Persze tudjuk, elvileg nem lesz az. |
Bejelentkezés
Hirdetés |