Fórum témák
» Több friss téma |
A piros és fekete relé szálkat kösd össze egy csokiba és a nyomógombot a fekete oldaláról a K pont felé zárjon a nyomógomb.
tényleg nagyon köszönöm,hogy foglalkozol a problémámmal
olyan szájbarágósan esetleg rajzzal ha lehet és ha jó a relé akkor relés bekötés illetve nyomógombbal így volt kötve,de szerintem nem jól
Ha eredetileg az általad most közölt rajz szerint volt kötve, úgy a fekete szál nem lehet a motortestre kötve és a zöld/sárga a fázis a motortekercsre. Nézd meg, hogy a dugvillába hogy van bekötve a betáp vezetéke. Remélhetőleg oda jól van bekötve a villákra a kék és a fekete a zöld/sárga pedig a földelés. A motorban a fekete és a zöld/sárga vezetékeket okvetlenül cseréld meg, már a színek értelmezése miatt is, hogy szakavatottnak ne okozzon rémületet. Szerencséd van ha eddig nem rázott meg az áram. A kapocsdekniben a bekötési rajz szerint kösd vissza a vezetékeket és próbáld beindítani a motort.
elindult végre annyi hogy kellett még egy kondi rá mert csak berregett
még egy kérdés rendben forog szerintem a nyomatékával sincs semmi baj de üresen forogva 2perc alatt épp csak álja a kezem olyan meleg lett normális ez?
Az nem jó ha olyan hamar túlmelegszik! Valószínű, hogy a relé behúzva marad és rajta tartja a kondenzátort ami ezáltal fékezőleg hat a motor üzemére. Ha ez így van akkor amit mondtam a relé szálaival kapcsolatban, hogy a reléről kösd ki a szálakat és a piros és fekete relé szálakat kösd be egy csokiba majd a fekete szál oldaláról egy plusz szálat kihozol és a relé kék szálával együtt bekötheted egy nyomógombba ez a kettőt. Így próbáld meg bekötni. A plusz kondenzátor az hány µF-os érték lett ill. a kettő együttvéve? A relé érintkezőjét még megnézhetnéd, hogy nem e össze van égve és azt megcsiszolhatod ha szükséges csak ezután kötözgess ha a relé kétséges.
naa nyomógomb ahogy írtad elindul és amint elengedem a gombot lehet hallani hogy simábban jár
melegnek viszont meleg de egyébként is forró volt szóval meleg motort indítottam terheléssel 5bár nyomásig kompresszorral holnap hideg motornál is megnézem hogyan melegszik és megírom és nagyon köszönöm a segítséget így ismeretlenül is
Ha már egyszer kiderült, hogy kompresszort hajtasz vele, akkor megírhatnád, hogy az milyen áttétellel van megoldva és, hogy van e tehermentesítő bekötve, mert ezzel a motorteljesítménnyel nem szokott gond lenni. A nyomógombos indítás pedig nem lesz automatikus ami pedig elvárható egy kompresszortól, hogy automatikusan pótolja a kihasznált levegőt.
csak kereket fujok vele azt is ugye ritkán szóval mindig üresen indul 2 hengeres kompresszort hajt motoron kb10-15cm tárcsa kompresszoron 30-40cm kb
a lényeg üresen forova gyakorlatilag hideg a motor terheléssel 8-10bar nyomás mellett álja a kezem olyan meleg de ez is csak a kapocsdoboz rlőtt az oldalain jóval hüvösebb szerintem így rendben van
Ez az egyfázisú teljesítmény kevésnek bizonyul egy kéthengeres kompresszorhoz, ezért amikor indul a motor akkor folamatosan akkora áramot vesz fel, hogy a relé nem tud elengedni és benntartja a kondenzátort ami károsan hat a motor üzemére. A nyomógombos indításnál ez az eset nem áll fenn de a billenő nyomaték határán lehet a motor fordulata. Ha ebből kibillen, akkor le fog állni és ha nem vagy a közelében és nyomod a gombot vagy gyorsan lekapcsolod, akkor le fog égni a motor. Kerék fújtatáshoz elegendő egy hűtőgép kompresszora is ha nem traktor kereket kell fújtatni.
Sziasztok! Adott egy IMI OZF 90C 4N típusú villanymotor,amit kaptam,kondenzátor,kapocsléc nèlkül. Tudnátok esetleg segíteni,hogy a kilógó kábelokat hova kellene kötni,hogy lehet megállapitani,hogy melyiknek mi a jelölèse,illetve milyen kondenzátor/relè szüksègeltetik hozzá? Inditó/üzemi. Ez az első villanymotor projektem,de sajnos a környéken nincs egy olyan ember sem,aki èrtene a motorokhoz,azért kellene nekem nekilátnom
A válaszokat/segitsègetek előre is köszönöm!! Ha kell,meg tudok több képet is feltenni.
Szia! Ez a rajz kell hozzá, hogy be tudd kötni. Szerintem a fekete vezetékes a főfázis de leellenőrizhetnéd egy multiméterrel, hogy a kisebb ellenállású tekercs legyen annak kötve. A kondenzátor értéke az 120µF/280V-os legyen. Nyomógombnak jó lesz egy csengő nyomógombja is.
Szia! Köszi a válaszod! Hogy tudom leellenőrizni a multimèterrel?
Megméred az ellenállásokat, és a kisebb értékű a főfázis (általában fekete), a nagyobb értékű a segédfázis (néhány Ohm nagyságrendre számíts).
A hozzászólás módosítva: Nov 13, 2023
Ellenállás méréssel. Ne nézd meg, kösd be a rajz szerint!
Ha a másik irányba forog, akkor fordítsd meg.
Indító relét nem nagyon lehet hozzá kapni ami hozzá való lenne azért mutattam a nyomógobos változatot. Olyan kapcsolás építhető ami késleltetett elengedéssel választja le a kondenzátort de annak 24V kell külön kis trafóról és kettő darab 24V-os relé.
A relé az nem szükséges, csak egy kényelmi eszköz. A nyomógomb ugyanazt a cél szolgálja, csak az nem automatikus.
A nyomógombbal érdemes kipróbálni. Nyomod a gombot -nyomva tartod folyamatosan- és közben feszültséget adsz a motorra (VIM rajza alapján bekötve). Amikor a motor felpörög, akkor elengeded a nyomógombot. Üres motor gyorsan felpörög, egy erősen terhelt sokkal lassabban, és akár olyan mértékű is lehet a terhelés, hogy nem tud felpörögni.
Köszönöm!! Csak egy a baj,valahogy azon a bekötési rajzon nehezen igazodok ki. Nincs villamossági végzettségem,de azért cseszi a csőröm,hogy ennyire nehèz bekötni..
Így egy Mórickával érthető?
Udv! A kepen szereplo villanymotorrol tudna nekem valaki infot mondani? A kondi elromlott viszont nincs azon se semmi informacio csak annyi hogy Ducati. Erre indito kondi kell vagy allando és hogy mekkora?
Korfureszhez van hasznalva a motor. Köszönöm
Szia! Végig néztem a szervízkönyvet de nem találtam ehhez hasonló számozást a CZ sorozathoz ami 2-re végződne. Jobb lenne ha a tengely átmérőt és annak magasságát adnád meg a talp síkjától mérve (80, 90mm). A kivezetések vezeték színeit is látni kellene és a kapocslécen való elhelyezkedésüket. A kondenzátor az be volt kötve vagy csak lóg szabadon? Esetleg nyomógomb nincs e felszerelve?
OZ 90L 2N a "megfelelője" 120µF-os indítókondi kell hozzá.
Típusa asszem: CZ 882 T7c
A kondi egyik vezeteke a motorra megy a masik a nyomogombra. A tengely a talptol 90 mm re va. A tengely atmero 30 mm A kepen a K betunel volt rakotve a kondi.
Idézet: Eddig jó és a nyomógomb másik oldala az a "K"-val jelölt helyen volt? „A kondi egyik vezeteke a motorra megy a masik a nyomogombra.” Idézet: A lényeg, hogy a nyomógombra megy a fázis és a nyomógombon keresztül kap a kondenzátor töltést és annak a másik kivezetése megy a "K"-val jelölt helyre (sorba kötve a nomógombot a kondenzátorral és így kap "L"-t és a "K"-ra a másik végét). „A kepen a K betunel volt rakotve a kondi.” |
Bejelentkezés
Hirdetés |