Fórum témák
» Több friss téma |
Üdv
Adott egy gorenje akkus porszívó,nem indul csak egy led villog rajta bekapcsoláskor. Akkuk feltöltve,cellàk jók. Találkozott már valaki evvel a hibával?
Üdv!
Én először kitakarítanám a motort,lehet ment bele por és nem tud elindulni.
Érdemes az ilyen rázkódásnak, olykor eldőlésnek kitett eszközöknél a csatlakozókat átnézni, átforrasztani.
Előélete hálózati táp kábel szakadt volt,javítottam.Visszaadtam a tulajnak.Állítólag nem tölti a készüléket,feszültséget leadja mértem.
Nekem most csak a morzsaporszívó részét adták oda,gondoltuk akku problémás lesz. Szétszedve 3,25V akkunként(6cella)lehúztam a panelról külön töltővel feltöltöttem a pakkot 24v ra.Visszadugva mindent nem idult csak 1led villogott rajat. Akkuk tartják a feszt nem esnek össze. Most átméregettem a panelt nem találtam hibát. Gondoltam megkeresem honnan kap töltő feszt a panel,(CHG+,CHG-)ide adtam tápot (25v 0,5A) a panelen kigyulladtak a töltöttség jelző ledek .Le kapcsoltam a töltést. Után indítottam láss csodát működik. Melléklem a panel fotóját az új ára elég borsos lett volna. Remélem tudtam segíteni másnak ha ilyen hibával találkozik A fogadó rész (kefe,nyél)nincs nálam jövő héten tudjuk teljesen összerakva kipróbálni.
scooby_:
Megköszönném, ha néhány szóban leírnád a Samsung porszívó motor csapágycseréjének buktatóit. Talán más is hasznát veszi az infóknak. Előre is köszönöm.
Szia!
Nálunk a kolléga hozott be egy csapágyas gépet. Mivel ők már reggel 6-kor bent vannak, volt 2 óra előnyük szétszedni a motort, sajnos jól el is bántak vele... Az egy dolog, ha a csapágy szétesik, azt úgy is cserélni fogod, filléres tétel, nem kell sajnálni. Ha újat veszel bele, akkor érdemes többet venni, illetve cserélni az elülsőt és ha hátulsót is. Ami nálunk problémát jelentett, hogy a kolléga kalapáccsal kezdte el kiverni a forgó részt az állórészből. Ezt azért nem javaslom, mert sérülhet a kommutátor kefe fészke, ami nálunk egyébként sérült is, illetve maga a kefe is sérülhet az nálunk ripityára tört. Utána csak nehezen kapsz bele újat, akkor sem biztos, hogy pont ugyanolyat kapsz bele, akkor meg csiszolgatni kell. A kefe fészket meg lehet fogóval egyengetni amíg a kefe benne akadálytalanul nem mozog. Porszívó szerelésnél én kalapácsot nem használnék inkább. Utána a másik hozzáértő kolléga is a kezébe vette a már kibányászott forgórészt, hogy Ő majd felesztergálja a tengelyt meg a kommutátort. Természetesen a lemezelésnél fogta be a tokmányba a forgórészt, aminek jól szét is nyomta a tokmány a lemezelését. Én itt mondtam azt, hogy szerintem ezzel nem érdemes tovább foglalkozni mert excentrikus lesz, rosszabb esetben meg már zárlatos a tekercselés. Úgyhogy az esztergálgatással is óvatosan, körültekintúen, hogy hol fogod be a tokmányba. Én inkább a tengelynél fognám be. De szerintem nem is szükséges esztergálni se a kommutátort, sem a tengelyt. A csapágyat csapágylehúzóval a legegyszerűbb leszedni, ha hozzá férsz. Sajnos ez sem mindig megoldható, mert van amikor a csapágy teljesen rá van tolva a kommutátorra. Sajnos erre az esetre nincs jó technika. Meg lehet próbálni melegíteni, hátha tágul annyit a régi csapágy, hogy lecsúszik, ehhez érdemes lehet satuban szétnyomni a csapágyat. De csak óvatosan, vigyázva a kommutátorra, mert az nagyon érzékeny, hőre is sokszor. A történet vége nálunk az lett, hogy a kefefészket kiegyengettük fogóval, vett a kolléga bele makita bronzkefét amit csiszolással bele faragtunk, összeraktuk a motort, és csodák csodájára azóta is működik a gép. A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
Az ilyen kollégák bármilyen cél buktatói lehetnek nem feltétlenül csak a motorcsapágy cserének.
Sajnos sokszor csak a csapágy belső gyűrűje marad meg. Aztán ahol ez amúgy is nehezen hozzáférhető, ott a sima 3 karmos lehúzó sem fér hozzá. Zártszelvényből csináltam egyet az ilyen esetekre.
A bronzkefe keményebb mint a grafit, a kommutátor gyorsabban kopik tőle.
Meg van az a nagyon lágy, szinte faszén jellegű, ami meg elkopik nagyon hamar. A legjobb, ha meg van a legtöbbször hozzá adott tartalék kefe, az pont olyan.
Profi hajszárítóban is kellet párszor cserélnem, ott aprók vannak és nem mindegy az anyaga. A fodrász is képes nullára futtatni a keféket, drótig... A hozzászólás módosítva: Szept 14, 2023
Üdv!
Univerzális porszívó motor lehet olyan zárlatos hogy a két szénkefe között "0" ohm az ellenállása?
Mivel méred?
Ha leégett a forgórész, akkor attól le szokott csökkenni az ellenállása (rendszerint a szine is megváltozik, meg a szaga is).
dmm ellenállámérő ill a csipogó részével
Sziasztok! Kissé laikusként kérdeznék tőletek!
Egy Bosch Athlete 25,2 V akkus porszívó az alany. Akkucsere előtt 3. fokozaton 30 másodperc alatt lemerült, akkucsere után szintén ugyan az a tünet. A töltő 4,1 V-ra tölti az új akkukat, a régi akkuk is +- 0,1 V eltéréssel hasonló értéket mutatnak. Jellemző a motor vagy a töltő áramköri meghibásodás ezekre a típusokra? Ez már a harmadik amiben cseréltem aksikat, a másik kettő azóta is gond nélkül működik, ezért gondolom, hogy más hiba lehet. Köszönöm ha válaszoltok! A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2024
Tényleg lemerül az akku vagy csak az elektronika hiszi azt?
Nem "merül le" ezt nem írtam a leggyengébb is megáll 3,9 V-nál átlag 4V cellánkénti (7 cella) marad.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2024
Menet közben mérni kell az akku feszültségét, mielőtt megáll (3. fokozaton).
Ha a feszültség nem esik a "lemerült" állapotig, akkor valami (BMS/kontroller) hibásan értelmezi az akku feszültségét. A vezérlőn/BMS-en kell ellenőrizni azt a részt, ami a méri az akku feszültségét, valószínűleg két ellenállással felépített feszültségosztó. Ha a feszültség túl gyorsan a kritikus szint alá esik, akkor vgay a motor terheli túl az akkukat, vagy egy/több cella hibás/nem megfelelő típusú.
Értem, köszönöm szépen a segítséget! A cellák mind újak, persze ettől lehetnek rosszak köztük.
A hozzászólás módosítva: Júl 1, 2024
Sziasztok! Egy Siemens porszívóban másodjára kényszerülök motort cserélni, mert idős édesanyám nem érzi az ilyen "egynyári" "modern" készülékek minimális terhelhetőségének a korlátait. Most nem eredeti, hanem valami univerzális méret azonos motort vásároltam bele. A konstrukcióban semmiféle hőkioldó nem található, csupán egy fázishasítós fordulatszám szabályzó. Az új, kínai univerzális motorban sincs hőkioldó. A kérdésem az lenne, hogy miként lehetne bele kókányolni valami hővédelmet, mert egy hét múlva vehetem az immár 3. motort. Köszönet az ötletekért!
A műhelyben a sarat meg a koszt egy ezeréves rozsdás Hajdú porszívóval szívatom, ami egész nap bírja, ebben sincs hővédelem. Amit használ az asszony AEG az lekapcsolgat időnként, abban van. Ilyet mint ez az ominózus Siemens, még nem láttam, hogy gyenge kis motor van benne és hővédelem sincs. A hozzászólás módosítva: Júl 7, 2024
Az én gondom egyenlőre egyszerűbb. Kaptam egy ilyen gépet ( nem vagyok porszívó szakértő) levágták a hálózati kábelét, szóval ideiglenesen pótolnom kéne, hogy egyáltalán mozog e a motor.
nem látok a házon semmi szétszedésre utaló csavart stb. Szóval, hogy kell szétkapni, ez itt a kérdés.Másik részlet, a porzsák fedélen nem látok a zsákok rögzítésére szolgáló adaptert, van valami holmi még hozzá? Köszönettel: STS
Alul és ha leveszed a szűrőt, ott hogy néz ki?
Köszönöm már ok!
Más: a porzsák fedél ajtaján van egy barna retesszerű vajami.Ha van benne zsák benyomosdik, mi célt szolgál ez? |
Bejelentkezés
Hirdetés |