Fórum témák
» Több friss téma |
Nem lehet, hogy a nyomásmérő mutatója megszorul?
Én biztos szétszedtem volna már megnézni. Üdv. M. Idézet: „Ezzel azt akarom mondani, hogy a Saunier Duval kazánt nem szeretik a szerelők, ahogy észrevettem.” Ez valóban így van, aki nálunk beüzemelte és karbantartotta szervizes cég jogutód nélkül megszünt. Sanier Duval márkaképviselet szervize csak azzal foglakozik, akinek van már velük szerződésük. A weblapjukon felsorolt szervizpartnerek közül egy volt, aki hajlandó lett volna megnézni...
Jó, de neked könnyű... mert értesz hozzá.
Nekünk meg marad a kérdezés, próbálkozás, és a DIY. Már ha nem akarjuk a szerelők találgatását szponzorálni... (mint ahogy itt svedmalac kolléga példája is mutatja, akár 75000 forinttal)
Így van. Ha valami tönkrement, ki kell dobni, ok. ez van. Megértem - elfogadom. De amikor azért mondja hogy cserélni kell, mert fingja sincs hozzá ... na azon vagyok kiakadva.
Nem emlékszem anno ki adta azt a visszacsapó szelep tanácsot, amivel több szerelő is birkózott - végül arra jutottak csere, mert öreg. Aki a tanácsot adta - kérdésemre mondta, hogy mozdonyvezető... És az volt csak a baja. Kis vízkőoldó és wd40 megoldotta. Na most lement a nyomás 0,7-re. Mondjuk nem is csoda amennyit leengedtem belőle. Lehet leengedem teljesen, hátha jön le egy kis dzsuva.
Ma egy régi ismerős ajánlására felhívtam egy srácot, de mint kiderült, ő inkább kivitelező. Amint elmeséltem a sztorimat, egyből mondta is, hogy ő ebben nem tud segíteni, részéről kazáncsere. De van egy szám, amit megad és beszéljek vele, hátha.
Na ez az újabb úriember kijön hétfőn, ha minden igaz. Már ez is valami. Amúgy pár éve a Bosch 10 éves kazánommal jártam úgy, hogy sokszor C6 hibát dobott. A helyi Bosch szervizt hívtam, mindig fiatal tanuló srácokat küldtek, kipucolták a kazánt, majd javasolták, hogy vegyem lejjebb a melegvíz hőfokot és jó lesz. Ez ment párszor, mire meguntam és írtam a Bosch központnak. Feltettem a költői kérdést, hogy tudnak-e olyan szakit, aki végre érdemben hozzá tud szólni a dologhoz, vagy cseréljek márkát. Na erre kiküldettek ugyanezzel a helyi céggel komoly szakikat, volt hogy négyen agyaltak egyszerre nálam több egymás utáni napon. Kicseréltek ezt, majd azt, látszott, hogy ez olyan feladat, amit meg kell oldani. Érdekes módon meglett az ok (a kéményből kapott kevés levegőt). Lehet itt is ez lesz a vége, mert tényleg vicc, hogy ezt kell csinálni. Ha elromlik a 15 éves autóm, arra sem az a megoldás, hogy veszek újat, nem?
Mi lett, a VIM kolléga által javasolt áramléérzékelő átnézésével? Nem az volt a hiba?
Majd kiderül. Én Szhelyen lakom, a kazán meg anyámnál Dunaújvárosban.
Remélem hétfőn többet tudok.
Ha ide visszaolvasol (olvasd végig ha teheted) a kazánnal kapcsolatban akkor még többet is megtudhatsz ennek a típusváltozatnak a felépítéséről és hogy, hol lehet számítani a vízkőlerakódás okozta problémákra. A kettő közt csak a ventilátor a különbség, a vizes blokk az ugyan olyan. A nyomásmérő az ilyen felépítésű piezzoelektromos elven méri a nyomásváltozást de ha oda bele szennyeződés kerül akkor tévesen fog mérni.
A hozzászólás módosítva: Júl 6, 2024
Sziasztok!
Junkers Euroline 24kW-os kéményes kombi cirkó a beteg. Teljesen random, hogy mikor produkálja a hibát, de statisztikailag kb. az esetek 20%-ában induláskor nem gyújt egyáltalán. Érzékeli, hogy folyik a víz, mert a szivattyút elindítja, de a kétszeri gyújtáspróbálkozás egyike sem hallatszik, utána elmegy hibakódra (75 ˚C) Ha nyugtázom, általában gond nélkül elindul. Van, hogy többször működik egymás után, de van, hogy 2-3 alkalommal sem gyújt. Pár hónapja csínált már ilyet, akkor magától gyógyult, most megint elkezdte a sz*rakodást. Valakinek van ötlete, hogy ezt mi okozhatja? Kondi, trafó? Van egy másik panelem, de ha azt lecserélem, akkor nem tudok menet közben mérni rajta, hogy merre lehet a hiba. Szkópom, multiméterem van, de kapcsolásom nincs hozzá. Ha valakinek van ötlete, hogy mit nézzek meg rajta, azt megköszönném. Üdvözlettel, Gábor
Szia! Ha a hibatörlővel lehetett törölni a hibát akkor az nagy valószínűséggel relé hiba lesz ami a gyújtás engedélyezéshez nem áll át. Lehet bipoláris relé vagy üzemállapot váltást kapcsoló/elenőrző relé. A gyújtóelektróda porcelánját és csatlakozásokat is megvizsgálhatod nem e repedt valahol és ott veszik el a szikra gyújtáskor.
Köszönöm szépen a tippet, megnézem a kontaktokat. A porcelán nem koszos, nem repedt, szerintem jó, de csekkolom azt is.
Sziasztok!
Jó lett a kazán. "Wasserschalter 8 717 002 110" 87EFt plusz munkadíj. Magyarul mondva VIM kollégának igaza volt. Nagyon köszönöm a tippet, bár sajna ehhez kellett egy véletlenszerűen megtalált fiatal srác is, aki mindezt megrendelte és kicserélte. De mint említettem, volt kint három "szerelő", Bosch partner is és csak a duma meg a süketelés ment. "Ez lesz a gond, van egy villamosmérnök, akivel összedolgozok." Oké, csinálja uram. Aztán amikor keresed, akkor meg "Most épp szabadságon vagyok." Hányinger sajnos... Meg ami a legtöbb esetben előjön, amikor megtudják, hogy 26 éves a kazán: ez már nem javítható, sajnos ezt már cserélni kell. Bakker, szinte minden van hozzá, az esetem is mutatja, hogy megoldható. A csere nyilván nagyobb buli, de a 20 éves autót se cserélem le újra és tolom a bontóba, ha egy normális összegért meg lehet javítani. A lényeg, hogy sok fórumot átnézve itt kaptam a legkorrektebb infót, ami az esetemet illeti. Remélem nem sokszor jövök, de olvasó maradok! Köszönöm!
Sziasztok!
Adott egy Ariston Clas Premium Evo kombi cirkó. A következő a hibajelenség: a turbó sokszor bekapcsolva marad, kinyitom a melegvizet, a kazán elindul, elzárom a melegvizet, de a turbó még akár 20 perc után is megy és megy a következő csapnyitás/elzárás általában megoldja. Mi lehet a gond? Beragad egy relé a vezérlőpanelen? Köszönöm!
Szia! Amelyik relét megkocogtatva leáll a ventilátor azt nagy valószínűséggel serélni kell majd.
Sziasztok. Immergas tera 28 kombi készüléken hiába állítom be 40 vagy 50 fokra a HMV hőfokát, mindig kimegy 75 fokig kb. A menüben be van állítva, hogy a beállított hőfokot figyelje. A hmv erzekelője megfelelő.
A hmv áramlás kapcsoló lehet ludas esetleg?
A víz tényleges hőfoka is annyi, vagy csak annyit mutat?
75 fokot mutat, a csapból kb 60-65 fok jön ki
Mikor volt utoljára kitakarítva, vagy kivízkövezve a kazán hőcserélője?
4 éves, még nem volt.. Csak a hmv lemezes friss hideg víz oldala.
Ez összetett hiba is lehet, de a legtöbbször a vízkövesedés okoz ilyen jellegű problémákat. Először szigetel a vízkő réteg, utána meg túlmelegszik, a hőcserélő a lelassult hőátadás miatt. De ez legtöbbször a lemezes hőcserélőben (pont a) vízoldalon keletkezővízkő lerakódás miatt van, főleg, ha kemény a víz felétek.
Szia! Az a lemezes hőcserélő szinte soha nem lesz vízköves főleg nem a szekunder oldala. A primer csak akkor ha a fűtési oldalból belekering a tűztéri hőkezelt redszer vize. Nekem az a meglátásom, hogy a tűztér elszennyeződése okozhatja a HMV értékének ilyen mértékű eltérését. A fűtési előremenő és visszatérő NTC-k értékei határozzák meg a modulációt de ha a tűztér koszos akkor ezek az értékek nagyban eltérnek az optimálistól.
Nos magát a tűztér vizes oldalát könnyen ki tudom vízkőteleníteni, de a HMV secunder oldalát nem igazán.
Evvel előrébb lennék már? (hmv hőcserélőt kiszedni elég macerás, hogy mindenki előtte van)
Egy kérdés így lett feltéve:
Idézet: amire ezt válaszoltad: „Mikor volt utoljára kitakarítva, vagy kivízkövezve a kazán hőcserélője?” Idézet: Akkor most hogy is van ez? Amit leírtál, megneveztél az a HMV lemezes hőcserélő és annak is a hálózati víz oldalát említed. Én erre a tűztéri hőcserélőre és annak is a tűzterének elkoszolódására akartam utalni. Az oda bekerülő por ráég a spirális felületre és romlik a hatásfoka. Azt viszont nem étem, hogy miét kell olyan nagyra venni a HMV hőmérsékletet. Köztudott, hogy a vízkőkiválás az 70°C felett intenzív. Azt csak Te tudod, hogy a rendszered milyen gépészeti anyagokkal lett összerakva és iszapleválasztót tartalmaz e, mert ha a fűtési víz oxidáiós hordalékot tartalmaz és az beleég a tűztéri hőcserélőbe ill. lerakodik a HMV lemezes hőcserélő primer (magas hőmérsékletű) oldalába, akkor idővel ki kell majd savazni. „Csak a hmv lemezes friss hideg víz oldala.”
Kb 1 hónapja volt vízkőtelenítve a hmv friss víz oldal.
40 fokra van beállítva a hmv, de mutató szerint van 75 fok, érzésre kb 65 fokos a víz. Van iszapszűrő a radiátor körön, 4 éve üzemel a készülék. A tűzteret ha megbontom az a nagy kör alakú tömítés nem szokott széthullani a megbontáskor? Elnézést a rossz fogalmazás miatt.
Mit is értesz a " a hmv friss víz oldal" elnevezésen? Ahol a hidegvíz becsatlakozik a kazánba és a meleg oldalon pedig folyik a melegvíz ha HMV vételezés van? Ennek az oldalnak semmi kapcsolódása nincs a kazán többi vízteréhez hiszen a lemezes hőcserélőben csak szembe áramoltatással van levéve a teljesítmény. Azt nem tudom megmondani, hogy a modulációt hogyan hajtja végre a kazán, (milyen értékeket figyel) de valamelyik NTC nem a megfelelő értéket adja. Az érdekes számomra az, hogy a beállított értéket nagy mértékben meghaladja a szabályzás és ez a hőmérőn olvasható le ami olyannak tűnik, mint ha a HMV NTC-je adná ezt az értéket, tehát nem az a beavatkozó elem hanem a fűtési előre és visszatérő NTC-k együttesen, azok változói szolgáltatják a modulációhoz szükséges értéket. Szerintem ezek klipszes felfogatásúak és felcserélhetők egymással. Általában a "vezér" NTC-nek a fűtési előremenő van kinevezve és ahhoz hasonlítva a visszatérő értéke az időbeli változásokkal. Mielőtt bármit is szétszednél ezeket kellene kimérned, hogy azonos értékűek e de a ráírt számsor alapjám a google a barátod lesz ha utána akarsz nézni.Bővebben: Link
BaxiMain 24 Fi kazánom van.
A szaki aki eddig karban szokta tartani, már nem foglalkozik vele. Gondoltam, idén én tartom karban, de mire kell figyelni? Mit kell még a lentieken kívűl csinálni? Én 1-2x láttam, de általában feleségem volt otthon amikor korábban csinálta. - Az égéstér portalanítása - Tágulási tartály leeresztése - Tágulási tartály felfújása 0,5 Bar-ra (ide sima pumpa jó lehet?)
Szép napot Fórumosok!
Tanácsot, ötletet kérek tőletek egy -valószínűleg- dugulási/kersztmetszet-szűkülési problémára. Adott egy Radiant RBC24 kombi cirko, nagyon régi, kb 20 éves, ez még a 11 visszajelzővel (egy sorban) gyártott típus...még most is működik. Nagyon ritkán volt használva (külföldi munkavállalás miatt), ennyi idő alatt csak annyi volt a probléma,h a tágulási tartály tönkrement, így flexicsővel rákötöttem a tetejére egy hasonlót. Nemrég vízzárást kellett csinálnom a házon (flexicsöveket cseréltem a wc-n/bidén és nem zártak a sarokszelepek). A víznyitás után a következőt produkálta a cirko: az egyébként is gyenge melegvíznyomás tovább csökkent, bár a gázégő a teljes nyitott melegvíz-csap állásnál még szépen bekapcsolt. Ennek az lett a következménye,h jól felfűtötte a HMV-t, de zuhanyozáskor egy idő után ugye túl forró lett a víz és amikor szerettük volna langyosabbra állítani ekkor a gázláng kialudt. Szóval nem tudtunk egyenletes hőfokban zuhanyozni. Azt gondoltam,h a zárás/nyitás miatt valamit (pl.levált vízkövet) felkapott a rendszer. Kerestem szűrőt, nem találtam. Ekkor azt csináltam,h többször zártam és hirtelen rányitottam a vizet, hátha elmozdul az a valami aztán majd a csap végén a szűrőben megakad. Hát a terv fele teljesült, annyit elértem,h minimum 40 fokos vizet már tud adni folyamatosan, lehet zuhanyozni, de még nem a régi. A hideg víz nyomása a csapok végén tökéletes, ott (még) nincs dugulás, bár ott lenne! Nem vagyok gázszerelő, tehát nem szedem szét. Most az jutott eszembe,h fordítottan adok víznyomást. Lehet,h baromság, de ez volt a 2.gondolatom. Bár lehet,h már ideje lenne egy komplett cirko átmosásnak, vízkövetlenítésnek. Mi a gondolatotok? Ti mit csinálnátok a helyemben?
Szia! A készüléked bitermius hőcserélővel van szerelve és szerintem ez a régi hőcserélős darab NTC-i becsavarós kivitelűek. Mondom ezt azért, mert jobb lenne ha azon gondolkodnál el, hogy kazántestet (hőcserélőt) kellene cserélned ha még ugyanennyit szeretnéd használni. A mostani hiba ennek a bitermikus megoldású hőcserélőnek köszönhető amiben mostanra felhalmozódott vízkő plakkok leváltak és kezdik elzárni az átfolyási keresztmetszetet. A savazás nem lesz célravezető, mert majdnem annyiért savaznak amennyiért tudnál venni egy új kazántestet.
Szia! A felületes karbantartás nem lesz elég egy idősödő készüléknél ráadásul a Te készüléked is bitermikus hőcserélős. Időzített "pukk"-on ülsz vele, hogy mikor megy tönkre végérvényesen. Ahhoz, hogy jól ki legyen tisztítva a hőcserélő ahhoz azt ki kell szerelni és le kell mosni kívülről a ráégett koszt erős vízsugárral majd megszárítva visszaszerelni a helyére. A tömítéseket újra kell cserélni. A főégőt szintén ki kell szedni és úgy letisztogatni sprőd kefével és kifúvatni sűrített levegővel majd visszaszerelni új tömítéssel. A tágulási tartály mizériát nem írom le de ha egy kicsikét kutakodsz itt a képek között akkor ott meg fogod találni a helyes nyomásérték beállítást. A biztonsági mozzanatokat nem írom le, mert ha azt is le kellene írnom akkor inkább ne is fogj hozzá nem beszélve a szerszámozottságról és a váratlan probléma felmerülésének megoldásáról ha előfordulna.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |